simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (717 meningen)
Diabetes type 2 (52 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

15-06-2018 | Man | 69
Hoog cholesterol
Na jaren slikken van simvastatine zonder enige bijwerkingen heb ik plotseling ontzettend last van pijnlijke spieren. Voornamelijk in de schouders, nek, boven- en onderarmen. De pijn komt op als de spieren in ruststand zijn. Soms word ik tijdens mijn slaap wakker van de pijn. Ik ga nog met mijn huisarts overleggen om te stoppen met deze medicijn.

27-11-2021 | Vrouw | 70
Hoog cholesterol
Na 6 weken kreeg ik spierpijn, veel winden, krampaanvallen in mijn benen die extreem pijnlijk zijn, beetje misselijk en een licht gevoel in mijn hoofd. Dat laatste maakte mijn slechte evenwicht erger. Mijn cholesterol was Totaal 6.2, HDL 3.8 en LDL 4,1. Die zijn nu verlaagd en prima. Sinds een paar dagen ben ik gammel met bovenstaande klachten en voel me 90 maar ben pas [lees meer...]70. Na het lezen van meerdere ervaringen besloten er meteen mee te stoppen. Ik hoop nu dat de klachten snel verdwijnen.

05-08-2020 | Vrouw | 70
geen

10-06-2018 | Man | 70
Cholesterol
na jaren ingenomen te hebben kreeg ik half jaar geleden last van mijn spieren in elleboog en al veel eerder last van rechter schouder Veel pijn en liet steeds iets vallen.Had ook veel minder kracht in armen. Nu 6 weken zelf gestopt met medicijn en geen enkele last meer !!!!! Op advies van mijn buurman had dit ook meegemaakt. Kwam afgelopen week oude kennis tegen en vroeg[lees meer...] hoe gaat het hij stond te dansen voor me ik verbaasde me daar over omdat hij altijd pijn had tot mijn grote verrassing vertelde hij dat hij gestopt was met het zelfde medicijn.

19-01-2021 | Man | 72
Cholesterol
slik dit medicin 20 jaar, na 18 jaar onderrug klachten en dus slecht lopen, nu een ander medicijn klachten weg, nu slik ik Ezettimibe teva 10 mg en 5mg Rosuvastatine teva ga ik 10mg Rosuvastatine gebruiken komen de rug klachten weer terug dus ben ik voorzichtig met medicijnen waar tatines in zitten.

23-12-2019 | Man | 72

Chlorestorol te hoog

12-05-2019 | Vrouw | 72
simvastatine (10mg)
Cholesterol
Eerst slikte in Crestor omdat de huisarts ze niet meer voor mocht schrijven kreeg ik simvastatine na 2 maanden kon ik niet meer lopen van kramp in mijn bovenbenen,Dokter zei in de eerste instantie dat dit niet kon, maar later gaf hij mij gelijk dus even zitten kijken op internet en er waren zelfs mensen die in een rolstoel terecht waren gekomen. Terug bij de huisarts en ge[lees meer...]vraagd of ik weer Crestor kon krijgen, dit kon hij weer voorschrijven, omdat mijn cholesterol verhoogd was. Nu slik alweer een hele tijd mijn oude medicijn en nergens meer last van. Dokter zei in de eerste instantie dat dit niet kon, maar later gaf hij mij gelijk

06-02-2019 | Man | 72
Hartinfarct
Voor hartinfarct 20mg geslikt, daarna 40mg. Na verhoging moeilijk ademhalen en last van spieren.

23-01-2019 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Mijn cholesterolgehalte was 2.9 mmol/l. prima dus. Toch heb dit medicijn 40 mg per dag gekregen om de wanden glad te maken of te houden ter voorkoming van het dichtslibben te voorkomen. Geen problemen bij het innemen en ook geen bijwerkingen.

21-12-2018 | Man | 72
Cholesterol
Onder contrôle van mijn orthomoleculaire arts ben ik helemaal gestopt met statines in augustus 2014 en mijn waarde is gestegen van rond de 190 tot 240 waar het gebleven is sindsdien. Ik voel mij beter. Mijn arts en ook wat ik gelezen heb in medische literatuur, beweren dat cholesterol niet gevaarlijk is voor de gezondheid, maar eerder een indicator is van een ongezonde l[lees meer...]evenstijl.

29-11-2018 | Vrouw | 72
Hoog cholesterol
Heel erge jeuk, dit heb ik meer dan een week en het houdt nog steeds niet op. vele blauwe plekken. Diarree. Ga meteen naar de huisarts als er klachten zijn.

20-01-2020 | Man | 73
Cholesterol
zou graag een ander medicijn voor cholesterol hebben

01-12-2019 | Vrouw | 73

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase