Tremor (25 meningen)
Hartritmestoornissen (17 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Verhoogde hartslag (2 meningen)
Ziekte van Graves (1 mening)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

05-01-2016 | Man | 22
Tremor
geeft redelijk wat bijwerkingen, zoals lichte bloeddruk, duizelig, droge ogen, heel levendig dromen, maar doet zijn werk verder prima!

06-12-2014 | Man | 42
propranolol (40mg)
Behandeling migraine/vestibulaire migraine (enorme draaiingen/ijlhoofdig): Gedurende vele weken 10mg/dag INDERAL gebruikt samen met 5mg/dag Flunatop (Flunarizine). Combinatie verminderde enigszins de ernst en frequentie van de draaiingen, maar de algemene narigheid bleef aanhouden. Elke blootstelling aan fel licht, geluid of drukte lokte een migraine-aanval uit. Uiteindeli[lees meer...]jk gestopt met Flunatop en de dosis INDERAL verhoogd naar 40mg/dag. Migraine was sinds toen minder ernstig, draaiingen bijna onder 100% onder controle,...

25-07-2014 | Vrouw | 53
propranolol
Propranolol helpt voor mij heel goed om migraineaanvallen te voorkomen. Nadeel is wel de vermoeidheid en af en toe duizelingen. Maar ik neem dit graag voor lief. Het is in elk geval stukken beter dan wekelijkse aanvallen!

12-12-2013 | Vrouw | 34
propranolol
Ik slik dit nu inmiddels meer dan een jaar, en in het begin was ik heel tevrede. Helemaal geen migraine aanvallen meer. wel af en toe hoofdpijn met het gevoel dat de medicijnen een ergere aanval konden onderdrukken. Ik heb een tijdje geprbeerd een halve te slikken, maar ik werd daar heel duizlig van, als of de afgifte spiegel niet voldoende was. Nu alweer heel lang een hel[lees meer...]e. Helaas breekt er sinds een maand of twee steeds vaker de aanval doorheen. En dan ook meteen weer goed, braken, geen licht en geluid verdragen. Wat wel nieuw is, is dat ik van te voren flikeringen en zwarte vlekker voor mijn ogen krijg. dat trekt weg en maakt plaats voor de migraine. Helaas ook moeite met afvallen en vervelende pukkels op mijn hoofdhuid. ik sta nu wel op het punt eens naar de HA te gaan om dit te bespreken en te kijken naar andere opties.

04-10-2013 | Vrouw | 57
Verhoogde hartslag
In eerste instantie heb ik andere medicijnen gekregen tegen hoge bloeddruk die elke keer bij de huisarts gemeten werd. Uit een 24-uurs controle bleek mijn bloeddruk normaal te zijn, maar wel met een verhoogde hartslag. Daarom heeft de huisarts mij propranolol voorgeschreven om mijn hartslag rustiger te krijgen, omdat dit medicijn ook tegen hoge bloeddruk zou moeten werken[lees meer...]. Ik kreeg eerst 80 mg retard en ben daar heel snel mee gestopt omdat zoveel bijwerkingen kreeg (duizelig, onwerkelijk, onvast op de benen, gejaagd etc) dat ik er helemaal raar van werd. Toen teruggegaan naar 2x 10 mg propranolol. Mijn hartslag is rustiger geworden, maar dit middel gaat niet helemaal samen met astma. (staat ook in de bijsluiter) Dus van 2 kwaaien de minst kwaaie kiezen. Ik 'piep' nu wel meer met de ademhaling sinds ik propranolol gebruik, maar mijn hartslag is rustiger. (Van 100 naar 75 slagen per minuut)

22-02-2022 | Vrouw | 51
Hartritmestoornissen
Ik gebruik nu 4 maanden propranolol. Eerst metropolol, deze hielp niet. Propranolol is mijn redding. Ik had 24/7 extracystolen. Niet te doen. Echter je moet er iets voor over hebben.. maar de bijwerkingen zijn echt wel goed te doen. Ik ben gewoon blij dat mijn probleem grotendeels verholpen is. De extracystolen zijn er nog wel, maar heel af en toe. Wel iedere dag een paar [lees meer...]keer, maar niet meer constant zoals het was. Ik ben wel echt traag, slaap overdag makkelijk op de bank en droom soms snachts bizar en heel helder. Anders dan voor de tabletjes. Ik neem 4 dd 2 tabeltjes dus totaal 80 mg per dag. Ik voel me ook rustiger. Al met al.. prima pilletje! Mijn hartslag is iets omlaag en bloeddruk ook. Mooie bijkomstigheid. Oh ja.. koude handen.. maar ook niet de hele dag. En.. het heeft echt een paar maanden geduurd voordat ik op dit resultaat kwam.. echt even doorzetten dus! Ik heb ze ook van Accord geslikt maar die hielpen niet (ik denk dat de samenstelling toch iets anders is qua hulpstoffen, de ene pil is ook veel harder dan de andere). Teva helpt vele malen beter!! maar ook dat is wellicht persoonlijk. Het is wel een medicijn waarvan het gebruik en de fabrikant en hoeveelheid zeer nauw luistert... echt een uitvogelen. Maar als je het juiste recept gevonden hebt.. is het gewoon goed!

12-10-2021 | Vrouw | 56
Tremor
Na overbelasting van mijn rugspier was mijn linkerrugspier gaan trillen en linkerbeen was de trilling echt heftig maar nooit zichtbaar. Dit was sinds een half jaar dagelijks voelbaar. Lichte trillingen afgewisseld met uren van matige trillingen. Deze zijn niet waarneembaar maar wel voelbaar. Alles hier tegen geprobeerd maar niks hielp. Totdat ik propranol 10 mg ben ge[lees meer...]start. Ik leef weer voel me veel beter. Verder heb ik geen andere medicatie dus voor mij de eerste medicatie die ik slik in 56 jaar

08-04-2021 | Vrouw | 18
Stress
ik ben normaal iemand die snel gestrest is, maar nu met centraal examen ging het niet goed. ik kreeg paniek aanvallen met hart kloppingen en kon niet meer stoppen met trillen. Het kost echt veel energie voor mij. ik ben naar de huisarts gegaan en ik kreeg dit voorgeschreven. je voelt het echt meteen na een uur de werking. op het begin is het raar, want ik ben gespannen en[lees meer...] gestrest, maar mijn lichaam reageert er niet op. de enige bijwerkingen die ik heb is koude handen voor de rest niks. het enige wat doet is dat het ervoor zorgt dat je hartslag daalt en dat was echt genoeg om al mijn problemen op te lossen. Ik neem 1 per dag rond het zelfde tijd, ik mag er max 3 per dag nemen als dat nodig is.

27-12-2020 | Man | 28
propranolol (10mg)
Nadat ik een paniekaanval heb gehad toen ik in bed lag heb ik een week in het ongewisse gelopen met een enorme hoeveelheid anticipatie-angst. Ik was immers bang dat het opnieuw zou gebeuren. Na een week bij de dokter geweest die me 3x 10mg Propranolol wilt laten gebruiken. Ik moet zeggen dat ik met behulp van dit medicijn me terug normaal voel met uitzondering van de n[lees meer...]egatieve gedachten. Ik wil echter liever zonder maar wanneer ik het soms niet neem, voel ik de fysieke kenmerken van angst weer opkomen (zweten, hyperventilatie,...). Om deze reden ga ik therapie volgen bij een psycholoog in de hoop dat ik geen nood meer heb aan deze pilletjes.

08-06-2020 | Vrouw | 50
propranolol (80mg)
Propranolol werkte zo'n 40%, daar was ik eerst blij mee, maar had nog geen leven zo met aanvallen van 2,5 dag en mega spugen.. Last vd bijwerkingen dus van 120 terug gegaan naar 80. Na 17 jaar op candersartan over dat helpt veel beter tegen migraine, minder bijwerkingen maar heb wel ook veel hogere dosis.

24-05-2020 | Man | 29
propranolol (80mg)
Werkt perfect als preventief middel tegen migraine. Heb actavis, aurobindo en sandoz gehad, vooral bij die laatste begonnen bijwerkingen duidelijk op te treden. Vanaf toen wilde ik afbouwen, binnen enkele dagen/weken voelde ik mij fitter, energieker en ging mijn libido omhoog.

23-05-2020 | Vrouw | 56
propranolol (80mg)
De 80 Mg retard versie is buitengewoon goed. Je voelt het product werken bij een angstaanval. Het houdt het doorkomen van de migraine aanval tegengehouden worden. Ik begrijp niet waarom dit retardproduct uit productie gaat. Het helpt zo vele mensen die niet geholpen zijn bij een acute afgifte maar beschermd worden ten alle rijden door de retard versie met uitgestelde af[lees meer...]gifte. Hoe kan je een goed product nu zo maar stopzetten om economische redenen ? Foei aan de producenten. Je brengt mensen bewust in gevaar omda er geen alternatief is .

06-03-2020 | Vrouw | 28
Trillen
Houdings nektremor Ik denk dat ik na een periode van hoge stress in combinatie met al bestaande zenuwen standaart passend bij mijn persoonlijkheid een nektremor heb ontwikkelt. Het belemmerde mijn hele leven. En ik zag het somber in omdat ik toen 26/27 was.. Het beheerste mijn leven en ik werd er lichamelijk en geestelijk heel moe van.. als ik drank drink is de tremor[lees meer...] tijdelijk minder of weg.. zodra de drank is uitgewerkt komt de tremor harder terug.. weinig mensen weten dat ik het hem omdat ik bepaalde houdingen vermijd of het verberg. Propranolol maakt het nog enigzins dragelijk geestelijk en lichamelijk. En zelfs dan is het vaak aanwezig... ik ben erdoor aangekomen en heb geen gejaagde gevoelens meer kan makkelijk uren op de bank liggen terwijl ik vroeger niet stil kon zitten.. op mijn zin in sex is erg vermindert. Zonder dit medicijn zou het niet vol te houden zijn. Er is weinig over bekend. Ik hoop dat iemand mijn verhaal leest en mij verder wil onderzoeken want deze medicatie pakt de oorzaak absoluut niet aan en ik denk dat het mijn hele metabolisme heeft vertraagd met alle gevolgen van dien.. ook ken ik de gevolgen niet voor op de lange termijn..

24-01-2020 | Vrouw | 31

09-06-2019 | Man | 71
propranolol (40mg)
waarom heb ik dikke handen al ik ze neem ?????

04-02-2019 | Man | 74
Tremor
Ik had last van trillende handen. Met name schrijven was een probleem. Slik sindsdien Propanolol. Probeer wel eens of het nog effect heeft als ik er mee stop. En ja, binnen 2 dagen begint het trillen weer. Ik heb er dus erg veel baat bij en nauwelijks bijwerkingen. Ik moet de tabletten middendoor breken en dat gaat vaak erg moeilijk.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum