Ervaringen met Simvastatine

simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (742 meningen)
Diabetes type 2 (53 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

03-02-2020 | Man | 74
simvastatine (10mg)
Te hoog verkeerd cholesterol

30-01-2020 | Man | 52
Herseninfarct
na een herseninfarct in 2014 (leeftijd toen 45) kreeg ik bloedverdunners en simvastitine voorgeschreven, in de jaren daarna veel pijn in mijn schouder en er zelfs aan geopereerd, wat achteraf niet nodig bleek te zijn, altijd rugpijn, vreselijke nachtelijke kuitkrampen tot huilens toe. tot d2014 had ik een erg actief leven, nu ben ik lusteloos en lig elke avond om 8 uur al [lees meer...]op bed omdat ik bekafben (tussen door ook nog een powernap op de bank omdat ik anders de dag niet door kom) sportte 5 x per week en had geen overgewicht, nu vecht ik al jaren om weer op mijn oude gewicht te komen wat niet lukt, sport nog steeds 5x per week, kracht en cardio.toen ik de stukjes hier las heb ik gelijk mijn huisarts gebelt. Mijn chloresterol was voor mijn herseninfarct perfect dus waarom ik die rommel nog slik is mijn vraag, ik wordt vandaag teruggebelt.

18-01-2020 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Aanvankelijk dosis 20 mg, leeftijd 55 jaar na een halfjaar op advies van een professor in een Academisch ziekenhuis naar 40 mg, kort daarna begonnen de klachten; pijn in arm en schouders, 6 uur s avonds doodmoe, nadat ik stopte met inname van statines waren binnen 2 weken alle klachten over en is mijn cholesterol gezakt naar 239 door volgen van een dieet, NOOIT meer statin[lees meer...]es, dat is volgens mij een dodelijk medicijn en zou onmiddellijk van de markt moeten!

23-12-2019 | Man | 72
simvastatine (10mg)
Mee gestopt

04-12-2019 | Vrouw | 62
Hoge bloeddruk
Had veel te hoge bloeddruk en een iets te hoog cholesterol 5,2 Huisarts vond het beter om Simvastatine te gaan nemen om cva's etc. te voorkomen.

12-11-2019 | Vrouw | 49
Hoog cholesterol
Nooit meer troep haaruitval erge pijn schouder schouderblad en dokter zegt kan niet van die pillen.nou heb deze klachten nooit eerder gehad. ik ga er mee stoppen met die troep

02-11-2019 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
zeer veel klachten. Bijwerkingen zijn erger dan de kwaal. De klachten waren zo erg dat ik er niet mee kon leven. Sinds ik er mee ben gestopt voel ik me 15 jaar jonger en mijn klachten zijn over. Ik wil nooit meer statinen gebruiken.

29-10-2019 | Man | 67
Cholesterol
Ik heb 4 jaar voor niks naar de pijnpoly gelopen voor zware behandelingen vanwege de hevige lage rugpijn. Op het laatst hielp er niks meer, geen enkele behandeling. Toen kreeg ik te horen van andere mensen dat ze dit probleem ook hadden en gestopt waren met Simvastatine in te nemen, ik ook dus dit gestopt, na 4 weken geen of bijna geen rugpijn meer, geen spierkrampen meer,[lees meer...] kortom, 4 jaar voor Jan met de korte achternaam naar de (dure) behandelingen bij de pijnpoli gelopen, niemand van de dokters die ook maar iets doorhad dat zo'n klein rotpilletje je leven ondraaglijk maakt!

01-09-2019 | Vrouw | 61
simvastatine (40mg)
Al de hele periode had ik last van mijn kuiten. Toen ik informatie las over statines, heb ik contact opgenomen met de huisarts. Kreeg andere statines atorvastine enrosuvastine. klachten werden heftiger

28-08-2019 | Vrouw | 57
Cholesterol
Pas na maanden kreeg ik zichtbare klachten maar had niet meteen door dat deze pillen de reden waren. Alles wat op bijsluiter staat heb ik zo goed als , zwakte vermoeidheid netelroos haaruitval spierpijn hoestbuien hoofdpijn jeuk overal etc... gewoon het gevoel alsof je doodgaat of bijna er bent ....

23-08-2019 | Vrouw | 38

01-08-2019 | Man | 75
Angina pectoris
Na een hart bypass operatie x statine gekregen, meerder soorten geen van allen werkten prettig, allerlei klachten. Nu Pradulent 14 dgs injectie 75 mg gaat het goed, chloresterol laag 1.6/1.8. ! ik twijfel of dat nou nodig is het gaat me verder goed na de 5 bypasses operatie.

29-07-2019 | Vrouw | 72
Aangeboren hartafwijking
Rode plekken overal

21-07-2019 | Man | 74
ADD

21-07-2019 | Man | 74
ADD
Na vele jaren crestor,over naar simvastine 40,jaren klachten kramp in benen. De Neuroloog en huisarts vertelde mij nooit ,de oorzaak zou simvastine kunnen zijn. Tot enkele dagen geleden,uw nierfuntie is slechts 39 zou u willen stoppen??? Wat een slechte informatie,geen vertrouwen meer ,in dokters ik neem niets meer en voel mij nu al veel beter.

19-06-2019 | Vrouw | 53
Herseninfarct
Voelde me steeds slechter, geen energie, algehele malaise, soort van kater gevoel. Na stoppen snel weer goed gevoel. Met simvastane gaf ik mijn leven een hele dikke onvoldoende. Nu gestopt en voel me als herboren.