Ervaringen met Propranolol

propranolol

Tremor (30 meningen)
Hartritmestoornissen (21 meningen)
Hoge bloeddruk (21 meningen)
Verhoogde hartslag (5 meningen)
Ziekte van Graves (2 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Angina pectoris (0 meningen)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

10-10-2018 | Vrouw | 50
Sinds ik het neem is de migraine voor 90 % verminderd

27-09-2018 | Vrouw | 38
Paniekaanvallen
Ik zit momenteel in een moeilijke fase, heb daardoor veel paniekaanvallen met hartkloppingen. Die gaan niet volledig weg met dit pilletje, maar wel grotendeels, ik merk dat ik er echt rustiger van wordt en beter kan functioneren.

13-09-2018 | Vrouw | 47
Tremor
Na 2 jaar trillen eindelijk een rustiger gevoel met Propronolon. Het zou van de stress zijn, emdr gedaan enz. Van de alcohol (want dat maakte mijn lijf wat rustiger) maar nu toch duidelijk dat het een neurologisch ding is. Ben er niet blij mee, maar wel fijn te weten dat mijn gevoel dus juist is! Ik heb gewoon geen grip op het trillen! Voel me nu een sterker mens.

28-08-2018 | Vrouw | 26
propranolol (10mg)
Ik heb al jaren last van een paniekstoornis met pleinvrees. Als een paniekaanval zó erg wordt dat ik het niet meer trek, dan neem ik een tabletje in. Ik merk dat mijn lichaam er rustig van wordt. Het kan ook een placebo-effect zijn, maar dan nog: het helpt. Eén tabletje is genoeg, ik neem het zelden. Gevaarlijk bij beginnende zwangerschap trouwens, staat niet duidelijk in [lees meer...]de handleiding. Overleg dan ook echt meteen met de arts als je zwanger bent.

31-01-2018 | Vrouw | 62
Angst
Helpt mij goed,ik word er weer rustig van als ik mij gejaagd voel.

23-12-2017 | Vrouw | 57
Hartritmestoornis
Het fijne is dat propranolol bij mij direct helpt tegen de hartoverslagen. Zo kan ik als ik meer last heb de dosis aanpassen. Nadeel is dat mijn gewicht is toegenomen doordat de vetverbranding op een lager pitje is gaan staan tijdens gebruik van propranolol volgens mijn diëtiste.

04-12-2017 | Vrouw | 56
propranolol (40mg)
Door de neuroloog is vestibulaire migraine vast gesteld. Derhalve deze medicijnen. Ik plaats van beter werd ik alsmaar zieker. Hebben totaal niet beholpen om de duizelingen hoofdpijn en oorsuizen te verminderen. Vanwege hartoverslagen uiteindelijk gestopt.

04-12-2017 | Vrouw | 56
propranolol (40mg)
Voor vestibulaire migraine gebruikte ik 40 mg propranolol 2 keep per dag. Bijwerkingen slap op de benen, oorsuizen nog luider. Lage hartslag geen energie slap en futloos. Hevige hart overslagen die toenamen hoe langer het medicijn gebruikt werd.

01-12-2017 | Vrouw
propranolol (80mg)
Ik gebruik propranolol nu pas een paar welen alleen mijn hoofdpijn gaat niet over, maar lijkt wel of het erger wordt, is dat normaal? Heeft er iemand tips Migraine

30-10-2017 | Vrouw | 39
propranolol (40mg)
Hallo, Ik heb ongeveer elk middeltje onder de zon geprobeerd om van migraine af te geraken: de pil, de prikpil, propranolol, hormoonspiraal, en neem ondertussen ca. 1 jaar topiramaat (onder de naam Topamax). Propranolol werkte in het begin redelijk in die zin dat het aantal migraineaanvallen verminderde, maar op middellange termijn maakte het me sloom, lusteloos en ont[lees meer...]nam me elke energie. Ik heb jaren op automatische piloot geleefd, en de migraines waren nooit helemààl weg. Ik heb niks, maar dan ook NIKS met alternatieve geneeskunde. Toch ben ik sindsdien langs gegaan bij een huisarts/homeopaat, uit pure wanhoop. Hij was me aangeraden door meerdere mensen, en als niks anders helpt denk je op den duur "baat het niet, dan schaadt het niet" nietwaar. Mijn neuroloog had er echt niets mee, die dacht dat het waanzinnig tijdverlies was. Maar die homeopaat heeft me getest op voedingsovergevoeligheden - dus geen allergie of intolerantie, gewoon overgevoeligheid - en me een lijst gegeven met voedingsmiddelen die ik moet mijden. Sinds ik dat doe: quasi géén migraine meer! (sommige van mijn migraines zijn hormonaal, die krijg je natuurlijk niet weg met voeding aan te passen). En ja, sommige van die voedingsmiddelen had ik zelf al ondervonden als zijnde problematisch (tomaten, koffie, varkensvlees), maar andere had ik geen idéé van (citroen, soja, koemelk-eiwit...). Uiteraard was het even moeilijk om mijn voeding om te gooien en alternatieven te vinden, maar het was het waard: ik ben weer voltijds aan het werk en heb (bijna) geen last meer van migraine! Hij heeft me dus geen "rare" medicijnen voorgeschreven, enkel getest en een lijstje "te mijden" voedingsmiddelen meegegeven, en HET HELPT MIJ. Dus in dit éne geval ben ik voorstander :-) Ik neem momenteel wél ook nog altijd Topamax. Ik hoop voor alle migrainelijders dat jullie de migraineaanvallen onder controle krijgen! En ik wou mijn ervaring delen voor het geval dit iemand kan helpen... Veel succes!

08-08-2017 | Vrouw | 39
Snel werkende schildklier
In eerste instantie kreeg ik een dosering van 1 x per dag 10 mg. Dat hielp tegen mijn versnelde hartslag, trilhanden, nerveus gevoel. Van andere arts moest ik naar 2 x per dag 40 mg. Na 5 dagen begon ik me steeds slechter te voelen, tot het punt dat ik me niet meer mezelf voelde, alsof ik in een ander lichaam zat. In overleg toen snel afgebouwd. Maar tijdens afbouwen en z[lees meer...]elfs na stoppen voelde ik me nog enkele dagen slecht. Na een dikke week voel ik me nu weer helemaal goed. Las pas later de ernstige bijwerkingen in de bijsluiter en dat andere mensen dezelfde klachten hadden van dit medicijn. Ben me rotgeschrokken. Ik vind het puur vergif. Heb ook melding bij lareb gedaan. Artsen zouden beter moeten wijzen op de bijwerkingen.

20-07-2017 | Vrouw | 21
propranolol (10mg)
Vijf jaar geleden ben ik begonnen met het slikken van dit medicijn. Ik had een angststoornis en door medicijn werd ik een stuk rustiger. Nu, viuf jaar later slik ik het nog steeds. Het belemmerd mij steeds meer in het dagelijks leven. Sporten gaat bijna niet, ik kom steeds meer aan, ben vaak moe en heb altijd kwaaltjes, zoals; misselijkheid, hoofdpijn, buikpijn of pijn [lees meer...]in mijn lijf. Ik wil graag stoppen met de Propranolol. Ik heb dit al eens eerder geprobeerd, maar toen is het helaas niet gelukt. Nu ben ik er meer klaar voor. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

11-01-2017 | Vrouw | 22
Angst
Heerlijk!! Zou het iedereen aanraden!!

15-08-2016 | Vrouw | 55
Hartkloppingen
Als ik hartkloppingen heb, neem ik 1 capsule in, de hartkloppingen gaan dan na ongeveer 5 minuten over.

31-07-2016 | Vrouw | 28
Tremor
Ik gebruik propranolol, omdat ik zonder niet kan werken ivm een te hevige tremor in mijn handen (gezondheidszorg). Ik kan dus wel zeggen dat ik tevreden ben over het resultaat. Al blijft de tremor nog wel in een lichte vorm aanwezig.

28-07-2016 | Vrouw | 31