propranolol

Tremor (25 meningen)
Hartritmestoornissen (17 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Verhoogde hartslag (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

23-02-2021 | Man | 61
Tremor
ik heb een essentiele tremor- bevende handen - maar ik ondervind dat ik regelmatig hoofdpijn heb en het ergste is dat ik ondervind dat mijn positiviteit weg is en ook dat ik geen werk iever meer heb ben lusteloos geworden, daarom graag meningen van anderen eens graag gehoord

29-11-2020 | Man | 29
Trillen
Ik heb al vanaf mijn 12e jaar last van trillen, was nooit zo van de suprise op school uitpakken want dan werd het trillen erger. Op mijn 18e levensjaar ging ik ermee naar dokter omdat het trillen zo heftig was dat als ik ging afrijden dat het gevaarlijk werd om re rijden. Zeg dat me been alle kanten op ging bij het indrukken van de koppeling ik heen en weer ging in de stoe[lees meer...]l het was niet leuk meer. Toen bij de arts geweest en die zei als je dit medicijn neemt krijg je deze en deze bijwerkingen.. toch maar niet gedaan. Waarom? Geen idee.... tot een jaar of 25 heb ik altijd de angst gehad van straks ga ik daar afrekenen en ga ik weer trillen en raar worden... dus dat was geen leven meer voor mij. Heb ik toch maar het medicijn genomen want het was gewoon niet leuk meer... dat ik begon ging ik al snel naar de 160 mg met een tal bijwerkingen maar het hielp mij echt goed kreeg meer zelfvertrouwen maar tot een moment moest ik voor een keuring en daar uit bleek dat mijn hartslag gevaarlijk laag was namelijk 44 in rust. Dus het medicijn moest omlaag, ik ben nu van 160 naar 10 mg gegaan me hartslag is nu 46 in rust en de 10 mg werkt niet de hele dag. Maar ik heb meer rust in me lijf. Dat ik niet hoef te denken straks ga ik weer trillen. Ik tril gewoon maar boeiend als iemand anders dat ziet iedereen heeft wat. Ik ben inmiddels bijna 30 jaar

07-04-2020 | Vrouw | 18
propranolol (80mg)
Ik heb draaiduizeligheids aanvallen, hierdoor begint alles om me heen te draaien en zak ik door mijn benen kan dan 1 week weinig tot niks. Ook heb ik zulke aanvallen zonder dat ik omval. ze denken nu migraine zonder hoofdpijn. Slik deze medicijnen nu 5 maanden en heb nog geen aanval meer gehad.

23-04-2019 | Vrouw | 50
propranolol (80mg)
Ik ben sinds 20 jaar migraine patiënt. Aanvallen tot 4 x per maand . Sinds ik Propranolol neem is mijn migraine drastisch verminderd . Neem deze medicatie ondertussen 6 maanden en heb nog maar 2 keer terug een aanval van migraine gehad . Voor mij een wondermiddel !

10-10-2018 | Vrouw | 50
Sinds ik het neem is de migraine voor 90 % verminderd

08-10-2018 | Man | 83
propranolol (10mg)
Voel me vrijer in het geven van mijn mening tijdens gesprekken.

27-09-2018 | Vrouw | 38
Paniekaanvallen
Ik zit momenteel in een moeilijke fase, heb daardoor veel paniekaanvallen met hartkloppingen. Die gaan niet volledig weg met dit pilletje, maar wel grotendeels, ik merk dat ik er echt rustiger van wordt en beter kan functioneren.

13-09-2018 | Man | 70
propranolol (40mg)
ik ben blij dat ik ze heb kan beter slapen waarom weet ik niet het gaat goed zo met de bloedverdunners er bij heb geen pijn meer op de borst .

13-09-2018 | Vrouw | 47
Tremor
Na 2 jaar trillen eindelijk een rustiger gevoel met Propronolon. Het zou van de stress zijn, emdr gedaan enz. Van de alcohol (want dat maakte mijn lijf wat rustiger) maar nu toch duidelijk dat het een neurologisch ding is. Ben er niet blij mee, maar wel fijn te weten dat mijn gevoel dus juist is! Ik heb gewoon geen grip op het trillen! Voel me nu een sterker mens.

28-08-2018 | Vrouw | 26
propranolol (10mg)
Ik heb al jaren last van een paniekstoornis met pleinvrees. Als een paniekaanval zó erg wordt dat ik het niet meer trek, dan neem ik een tabletje in. Ik merk dat mijn lichaam er rustig van wordt. Het kan ook een placebo-effect zijn, maar dan nog: het helpt. Eén tabletje is genoeg, ik neem het zelden. Gevaarlijk bij beginnende zwangerschap trouwens, staat niet duidelijk in [lees meer...]de handleiding. Overleg dan ook echt meteen met de arts als je zwanger bent.

23-12-2017 | Vrouw | 57
Hartritmestoornis
Het fijne is dat propranolol bij mij direct helpt tegen de hartoverslagen. Zo kan ik als ik meer last heb de dosis aanpassen. Nadeel is dat mijn gewicht is toegenomen doordat de vetverbranding op een lager pitje is gaan staan tijdens gebruik van propranolol volgens mijn diëtiste.

10-10-2017 | Man | 48
Tremor
Al vanaf mijn 16de last van trillende handen. Mijn vader had het ook. Inmiddels ben ik 48. Ik heb niet het idee dat het veel erger is geworden. Ik sport veel, ik heb het gevoel dat dat ook helpt om de hartslag naar beneden te halen. Ik slik af en toe een half 40mg tabletje. 20 mg dus. Dit doe ik voor vergaderingen of voor een bruiloft, zodat ik gewoon een kop koffie kan va[lees meer...]stpakken. Ik word er wel moe van, voor de rest geen bijwerkingen, behalve dat het mijn prestaties wat betreft hardlopen wel naar beneden haalt. Als ik een wedstrijd heb probeer ik die week daarvoor geen propranolol te nemen.

11-01-2017 | Vrouw | 22
propranolol (10mg)
Heerlijk!! Zou het iedereen aanraden!!

31-07-2016 | Vrouw | 28
Tremor
Ik gebruik propranolol, omdat ik zonder niet kan werken ivm een te hevige tremor in mijn handen (gezondheidszorg). Ik kan dus wel zeggen dat ik tevreden ben over het resultaat. Al blijft de tremor nog wel in een lichte vorm aanwezig.

12-04-2016 | Man | 28
propranolol (80mg)
Sinds kort slik ik deze hoeveelheid medicatie. Voorheen had ik een lagere dosering, met weinig tot geen bijwerkingen. Nu ik per dag 80mg slik, merk ik dat ik erg vermoeid ben, regelmatig in slaap val tijdens momenten dat het echt niet kan. Zoals autorijden en op het werk.

05-04-2016 | Vrouw | 26
propranolol (10mg)
Minder opgejaagd gevoel, al bleef de druk/knellend gevoel op mijn borst wel aanwezig. Eigenlijk merkte ik weinig verschil en had geen last van bijwerkingen. Na 2 maanden gestopt vanwege weinig effectiviteit. Huisarts nam me niet serieus en dacht dat ik wel last van stress moest hebben en raadde een maatschappelijk werkster aan.. Bloedddruk van 168/113 pols 120 was geen uit[lees meer...]zondering. Meerdere malen aangekaart, maar HA bleef erbij dat ik mij veel te druk maakte. Hypertensie en arterosclerose bekend in familie, waaraan meerdere familieleden aan zijn overleden, maar alsnog niet serieus genomen! Ik voel me afgescheept als een zeurpiet en durf niet meer naar de dokter te gaan, omdat ik bang ben dat hij weer denkt "komt ze weer..)

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum