propranolol

Tremor (27 meningen)
Hartritmestoornissen (17 meningen)
Verhoogde hartslag (3 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

07-08-2015 | Man | 52
propranolol (80mg)
jaren geslikt om migraine aanvallen tegen te gaan! Deze aanvallen van kinds af aan. De bijwerkingen nam ik voor lief zoals, zweten, hartkloppingen, duizelig en nog vele andere bijwerkingen zoals al eerder benoemd. In 2013 kreeg ik astmaklachten. In de loop de jaren verergerde de klachten. Vele malen in het ziekenhuis geweest voor onderzoek ed. Diverse spray's gekregen teg[lees meer...]en benauwdheid, Ventolin, Foster. op een gegeven moment kon ik na het opgaan van één trap alleen maar bijkomen van benauwdheid/hartkloppingen en stevig transpireren. Tot april 2015 mee gelopen. Onderzocht huisarts stelde voor om de Propra af te gaan bouwen. deze konden benauwdheidsklacht verergeren. Nu ik geen gebruik maak van deze medicijnen, ben ik veel minder benauwd en heb veel meer energie. De migraine aanvallen zijn ook minder geworden. Ben blij dat ik gestopt ben nooit verwacht dat het zo'n impact zou hebben.

10-05-2015 | Man | 38
Tremor
Helpt goed tegen het trillen. Als onverwachte bijkomstigheid lijkt het mijn leven ook een heel stuk makkelijker te maken mbt Non Verbal Learning Disability (NLD). Ik ben minder gespannen en reageer minder snel (te heftig) op situaties en mijn motoriek is verbeterd ten opzichte van als ik geen propranolol heb geslikt.

26-04-2015 | Man | 25
propranolol (80mg)
Medicijn aangeschreven gekregen door huisarts voor hoofdpijn die leek op migraine en hoge pols (al sinds klein kind last van). 1x per dag 80mg capsule. Na enkele maanden begon het volledig te werken en had ik geen wekelijkse hoofdpijn meer. Sinds gebruik kan ik echter wel bijwerkingen opmerken: vermoeidheid, moeilijk inslapen/nachtmerries, neerslachtig, concentratie/geheug[lees meer...]en problemen. Ook is alle hoofdpijn niet weg, maar is dan toch anders de "aanvallen". Deze komen meestal omdat ik mij ergens heel erg druk over heb gemaakt of ben geweest (zoals werk). Ik vind dit medicijn dan ook enigzins gevaarlijk omdat je er rustiger bij zou moeten voelen; maar dat onderdrukt ook de signalen van je lichaam die aangeven wanneer je moet ophouden. Op die manier kan je nog verder van huis zijn. Ik wil dan met mijn ervaring ook meegeven: weeg kritisch af of de hoofdpijn klachten opweegt tegenover de bijwerkingen.

01-04-2015 | Man | 45
propranolol (20mg)
Tremor
Heb last van essentiële tremor, met name trillende handen. Ik gebruik het met name voor vergaderingen of voor een verjaardag. Helpt goed, heb wel het gevoel dat vermoeidheid een bijwerking is.

06-12-2014 | Man | 42
propranolol (40mg)
Behandeling migraine/vestibulaire migraine (enorme draaiingen/ijlhoofdig): Gedurende vele weken 10mg/dag INDERAL gebruikt samen met 5mg/dag Flunatop (Flunarizine). Combinatie verminderde enigszins de ernst en frequentie van de draaiingen, maar de algemene narigheid bleef aanhouden. Elke blootstelling aan fel licht, geluid of drukte lokte een migraine-aanval uit. Uiteindeli[lees meer...]jk gestopt met Flunatop en de dosis INDERAL verhoogd naar 40mg/dag. Migraine was sinds toen minder ernstig, draaiingen bijna onder 100% onder controle,...

16-06-2022 | Vrouw | 42
Tremor
Sinds 1 jaar gebruik ik nu de propranolol 80 mg .Ik gebruik dit medicijn omdat ik een essentiële tremor hem in mijn linker en rechterarm.Tevens gebruik ik geen caffeine en theeinne meer .Dit heeft bij mij een goed resultaat.Ik hoop dat ze in de toekomst een goed medicijn op de markt kunnen brengen

28-05-2022 | Vrouw | 64
Verhoogde hartslag
Ik vond dat een doeltreffend medicijn. Mijn hartslag was 130 in rust. Waarom ze het uit de handel gehaald hebben begrijp 8ik niet. Nu neem ik 2 x 40 mg/dag maar nu heb ik soms toch weer te snelle hartslag. Waarom is dit medicijn uit de handel?

28-02-2022 | Vrouw | 42
propranolol (40mg)
Waardeloos spul . Ik snap niet dat ze dit spul hebben uitgevonden!!!

22-02-2022 | Vrouw | 51
Hartritmestoornissen
Ik gebruik nu 4 maanden propranolol. Eerst metropolol, deze hielp niet. Propranolol is mijn redding. Ik had 24/7 extracystolen. Niet te doen. Echter je moet er iets voor over hebben.. maar de bijwerkingen zijn echt wel goed te doen. Ik ben gewoon blij dat mijn probleem grotendeels verholpen is. De extracystolen zijn er nog wel, maar heel af en toe. Wel iedere dag een paar [lees meer...]keer, maar niet meer constant zoals het was. Ik ben wel echt traag, slaap overdag makkelijk op de bank en droom soms snachts bizar en heel helder. Anders dan voor de tabletjes. Ik neem 4 dd 2 tabeltjes dus totaal 80 mg per dag. Ik voel me ook rustiger. Al met al.. prima pilletje! Mijn hartslag is iets omlaag en bloeddruk ook. Mooie bijkomstigheid. Oh ja.. koude handen.. maar ook niet de hele dag. En.. het heeft echt een paar maanden geduurd voordat ik op dit resultaat kwam.. echt even doorzetten dus! Ik heb ze ook van Accord geslikt maar die hielpen niet (ik denk dat de samenstelling toch iets anders is qua hulpstoffen, de ene pil is ook veel harder dan de andere). Teva helpt vele malen beter!! maar ook dat is wellicht persoonlijk. Het is wel een medicijn waarvan het gebruik en de fabrikant en hoeveelheid zeer nauw luistert... echt een uitvogelen. Maar als je het juiste recept gevonden hebt.. is het gewoon goed!

23-01-2022 | Vrouw | 51
Hartritmestoornissen
Lang moeten zoeken voor de juiste dosering gevonden was. Nu na paar maanden prima. Hartkloppingen bijna weg, rustiger en relaxed gevoel. Geen angst ook meer. Wel wat heftiger dromen soms en kortademig bij inspanning. Ook soms erg moe en darmen wat last. Gekke is dat dit heel soms optreedt. Meestal gewoon goed. Ik ben tevreden!

12-10-2021 | Vrouw | 56
Tremor
Na overbelasting van mijn rugspier was mijn linkerrugspier gaan trillen en linkerbeen was de trilling echt heftig maar nooit zichtbaar. Dit was sinds een half jaar dagelijks voelbaar. Lichte trillingen afgewisseld met uren van matige trillingen. Deze zijn niet waarneembaar maar wel voelbaar. Alles hier tegen geprobeerd maar niks hielp. Totdat ik propranol 10 mg ben ge[lees meer...]start. Ik leef weer voel me veel beter. Verder heb ik geen andere medicatie dus voor mij de eerste medicatie die ik slik in 56 jaar

18-07-2021 | Vrouw | 53
propranolol (80mg)
Vanaf dag van inname elke nacht benauwdheid met kriebelhoest. Na enkele dagen kreeg ik er een inhalator met Ventalin bij, dat hielp een beetje, maar toch bleef ik wakker worden door kriebelhoest. Na een week ontstonden jeukende galbulten op mijn buik. Mijn bloeddruk was wel meteen gedaald en had normale waarde, ook hart was rustig door dit medicijn. Ben gestopt door bijwe[lees meer...]rkingen.

08-04-2021 | Vrouw | 18
Stress
ik ben normaal iemand die snel gestrest is, maar nu met centraal examen ging het niet goed. ik kreeg paniek aanvallen met hart kloppingen en kon niet meer stoppen met trillen. Het kost echt veel energie voor mij. ik ben naar de huisarts gegaan en ik kreeg dit voorgeschreven. je voelt het echt meteen na een uur de werking. op het begin is het raar, want ik ben gespannen en[lees meer...] gestrest, maar mijn lichaam reageert er niet op. de enige bijwerkingen die ik heb is koude handen voor de rest niks. het enige wat doet is dat het ervoor zorgt dat je hartslag daalt en dat was echt genoeg om al mijn problemen op te lossen. Ik neem 1 per dag rond het zelfde tijd, ik mag er max 3 per dag nemen als dat nodig is.

19-02-2021 | Vrouw | 62
propranolol (80mg)
Een paar jaar geslikt in het begin hielp het wel , maar naar een tijdje had ik het gewoon weer iedere maand wel in mindere mate. Ik ben het nu aan het afbouwen. Wat een drama. Ben twee weken bezig. eerste week om de dag 1 nu om de twee dagen 1. Voel mij heel onrustig en opgejaagd. Heeft iemand hier ook ervaring mee. Ga het nooit meer slikken.

29-11-2020 | Vrouw | 30
Spataderen
Dit medicijn voorgeschreven gekregen vanwege spataderen in de slokdarm maag en lever, veroorzaakt door poortader trombose waar niets meer aan te doen is. 2 maanden gebruik en dagelijks slap gevoel in benen, lusteloos, vermoeid en niet in staat met mijn kleintje te spelen. Depressieve gevoelens en totaal geen eetlust. Hoop snel een alternatief te krijgen, want dit schiet ni[lees meer...]et op zo.

12-10-2020 | Vrouw | 65
Hartkloppingen
aanvankelijk 10 mg geprobeerd, maar had geen enkel effect op hartkloppingen. Overgestapt naar 40 mg. Heftige bijwerkingen en hartkloppingen iets minder maar niet helemaal weg.