atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Bij  CholesterolX

Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

19-05-2020 | Vrouw | 56

02-03-2020 | Vrouw | 42
Hoog cholesterol
Heb familiair hoog cholesterol. Kwam toevallig uit bij test op mijn werk via de bedrijfsarts. Ik had het wel kunnen weten, want m'n grootmoeder en m'n moeder hadden het ook. Totaal cholesterol waarde was 11 - wat dat ook moge betekenen - en moest max. 4 zijn, begreep ik. Eerst Simvastatine gekregen, toen kon ik van de spierpijn de trap bijna niet meer op komen. Met Atorvas[lees meer...]tatine heb ik nog steeds spier- en gewrichtspijn, maar het is te doen. Mijn totale cholesterolwaarde is nu onder de 3. Dus het is de pijn wel waard, vind ik.

16-02-2020 | Vrouw | 53
Cholesterol
Na 6 jaar! Prednison geslikt te hebben, kwamen de bijwerkingen van de Atovastatine aan het licht. Ik was op het zelfde moment met de Atorvastatine begonnen als met de prednison , en dus werden bijwerkingen onderdrukt. Een jaar na het stoppen met de prednison, kan ik me niet omdraaien in bed, slaap zittend, kan mijn armen bijna niet bewegen, schouders, heupen en benen z[lees meer...]ijn ontzettend pijnlijk. Kramp, alsof er steeds heel hard in de spieren word geknepen. Een jaar lang hele gemene pijn, foute diagnoses, je voelt je ongeloofwaardig. Nu gestopt met de atorvastatine. Als deze werkelijk mijn klachten heeft veroorzaakt, slik ik nooit meer zo maar een middel!

29-12-2019 | Vrouw | 55
Cholesterol
April 2016 begonnen met 20 mg, vanaf april 2017 tot 25 december 2019 gebruikte ik (vrouw 55 jaar) 40 mg en ondervond veel nare bijwerkingen vanaf begin 2019. Na en bezoek aan de huisarts onmiddellijk inname van Atorvastine gestaakt, klachten pijn in de schouderspieren, pijn in linkerarm die ik vrijwel niet meer kon gebruiken, altijd honger en altijd slaperig en een afgeno[lees meer...]men nierfunctie. 3 dagen na het stoppen GEEN hongergevoel meer, geen pijnlijke schouderspieren meer en geen last van linkerarm. Ben niet van plan nog ooit medicijnen te slikken in 40 mg, ik heb geen enkel vertrouwen meer in de farmaceutische industrie en denk dat veel medicijnen op de markt zijn door de enorme financiele macht van de farmaceutische industrie

18-12-2019 | Vrouw | 64
atorvastatine (80mg)

01-06-2019 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Ik gebruik t sinds 2004, maar verander door aphotheek van merk, pijn de laatste 3 jaar ongelooflijk, sinds 1 jaar doodmoe. Vorige week door sportinstructeur erop gewezen, dat t door de atorvastatine kan komen. Ik was voor t 1st in 5 jr wezen sporten en 1 wk later nog steeds zo’n pijn. Dus gister bloed laten prikken op spierafbraak en gelijk gestopt. Je leven is ellendig, j[lees meer...]e kunt niets meer, wil ook niet door zoveel pijn en als je wat doet moet je naar bed om uit te rusten. Ik ben 55 en klaar voor een verzorgingstehuis met rolstoel. Je wordt gewoon gek van de pijn, krampen, moeheid geen lust meer in wat dan ook.

14-05-2019 | Vrouw | 72
Cholesterol
kwam er kortgeleden achter dat haaruitval een bij werking van cholesterol medicijnen is.

07-05-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
gebruik tegen hoge cholesterol, probeer hiermee door te gaan en te kijken of ik kan leven met de bijwerkingen en of er geen verdere bijwerkingen komen, anders verander ik weer van medicijn.

07-05-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Bij de simvastatine waren bijwerkingen erger, met dit medicijn zijn de bijwerkingen er ook nog maar iets minder. dus probeer hiermee door te gaan, met deze atorvastatine......

17-01-2019 | Vrouw | 46
Hoog cholesterol
Te hoog cholesterol familiair. Mijn kinderen zijn ook al in ziekenhuis geweest om bloed te prikken. Van onze jongste dochter (15 jaar)weten we de uitslag al, bij haar is helaas ook FH ontdekt de uitslag van onze oudste dochter (bijna 18 jaar) wachten we nog op. Mijn broers hebben het ook beide en slikken ook al jaren medicijnen, ook hun kinderen moeten een keer getest word[lees meer...]en. Omdat ik vorig jaar in het ziekenhuis heb gelegen doordat ik een herseninfarct kreeg, ben ik in aanmerking gekomen voor repatha. Dit medicijn zorgt er echt voor dat mijn cholesterol waardes naar beneden zijn gegaan.

19-12-2018 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
ik stop er een poos mee kijken als de pijnen minder worden heb atrose iets van pijn heb ik a;tijd maar het lijkt net dat sinds ik deze med gebruik tien keer erger geworden is daarom kijken hoe het dan gaat

24-09-2018 | Vrouw | 82
Hoog cholesterol
gebruik het niet indien het nog zonder kan . pijn kan heel erg zijn en heel slecht voor de spieren

02-04-2020 | Man | 61
Cholesterol
De diëtiste heeft mij medicatie veranderd van simvastine 10mg naar Atorvastatine 20mg. Sinds dien heb ontzettend last van spierpijnen en gewrichtspijnen. Ben halve doseringen gaan innemen. Breek pil door de midden. Ga er mee stoppen binnenkort na overleg. Heb er meer last van dan vreugde.

09-03-2020 | Man | 62
Hoog cholesterol
Al jaren te hoog cholesterol gehalte al diverse keren diverse statine's gebruikt maar vanwege de bijwerkingen gestopt, met name ontsteking in de spieren in nek, scouder en rug.

14-01-2020 | Man | 61
Cholesterol
Geen idee ivm diabetesrisico krijg ik preventief deze medicatie

06-01-2020 | Man | 60
Hoog cholesterol
Na een paar jaar gestopt te zijn met simvastatine toch maar weer Mijn bloed laten controleren op te hoog cholesterolgehalte. De uitslag was 5,92. Nu Atorvastatine gekregen voor 3 maanden. In het begin nog niet zo,n last van bijwerkingen. Vanaf half November tot eind December last van spierpijn en kramp. Ook opgezwollen rode benen. Net het gevoel of die verbrand zijn door d[lees meer...]e zon. De huid is ontzettend dun zodat er soms vocht uitkomt. De benen voelen ook zwaar aan.Vorige week weer bloed laten prikken. De uitslag was nu 5,0. Geen echte verbetering dus. Er zijn ook natuurlijke wegen om het cholesterolgehalte te verlagen. Kijk eens op Internet bij gezonder leven. Drink s,morgens een glas citroensap. Wel Verdunnen met water en lauw drinken. Voor Mij geen statine meer.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum