Atorvastatine

atorvastatine

Bij  HartfalenX

Hoog cholesterol (173 meningen)
Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

21-12-2015

Hartfalen

Gebruik door Familiaire Hyper Chol. al 27 jaar statines. De enige die hielpen was de Atorvastatine Lipitor van Pfizer. In het kader van alles moet goedkoper, behalve de premie en verplicht E.R., kreeg ik ineens geen Lipitor meer, maart Atorvastatine van Actavis. Kon mij op dat moment niets schelen, als het maar hielp en geen bijwerkingen gaf. Echter na 2 maanden kreeg i[lees meer...]k ongelooflijke spierpijnen over mijn hele lijf. Moest zelfs naar de fysiotherapeut , hielp niet. Ben toen naar de apotheker gegaan, die vertelde me dat Lipitor niet meer gemaakt werd, maar hij had nu wel Atorvastatine van Pfizer, was hetzelfde volgens hem. Hij had gelijk, al na 1 maand spierpijnvrij. Dus het e.o.a. merk maakt wel degelijk uit.
21-12-2015

07-12-2013

Hartfalen

In het verleden diverse cholesterolverlagers geprobeerd, maar uiteindelijk allemaal met dezelfde bijwerkingen. Alleen maar dingen die je niet wil hebben, het enige positieve eraan was, dat het gehalte beter werd. Bij de jaarlijkse controle van vorig jaar ging ik met de bedoeling om minder te gaan slikken. Resultaat; een meer per dag, omdat het hdl gehalte te hoog wa[lees meer...]s. Dus gehoorzaam als ik ben in dec. daarmee begonnen. Het gevolg hiervan was, dat ik eind Jan. 6 kg was aangekomen en lam als een konijn niet meer van de bank af kwam. Vanaf dat moment gestopt met alle cholesterol verlagers, om die negatieve spiraal te doorbreken waarin je je bevindt. Lichamelijk ging het daarna al snel beter, alhoewel het heel moeilijk is om van die extra kilo's Af te komen. Afgelopen week moest ik op jaarlijkse controle, en het was voor mij geen verrassing, dat het gehalte te hoog was ( van 5.2 naar 8.4). De cardiologe vroeg of ik toch nog een keer iets anders wilde proberen, omdat ik toch nog zo'n 30 jaar mee moest. Ik slik nu sinds 3 dagen dit middel, maar nu ik al deze (negatieve) ervaringen lees, ben ik niet erg hoopvol meer over het resultaat en de bijwerkingen ervan. Ik blijf alert en hoop dan maar dat ik die ene ben bij wie het wel goed gaat. Zo ja, dan zal ik dat hier met jullie delen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum