Tremor (25 meningen)
Hartritmestoornissen (17 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)
Verhoogde hartslag (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

13-07-2015 | Vrouw | 48
propranolol (80mg)
Vanwege mijn ADHD gebruik ik Concerta. Bijwerking hoge bloeddruk en hoge hartslag (110). Bij de huisarts geweest voor deze klachten en Propranolol 80 mg gekregen. Na eerste inname alleen wat duizelig en een afwezig gevoel. Na een paar dagen steeds meer bijwerkingen. Heel erg moe, heel duizelig, sta te zwaaien op mijn benen, hartkloppingen, oorsuizen, tintelingen in mijn ge[lees meer...]zicht, opvliegers, koude handen en voeten, slecht slapen met nachtmerries, gedesoriënteerd wakker worden, heel vol hoofd met rare verwarrende gedachten, misselijk, maagzuur, pijn op de borst en in linkerschouder en nu zo ernstige duizeligheid dat ik niet meer op mijn benen kan staan en gevoel van flauwvallen en dat ik dood neerval. Contact gehad met de huisarts en onmiddellijk stoppen. Had ook al Metaprolol 25 mg geprobeerd maar helaas met dezelfde bijwerkingen. Advies stoppen met de Concerta en over op de Methylfenidaat kort werkend. De bijwerkingen die ik heb ervaren zijn helaas niet allemaal terug te vinden waardoor een vervangend huisarts ze niet als bijwerkingen omschreef van de Propranolol. Het resultaat waar ik het voor in nam was positief en alleen de bijwerkingen zijn verschrikkelijk.

01-04-2015 | Vrouw | 21
propranolol (10mg)
Hallo, ik wil even zeggen dat dit medicijn geweldig is! op het moment dat ik de 1e in nam werkte hij al na 3 kwartier. ik werd rustig en beetje duf wat heerlijk voelde! voor dat ik het innam was ik aan het trillen me hart sloeg heel snel was 125 dus was wel hoog ik was aan t zweten enz. het helpt mij enorm goed. ik moet nu alleen onder controle proberen te krijg[lees meer...]en dat ik weer de auto in durf. of de straat op want zodra ik dat doe zonder die medicijn dan krijg ik gelijk weer zo een aanval Het is nu 1 week geleden begonnen, ik hoop er snel van af te zijn!!!!!!! Groeten Raë

24-03-2015 | Vrouw | 53
propranolol (40mg)
deze tabletten maken mij ect het leven makkelijker. ik heb migraine op de ogen en hartoverslagen. dit is een combinatiepil, ik voel me sinds ik deze gebruik echt stukke beter en heb geen migraine op de ogen meer gehad.

23-02-2015 | Vrouw | 37
propranolol (40mg)
Na aanvallen van draaiduizeligheid en onderzoek naar Meniere/migraine kreeg ik Propranolol naast de betahistine. In eerste instantie helpt de propranolol, maar nu na zo'n 5 maanden vind ik de bijwerkingen te heftig. Benauwd zijn, geen energie , bizarre dromen, niet kunnen concentreren en zeer vergeetachtig. Pijn in de spieren , polsen. Steeds koude handen en voet[lees meer...]en, krampen in benen en handen. Lusteloosheid en de vermoeidheid is ondanks slapen steeds aanwezig en bepaald de dag. Je levert veel in en als je normaal ondernemend bent, vind je dit niet echt prettig. En heb nog niet eens de hoge dosis. Hoop wel op een alternatief voor de draaiduizeliigheid/migraine. De artsen nemen de bijwerkingen niet serieus, heb nu 2 keer mijn verhaal gedaan en heb nu bloedverdunners erbij voor de krampen, inplaats van verder kijken.

11-12-2014 | Vrouw | 27
propranolol (80mg)
Op mijn 10de is bij mij migraine geconstateerd na vele onderzoeken, en heb ik vele onderdrukkers geprobeerd waaronder topamax en depakine. Sinds augustus vorig jaar overgestapt op propranolol, eenmalig 80mg per dag. Een terugkerend verschijnsel bij alle migraine onderdrukkers vind ik de slaapstoornissen. Vooral bij propranolol vaak meerdere malen per nacht wakker, na[lees meer...]re dromen en zwetend wakker worden. Sinds enkele weken heb ik nu ook een erg droge mond, wat vooral savonds opkomt eenmaal in bed. Ben wel erg blij met het effect , waarna mijn migraine van ruim 15 x per maand is gezakt naar ongeveer 4 x per maand, "Gewone " hoofdpijn niet meegeteld. Het overstappen op nieuwe medicatie is voor mij altijd prima , aangezien ik altijd het idee heb dat na een aantal jaren gebruik, de bijwerkingen meer en meer opkomen.

28-07-2014 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
enkele jaren geleden, nam ik dit product ook, had ik geen problemen, ben ermee gestopt, daar de vermoeidheid te groot werd. intussen nog bisoprolol genomen,maar ook dit werkte onvoldoende (nam wel een lage dosis, doch specialist kon niet verhogen, door overreactie op het pilletje!), sinds maart dit jaar 2014 neem ik opnieuw propranolol EG 40 mg in, de eerste week, prima, z[lees meer...]even dagen ritmestoornisvrij, dan begint die miserie terug, veel frequentere aanvallen. als zo'n aanval opkomt, en je hebt net een 1/2 tabletje genomen, kan je 2 uur en meer wachten alvorens het werkt ! nog maar te zwijgen van de vele bijwerkingen, die ik heb...ik heb in 98 een algo-neurodystrofie gehad, en sinds inname vd zwaardere bètablokkers, heb ik heel veel pijn in de voet( Südeck kant),..het deel voelt warm en pijnlijk aan. dit heb ik ook gehad met Selozok..ik vraag me af of Seloken, ook zo'n reactie geeft (familie van Selozok...) ik vind dat de dokters moeite moeten doen, bloed af te nemen, en te onderzoeken, waarom iemand niet tegen bepaalde medicijnen kan, ipv ze als " proefpersonen" te gebruiken.? Wij zijn daar de dupe van !! zij niet !!

25-07-2014 | Vrouw | 53
propranolol
Propranolol helpt voor mij heel goed om migraineaanvallen te voorkomen. Nadeel is wel de vermoeidheid en af en toe duizelingen. Maar ik neem dit graag voor lief. Het is in elk geval stukken beter dan wekelijkse aanvallen!

22-05-2014 | Vrouw | 14
propranolol
Ik moest de tablet innemen voor mijn faalangst voor toetsen. Ik heb het vandaag geprobeerd maar het werd alleen maar erger.... Ik heb morgen weer een toets en dan neem ik hem niet in. Ik denk dat het dan beter gaat.

08-04-2014 | Vrouw | 30
propranolol
Gebruik al jaren propranolol om migraine onder controle te houden. Kreeg onlangs de tabletten van fabrikant Accord. Ik gebruik 2 x per dag een halve tablet maar deze tabletten zijn heel moeilijk te halveren, ook met een hulpmiddel.

04-03-2014 | Vrouw | 31
propranolol (80mg)
Slik al ruim 6 jaar coveram voor de hoge bloeddruk en totaal zonder bijwerkingen. Nu is de wens er om zwanger te worden en op advies van mijn cardioloog overgestapt sinds 6 weken op de propranolol. Met de koude vingers/ tenen valt te leven. De droge mond is vervelend maar vooruit. Menstruatiecyclus die ineens onregelmatig is. Oorsuizen en duizeligheid neem ik maar voor [lees meer...]lief. Maar die terugval in conditie! Ontzettend vervelend, en dat is nog maar zacht uitgedrukt. Over 4 weken moet ik terugkomen, ga om wat anders vragen. Er zal toch heus nog wel wat anders zijn?

18-02-2014 | Vrouw | 22
propranolol
Al vanaf een jaar of 6 heb ik last van hoofdpijn en sinds de pubertijd zijn de aanvallen vrij heftig geworden en is er migraine geconstateerd. Vanaf een jaar of 19 ben ik propranolol gaan slikken. Ik slik de pillen(80mg) ongeveer anderhalf jaar nu. Over het algemeen werken ze goed. Ik ben van 2 a 3 aanvallen per maand met overgeven en drie dagen in bed liggen naar 2 a 3[lees meer...] keer In de maand 'normale' hoofdpijn. De bijwerkingen die ik er van krijg zijn vermoeidheid (probeer al een paar maanden opbouwend 5 km te hardlopen maar voor mijn gevoel verbeterd mijn conditie niet of nauwelijks), hartkloppingen en duizeligheid. Ik neem ze voor lief omdat tot nu toe niks anders helpt en ik blij ben dat ik nu tenminste niet 3 dagen op mijn bed hoef te liggen en gewoon een 'normaal' leven kan leiden .

25-01-2014 | Vrouw | 28
Hartritmestoornis
Ontzettend vel last van bijwerkingen. Angstig, nachtmerries, hallicunaties, hartkloppingen, uitgeput, emotioneel, kortademig, hoofdpijn, duizelig etc etc.

14-01-2014 | Vrouw | 43
propranolol (40)
Nervositeit
Propranolol 40 gebruik ik heel af en toe als ik te maken krijg met spannende situaties, zoals begrafenissen of als ik mezelf goed onder controle wil houden. Het beste werkte Sandoz (eerste keer geen enkele bijwerking van ervaren), maar van mijn huisarts krijg ik dat niet, omdat het doping zou zijn. Wel van Accord, maar dat merk geeft vervelende bijwerkingen zoals zeer zwar[lees meer...]e benen (trappen lopen als een oude vrouw!, kom de trap dan bijna niet meer op terwijl ik een goede conditie heb)) en slecht en wazig zicht en droge ogen. Heb ooit nog een ander goedkoop "eigen"merk gehad met iets minder bijwerkingen, maar ben de naam kwijt. Waarom ik voortaan Accord krijg, weet ik niet, maar ben er minder blij mee. Werkt wel tegen trillen, maar geeft een algeheel "raar"gevoel, alsof je een beetje dronken bent.

12-12-2013 | Vrouw | 34
propranolol
Ik slik dit nu inmiddels meer dan een jaar, en in het begin was ik heel tevrede. Helemaal geen migraine aanvallen meer. wel af en toe hoofdpijn met het gevoel dat de medicijnen een ergere aanval konden onderdrukken. Ik heb een tijdje geprbeerd een halve te slikken, maar ik werd daar heel duizlig van, als of de afgifte spiegel niet voldoende was. Nu alweer heel lang een hel[lees meer...]e. Helaas breekt er sinds een maand of twee steeds vaker de aanval doorheen. En dan ook meteen weer goed, braken, geen licht en geluid verdragen. Wat wel nieuw is, is dat ik van te voren flikeringen en zwarte vlekker voor mijn ogen krijg. dat trekt weg en maakt plaats voor de migraine. Helaas ook moeite met afvallen en vervelende pukkels op mijn hoofdhuid. ik sta nu wel op het punt eens naar de HA te gaan om dit te bespreken en te kijken naar andere opties.

20-11-2013 | Vrouw | 35
propranolol (40mg)
ik heb al vanaf mijn 16de hoofdpijnen. de laatste jaren is het extreem veel geworden, meer dan 20 dagen per maand. ik heb dit middel van de arts gekregen. het begon vrij snel te werken en binnen 2 maanden had ik al veel minder hoofdpijnen. maar de bijwerkingen waren voor mij niet uit te houden. veel vocht vast houden, waanbeelden in de nacht. heel veel uitslag op mijn gez[lees meer...]icht gepaard met jeuk. maar het ergste was haaruitval. mijn haar is in 4 maanden tijd bijna 30 procent dunner geworden, nou heb ik al niet te dik haar maar dit ging te ver. toen ben gestopt (afbouwend). nu heb ik candastran gekregen en slik dit middel al 1 maand. het effect is nog niet zo te merken. iets minder hoofdpijnen. maar ik gebruik het nog te kort om te kunnen zeggen of het goed is. maar propranolol nooit meer.

04-10-2013 | Vrouw | 57
Verhoogde hartslag
In eerste instantie heb ik andere medicijnen gekregen tegen hoge bloeddruk die elke keer bij de huisarts gemeten werd. Uit een 24-uurs controle bleek mijn bloeddruk normaal te zijn, maar wel met een verhoogde hartslag. Daarom heeft de huisarts mij propranolol voorgeschreven om mijn hartslag rustiger te krijgen, omdat dit medicijn ook tegen hoge bloeddruk zou moeten werken[lees meer...]. Ik kreeg eerst 80 mg retard en ben daar heel snel mee gestopt omdat zoveel bijwerkingen kreeg (duizelig, onwerkelijk, onvast op de benen, gejaagd etc) dat ik er helemaal raar van werd. Toen teruggegaan naar 2x 10 mg propranolol. Mijn hartslag is rustiger geworden, maar dit middel gaat niet helemaal samen met astma. (staat ook in de bijsluiter) Dus van 2 kwaaien de minst kwaaie kiezen. Ik 'piep' nu wel meer met de ademhaling sinds ik propranolol gebruik, maar mijn hartslag is rustiger. (Van 100 naar 75 slagen per minuut)

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum