Ervaringen met Atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Bij  CholesterolX

Hartinfarct (36 meningen)
Diabetes type 2 (9 meningen)
Angina pectoris (6 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

26-06-2023 | Man | 73
Hoog cholesterol
Op verzoek cardioloog. Uitslagen laten zien dat het effect heeft. Geen bijwerking.

30-05-2023 | Man | 58
atorvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Bijwerking zware arm en been,opgezwollen linker ondebeen.slechte zicht.thrillede lichaam.

09-03-2023 | Man | 70
Hoog cholesterol
Na bijna 2 jaar gebruik nu lvask ast van spierpijn in de schouders, en de laatste tijd een soort van aanval van spierpijn/kramp in beide armen. Doet erg zeer en ik moet dan even niets doen en dan verdwijnt het weer. Ik heb besloten om met dit middel te stoppen. Ik heb hier morgen een gesprek over met mijn huisarts.

04-10-2022 | Man | 57
atorvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Eind april 2021 kleine beroerte gehad, ga er nog steeds vanuit dat dit door mijn corona infectie veroorzaakt is eb toen 4 dagen onafgebroken hoofdpijn gehad, en in de neurologische mallemolen geraakt. Na vele onderzoeken is mijn lichaam nu ingesteld op 1x per dag Grepid 75mg en Atorvastatine 40mg tevens ook nog een Hydrochloorthiazide 25mg welke ik al had. Na vele weken th[lees meer...]uiszitten weer aan het werk gegaan doch op een of andere manier is de kracht, uithoudingsvermogen en ook mildheid bij luistern verdwenen en anders. Ook vaak krampen 's nachts, vooral onderbeen en rare verkleuringen van de huid in de zomer tevens vooral koude handen altijd terwijl ik in de vriendengroep degene was welke altijd in een t shirt overal heen kon en in bed het kacheltje voor mijn vrouw was. Nu thuis met vreemde spier problemen in been, leek op zweepslag, en schouderspier welke kleine scheurtjes leek te hebben. Fysiotherapeut zegt bij eerste bezoek, gebruik jij cholesterol verlager en nu zit ik mij dus in te lezen. Mooie zooi die ik slik, lijk mij aan het vergiftigen te zijn. Ergste is nog mijn karater verandering waar mijn jonge kinderen en vrouw al een jaar mee moeten dealen. Nu op zoek naar een beter middel!

23-09-2022 | Man | 69
Hoog cholesterol
Vermoeidheid, spierproblemen, migraine, rugpijn, schouders !

22-05-2022 | Man | 50
Cholesterol
Zeer zware bijverschijnselen welke het dagelijkse routine niet meer toestaan

26-03-2022 | Man | 45
Hoog cholesterol
Statines veroorzaken vaak spierpijn. Bij mij gebeurde dit met een lage doses van 20mg/dag en was de pijn zo hevig bij het hart dat het leidde tot opname op de ICU. Nadat ik stopte met de statine waren alle klachten binnen 48 volledig verdwenen. De eerste klachten ontstonden c.a. 12 dagen na eerste inname. Heb dezelfde klachten ook ervaren met Simvastatine.

21-03-2022 | Man | 66
Hoog cholesterol
Na een epileptische aanval onderzocht in het ziekenhuis, Scan, MRI, EEG, Hartecho, niet direct een oorzaak gevonden. Dan zal het wel het hoge cholesterol zijn. Na 6 weken atorvastatine 20 mg te hebben gebruikt lijk ik wel een man van 90 terwijl ik 66 ben. Ik kom nauwelijks nog vooruit ben doodop, pijn tussen de schouderbladen, pijn in de heupen, gewrichtspijn en pijn op d[lees meer...]e borst. Ik krijg nog liever dichtslippende aderen dan dat ik dit spul nog langer gebruik.