Ervaringen met Propranolol

propranolol

Tremor (30 meningen)
Hartritmestoornissen (21 meningen)
Hoge bloeddruk (21 meningen)
Verhoogde hartslag (5 meningen)
Ziekte van Graves (2 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Angina pectoris (0 meningen)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

15-12-2015 | Vrouw | 51
Snel werkende schildklier
Na maanden van klachten eindelijk de diagnose snel werkende schildklier. Meteen begonnen me 3 x per dag Propranolol in combinatie met 1 x per dag Strumazol. Voel me elke dag een stukje beter. Was wel bezorgd over eventuele bijverschijnselen, maar gelukkig heb ik nergens last van. Slik het nu voor de 3e week. Ben zo benieuwd naar de bloeduitslagen in januari.

30-11-2015 | Vrouw | 40
propranolol (40mg)
Had gemiddeld 2 migraineaanvallen per maand. Aanvallen waren zeer lastig te bestrijden. Na start propranolol al snel nog maar 1x per 3 maanden 1 aanval. De aanval is ook makkelijker weg te krijgen met triptanen. Bijwerkingen: snel koude handen en voeten. Dit is vooral in de winter wat hinderlijk.

18-10-2015 | Vrouw | 27
propranolol (80mg)
Ik had zoveel last van migraine, na het sporten en ook op dagen dat ik niet aan het sporten was. Gemiddeld zo'n 3x in de week migraine wat soms dagen aanhield. Op een gegeven moment begonnen met propanolol. Ik voelde me vreselijk. Het leek wel of mijn gevoel werd uitgeschakeld, was neerslachtig en droomde allerlei verschrikkelijke dingen. Op vakantie ben ik toen weer gesto[lees meer...]pt met propanolol en op aanraden van iemand begonnen met sportmassages van mijn nek en rug. Dit doe ik nu 1x in de 4 weken en het is echt waar mijn aanvallen zijn stukken minder en nu kan ik zelfs als ik het voel opkomen het onderdrukken met 2 ibruprofen wat vroeger echt absoluut niet mogelijk was.

14-10-2015 | Vrouw | 18
Angst
Voor iedereen met faalangst, examenvrees. Dit is voor mij de oplossing! Ik ben oprecht nog nooit zo rustig geweest tijdens mijn examens, terwijl ik normaal blackouts ervaar en een enorme spanning. 20 minuutjes voor het examen innemen en je voelt dat je tijdens het examen erg ontspannen bent. Een aanrader! (Ik neem wel een halve/driekwart)

07-10-2015 | Vrouw | 32
Ziekte van Graves

28-09-2015 | Vrouw | 17
Stress
Dochter had veel spanningen voor het afrijden bij haar rijexamen. Tussentijdse toets ook helemaal fout, omdat ze te gehaast en te druk was. Eerst valdispert geprobeerd, maar daarna toch naar de huisarts gegaan op aanraden van de rijinstructeur. De huisarts reageerde erg positief, en jawel ze is in één keer voor haar rijbewijs geslaagd.

09-09-2015 | Vrouw | 54
Hartfalen
Door snelle hartslag continue Propranolol voorgeschreven gekregen. Maar dit medicijn heeft een super 100% winst op de migraine. Sinds ik dit middel slik voor snelle hartslag heb ik nagenoeg geen migraine meer gehad. Wat een opluchting!! Superblij!

08-08-2015 | Vrouw | 53
Hartritmestoornissen
zeer tevreden over Propranolol niet alleen voor hartrimestoornis en te snelle hartslag, maar ook om migraine milder te laten worden en het werkt ook enigzins tegen angst en spanning.

06-02-2024 | Man | 42
Tremor
Ik gebruik dit medicijn sinds 15 jaar en heb er veel baat bij maar probeer het ten behoeve van mijn gemoedstoestand toch zo weinig mogelijk in te nemen. Ik heb last van trillende handen door een tremor en dit helpt effectief hiertegen maar anderzijds zijn de bijwerkingen wel dusdanig dat ik er behoorlijk vlak van wordt. Een medicijn die mijn symptomen aanpakt zoals Propran[lees meer...]olol dat doet en dan zónder de bijkomende vermoeidheidsklachten is mijn grootste wens.

04-02-2024 | Man | 69
propranolol (40mg)
Ik gebruik 1 pilletje voor een optreden met een orkest. Dit medicijn voorgeschreven gekregen door de huisarts. Sindsdien heb ik rust in mijn lijf bij een optreden, zelfs met solos die ik moet spelen. Het valt mij op dat de concentratie er niet onder lijdt. Ik zweer bij dit medicijn en heb geen last van bijwerkingen.

21-01-2024 | Man | 46
Hartritmestoornissen
Ik heb propranolol 5 jaar geleden voorgeschreven gekregen via cardioloog voor een hartritmestoornissen (sporters hart), dosis waar ik mee begon was 80mg en dat beviel toen uitstekend. Klachten werden minder zo ook mijn paniekaanvallen, later 2X40mg omdat de 80mg uit de handel ging. Na gebruik van nu 4 jaar later kwamen de eerste klachten, begon met pijnlijke koude handen, [lees meer...]vingers die blauw werden en voeten en tenen. Vooral eerst met koude dagen later constant koude handen en voeten, duizeligheid had ik toen ook wat steeds erger werd tijdens schoonmaken. Advies dosis verlagen naar 1X40mg eigenlijk vanaf 2023 werden de klachten alleen maar erger. Inmiddels nu meer klachten door bijwerkingen dan toen ik begon zoals: Lage bloeddruk Lage hartslag vermoeidheid Duizeligheid Kortademigheid Koude handen en voeten Verhoging van het cholesterol Luchtwegen klachten met name neus en holtes Moeite met inslapen Onrustige benen Zit nu ook weer aan een astma pufje door benauwdheidsklachten, longen waren schoon op de fotos alleen bloedvaten waren wat meer aanwezig. (Teken van harde werkende bloedvaten) Hart was mooi vermaat en verder geen afwijkingen te zien. Inmiddels ben ik 2024 begonnen met afbouwen om erna volledig te stoppen, ik zou waarschijnlijk alleen nog maar 10mg mogen gebruiken tijdens een ritmestoornis indien deze langer dan 5 minuten aan houd. Mijn advies zou zijn om dit medicijn bij langer gebruik te realiseren wat de bijwerkingen zijn, daar wordt pas achteraf over gesproken indien deze vorm krijgen.

17-01-2024 | Man | 40
propranolol (480mg)
Verhoogde hartslag
Dit propanolol 160 Mg retard keer 3 per dag is 480 Mg met verlengde afgifte werkt perfect bij mijn hoge hartslagen per minuut in rust toestand. Per dag neem ik 480 Mg retard propanolol, per dag. Ene in de ochtend, dan middag en dan avond. En ook tegen mijn hypertensie. En ook de bovendruk van de bloeddruk. Dit is de beste bètablokker voor hoge hartslagen en hoge bloeddruk.[lees meer...] Ik slik dit toch al zo'n19 jaren.

06-08-2023 | Man | 55
Tremor
Helpt niet zoals ik zou wensen. Gekregen om bijverschijnselen afkicken benzo's te beteugelen. Bijwerkingen zijn te nadrukkelijk aanwezig

10-04-2023 | Man | 38
propranolol (160mg)
Hoge bloeddruk
Ik neem de 160mg retard. Tevreden over dit medicijn. Mijn bloeddruk en hartslag zijn perfect onder controle. Het sporten wordt wel bemoeilijkt doordat mijn hartslag moeilijk stijgt.

25-12-2022 | Man | 70
propranolol (80mg)
Sinds ik Propanolol gebruik is de migraine onder controle. Soms, eens per maand wel hoofdpijn. Maar dat is te behappen. Wel constant moe en gemis van energie. Maar ik durf weer afspraken te maken zonder angst voor een migraine aanval.

31-05-2022 | Man | 55
Tremor
Heb essentiële tremor , mijn trillingen zijn weliswaar voor ongeveer 30% minder geworden sinds ik propranolol 80mg gebruik. Maar wel met div bijwerkingen, snachts slecht slapen, overdag vermoeid en lusteloos, en regelmatig hoofdpijn. Ik gebruik dit medicijn pas 1 maand , ik weet nog niet wat ik hiervan moet denken, veel vraagtekens???