simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-01-2022

Hoog cholesterol (726 meningen)
Diabetes type 2 (52 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

04-11-2019 | Man | 50
Hoog cholesterol
Ik kreeg het voorgeschreven omdat mijn cholesterol te hoog was. Ik heb het ongeveer een maand ,misschien hooguit richting twee maanden gebruikt. Het heeft inderdaad mijn cholesterol helemaal omlaag gebracht Het probleem waren de bijwerkingen, dit waren trillingen en tintelingen door mijn lichaam . Dit gebeurde voornamelijk als ik ging slapen. Als mijn lichaam in rust[lees meer...] kwam. Het kwam op verschillende plaatsen. Vanuit het hoofd naar mijn nek, armen , handen , benen. De ergste waren op mijn borst. Ook achter mijn borstbeen. Momenteel zat ik ook in een stress periode wat er niet aan meewerkte. Achter mijn borstbeen had ik dan een rotgevoel , ik dacht eerst dat het mijn hart was. Nu bleek het maagzuur te zijn. ( dit is verholpen met omeprazol ) en ik was ook met de simvastatine gestopt. De symptomen verdwenen ook. Na een maand verder heb ik de afgelopen drie dagen weer simvastatine gepakt. En ik begon weer met lichte symptomen van tintelingen. Als eerste begon ik me even naar te voelen. Dus ik ga ook niet verder met die medicatie. Als ik terugblik op die periode heb ik behoorlijke rotmomenten gehad. Ik ga het gewoon met voeding doen om mijn cholesterol laag te houden, en met regelmatig weer te sporten. Andere symtomen die ik had waren soms een droge mond of kortademig.

28-07-2019 | Vrouw | 54
Hoog cholesterol
Ik heb Simvastatin Sandoz 20 Mg gedurende 15 maanden gebruikt. De eerste 2 maanden had ik nergens last van. Nadien is het begonnen met hartritmestoornissen, dan pijnlijke voet, nadien rugklachten, nog wat later pijnlijke spieren bovenbenen, onderbenen, kuiten, heupen, bekken. Na 1 jaar ben ik door ondraaglijke pijnen opgenomen in het ziekenhuis. Bij ontslag uit het ziekenh[lees meer...]uis wist ik nog steeds niet waar de pijnen vandaan kwamen. Tot ik “Dr. Google” consulteerde en alle forums en websites bekeek. Daar had ik het antwoord... géén enkele dokter die daar aan gedacht heeft! Nu, eindelijk gestopt met de statines sinds 5 weken en heb nog steeds véél pijn maar geleidelijk aan gaat het beter. In de meeste gevallen verdwijnen de bijwerkingen binnen de 2 maanden, héél af en toe duurt het 6 maanden.

25-07-2019 | Vrouw | 63
Cholesterol
Bij Dagelijks gebruik, en de beenkrampen zijn snachts tot ondraagelijk, tot 10 keer minstens. Wanneer ik af en toe 1 tabletje neem, valt het op dat de beenkrampen sterk verminderen, en wanneer ik een week geen neem, vallen de krampen volledig weg. Dus duidelijk van dit product. Mijn man had dit probleem ook, en heeft het jaren genomen en problemen met krampen gehad, is [lees meer...]nu overgeschakeld op een ander product en weg krampen.

17-06-2019 | Man | 72
Aambeien en vaatscheurtjes

11-06-2019 | Man | 72
Afslanken - overgewicht
Chlorestorol te hoog

11-05-2019 | Vrouw | 74
Hoog cholesterol
Ik gebruik simvastine 40mgnu heb ik sinds een week of 6 veel pijn in boven benen zou dat daar door kúnnen komen

07-05-2019 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Bij de simvastatine waren bijwerkingen erger, nu nieuw medicijn, atorvastatine en de bijwerkingen zijn er ook nog maar iets minder. dus probeer hiermee door te gaan, met deze atorvastatine......

25-03-2019 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Ik heb heel veel last van vermoeidheid ,sporten maakt het voor mijn onmogelijk . Jaren gesport deze medicijnen houden dit tegen ,ben er zo goed als zeker van .Cholesterol is wel gezakt ..

11-02-2019 | Man | 65
Hartklachten
HARTKLACHTEN. VIA, CARDIOLOOG, eerst medicijnen. KRIJG warm gezicht van, net al heb je koorts. zakt met paar uren af. wel kans op rugpijn, schouder, nekpijn. nooit geen klachten, alleen gebruik, SIMVASTATINE. 20MG. HEB MEER KENNISSEN, met spierpijn, door dit middel. verder niet weten hoe

27-11-2018 | Man | 55
Cholesterol

15-10-2018 | Man | 41
Hoog cholesterol
Of de medicijnen werken, weet ik nog niet. Over 2 maanden pas weer een bloedtest en dan zal het blijken. Verder lichte bijwerkingen, vooral spierpijn, maar niets ernstigs.

14-05-2021 | Man | 77
simvastatine (10mg)
Diabetes type 2
Werkt goed

12-05-2021 | Man | 56

03-03-2021 | Man | 46
Hoog cholesterol
Ik was al onder behandeling voor hoge bloeddruk, die is aardig onder controle nu. Toch een veneuze occlusie (afsluiting van een afvoerend bloedvat) in het netvlies gehad en naar aanleiding daarvan is ook cholesterol onderzocht. Die bleek licht verhoogd. Bij gebruik van 40mg is LDL meer dan gehalveerd. Dosis is vervolgens aangepast tot 20 mg. Was huiverig voor bijwerkingen[lees meer...] (spierpijn/cognitief e.d.), maar merk er uiteindelijk weinig/niks van.

10-11-2020 | Vrouw | 63
Hartinfarct

19-08-2020 | Man | 54
Hoog cholesterol
ik neem nu al sinds 15 jaar simvastatine en ik heb ontdekt dat het samen innemen met vitaminen B12 de bijwerkingen (krampen benen) sterk verminderen

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum