Tremor (25 meningen)
Hartritmestoornissen (15 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

22-05-2014 | Vrouw | 14
propranolol
Ik moest de tablet innemen voor mijn faalangst voor toetsen. Ik heb het vandaag geprobeerd maar het werd alleen maar erger.... Ik heb morgen weer een toets en dan neem ik hem niet in. Ik denk dat het dan beter gaat.

08-04-2014 | Vrouw | 30
propranolol
Gebruik al jaren propranolol om migraine onder controle te houden. Kreeg onlangs de tabletten van fabrikant Accord. Ik gebruik 2 x per dag een halve tablet maar deze tabletten zijn heel moeilijk te halveren, ook met een hulpmiddel.

04-03-2014 | Vrouw | 31
propranolol (80mg)
Slik al ruim 6 jaar coveram voor de hoge bloeddruk en totaal zonder bijwerkingen. Nu is de wens er om zwanger te worden en op advies van mijn cardioloog overgestapt sinds 6 weken op de propranolol. Met de koude vingers/ tenen valt te leven. De droge mond is vervelend maar vooruit. Menstruatiecyclus die ineens onregelmatig is. Oorsuizen en duizeligheid neem ik maar voor [lees meer...]lief. Maar die terugval in conditie! Ontzettend vervelend, en dat is nog maar zacht uitgedrukt. Over 4 weken moet ik terugkomen, ga om wat anders vragen. Er zal toch heus nog wel wat anders zijn?

18-02-2014 | Vrouw | 22
propranolol
Al vanaf een jaar of 6 heb ik last van hoofdpijn en sinds de pubertijd zijn de aanvallen vrij heftig geworden en is er migraine geconstateerd. Vanaf een jaar of 19 ben ik propranolol gaan slikken. Ik slik de pillen(80mg) ongeveer anderhalf jaar nu. Over het algemeen werken ze goed. Ik ben van 2 a 3 aanvallen per maand met overgeven en drie dagen in bed liggen naar 2 a 3[lees meer...] keer In de maand 'normale' hoofdpijn. De bijwerkingen die ik er van krijg zijn vermoeidheid (probeer al een paar maanden opbouwend 5 km te hardlopen maar voor mijn gevoel verbeterd mijn conditie niet of nauwelijks), hartkloppingen en duizeligheid. Ik neem ze voor lief omdat tot nu toe niks anders helpt en ik blij ben dat ik nu tenminste niet 3 dagen op mijn bed hoef te liggen en gewoon een 'normaal' leven kan leiden .

25-01-2014 | Vrouw | 28
Hartritmestoornis
Ontzettend vel last van bijwerkingen. Angstig, nachtmerries, hallicunaties, hartkloppingen, uitgeput, emotioneel, kortademig, hoofdpijn, duizelig etc etc.

14-01-2014 | Vrouw | 43
propranolol (40)
Nervositeit
Propranolol 40 gebruik ik heel af en toe als ik te maken krijg met spannende situaties, zoals begrafenissen of als ik mezelf goed onder controle wil houden. Het beste werkte Sandoz (eerste keer geen enkele bijwerking van ervaren), maar van mijn huisarts krijg ik dat niet, omdat het doping zou zijn. Wel van Accord, maar dat merk geeft vervelende bijwerkingen zoals zeer zwar[lees meer...]e benen (trappen lopen als een oude vrouw!, kom de trap dan bijna niet meer op terwijl ik een goede conditie heb)) en slecht en wazig zicht en droge ogen. Heb ooit nog een ander goedkoop "eigen"merk gehad met iets minder bijwerkingen, maar ben de naam kwijt. Waarom ik voortaan Accord krijg, weet ik niet, maar ben er minder blij mee. Werkt wel tegen trillen, maar geeft een algeheel "raar"gevoel, alsof je een beetje dronken bent.

12-12-2013 | Vrouw | 34
propranolol
Ik slik dit nu inmiddels meer dan een jaar, en in het begin was ik heel tevrede. Helemaal geen migraine aanvallen meer. wel af en toe hoofdpijn met het gevoel dat de medicijnen een ergere aanval konden onderdrukken. Ik heb een tijdje geprbeerd een halve te slikken, maar ik werd daar heel duizlig van, als of de afgifte spiegel niet voldoende was. Nu alweer heel lang een hel[lees meer...]e. Helaas breekt er sinds een maand of twee steeds vaker de aanval doorheen. En dan ook meteen weer goed, braken, geen licht en geluid verdragen. Wat wel nieuw is, is dat ik van te voren flikeringen en zwarte vlekker voor mijn ogen krijg. dat trekt weg en maakt plaats voor de migraine. Helaas ook moeite met afvallen en vervelende pukkels op mijn hoofdhuid. ik sta nu wel op het punt eens naar de HA te gaan om dit te bespreken en te kijken naar andere opties.

20-11-2013 | Vrouw | 35
propranolol (40mg)
ik heb al vanaf mijn 16de hoofdpijnen. de laatste jaren is het extreem veel geworden, meer dan 20 dagen per maand. ik heb dit middel van de arts gekregen. het begon vrij snel te werken en binnen 2 maanden had ik al veel minder hoofdpijnen. maar de bijwerkingen waren voor mij niet uit te houden. veel vocht vast houden, waanbeelden in de nacht. heel veel uitslag op mijn gez[lees meer...]icht gepaard met jeuk. maar het ergste was haaruitval. mijn haar is in 4 maanden tijd bijna 30 procent dunner geworden, nou heb ik al niet te dik haar maar dit ging te ver. toen ben gestopt (afbouwend). nu heb ik candastran gekregen en slik dit middel al 1 maand. het effect is nog niet zo te merken. iets minder hoofdpijnen. maar ik gebruik het nog te kort om te kunnen zeggen of het goed is. maar propranolol nooit meer.

04-10-2013 | Vrouw | 57
Verhoogde hartslag
In eerste instantie heb ik andere medicijnen gekregen tegen hoge bloeddruk die elke keer bij de huisarts gemeten werd. Uit een 24-uurs controle bleek mijn bloeddruk normaal te zijn, maar wel met een verhoogde hartslag. Daarom heeft de huisarts mij propranolol voorgeschreven om mijn hartslag rustiger te krijgen, omdat dit medicijn ook tegen hoge bloeddruk zou moeten werken[lees meer...]. Ik kreeg eerst 80 mg retard en ben daar heel snel mee gestopt omdat zoveel bijwerkingen kreeg (duizelig, onwerkelijk, onvast op de benen, gejaagd etc) dat ik er helemaal raar van werd. Toen teruggegaan naar 2x 10 mg propranolol. Mijn hartslag is rustiger geworden, maar dit middel gaat niet helemaal samen met astma. (staat ook in de bijsluiter) Dus van 2 kwaaien de minst kwaaie kiezen. Ik 'piep' nu wel meer met de ademhaling sinds ik propranolol gebruik, maar mijn hartslag is rustiger. (Van 100 naar 75 slagen per minuut)

12-09-2013 | Vrouw | 20
propranolol
Ik ben dit middel 3 maanden geleden gaan gebruiken voor migraine. Sindsdien geen aanval meer gehad, voorheen had ik er 3 per week. Wel heb ik last van bijwerkingen als; duizelig, vermoeidheid, bizarre dromen het gevoel dat ik in een bubbel zit en alles langs me heen gaat. Het effect van het medicijn is voor mij zo goed dat ik de bijwerkingen voor lief neem.

02-09-2013 | Vrouw | 49
propranolol
Ik gebruikte Propranolol 80mg Retairvoor mijn tremor en daar werkte het uitstekend voor. Alleen de bijwerkingen zijn heftig. Ik heb nu diabetes, vitiligo, spierklachten en eczeem. Over deze bijwerkingen bij langdurig gebruik lees je weinig in nederlandse rapportages, maar wel veel in Americaanse onderzoeken.

03-07-2013 | Vrouw | 33
propranolol
Sinds mijn 16e heb ik last migraine, Het werd o erg dat ik 2-3 keer per week zomig 2,5 mg moest slikken. Ik heb eerst metropolol geslikt, dat ging goed maar na enkele maanden zat ik alweer op 2-3 keer per week een migraine aanval. Sinds ik propranolol 80mg slik ben ik nagenoeg aanval vrij. Er gaat een wereld voor me open! Het enige nadeel is de extreme moeheid. Maar liever[lees meer...] de vermoeidheid dan de migraine.

19-06-2013 | Vrouw | 38
propranolol
Al jaren ben ik bekend met Migraine waarvoor in Zomig 2,5 mg gebruik. Hiermee kon ik mij goed helpen echter voeld me "brak" tijdens het gebruik maar had geen hoofdpijn. Ik kan functioneren in mijn bezigheden/werk. TIjdens een aanval gebruik ik de Zomig elke 8 uur. De aanvallen van migraine duren bij mij 3 dagen en heb ik zo'n 2 a 3 keer per maand. Sinds 3 maanden gebrui[lees meer...]k ik Propanolol en heb ik geen aanval meer gehad! Ook voel ik me fitter, ik had vaker het gevoel smorgens niet goed wakker te zijn en nam dan een extra kop koffie. Ik heb het idee dat ik dat nu niet meer heb. Ik ben blij met het resultaat!

04-10-2021 | Man | 64
Tremor
Ik gebruik de propranolol al een paar jaar. Trillen met de linkerhand heb ik al heel lang. Ik ben linkshandig. De rechterhand heb ik geen problemen mee. Met name als ik in een andere omgeving kom met vreemde mensen heb ik tremors. Dan kan ik nog geen kopje koffie oppakken. Of als ik thuis precies werk moet doen. Solderen of kleine schroefjes en dat soort dingen..Propranol[lees meer...]ol heeft mij hier heel lang mee geholpen. Ik gebruik nu 1 tablet en kan dan functioneren. Typen, schrijven en zelf werken met gereedschap. Vreemd is wel dat ik dit tremors maar aan 1 kant heb.Ik ga zelfs weer biljart spelen. Merk wel dat de werking minder wordt na het gebruik van een aantal jaren. Misschien een beetje meer nemen. Iemand ervaring mee dat de werking na verloop van tijd begint af te nemen? Ik hoor het graag

28-05-2021 | Man | 52
propranolol (40mg)
Als ik een presentatie moet geven voor een publiek ben ik enorm nerveus en begin ik te hyperventileren. Op aanraden van mij huisarts dit middel gekregen, en ik moet zeggen dat dit voor mij een wondermiddel is. Half uur voor ik presentatie moet geven, neem ik er 2 van 40 mg. in. Van dit medicijn word ik rustig, ik ben nog wel nerveus maar mijn lichaam blokkeert niet meer. I[lees meer...]k word er ook opgewekt en alert van. Ik neem het alleen in als ik een presentatie moet geven of als ik voor een publiek moet spreken .

23-02-2021 | Man | 61
Tremor
ik heb een essentiele tremor- bevende handen - maar ik ondervind dat ik regelmatig hoofdpijn heb en het ergste is dat ik ondervind dat mijn positiviteit weg is en ook dat ik geen werk iever meer heb ben lusteloos geworden, daarom graag meningen van anderen eens graag gehoord

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum