propranolol

Tremor (25 meningen)
Hartritmestoornissen (15 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

12-10-2021 | Vrouw | 56
Tremor
Na overbelasting van mijn rugspier was mijn linkerrugspier gaan trillen en linkerbeen was de trilling echt heftig maar nooit zichtbaar. Dit was sinds een half jaar dagelijks voelbaar. Lichte trillingen afgewisseld met uren van matige trillingen. Deze zijn niet waarneembaar maar wel voelbaar. Alles hier tegen geprobeerd maar niks hielp. Totdat ik propranol 10 mg ben ge[lees meer...]start. Ik leef weer voel me veel beter. Verder heb ik geen andere medicatie dus voor mij de eerste medicatie die ik slik in 56 jaar

18-07-2021 | Vrouw | 53
propranolol (80mg)
Vanaf dag van inname elke nacht benauwdheid met kriebelhoest. Na enkele dagen kreeg ik er een inhalator met Ventalin bij, dat hielp een beetje, maar toch bleef ik wakker worden door kriebelhoest. Na een week ontstonden jeukende galbulten op mijn buik. Mijn bloeddruk was wel meteen gedaald en had normale waarde, ook hart was rustig door dit medicijn. Ben gestopt door bijwe[lees meer...]rkingen.

08-04-2021 | Vrouw | 18
Stress
ik ben normaal iemand die snel gestrest is, maar nu met centraal examen ging het niet goed. ik kreeg paniek aanvallen met hart kloppingen en kon niet meer stoppen met trillen. Het kost echt veel energie voor mij. ik ben naar de huisarts gegaan en ik kreeg dit voorgeschreven. je voelt het echt meteen na een uur de werking. op het begin is het raar, want ik ben gespannen en[lees meer...] gestrest, maar mijn lichaam reageert er niet op. de enige bijwerkingen die ik heb is koude handen voor de rest niks. het enige wat doet is dat het ervoor zorgt dat je hartslag daalt en dat was echt genoeg om al mijn problemen op te lossen. Ik neem 1 per dag rond het zelfde tijd, ik mag er max 3 per dag nemen als dat nodig is.

19-02-2021 | Vrouw | 62
propranolol (80mg)
Een paar jaar geslikt in het begin hielp het wel , maar naar een tijdje had ik het gewoon weer iedere maand wel in mindere mate. Ik ben het nu aan het afbouwen. Wat een drama. Ben twee weken bezig. eerste week om de dag 1 nu om de twee dagen 1. Voel mij heel onrustig en opgejaagd. Heeft iemand hier ook ervaring mee. Ga het nooit meer slikken.

29-11-2020 | Vrouw | 30
Spataderen
Dit medicijn voorgeschreven gekregen vanwege spataderen in de slokdarm maag en lever, veroorzaakt door poortader trombose waar niets meer aan te doen is. 2 maanden gebruik en dagelijks slap gevoel in benen, lusteloos, vermoeid en niet in staat met mijn kleintje te spelen. Depressieve gevoelens en totaal geen eetlust. Hoop snel een alternatief te krijgen, want dit schiet ni[lees meer...]et op zo.

12-10-2020 | Vrouw | 65
propranolol (40mg)
Hartkloppingen
aanvankelijk 10 mg geprobeerd, maar had geen enkel effect op hartkloppingen. Overgestapt naar 40 mg. Heftige bijwerkingen en hartkloppingen iets minder maar niet helemaal weg.

11-10-2020 | Vrouw | 52
propranolol (160mg)
Hartritmestoornissen

08-06-2020 | Vrouw | 50
propranolol (80mg)
Propranolol werkte zo'n 40%, daar was ik eerst blij mee, maar had nog geen leven zo met aanvallen van 2,5 dag en mega spugen.. Last vd bijwerkingen dus van 120 terug gegaan naar 80. Na 17 jaar op candersartan over dat helpt veel beter tegen migraine, minder bijwerkingen maar heb wel ook veel hogere dosis.

23-05-2020 | Vrouw | 56
propranolol (80mg)
De 80 Mg retard versie is buitengewoon goed. Je voelt het product werken bij een angstaanval. Het houdt het doorkomen van de migraine aanval tegengehouden worden. Ik begrijp niet waarom dit retardproduct uit productie gaat. Het helpt zo vele mensen die niet geholpen zijn bij een acute afgifte maar beschermd worden ten alle rijden door de retard versie met uitgestelde af[lees meer...]gifte. Hoe kan je een goed product nu zo maar stopzetten om economische redenen ? Foei aan de producenten. Je brengt mensen bewust in gevaar omda er geen alternatief is .

07-04-2020 | Vrouw | 18
propranolol (80mg)
Ik heb draaiduizeligheids aanvallen, hierdoor begint alles om me heen te draaien en zak ik door mijn benen kan dan 1 week weinig tot niks. Ook heb ik zulke aanvallen zonder dat ik omval. ze denken nu migraine zonder hoofdpijn. Slik deze medicijnen nu 5 maanden en heb nog geen aanval meer gehad.

06-03-2020 | Vrouw | 28
Trillen
Houdings nektremor Ik denk dat ik na een periode van hoge stress in combinatie met al bestaande zenuwen standaart passend bij mijn persoonlijkheid een nektremor heb ontwikkelt. Het belemmerde mijn hele leven. En ik zag het somber in omdat ik toen 26/27 was.. Het beheerste mijn leven en ik werd er lichamelijk en geestelijk heel moe van.. als ik drank drink is de tremor[lees meer...] tijdelijk minder of weg.. zodra de drank is uitgewerkt komt de tremor harder terug.. weinig mensen weten dat ik het hem omdat ik bepaalde houdingen vermijd of het verberg. Propranolol maakt het nog enigzins dragelijk geestelijk en lichamelijk. En zelfs dan is het vaak aanwezig... ik ben erdoor aangekomen en heb geen gejaagde gevoelens meer kan makkelijk uren op de bank liggen terwijl ik vroeger niet stil kon zitten.. op mijn zin in sex is erg vermindert. Zonder dit medicijn zou het niet vol te houden zijn. Er is weinig over bekend. Ik hoop dat iemand mijn verhaal leest en mij verder wil onderzoeken want deze medicatie pakt de oorzaak absoluut niet aan en ik denk dat het mijn hele metabolisme heeft vertraagd met alle gevolgen van dien.. ook ken ik de gevolgen niet voor op de lange termijn..

20-02-2020 | Vrouw | 59
Hartkloppingen
Vreselijk wat 'n spul. Na een 80 mg. capsule na 'n half uur ongeveer, een enorme druk op mijn borstkast. God dat was akelig ,een nacht vol nachtmerries, de dag erna zo suf als ik weet niet wat. Toch maar weer een ingenomen de dag erna, en toen kreeg ik angstaanvallen, geen lucht, dacht werkelijk dat ik dood ging. -------Weer terug naar m'n ouwe vertrouwde metoprolol ! D[lees meer...]aar gaat m'n hart gewoon rustiger van kloppen, en zakt de bloeddruk van, de onderdruk is vaak te hoog en de bovendruk te laag, en mijn hart ging vaak tekeer of ik de Mergellandroute had gerend ! Destijds begonnen met Metoprolol; prima spul.------- Dus NOOIT meer propranolol

09-02-2020 | Vrouw | 48
propranolol (80mg)
Ernstige haaruitval eerste paar maanden daarna minder erg. Erg opgeblazen gevoel ook 3 kilo in gewicht toegenomen. Eerste 4 maanden geen migraine, maar daarna kwam het terug. Niet in de mate dat ik het had, maar toch heel vervelend.

24-01-2020 | Vrouw | 31

16-01-2020 | Vrouw | 34
propranolol (40mg)
Hartritmestoornissen
Door de huisartsenpost en vervolgenseen vervangende huisarts werd mij driemaal per dag 20 mg propranolol voorgeschreven. De aard van de aanvallen van tachycardie is al die tijd niet vastgesteld. Na het bezoeken van drie ziekenhuizen is pas na vier jaar voor het eerst een vermoeden van sinus uitgesproken. Propranolol hielp dan ook niet om aanvallen de stoppen. Via metoprolo[lees meer...]l en sotalol ben ik na vijf jaar aanklooien op bisoprolol gezet. Bisoprolol 5 mg helpt om een sinustachycardie binnen een halfuur af te zwakken. Het komt voor dat ik een tachycardie heb die ook niet door bisoprolol is te stoppen, mogelijk is het dan een flutter. Helaas kan ik dat niet inschatten. Als ik dat wel zou aanvoelen, dan zou ik sotalol innemen.

06-01-2020 | Vrouw | 37
propranolol (80mg)
Als 20er had ik elke 2 weken 2 a 3 dagen hevige migraine. Met P verminderde met de tijd naar 1x per maand. Ik stond regelmatig slapend op mijn bed te gillen. Had elke dag stevig buikkrampen. Mijn conditie was helemaal weg en opbouwen lukte niet. 500 meter lopen en ik was bek af en voelde het bloed kloppen in m’n benen alsof ik een marathon had gelopen. Heb het 7 a 9 jaar[lees meer...] ingenomen en heeft ervoor gezorgd dat ik weinig heb kunnen doen als 20er, ik had de energie er niet voor. Voelde mij een omaatje. Na het stoppen ivm gewenste zwangerschap in een emotionele rollercoaster gekomen. Had binnen 4 weken afgebouwd op advies huisarts. Jaren later ben ik er achter gekomen dat het ook gevoelens afvlakt dus dat verklaart de rollercoaster. Kan mij niet herinneren of deze werking toen al bekent was (2003). Ik heb nog altijd last hiervan, ook na jaren hulp gehad te hebben. Zijn er meer mensen die lang zo’n hoge dosis hebben genomen en na het stoppen hiermee kampen? Zijn er onderzoeken gedaan naar de effecten hiervan?