atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Bij  CholesterolX

Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

08-05-2019 | Man | 53
Hoog cholesterol
Het middel is effectief in die zin dat ik normaalwaardes heb van cholesterol en aanverwanten doch dagelijks het gevoel heb dat ik een marathon heb gelopen. ( spierpijn). na stoppen statines verdwijnt dit telkens maar schieten de chol. waardes weer omhoog

07-05-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
gebruik tegen hoge cholesterol, probeer hiermee door te gaan en te kijken of ik kan leven met de bijwerkingen en of er geen verdere bijwerkingen komen, anders verander ik weer van medicijn.

07-05-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Bij de simvastatine waren bijwerkingen erger, met dit medicijn zijn de bijwerkingen er ook nog maar iets minder. dus probeer hiermee door te gaan, met deze atorvastatine......

17-01-2019 | Vrouw | 46
atorvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Te hoog cholesterol familiair. Mijn kinderen zijn ook al in ziekenhuis geweest om bloed te prikken. Van onze jongste dochter (15 jaar)weten we de uitslag al, bij haar is helaas ook FH ontdekt de uitslag van onze oudste dochter (bijna 18 jaar) wachten we nog op. Mijn broers hebben het ook beide en slikken ook al jaren medicijnen, ook hun kinderen moeten een keer getest word[lees meer...]en. Omdat ik vorig jaar in het ziekenhuis heb gelegen doordat ik een herseninfarct kreeg, ben ik in aanmerking gekomen voor repatha. Dit medicijn zorgt er echt voor dat mijn cholesterol waardes naar beneden zijn gegaan.

19-05-2020 | Vrouw | 56

02-03-2020 | Vrouw | 42
atorvastatine (40mg)
Hoog cholesterol
Heb familiair hoog cholesterol. Kwam toevallig uit bij test op mijn werk via de bedrijfsarts. Ik had het wel kunnen weten, want m'n grootmoeder en m'n moeder hadden het ook. Totaal cholesterol waarde was 11 - wat dat ook moge betekenen - en moest max. 4 zijn, begreep ik. Eerst Simvastatine gekregen, toen kon ik van de spierpijn de trap bijna niet meer op komen. Met Atorvas[lees meer...]tatine heb ik nog steeds spier- en gewrichtspijn, maar het is te doen. Mijn totale cholesterolwaarde is nu onder de 3. Dus het is de pijn wel waard, vind ik.

02-04-2020 | Man | 61
Cholesterol
De diëtiste heeft mij medicatie veranderd van simvastine 10mg naar Atorvastatine 20mg. Sinds dien heb ontzettend last van spierpijnen en gewrichtspijnen. Ben halve doseringen gaan innemen. Breek pil door de midden. Ga er mee stoppen binnenkort na overleg. Heb er meer last van dan vreugde.

22-01-2019 | Man | 59
Hoog cholesterol
Na wat zoekwerk met verscheidene medicijnen, nu de juiste gevonden, Cholesterol blijft keurig 'binnen de bandbreedte'.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum