propranolol

Tremor (27 meningen)
Hartritmestoornissen (17 meningen)
Verhoogde hartslag (3 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

10-10-2017 | Man | 48
Tremor
Al vanaf mijn 16de last van trillende handen. Mijn vader had het ook. Inmiddels ben ik 48. Ik heb niet het idee dat het veel erger is geworden. Ik sport veel, ik heb het gevoel dat dat ook helpt om de hartslag naar beneden te halen. Ik slik af en toe een half 40mg tabletje. 20 mg dus. Dit doe ik voor vergaderingen of voor een bruiloft, zodat ik gewoon een kop koffie kan va[lees meer...]stpakken. Ik word er wel moe van, voor de rest geen bijwerkingen, behalve dat het mijn prestaties wat betreft hardlopen wel naar beneden haalt. Als ik een wedstrijd heb probeer ik die week daarvoor geen propranolol te nemen.

24-09-2017 | Man | 61
Hartkloppingen
Eigenlijk waren klachten maar even minder, nu weer volop en 's avonds in ruste nog geen polsslag van 50, terwijl het nog steeds onregelmatig klopt. Verder algehele malaise, buik, maag onrustig en soms niet lekker wordend, het gevoel onderuit te gaan is daar niet van zegt arts, maar ik betwijfel dat. En dat constant je hart over voelen kloppen, je durft je haast niet meer t[lees meer...]e bewegen! Ik heb een angststoornis dus speelt mee.

18-07-2017 | Man | 51
propranolol (40mg)
Graag wil ik aangeven dat ondanks de bijsluiter aangeeft dat het effect op de darm klein is dit voor sommige (mij) niet het geval is. De bijwerkingen op de darm starten langzaam, maar worden gestaag ernstig tot zeer ernstig. Gelukkig vond ik een oud medisch artikel welk aangeeft dat bètablokkers ernstige diarree kunnen veroorzaken waarbij de oorzaak van het gebruik van het[lees meer...] medicijn pas onderkent wordt als men al diverse onderzoeken heeft gehad. Voor mij was de start met P. voor hoofdpijn en migraine klachten waarvan ik ondervonden heb dat het gunstig (geen wondermiddel) voor de hoofdpijn is. Ik was gestart met 50 mg maar heb halverwege gekozen voor 25 mg waarbij zelfs deze dosis voldoende was om mijn bloeddruk naar een 120/80 te helpen en is mijn ervaring dat koude handen en duizeligheid niet of niet ernstig in mijn geval aanwezig zijn, maar de heftige diarree die zelfs kwam nadat ik eerst in de morgen een redelijke ontlasting had en enkele uren (na inname) een spuit-diarree veroorzaakte. Ik kan u vertellen dat niets van dieeten hielp en uiteindelijk al snel bleek dat de propranolol de oorzaak was, ik ben nu 3 dagen zonder.. ineens gestopt geen bijwerking (maar heb geen hartproblemen) en nu vandaag heb ik voor het eerst weer een stevige zelfs iets te stevige ontlasting waaruit duidelijk blijkt dat de veroorzaker nu weg is. Voor hoofdpijn en bloeddruk is dit een geweldig middel, maar veroorzaakte bij mij ook maagpijn naast de buik/darm pijn en zelfs met maar 25mg was dit heftig. ik hoop dat iemand die dit ook zo voelt en niet snapt wat nu de oorzaak is hiermee geholpen is.

11-06-2017 | Man | 65
Tremor
Neuroloog schreef deze medicatie en dosering voor tegen tremor. Ik heb hem verteld dat ik deze medicatie eerder had gebruikt en dat ik daar slechte ervaring mee had. Sinds ik gestopt was, voelde ik me veel beter en voor de bloeddruk regulatie was het absoluut niet meer nodig. Advies gekregen om toch maar eens te proberen. Hartslag tijdens wekelijkse sporten was dramat[lees meer...]isch gedaald t.o.v. natuurlijke hartslag. Normaal tijdens inspanning 125, nu rond de 80. NA cooling down normaal in 5 minuten terug naar 85, nu snel naar 65. Allemaal misschien niet erg maar ik voelde me beroerd (Hondsberoerd, vlekken voor de ogen, piep in het oor, duizelig, geen fut). Na drie dagen naar de huisarts geweest om de bloeddruk te laten controleren. Deze was niet alarmerend laag maar in plaats van 80 mg retard stelde hij voor om nu 2 maal daags 2 tabletten van 10 milligram te nemen.

11-06-2017 | Man | 65
Tremor
Huisarts schreef deze dosering voor nadat de neuroloog eerder propranolol retard 80 mg had voorgeschreven, Hierover apart een mening gegeven. Had al eerder slechte ervaring met deze dosering tegen hoge bloeddruk. Na veel klachten moest de huisarts opgetrommeld worden omdat ik een black out had gehad na opstaan van het toilet. Medicijn toen afgebouwd, bloeddruk prima in [lees meer...]orde en ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Na korte tijd bleek dat ik dezelfde nare bijwerkingen kreeg. In overleg met neuroloog gestopt en over gestapt op primidon.

19-09-2016 | Man | 63
propranolol (10mg)
Ben op 08-03-1016 geholpen aan poliepen in Maastricht. Ze hebben daar 3 poliepen in de darmen verwijderd. Toch ben ik nog steeds Propranolol 10 mg in aan het nemen 2x per dag 1 tablet. Het is nu 19-09-2016 en ik vraag mij af of dit nog wel nodig is. Ik heb de indruk dat mijn huisarts het ook niet weet en de mening van mijn specialist te Venlo afwacht. Maar daar heb ik pa[lees meer...]s een consult over een half jaar. Kan iemand mij vertellen of ik met deze rotzooi kan stoppen? B.v.d.

14-06-2016 | Man | 63
Polyurie
Het is nu nog de enigste van 12 tabletten die ik nu nog gebruik. Maar ik krijg iedere keer weer een warrig verhaal waarom dat ik ze in moet nemen.o.a. spataderen op de longen. Ze hebben in Maastricht wel drie poliepen weggehaald op de longen en ik voel mij nu oke. Voor mij is het een plastablet.

12-04-2016 | Man | 28
propranolol (80mg)
Sinds kort slik ik deze hoeveelheid medicatie. Voorheen had ik een lagere dosering, met weinig tot geen bijwerkingen. Nu ik per dag 80mg slik, merk ik dat ik erg vermoeid ben, regelmatig in slaap val tijdens momenten dat het echt niet kan. Zoals autorijden en op het werk.

05-01-2016 | Man | 22
Tremor
geeft redelijk wat bijwerkingen, zoals lichte bloeddruk, duizelig, droge ogen, heel levendig dromen, maar doet zijn werk verder prima!

15-12-2015 | Man | 25
Hartritmestoornissen
Na meerdere wegrakingen (flauwvallen zonder het te voelen aankomen), hiervoor neurologische onderzoeken gehad in Genk (B). En verscheidene keren een te hoge en te lage hartslag te hebben vastgesteld (in rust 178 en andere keren in rust 33). Heeft mijn cardioloog de betablokker aangeraden. Merk niet veel en heb nog steeds last van verscheidene eerder gemelde symptomen. Bi[lees meer...]jwerkingen: Vaak koude ("dode") vingertoppen en vaak naar het toilet 's nachts en nu al de 3e achtereenvolgende nacht zonder enige vorm van slaap. We zullen zien.

26-11-2015 | Man | 71
Nog steeds tevreden.

07-08-2015 | Man | 52
propranolol (80mg)
jaren geslikt om migraine aanvallen tegen te gaan! Deze aanvallen van kinds af aan. De bijwerkingen nam ik voor lief zoals, zweten, hartkloppingen, duizelig en nog vele andere bijwerkingen zoals al eerder benoemd. In 2013 kreeg ik astmaklachten. In de loop de jaren verergerde de klachten. Vele malen in het ziekenhuis geweest voor onderzoek ed. Diverse spray's gekregen teg[lees meer...]en benauwdheid, Ventolin, Foster. op een gegeven moment kon ik na het opgaan van één trap alleen maar bijkomen van benauwdheid/hartkloppingen en stevig transpireren. Tot april 2015 mee gelopen. Onderzocht huisarts stelde voor om de Propra af te gaan bouwen. deze konden benauwdheidsklacht verergeren. Nu ik geen gebruik maak van deze medicijnen, ben ik veel minder benauwd en heb veel meer energie. De migraine aanvallen zijn ook minder geworden. Ben blij dat ik gestopt ben nooit verwacht dat het zo'n impact zou hebben.

10-05-2015 | Man | 38
Tremor
Helpt goed tegen het trillen. Als onverwachte bijkomstigheid lijkt het mijn leven ook een heel stuk makkelijker te maken mbt Non Verbal Learning Disability (NLD). Ik ben minder gespannen en reageer minder snel (te heftig) op situaties en mijn motoriek is verbeterd ten opzichte van als ik geen propranolol heb geslikt.

26-04-2015 | Man | 25
propranolol (80mg)
Medicijn aangeschreven gekregen door huisarts voor hoofdpijn die leek op migraine en hoge pols (al sinds klein kind last van). 1x per dag 80mg capsule. Na enkele maanden begon het volledig te werken en had ik geen wekelijkse hoofdpijn meer. Sinds gebruik kan ik echter wel bijwerkingen opmerken: vermoeidheid, moeilijk inslapen/nachtmerries, neerslachtig, concentratie/geheug[lees meer...]en problemen. Ook is alle hoofdpijn niet weg, maar is dan toch anders de "aanvallen". Deze komen meestal omdat ik mij ergens heel erg druk over heb gemaakt of ben geweest (zoals werk). Ik vind dit medicijn dan ook enigzins gevaarlijk omdat je er rustiger bij zou moeten voelen; maar dat onderdrukt ook de signalen van je lichaam die aangeven wanneer je moet ophouden. Op die manier kan je nog verder van huis zijn. Ik wil dan met mijn ervaring ook meegeven: weeg kritisch af of de hoofdpijn klachten opweegt tegenover de bijwerkingen.

01-04-2015 | Man | 45
propranolol (20mg)
Tremor
Heb last van essentiële tremor, met name trillende handen. Ik gebruik het met name voor vergaderingen of voor een verjaardag. Helpt goed, heb wel het gevoel dat vermoeidheid een bijwerking is.

06-12-2014 | Man | 42
propranolol (40mg)
Behandeling migraine/vestibulaire migraine (enorme draaiingen/ijlhoofdig): Gedurende vele weken 10mg/dag INDERAL gebruikt samen met 5mg/dag Flunatop (Flunarizine). Combinatie verminderde enigszins de ernst en frequentie van de draaiingen, maar de algemene narigheid bleef aanhouden. Elke blootstelling aan fel licht, geluid of drukte lokte een migraine-aanval uit. Uiteindeli[lees meer...]jk gestopt met Flunatop en de dosis INDERAL verhoogd naar 40mg/dag. Migraine was sinds toen minder ernstig, draaiingen bijna onder 100% onder controle,...