atorvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Bij  CholesterolX

Diabetes type 2 (8 meningen)
Diabetes type 1 (5 meningen)

Atorvastatine en hoog cholesterol

(29-04-2014)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

16-08-2021 | Man | 68

02-04-2020 | Man | 61
Cholesterol
De diëtiste heeft mij medicatie veranderd van simvastine 10mg naar Atorvastatine 20mg. Sinds dien heb ontzettend last van spierpijnen en gewrichtspijnen. Ben halve doseringen gaan innemen. Breek pil door de midden. Ga er mee stoppen binnenkort na overleg. Heb er meer last van dan vreugde.

19-05-2020 | Vrouw | 56

02-03-2020 | Vrouw | 42
Hoog cholesterol
Heb familiair hoog cholesterol. Kwam toevallig uit bij test op mijn werk via de bedrijfsarts. Ik had het wel kunnen weten, want m'n grootmoeder en m'n moeder hadden het ook. Totaal cholesterol waarde was 11 - wat dat ook moge betekenen - en moest max. 4 zijn, begreep ik. Eerst Simvastatine gekregen, toen kon ik van de spierpijn de trap bijna niet meer op komen. Met Atorvas[lees meer...]tatine heb ik nog steeds spier- en gewrichtspijn, maar het is te doen. Mijn totale cholesterolwaarde is nu onder de 3. Dus het is de pijn wel waard, vind ik.

06-10-2020 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
Na een paar keer zonder reden flauw gevallen te zijn door de mangel gehaald. Kwam niks uit behalve te hoog cholesterol. Waarschijnlijk stress gerelateerd.

14-01-2020 | Man | 61
Cholesterol
Geen idee ivm diabetesrisico krijg ik preventief deze medicatie

27-05-2019 | Man | 68
Hoog cholesterol
Toen ik hoorde dat het oude medicijn eigenlijk niet zoveel meer doet door gewenning overgehaald naar het nieuwe medicijn. Effet over verlaging kan pas gezien worden half juni 2019 na gebruik van 2 mnd. ( langzame overstap van 20 naar 40 mg ) Het geeft weinig echt direct voelbare bijwerkingen gelukkig maar. Toch iets zoals stoelgang en stijfheid en iets minder smaak en eet[lees meer...]lust.

14-05-2019 | Vrouw | 72
Cholesterol
kwam er kortgeleden achter dat haaruitval een bij werking van cholesterol medicijnen is.

08-05-2019 | Man | 53
Hoog cholesterol
Het middel is effectief in die zin dat ik normaalwaardes heb van cholesterol en aanverwanten doch dagelijks het gevoel heb dat ik een marathon heb gelopen. ( spierpijn). na stoppen statines verdwijnt dit telkens maar schieten de chol. waardes weer omhoog

07-05-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
gebruik tegen hoge cholesterol, probeer hiermee door te gaan en te kijken of ik kan leven met de bijwerkingen en of er geen verdere bijwerkingen komen, anders verander ik weer van medicijn.

07-05-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Bij de simvastatine waren bijwerkingen erger, met dit medicijn zijn de bijwerkingen er ook nog maar iets minder. dus probeer hiermee door te gaan, met deze atorvastatine......

07-04-2021 | Vrouw | 71
Hoog cholesterol
De apotheker is overgestapt naar bovenstaand merk. Al snel kreeg ik vervelende bijverschijnselen. Nu ben ik weer overgestapt naar een ander merk en hoop dat dit minder bijverschijnselen heeft. Effectiviteit, ik heb het medicijn ruim 2 weken gebruikt dus de effectiviteit hiervan weet ik niet. Moest iets invullen 😌

06-01-2020 | Man | 60
Hoog cholesterol
Na een paar jaar gestopt te zijn met simvastatine toch maar weer Mijn bloed laten controleren op te hoog cholesterolgehalte. De uitslag was 5,92. Nu Atorvastatine gekregen voor 3 maanden. In het begin nog niet zo,n last van bijwerkingen. Vanaf half November tot eind December last van spierpijn en kramp. Ook opgezwollen rode benen. Net het gevoel of die verbrand zijn door d[lees meer...]e zon. De huid is ontzettend dun zodat er soms vocht uitkomt. De benen voelen ook zwaar aan.Vorige week weer bloed laten prikken. De uitslag was nu 5,0. Geen echte verbetering dus. Er zijn ook natuurlijke wegen om het cholesterolgehalte te verlagen. Kijk eens op Internet bij gezonder leven. Drink s,morgens een glas citroensap. Wel Verdunnen met water en lauw drinken. Voor Mij geen statine meer.

23-12-2019 | Man | 65
Cholesterol
BESTE.M. HEB HET AL BIJ MIJN BIJWERKINGEN, VERHAAL NEER GEZET.

18-12-2019 | Vrouw | 64
atorvastatine (80mg)

06-10-2021 | Man | 70
atorvastatine (80mg)
Hoog cholesterol
Werd geholpen door 4 bypasses aan hartkransaders. Zes weken na operatie kreeg ik cholesterol verlagen totalip 80 mg voorgeschreven. De aanvankelijke lichamelijke conditie verbetering verslechterde meteen toen ik de atorvastine 80 mg begon in te nemen. Na twee weken voelde ik me zo slecht dat ik gestopt ben. De bloedwaarden zijn toen onderzocht daarbij bleken de leverwaard[lees meer...]en schrikbarend hoog. Na het stoppen zijn de waarden na 3 weken opnieuw bepaald en bleken die weer gestabiliseerd te zijn.