Atorvastatine

atorvastatine

Bij  CholesterolX

Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

29-12-2019

Cholesterol

April 2016 begonnen met 20 mg, vanaf april 2017 tot 25 december 2019 gebruikte ik (vrouw 55 jaar) 40 mg en ondervond veel nare bijwerkingen vanaf begin 2019. Na en bezoek aan de huisarts onmiddellijk inname van Atorvastine gestaakt, klachten pijn in de schouderspieren, pijn in linkerarm die ik vrijwel niet meer kon gebruiken, altijd honger en altijd slaperig en een afgeno[lees meer...]men nierfunctie. 3 dagen na het stoppen GEEN hongergevoel meer, geen pijnlijke schouderspieren meer en geen last van linkerarm. Ben niet van plan nog ooit medicijnen te slikken in 40 mg, ik heb geen enkel vertrouwen meer in de farmaceutische industrie en denk dat veel medicijnen op de markt zijn door de enorme financiele macht van de farmaceutische industrie
19-08-2019

Hoog cholesterol

Slik nu al heel lang Atorvastatine 20 MG omdat mijn cholesterol iets wat te hoog is , Maar de pijn in mijn lichaam is niet meer te harden helse spierpijn en krampen in de borstkas , mijn rechterarm is nu ook niet meer te gebruiken , Nu hoorden ik dat dit meschien wel is door de Atorvastatine kon komen , heb hier het een en ander over uit gezocht betreft de bijwerking[lees meer...]en . alles wat staat geschreven heb ik ,
01-06-2019

Hoog cholesterol

Ik gebruik t sinds 2004, maar verander door aphotheek van merk, pijn de laatste 3 jaar ongelooflijk, sinds 1 jaar doodmoe. Vorige week door sportinstructeur erop gewezen, dat t door de atorvastatine kan komen. Ik was voor t 1st in 5 jr wezen sporten en 1 wk later nog steeds zo’n pijn. Dus gister bloed laten prikken op spierafbraak en gelijk gestopt. Je leven is ellendig, j[lees meer...]e kunt niets meer, wil ook niet door zoveel pijn en als je wat doet moet je naar bed om uit te rusten. Ik ben 55 en klaar voor een verzorgingstehuis met rolstoel. Je wordt gewoon gek van de pijn, krampen, moeheid geen lust meer in wat dan ook.
21-04-2019

Hoog cholesterol

Sinds ik enkele maanden Alvastatine gebruik heb ik last van pijn in de heupen, draai 'snachts van de ene zij op de andere. Gewichtstoename door vochtvasthouden, spierpijnen, voel me een man van 70 in plaats van 53. Totaal geen uithoudingsvermogen meer. Piep in oren is luider geworden, word er gewoon gek van! Ik ga nu stoppen met deze troep en zal dan zien of de bijwerki[lees meer...]ngen verdwijnen en dan als controle nogmaals enkele tijd Alvastatine gebruiken. Komen de klachten terug is het voor mij duidelijk! Ik heb een slechte chollesterol van 4 dus niet zo hoog, maar alles wordt je dan maar preventief voorgeschreven. Ik neem vandaag toch geen paracetanol omdat ik denk over een week hoofdpijn te krijgen????? Preventief kan je dan alles wel slikken. Ik stop er mee, dan maar iets korter levensduur, maar dan wel zonder pijnen etc... kwaliteit van leven staat bij mij voor kwantiteit!
24-09-2018

Hoog cholesterol

gebruik het niet indien het nog zonder kan . pijn kan heel erg zijn en heel slecht voor de spieren
28-08-2018

Hoog cholesterol

Ruim een jaar geleden begonnen met deze tabletten van Ranbaxy. Daarvoor ook al deze geslikt maar van een andere fabrikant. Na een maand of twee begonnen mijn vingers te vervellen en daardoor had ik ook een heel branderig gevoel daarin. eerst begon mijn rechter middelvinger, daarna kwam de wijsvinger rechts erbij. iets daarna begon hetzelfde aan dezelfde vingers van mijn [lees meer...]linkerhand. Uiteindelijk na een maand of twee alle vingers behalve beide ringvingers. In september naar een dermatoloog in het Elkerliek ziekenhuis in Deurne doorverwezen door de huisarts. Na ruim 3/4 jaar daar verschillende medicaties, pillen en zalven gehad te hebben géén resultaat. Het werd alleen maar erger. Alle huidlagen van de vinger toppen tot aan het tweede kootje waren op een na allemaal weg. Af en toe zo erg dat het helemaal tot bloedens toe kapot was. Op die momenten prednisolon gekregen. Doorverwezen naar Radboud Nijmegen. 3 dermatologen kwamen alleen tot de conclusie dat het fingertip dermatitis/ eczema tyloticum was. Ook hier weer zalven, vet houden dus. Erg ongemakkelijk, geen handen te gebruiken, moest uiteraard handschoenen aan en later heb ik de vingers apart ingepakt. Je gaat natuurlijk bij jezelf na wat er veranderd is in je leven waardoor dit probleem opeens ontstaan kan zijn. Uiteindelijk bij de atorvastatine terecht gekomen. Kon niet volgens artsen Radboud. Hadden ze nog nooit van gehoord van deze bijwerking. Ik ben toch daarmee gestopt en jawel, langzaamaan ging het beter met mijn vingers. Na 6 weken (uitwerktijd) was de situatie veel verbeterd. Niet over, maar het was veel minder erg in de zin van branderig gevoel en het vervellen en niet meer tot bloedens toe open. Nu gebruik ik een zalf twee maal daags, bevat actief vitamine D3, 0,5 microgram, gedurende 8 weken. Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn huid daardoor verder zal herstellen. Ook van deze zalf was geen wetenschappelijk bewijs dat die zou helpen maar uiteindelijk toch voorgeschreven gekregen. Kortom ;-), heb je ook last van onverklaarbaar vervellende vingers, denk dan ook eens aan de Ranbaxy atorvastatine. Ik slik het niet meer. Dat dit middel de trigger voor mijn problemen is geweest is mij in ieder geval duidelijk.
18-07-2018

20-04-2018

Hoog cholesterol

ik gebruik het in combinatie met metformine. Ik gebruik al lang medicijnen voor verhoogd cholestrol. Ik heb sinds een half jaar heftige pijnen in spieren vooral schouders en armen. Sinds kort besef ik dat ik rond die tijd een andere verpakking/fabrikant van de medicijnen heb en dat de oorzaak van de spierpijnen hier mogelijk relatie mee heeft
14-04-2018

Hoog cholesterol

Gestopt met simvastatine en overgestapt op atorvastatine, toen het slechte cholesterol niet meer voldoende laag was. Na start atorvastatine kwamen direct klachten: spierpijn, pijn op de borst en oorpijn. Eerst nog maanden op advies van de huisarts met een neusspray gewerkt om de oorinfectie aan te pakken, maar stoppen van atorvastatine bleek effectiever.
06-01-2020

Hoog cholesterol

Na een paar jaar gestopt te zijn met simvastatine toch maar weer Mijn bloed laten controleren op te hoog cholesterolgehalte. De uitslag was 5,92. Nu Atorvastatine gekregen voor 3 maanden. In het begin nog niet zo,n last van bijwerkingen. Vanaf half November tot eind December last van spierpijn en kramp. Ook opgezwollen rode benen. Net het gevoel of die verbrand zijn door d[lees meer...]e zon. De huid is ontzettend dun zodat er soms vocht uitkomt. De benen voelen ook zwaar aan.Vorige week weer bloed laten prikken. De uitslag was nu 5,0. Geen echte verbetering dus. Er zijn ook natuurlijke wegen om het cholesterolgehalte te verlagen. Kijk eens op Internet bij gezonder leven. Drink s,morgens een glas citroensap. Wel Verdunnen met water en lauw drinken. Voor Mij geen statine meer.
23-12-2019

Cholesterol

BESTE.M. HEB HET AL BIJ MIJN BIJWERKINGEN, VERHAAL NEER GEZET.
18-12-2019

11-01-2019

19-12-2018

Hoog cholesterol

ik stop er een poos mee kijken als de pijnen minder worden heb atrose iets van pijn heb ik a;tijd maar het lijkt net dat sinds ik deze med gebruik tien keer erger geworden is daarom kijken hoe het dan gaat
17-08-2018

Cholesterol

Ik gebruikte het slechts enkele dagen. Kreeg gelijk last van spierpijn en daarom ben ik er ook weer mee gestopt.
14-01-2020

Cholesterol

Geen idee ivm diabetesrisico krijg ik preventief deze medicatie

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum