simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (717 meningen)
Diabetes type 2 (52 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

27-11-2018 | Man | 55

23-06-2018 | Man | 55
Hoog cholesterol
Heel veel jaren simvastatine gebruikt op aanraden van huisarts. Nu na veel lezen en zoeken direct gestopt na vele jaren. Nu na 1 week stoppen voel ik me al veel beter en ook de suiker ging drastisch omlaag van 13 naar rond de 7,5 a 8. Had veel pijn in nierstreek en sufheid alsook spier en botpijn op de lange duur wat nu al veel beter gaat. Zelfs een keer tijd terug inw[lees meer...]endige bloeding gehad rechts in buik. Pijn bleef daar aanwezig en nu weg evenals de ontstane zwelling in dat gebied.

14-10-2021 | Man | 56

12-05-2021 | Man | 56

29-10-2020 | Vrouw | 56
simvastatine (10mg)
Cholesterol
Na de 1e 30 tabletten kwam de hoofdpijn en de misselijkheid. 2 weken gestopt om te kijken of het dan beter werd. Opnieuw begonnen na verbetering en toen begon de misselijkheid en de hoofdpijn opnieuw

28-08-2019 | Vrouw | 57
Cholesterol
Pas na maanden kreeg ik zichtbare klachten maar had niet meteen door dat deze pillen de reden waren. Alles wat op bijsluiter staat heb ik zo goed als , zwakte vermoeidheid netelroos haaruitval spierpijn hoestbuien hoofdpijn jeuk overal etc... gewoon het gevoel alsof je doodgaat of bijna er bent ....

05-05-2019 | Man | 57
Cholesterol
Op onverklaarde wijze veel pijnen en vermoeidheid in lichaam, al aanleg voor depressie had dit zonder medicatie goed onder controle, nu dus niet meer. Heb mij ziek moeten melden zowel geestelijk door vermoeidheid en pijn in lichaam. Het erge vind ik dat ik het moest horen van een ander en niet van huisarts, dit terwijl het bekend is . word nu doorgestuurd naar reumatolo[lees meer...]og voor verder onderzoek, na bloedonderzoek huisarts . Hier kwam niks bezonder uit dan dat mijn lever geen goede waarde had maar word verder niet onderzocht,terwijl ik hier op deze site lees dat lever ook /kan aangetast worden door dit medicijn. Het gaat de artsen dus niet meer om onze gezondheid maar echt om het geld,wat voor maatschappij leven wij artsen die toekijken hoe de mensen ziek worden en hoe oudere door mogen werken tot hen dood. ga nu op zoek naar een huisarts die er nog wel is voor de mensen en niet voor het geld.

18-10-2021 | Man | 58
Hoog cholesterol
Bij eerste inname zware diarree en braken na 1,5u. Waarschijnlijk allergisch voor het product, direct gestopt

02-11-2019 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
zeer veel klachten. Bijwerkingen zijn erger dan de kwaal. De klachten waren zo erg dat ik er niet mee kon leven. Sinds ik er mee ben gestopt voel ik me 15 jaar jonger en mijn klachten zijn over. Ik wil nooit meer statinen gebruiken.

15-06-2019 | Vrouw | 58
simvastatine (80mg)
Ik kreeg Simvastatine voorgeschreven omdat ik diabetes type2 heb. Mijn cholesterol was niet te hoog maar het was uit voorzorg zei de huisarts. Ik heb het een aantal jaren gebruikt. De bijwerkingen zijn echter zo erg dat ik er sinds twee maanden mee ben gestopt. Ik had het er al wel eens met mijn huisarts over gehad maar die zei, je moet het gebruiken. Ik had ook niet [lees meer...]het vermoeden dat de klachten bijwerkingen waren van de Simvastatine totdat ik de verhalen hoorden van andere mensen die ook de Simvastatine gebruiken en gestopt zijn. De bijwerkingen waren, maagkrampen vooral na het innemen dus 's avonds in bed met enorme maagkrampen en spierpijn in de benen. Probeer dan maar eens om in slaap te vallen. En ik had overdag ook erg veel last van spierpijn en gewrichtspijn en dat overal in mijn lichaam. Ik kon op een bepaald moment de duim van mijn linkerhand niet meer gebruiken omdat dat gewricht erg pijnlijk en dik was geworden. Ik dacht eerst dat dat kwam omdat ik de muis van mijn laptop hanteer met mijn linkerhand. Sinds ik ben gestopt met Simvastatine is mijn duim een stuk verbeterd en nu is het zelfs weer helemaal genezen. Ik had ook erg veel last van vermoeidheid en vergeetachtigheid en concentratieproblemen. Nu ik gestopt ben, heb ik het gevoel dat ik tien jaar jonger ben. Ik sport al mijn hele leven lang en de laatste tijd koste mij dat erg veel moeite vanwege spier en gewrichtspijn. Nu kan ik weer lekker meedoen met sporten zonder pijn.

23-06-2021 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Heb nu 3 maanden simvastatine en dit medicijn werkt prima bij mij. Totaal geen bijwerkingen zoals anderen melden.

05-05-2019 | Man | 59
Herseninfarct
Na herseninfarct in maart 2013, begonnen met dit medicijn. Hoort dan standaard in jouw medicijnpakket, samen met bloeddrukverlagers enz.

08-08-2021 | Man | 60
Hoog cholesterol
Cholesterolverlaging was een beetje verhoogd en moest iets naar beneden 40 mg een per dag nu na paar weken cholesterol is prima maar nu kan ik niet meer lopen mijn benen dragen mijn lichaam niet meer knieen kunnen niet meer gestrekt of gebogen worden enkels bewegen gaat niet meer trapoplopen naar de slaapkamer gaat niet meer met twee krukken strompelen naar het toilet om m[lees meer...]aar te zwijgen om daar het gene te moeten doen wat je moet doen zonder pijn, tranen in mijn ogen van ernstige nee zeer ernstige Helse vlammende pijnen ook in mijn onderrug de dokter dacht aan jicht maar ik ben zelf gestopt met deze verschrikkelijke simvastatine pilletjes die enorme ellende aanrichten na het inlezen en opzoeken op internet ik ben zzper en zit al drie weken thuis kost veel geld en ben nu gestopt op eigen initiatief, dan maar hogere cholesterol ik moet de controle weer zien te vinden over mijn spieren en benen ik snap verdomme niet dat een dokter daar niet op wijst! dat er zeer ernstige bijwerkingen kunnen kleven aan het gebruik van dit WANSTALTIGE product ik zou de fabrikant aansprakelijk willen stellen voor de geleden pijnen en de financiele schade en dit middel per direct van de Nederlandse markt af te halen en volledig te verbieden de kwaal is minder erg dan de pijn die volgt op het gebruik van dit smerige middel ik raad een ieder aan bij de geringste pijn in je spieren dit gebruik en de pijn bij de dokter aan te kaarten ik zeg u je bent de PINEUT als je te lang wacht want dan kan het heel lang duren voordat de spieren weer op hun oude niveau terug zijn zodat u en ik weer normaal kunnen functioneren ik lees op internet dat er mensen zijn die al minimaal vier weken of zelfs langer erover deden om minder pijn te ervaren het is een VERSCHRIKKING en ik vindt dat de voorschrijver van dit gemene middel beter na moet denken omdat er ook andere middelen zijn die veel minder schade aanrichten in je lichaam!

07-12-2018 | Man | 60
Hoog cholesterol
Ik heb vele statines wisselend en in combinatie gebruikt. Uitermate vervelende bijwerkingen. In overleg met cardioloog gestart met begeleidingsproces naar overstap op Repatha injecties.

14-10-2021 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Na langdurig gebruik kreeg ik steeds meer last van mijn onderrug en bovenbenen. 's nachts behoorlijk transpireren, bij het opstaan vrijwel niet kunnen lopen wat aanvoelde als spierzwakte; alsof mijn benen mijn lichaam niet konden dragen. Vooral tijdens mijn werk (ik werk in de thuiszorg) had ik zeer veel hinder van de pijn in onderrug en bovenbenen. In een later stadium kr[lees meer...]eeg ik ook pijn in mijn nek (heel zwaar gevoel) en bovenarmen. Algehele malaise.. soms moeilijk slapen want wakker bij het draaien.. voelde me vaak slecht en doodmoe.. geen zestiger maar een tachtiger.. Fysio gaf wel even verlichting maar niet lang. Huisarts dacht aan spierreuma maar daar waren de bloedwaardes te goed voor. Ineens was daar, eureka, het idee dat ik maar eens moest stoppen met de simvastatine omdat daar wel eens de oorzaak kan liggen! Ik hoop zó dat ik het verschil kan voelen binnen nu en zes weken! Als dat zo is dan in elk geval nooit meer simvastatine voor mij!

01-09-2019 | Vrouw | 61
simvastatine (40mg)
Al de hele periode had ik last van mijn kuiten. Toen ik informatie las over statines, heb ik contact opgenomen met de huisarts. Kreeg andere statines atorvastine enrosuvastine. klachten werden heftiger

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum