Simvastatine

simvastatine

Hoog cholesterol (691 meningen)
Diabetes type 2 (45 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Simvastatine

Arjen Walstra (26-04-2013)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

07-05-2019

Simvastatine (simvastatine)

Ging elke maand wat achteruit in gezondheid vooral spiersterkte en totale ontwrichting van het lichaam ziek zwak en misselijk diverse onderzoeken gehad maar (gelukkig) alles was goed toch steeds verdere afname spiersterkte en voor de 6e keer ziek in een tijdsbestek van 4 maanden. Al wel eens gehoord van iemand anders die ook klachten ondervond bij de inname van dit medicij[lees meer...]nen. Na enkele reviews gelezen te hebben kwam ik tot de conclusie dat het hopelijk door dit medicijn komt. Een dag later contact gehad met mijn huisdokter over het besluit van mijn zijde over 3 maanden samen bekijken als die nare bijwerkingen weg zijn
26-10-2018

Cholesterol

Ratio 5,8 streefwaarde zou moeten zijn tussen 5-6. Toch al jaren aangedrongen op verlagers. Op 10 okt uiteindelijk gestart met Simvastatine Teva 40 mg. Na 2 dagen begon ellende. Uitputting nauwelijks nog tot iets in staat. Spierpijn in heupen, knieën, kuiten, armen en nek. Ben redelijk sportief maar ben op een paar dagen 10 jaar ouder geworden. Na 10 pillen zelf gestop[lees meer...]t. En nu 26 oktober heb ik nog steeds last van moeheid en spierpijnen voornamelijk knieën en heupen. Wat een vreselijke troep!
15-06-2018

Hoog cholesterol

Na jaren slikken van simvastatine zonder enige bijwerkingen heb ik plotseling ontzettend last van pijnlijke spieren. Voornamelijk in de schouders, nek, boven- en onderarmen. De pijn komt op als de spieren in ruststand zijn. Soms word ik tijdens mijn slaap wakker van de pijn. Ik ga nog met mijn huisarts overleggen om te stoppen met deze medicijn.
31-01-2018

Angina pectoris

Veel last van spierpijn
10-06-2018

Cholesterol

na jaren ingenomen te hebben kreeg ik half jaar geleden last van mijn spieren in elleboog en al veel eerder last van rechter schouder Veel pijn en liet steeds iets vallen.Had ook veel minder kracht in armen. Nu 6 weken zelf gestopt met medicijn en geen enkele last meer !!!!! Op advies van mijn buurman had dit ook meegemaakt. Kwam afgelopen week oude kennis tegen en vroeg[lees meer...] hoe gaat het hij stond te dansen voor me ik verbaasde me daar over omdat hij altijd pijn had tot mijn grote verrassing vertelde hij dat hij gestopt was met het zelfde medicijn.
05-10-2017

Hoog cholesterol

Ik neem dit medicijn sinds ik in 2010 een hartinfarct heb gehad. Het blijkt goed te voldoen volgens de cardioloog. Verder merk ik er zelf niets van.
27-01-2018

Hoog cholesterol

Alle merken statines gebruikt allemaal ontlokten ze jichtaanvallen.
29-07-2019

Afslanken - overgewicht

Chlorestorol te hoog
12-05-2019

Cholesterol

Eerst slikte in Crestor omdat de huisarts ze niet meer voor mocht schrijven kreeg ik simvastatine na 2 maanden kon ik niet meer lopen van kramp in mijn bovenbenen,Dokter zei in de eerste instantie dat dit niet kon, maar later gaf hij mij gelijk dus even zitten kijken op internet en er waren zelfs mensen die in een rolstoel terecht waren gekomen. Terug bij de huisarts en ge[lees meer...]vraagd of ik weer Crestor kon krijgen, dit kon hij weer voorschrijven, omdat mijn cholesterol verhoogd was. Nu slik alweer een hele tijd mijn oude medicijn en nergens meer last van. Dokter zei in de eerste instantie dat dit niet kon, maar later gaf hij mij gelijk
06-02-2019

Hartinfarct

Voor hartinfarct 20mg geslikt, daarna 40mg. Na verhoging moeilijk ademhalen en last van spieren.
23-01-2019

Hartritmestoornissen

Mijn cholesterolgehalte was 2.9 mmol/l. prima dus. Toch heb dit medicijn 40 mg per dag gekregen om de wanden glad te maken of te houden ter voorkoming van het dichtslibben te voorkomen. Geen problemen bij het innemen en ook geen bijwerkingen.
21-12-2018

Cholesterol

Onder contrôle van mijn orthomoleculaire arts ben ik helemaal gestopt met statines in augustus 2014 en mijn waarde is gestegen van rond de 190 tot 240 waar het gebleven is sindsdien. Ik voel mij beter. Mijn arts en ook wat ik gelezen heb in medische literatuur, beweren dat cholesterol niet gevaarlijk is voor de gezondheid, maar eerder een indicator is van een ongezonde l[lees meer...]evenstijl.
29-11-2018

Hoog cholesterol

Heel erge jeuk, dit heb ik meer dan een week en het houdt nog steeds niet op. vele blauwe plekken. Diarree. Ga meteen naar de huisarts als er klachten zijn.
21-07-2019

ADD