simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (722 meningen)
Diabetes type 2 (52 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

05-08-2020 | Vrouw | 70
geen

13-05-2022 | Vrouw | 71
Hoog cholesterol
SInds ik dit middel slikken moet (cholestorolgehalte te hoog) heb ik last van slapeloosheid. Elke dag om half 5 wakker worden en niet meer kunnen inslapen is funest voor mij, nu na 8 maanden elke dag! Ik ben mantelzorger voor mijn man en dit kost me mijn nachtrust dus. Het staat in de bijsluiter dat slapeloosheid voor kan komen; ik val dus in de prijzen. Wél is mijn chol[lees meer...]estorolgehalte omlaag gebracht, maar tegen welke prijs?? Ik overweeg dan ook maar te stoppen en op een andere manier mijn cholestorol naar beneden te gaan krijgen (vis, minder chips etc.)

01-03-2022 | Vrouw | 71
TIA

13-02-2022 | Vrouw | 71
Hoog cholesterol
Moest dit middel (na lang aandringen van de dokter- ik heb het niet zo op medicijngebruik) gaan slikken in 2021. DIt omdat mijn cholesterolgehalte te hoog was. Ik had eerst maanden geprobeerd dit zelf omlaag te brengen, echter zonder resultaat. Neem het tabletje in tijdens het avondeten, met wat water. Geen bijwerkingen tot nu toe (februari 2022) Makkelijk in het gebr[lees meer...]uik. Heeft goed effect op de cholesterol! Deze is drastisch omlaag gegaan bij laatste meting!

19-01-2021 | Man | 72
Cholesterol
slik dit medicin 20 jaar, na 18 jaar onderrug klachten en dus slecht lopen, nu een ander medicijn klachten weg, nu slik ik Ezettimibe teva 10 mg en 5mg Rosuvastatine teva ga ik 10mg Rosuvastatine gebruiken komen de rug klachten weer terug dus ben ik voorzichtig met medicijnen waar tatines in zitten.

23-12-2019 | Man | 72

Chlorestorol te hoog

12-05-2019 | Vrouw | 72
simvastatine (10mg)
Cholesterol
Eerst slikte in Crestor omdat de huisarts ze niet meer voor mocht schrijven kreeg ik simvastatine na 2 maanden kon ik niet meer lopen van kramp in mijn bovenbenen,Dokter zei in de eerste instantie dat dit niet kon, maar later gaf hij mij gelijk dus even zitten kijken op internet en er waren zelfs mensen die in een rolstoel terecht waren gekomen. Terug bij de huisarts en ge[lees meer...]vraagd of ik weer Crestor kon krijgen, dit kon hij weer voorschrijven, omdat mijn cholesterol verhoogd was. Nu slik alweer een hele tijd mijn oude medicijn en nergens meer last van. Dokter zei in de eerste instantie dat dit niet kon, maar later gaf hij mij gelijk

06-02-2019 | Man | 72
Hartinfarct
Voor hartinfarct 20mg geslikt, daarna 40mg. Na verhoging moeilijk ademhalen en last van spieren.

23-01-2019 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Mijn cholesterolgehalte was 2.9 mmol/l. prima dus. Toch heb dit medicijn 40 mg per dag gekregen om de wanden glad te maken of te houden ter voorkoming van het dichtslibben te voorkomen. Geen problemen bij het innemen en ook geen bijwerkingen.

21-12-2018 | Man | 72
Cholesterol
Onder contrôle van mijn orthomoleculaire arts ben ik helemaal gestopt met statines in augustus 2014 en mijn waarde is gestegen van rond de 190 tot 240 waar het gebleven is sindsdien. Ik voel mij beter. Mijn arts en ook wat ik gelezen heb in medische literatuur, beweren dat cholesterol niet gevaarlijk is voor de gezondheid, maar eerder een indicator is van een ongezonde l[lees meer...]evenstijl.

29-11-2018 | Vrouw | 72
Hoog cholesterol
Heel erge jeuk, dit heb ik meer dan een week en het houdt nog steeds niet op. vele blauwe plekken. Diarree. Ga meteen naar de huisarts als er klachten zijn.

20-01-2020 | Man | 73
Cholesterol
zou graag een ander medicijn voor cholesterol hebben

01-12-2019 | Vrouw | 73
Cholesterol

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum