Ervaringen met Simvastatine

simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (743 meningen)
Diabetes type 2 (53 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

20-05-2021 | Vrouw | 25
Hypercholesterolemie de erfelijke variant

09-05-2023 | Man | 34
Gebruik nu al 5 jaar geen bijwerkingen en cholesterol blijf laag

23-08-2019 | Vrouw | 38

19-03-2023 | Vrouw | 41
Hoog cholesterol
Was wat huiverig voor dit medicijn omdat het bekend staat om zijn vele bijwerkingen. Besloot het toch een kans te geven en ik heb echt geen bijwerkingen ondanks ik het al een jaar gebruik.

02-03-2020 | Vrouw | 42
Hoog cholesterol
Van Simvastatine kreeg ik enorme spier- en gewrichtspijn. Na een paar weken kon ik de trap bijna niet meer op komen. Ik dacht eerst dat ik wel een hele slechte conditie had, maar na stoppen met Simvastatine was het over.

17-07-2020 | Man | 44

03-03-2021 | Man | 46
Hoog cholesterol
Ik was al onder behandeling voor hoge bloeddruk, die is aardig onder controle nu. Toch een veneuze occlusie (afsluiting van een afvoerend bloedvat) in het netvlies gehad en naar aanleiding daarvan is ook cholesterol onderzocht. Die bleek licht verhoogd. Bij gebruik van 40mg is LDL meer dan gehalveerd. Dosis is vervolgens aangepast tot 20 mg. Was huiverig voor bijwerkingen[lees meer...] (spierpijn/cognitief e.d.), maar merk er uiteindelijk weinig/niks van.

17-09-2023 | Man | 47

28-08-2023 | Vrouw | 47
Hartinfarct
Na een hartinfarct en 3 hartstilstanden een statine ( 3 verschillende) gekregen. Kon niet meer lopen van de pijn in m'n rug, benen en voeten. Ondraaglijke pijn. Na 2 Jr via de Internist Praluent voorgeschreven..een injectie. Icm Ezetimibe. Daarna nergens meer last van. Niet 1 x heeft de cardioloog dit aangekaart. Lijkt wel of ze aandelen in de statines hebben. Het [lees meer...]is echt troep dit medicijn.

08-01-2023 | Man | 49
Hartinfarct
op relatief jonge leeftijd (46) hartinfarct gehad. ldl was echter normaal. toch statines gekregen want ldl moest zo laag mogelijk. slik dit nu 4 jaar. in eerste instantie spierpijn in oa rug. ben toen ubiquinol gaan slikken 100mg per dag, en daarmee geen klachten meer. middel lijkt verder effectief, ldl is lager dan 1 mmol/l.

07-01-2023 | Man | 49
Hartinfarct
Heb het medicijn vier weken gebruikt en ben gestopt. De pijn werd letterlijk ondragelijk. Hoe ik ook zat, lag of bewoog het gaf ernstige steken in mijn spieren. Met name mijn onderrug en in de heup en bovenbenen. Pijn dat je het uitschreeuwt van pijn. Overleg gehad met cardioloog en die schrijft nu rosuvastatine 10mg voor. Ben hier nog niet mee begonnen omdat ik bang ben d[lees meer...]at deze pijn weer terugkomt of erger wordt. De pijn is nog niet verdwenen. Ook zijn mijn voeten zeer pijnlijk. Verdoofd en rode tenen, jeuk en pijnlijke steken in de bovenkant van de voet en de tenen.

02-04-2020 | Vrouw | 49
Hoog cholesterol
Een aantal weken onderweg met dit medicijn. Tot nu toe lichte bijwerkingen, jeuk op de benen, en wat huiduitslag. Ik weet het effect nog niet, maar als de bijwerkingen zo blijven en het werkt op de kwaal, dan ben ik tevreden!

12-11-2019 | Vrouw | 49
Hoog cholesterol
Nooit meer troep haaruitval erge pijn schouder schouderblad en dokter zegt kan niet van die pillen.nou heb deze klachten nooit eerder gehad. ik ga er mee stoppen met die troep

04-11-2019 | Man | 50
Hoog cholesterol
Ik kreeg het voorgeschreven omdat mijn cholesterol te hoog was. Ik heb het ongeveer een maand ,misschien hooguit richting twee maanden gebruikt. Het heeft inderdaad mijn cholesterol helemaal omlaag gebracht Het probleem waren de bijwerkingen, dit waren trillingen en tintelingen door mijn lichaam . Dit gebeurde voornamelijk als ik ging slapen. Als mijn lichaam in rust[lees meer...] kwam. Het kwam op verschillende plaatsen. Vanuit het hoofd naar mijn nek, armen , handen , benen. De ergste waren op mijn borst. Ook achter mijn borstbeen. Momenteel zat ik ook in een stress periode wat er niet aan meewerkte. Achter mijn borstbeen had ik dan een rotgevoel , ik dacht eerst dat het mijn hart was. Nu bleek het maagzuur te zijn. ( dit is verholpen met omeprazol ) en ik was ook met de simvastatine gestopt. De symptomen verdwenen ook. Na een maand verder heb ik de afgelopen drie dagen weer simvastatine gepakt. En ik begon weer met lichte symptomen van tintelingen. Als eerste begon ik me even naar te voelen. Dus ik ga ook niet verder met die medicatie. Als ik terugblik op die periode heb ik behoorlijke rotmomenten gehad. Ik ga het gewoon met voeding doen om mijn cholesterol laag te houden, en met regelmatig weer te sporten. Andere symtomen die ik had waren soms een droge mond of kortademig.

21-03-2022 | Vrouw | 52
simvastatine (10mg)
Hoog cholesterol
Deze nu 1 maand aan het gebruiken . Cholesterol nog hoog . En veel last van bijwerkingen . Die met de dag erger worden . Spierpijn krachtverlies veel zweten snachts . Sport 3 x p week maar mijn kracht is nog maar de helft . Vandaag naar assistente huisarts geweest en advies te stoppen ermee . Voel me net iemand van 80 terwijl ik 52 ben .

09-08-2021 | Vrouw | 52
Hoog cholesterol
Zeer ernstige spierkrampen in hele lijf. Ben uiteindelijk bij homeopaat terecht gekomen en door homeopatische korrels is zo goed als alles goed gekomen