propranolol

Tremor (27 meningen)
Hartritmestoornissen (18 meningen)
Verhoogde hartslag (3 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

20-10-2022 | Vrouw | 31
propranolol (80mg)
Ik heb 1 pil hiervan ingenomen en een heftige allergische reactie gehad. De dag erna stevige migraine gekregen en 5 dagen verminderde bewustzijn, waarvan 3 aan het infuus. Uiteindelijk 104 u in een migraine aanval gezeten. Depakine infuus om uit de aanval te komen hielp niet. Door de migraine veel moeten overgeven, waardoor ik uitgedroogd raakte. Ook was mijn bloeddruk na[lees meer...]ar zeer gevaarlijk gedaald. Volgens de neuroloog is dit een zeldzame bijwerking en komt het niet vaak voor. De migraine was niet levensbedreigend, maar de uitdroging door het overgeven wel.

21-09-2022 | Vrouw | 38
propranolol (3)
Hartritmestoornissen
Heb paniek en agressie aanvallen en probleem met mijn hart ritme. Ik krijg na depot 1x in de 3 weken 100 mg depot, en pariperidon 1x per dag 3 mg.

20-07-2022 | Vrouw | 42
propranolol (80mg)
Anders dan een beetje vermoeidheid en soms wat duizeligheid heb ik geen nare bijwerkingen. Medicijn helpt redelijk bij de migraine, is geen wondermiddel voor mij.

16-06-2022 | Vrouw | 42
Tremor
Sinds 1 jaar gebruik ik nu de propranolol 80 mg .Ik gebruik dit medicijn omdat ik een essentiële tremor hem in mijn linker en rechterarm.Tevens gebruik ik geen caffeine en theeinne meer .Dit heeft bij mij een goed resultaat.Ik hoop dat ze in de toekomst een goed medicijn op de markt kunnen brengen

28-05-2022 | Vrouw | 64
Verhoogde hartslag
Ik vond dat een doeltreffend medicijn. Mijn hartslag was 130 in rust. Waarom ze het uit de handel gehaald hebben begrijp 8ik niet. Nu neem ik 2 x 40 mg/dag maar nu heb ik soms toch weer te snelle hartslag. Waarom is dit medicijn uit de handel?

28-02-2022 | Vrouw | 42
propranolol (40mg)
Waardeloos spul . Ik snap niet dat ze dit spul hebben uitgevonden!!!

22-02-2022 | Vrouw | 51
Hartritmestoornissen
Ik gebruik nu 4 maanden propranolol. Eerst metropolol, deze hielp niet. Propranolol is mijn redding. Ik had 24/7 extracystolen. Niet te doen. Echter je moet er iets voor over hebben.. maar de bijwerkingen zijn echt wel goed te doen. Ik ben gewoon blij dat mijn probleem grotendeels verholpen is. De extracystolen zijn er nog wel, maar heel af en toe. Wel iedere dag een paar [lees meer...]keer, maar niet meer constant zoals het was. Ik ben wel echt traag, slaap overdag makkelijk op de bank en droom soms snachts bizar en heel helder. Anders dan voor de tabletjes. Ik neem 4 dd 2 tabeltjes dus totaal 80 mg per dag. Ik voel me ook rustiger. Al met al.. prima pilletje! Mijn hartslag is iets omlaag en bloeddruk ook. Mooie bijkomstigheid. Oh ja.. koude handen.. maar ook niet de hele dag. En.. het heeft echt een paar maanden geduurd voordat ik op dit resultaat kwam.. echt even doorzetten dus! Ik heb ze ook van Accord geslikt maar die hielpen niet (ik denk dat de samenstelling toch iets anders is qua hulpstoffen, de ene pil is ook veel harder dan de andere). Teva helpt vele malen beter!! maar ook dat is wellicht persoonlijk. Het is wel een medicijn waarvan het gebruik en de fabrikant en hoeveelheid zeer nauw luistert... echt een uitvogelen. Maar als je het juiste recept gevonden hebt.. is het gewoon goed!

23-01-2022 | Vrouw | 51
Hartritmestoornissen
Lang moeten zoeken voor de juiste dosering gevonden was. Nu na paar maanden prima. Hartkloppingen bijna weg, rustiger en relaxed gevoel. Geen angst ook meer. Wel wat heftiger dromen soms en kortademig bij inspanning. Ook soms erg moe en darmen wat last. Gekke is dat dit heel soms optreedt. Meestal gewoon goed. Ik ben tevreden!

12-10-2021 | Vrouw | 56
Tremor
Na overbelasting van mijn rugspier was mijn linkerrugspier gaan trillen en linkerbeen was de trilling echt heftig maar nooit zichtbaar. Dit was sinds een half jaar dagelijks voelbaar. Lichte trillingen afgewisseld met uren van matige trillingen. Deze zijn niet waarneembaar maar wel voelbaar. Alles hier tegen geprobeerd maar niks hielp. Totdat ik propranol 10 mg ben ge[lees meer...]start. Ik leef weer voel me veel beter. Verder heb ik geen andere medicatie dus voor mij de eerste medicatie die ik slik in 56 jaar

18-07-2021 | Vrouw | 53
propranolol (80mg)
Vanaf dag van inname elke nacht benauwdheid met kriebelhoest. Na enkele dagen kreeg ik er een inhalator met Ventalin bij, dat hielp een beetje, maar toch bleef ik wakker worden door kriebelhoest. Na een week ontstonden jeukende galbulten op mijn buik. Mijn bloeddruk was wel meteen gedaald en had normale waarde, ook hart was rustig door dit medicijn. Ben gestopt door bijwe[lees meer...]rkingen.

08-04-2021 | Vrouw | 18
Stress
ik ben normaal iemand die snel gestrest is, maar nu met centraal examen ging het niet goed. ik kreeg paniek aanvallen met hart kloppingen en kon niet meer stoppen met trillen. Het kost echt veel energie voor mij. ik ben naar de huisarts gegaan en ik kreeg dit voorgeschreven. je voelt het echt meteen na een uur de werking. op het begin is het raar, want ik ben gespannen en[lees meer...] gestrest, maar mijn lichaam reageert er niet op. de enige bijwerkingen die ik heb is koude handen voor de rest niks. het enige wat doet is dat het ervoor zorgt dat je hartslag daalt en dat was echt genoeg om al mijn problemen op te lossen. Ik neem 1 per dag rond het zelfde tijd, ik mag er max 3 per dag nemen als dat nodig is.

19-02-2021 | Vrouw | 62
propranolol (80mg)
Een paar jaar geslikt in het begin hielp het wel , maar naar een tijdje had ik het gewoon weer iedere maand wel in mindere mate. Ik ben het nu aan het afbouwen. Wat een drama. Ben twee weken bezig. eerste week om de dag 1 nu om de twee dagen 1. Voel mij heel onrustig en opgejaagd. Heeft iemand hier ook ervaring mee. Ga het nooit meer slikken.

29-11-2020 | Vrouw | 30
Spataderen
Dit medicijn voorgeschreven gekregen vanwege spataderen in de slokdarm maag en lever, veroorzaakt door poortader trombose waar niets meer aan te doen is. 2 maanden gebruik en dagelijks slap gevoel in benen, lusteloos, vermoeid en niet in staat met mijn kleintje te spelen. Depressieve gevoelens en totaal geen eetlust. Hoop snel een alternatief te krijgen, want dit schiet ni[lees meer...]et op zo.

12-10-2020 | Vrouw | 65
propranolol (40mg)
Hartkloppingen
aanvankelijk 10 mg geprobeerd, maar had geen enkel effect op hartkloppingen. Overgestapt naar 40 mg. Heftige bijwerkingen en hartkloppingen iets minder maar niet helemaal weg.

11-10-2020 | Vrouw | 52
propranolol (160mg)

08-06-2020 | Vrouw | 50
propranolol (80mg)
Propranolol werkte zo'n 40%, daar was ik eerst blij mee, maar had nog geen leven zo met aanvallen van 2,5 dag en mega spugen.. Last vd bijwerkingen dus van 120 terug gegaan naar 80. Na 17 jaar op candersartan over dat helpt veel beter tegen migraine, minder bijwerkingen maar heb wel ook veel hogere dosis.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum