Ervaringen met Propranolol

Tremor (30 meningen)
Hartritmestoornissen (21 meningen)
Verhoogde hartslag (5 meningen)
Ziekte van Graves (2 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)
Angina pectoris (0 meningen)

Propranolol bij migraine

Bojan Nikolik (28-06-2015)

18-07-2021 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Vanaf dag van inname elke nacht benauwdheid met kriebelhoest. Na enkele dagen kreeg ik er een inhalator met Ventalin bij, dat hielp een beetje, maar toch bleef ik wakker worden door kriebelhoest. Na een week ontstonden jeukende galbulten op mijn buik. Mijn bloeddruk was wel meteen gedaald en had normale waarde, ook hart was rustig door dit medicijn. Ben gestopt door bijwe[lees meer...]rkingen.

14-03-2019 | Vrouw | 52
Hoge bloeddruk
Na een aantal andere middelen, kreeg ik Propranolol voorgeschreven voor de hoge bloeddruk icm migraine, ruim 4 jaar geleden. Hielp mij op die fronten echt, maar heb er oorsuizen aan overgehouden. Ik hoop dat dat nog wat verminderd. Ook heb ik al een paar jaar een raar gevoel/gevoelloosheid in mijn tenen van de rechtervoet. Nooit naar gevraagd, maar nu ik sinds ruim 5 w[lees meer...]kn gestopt ben, beginnen mijn tenen weer normaal te voelen. Hoofdpijn is helaas ook weer terug en de bloeddruk stijgt weer lekker. Ook afvlakking van gevoelens heb ik last van gehad.

29-01-2019 | Vrouw | 57
Hoge bloeddruk
Nadat ik eerst metropolol voorgeschreven kreeg, maar daar niet goed op reageerde (erge druk op de borst) nu dus propranolol, een kindermiddel volgens de dokter.... (nou ja...) ;p Dit omdat ik nogal heftig op medicijnen kan reageren. Ben begonnen met 10 mg, daar kon ik vrij snel beter door slapen, maar na enkele weken had ik er niet meer genoeg aan en begon het hartbonke[lees meer...]n weer 's nachts. Dus 10 mg erbij, gaat redelijk nu, word alleen regelmatig wakker 's nachts en voel me dan onrustig. Dan ga ik er even uit, drink iets of neem valeriaandruppels, vannacht ben ik met een halve paracetamol weer in slaap gevallen. Hoop dat ik niet weer hoef te verhogen, want ben wel minstens 3 kilo aangekomen, niet leuk... 😛

09-01-2019 | Vrouw | 70
propranolol (40mg)
Hypertensie
eerst gebruikte ik Metoprolol maar door een hele nare bijwerking waar ik nooit meer vanaf kom, te weten oorsuizen, deze voorgeschreven gekregen. Al eerder had ik allergische reactie op Renitec en Diovan. Allebei veroorzaakten gezwollen oogleden en lippen. Dit medicijn gebruik ik nog maar kort dus hoe het zich op de langere termijn ontwikkeld weet ik nog niet maar ik houd[lees meer...] mijn hart vast.

20-06-2016 | Vrouw | 17
propranolol (40mg)
Hoge bloeddruk
Gebruikt voor mijn auto rijbewijs examen. Moest al vroeg in de ochtend op en werkte prima. Kreeg dit vorig jaar (2015) ook voorgeschreven voor mijn herkansingen van mijn eindexamen. En ging ook goed.

05-04-2016 | Vrouw | 26
Hoge bloeddruk
Minder opgejaagd gevoel, al bleef de druk/knellend gevoel op mijn borst wel aanwezig. Eigenlijk merkte ik weinig verschil en had geen last van bijwerkingen. Na 2 maanden gestopt vanwege weinig effectiviteit. Huisarts nam me niet serieus en dacht dat ik wel last van stress moest hebben en raadde een maatschappelijk werkster aan.. Bloedddruk van 168/113 pols 120 was geen uit[lees meer...]zondering. Meerdere malen aangekaart, maar HA bleef erbij dat ik mij veel te druk maakte. Hypertensie en arterosclerose bekend in familie, waaraan meerdere familieleden aan zijn overleden, maar alsnog niet serieus genomen! Ik voel me afgescheept als een zeurpiet en durf niet meer naar de dokter te gaan, omdat ik bang ben dat hij weer denkt "komt ze weer..)

13-07-2015 | Vrouw | 48
Hoge bloeddruk
Vanwege mijn ADHD gebruik ik Concerta. Bijwerking hoge bloeddruk en hoge hartslag (110). Bij de huisarts geweest voor deze klachten en Propranolol 80 mg gekregen. Na eerste inname alleen wat duizelig en een afwezig gevoel. Na een paar dagen steeds meer bijwerkingen. Heel erg moe, heel duizelig, sta te zwaaien op mijn benen, hartkloppingen, oorsuizen, tintelingen in mijn ge[lees meer...]zicht, opvliegers, koude handen en voeten, slecht slapen met nachtmerries, gedesoriënteerd wakker worden, heel vol hoofd met rare verwarrende gedachten, misselijk, maagzuur, pijn op de borst en in linkerschouder en nu zo ernstige duizeligheid dat ik niet meer op mijn benen kan staan en gevoel van flauwvallen en dat ik dood neerval. Contact gehad met de huisarts en onmiddellijk stoppen. Had ook al Metaprolol 25 mg geprobeerd maar helaas met dezelfde bijwerkingen. Advies stoppen met de Concerta en over op de Methylfenidaat kort werkend. De bijwerkingen die ik heb ervaren zijn helaas niet allemaal terug te vinden waardoor een vervangend huisarts ze niet als bijwerkingen omschreef van de Propranolol. Het resultaat waar ik het voor in nam was positief en alleen de bijwerkingen zijn verschrikkelijk.

04-03-2014 | Vrouw | 31
Hoge bloeddruk
Slik al ruim 6 jaar coveram voor de hoge bloeddruk en totaal zonder bijwerkingen. Nu is de wens er om zwanger te worden en op advies van mijn cardioloog overgestapt sinds 6 weken op de propranolol. Met de koude vingers/ tenen valt te leven. De droge mond is vervelend maar vooruit. Menstruatiecyclus die ineens onregelmatig is. Oorsuizen en duizeligheid neem ik maar voor [lees meer...]lief. Maar die terugval in conditie! Ontzettend vervelend, en dat is nog maar zacht uitgedrukt. Over 4 weken moet ik terugkomen, ga om wat anders vragen. Er zal toch heus nog wel wat anders zijn?

12-09-2012 | Vrouw | 68

16-03-2012 | Vrouw | 64
Hypertensie
Gebruikte al 15 jaar propranolol. Al geruime tijd opvallend erg dunner haar dan vroeger. Zaqg toevallig dat het een bijwerking van dit middel kon zijn. In overleg met arts afgebouwd. Maar ik ben erg verbaasd over de hier gemelde bijwerkingen door anderen. Veel van mijn klachten bijv. moeheid, onbegrijpelijk aankomen in gewicht, gewrichtsklachten slaapproblemen, concentrati[lees meer...]eproblemen enz. zijn mij niet onbekend. Hopelijk gaat het allemaal nog goed komen met mij nu ik propranolol heb afgebouwd. Moet wel erg wennen aan de sterke hartslag.

12-01-2012 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
gebruik al ongeveer 12 jaar propranolol 100 mg icm cozaar 50 mg tegen migraine en hoge bloeddruk. Ik krijg de indruk dat dingen langs me heengaan zonder dat ik ze oppik in mijn hoofd, ook ben ik meer vermoeid dan voor die tijd en ook een beetje in gewicht aangekomen. Het moeilijke is dat je niet weet of dit ook gebeurd zou zijn als je ze niet gebruikt zou hebben. Dus kan i[lees meer...]k ook niet goed beoordelen of bijwerkingen licht dan wel ernstiger zijn. Maar nu de VERGEETPIL sinds kort in het nieuws is, maak ik me zorgen. Het is momenteel volop in discussie om deze zelfde prop. te geven aan mensen/militairen met een traumatische ervaring. Zij zouden dan hun ervaring gemakkelijker kunnen vergeten. Er werd zelfs gezegd door een medicus die hierop tegen is"Als iedereen maar prop slikt, krijgen we een samenleving zonder moreel besef".

10-04-2023 | Man | 38
propranolol (160mg)
Hoge bloeddruk
Ik neem de 160mg retard. Tevreden over dit medicijn. Mijn bloeddruk en hartslag zijn perfect onder controle. Het sporten wordt wel bemoeilijkt doordat mijn hartslag moeilijk stijgt.

20-05-2020 | Man | 20

21-06-2012 | Man | 76