Simvastatine

simvastatine

Hoog cholesterol (691 meningen)
Diabetes type 2 (45 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Simvastatine

Arjen Walstra (26-04-2013)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

01-10-2017

Hypertensie

Steeds als ik met deze medicatie begin, heb ik 's morgens veel last van stijve gewrichten, met name in de benen: de enkels en knieën.
04-11-2019

Hoog cholesterol

Ik kreeg het voorgeschreven omdat mijn cholesterol te hoog was. Ik heb het ongeveer een maand ,misschien hooguit richting twee maanden gebruikt. Het heeft inderdaad mijn cholesterol helemaal omlaag gebracht Het probleem waren de bijwerkingen, dit waren trillingen en tintelingen door mijn lichaam . Dit gebeurde voornamelijk als ik ging slapen. Als mijn lichaam in rust[lees meer...] kwam. Het kwam op verschillende plaatsen. Vanuit het hoofd naar mijn nek, armen , handen , benen. De ergste waren op mijn borst. Ook achter mijn borstbeen. Momenteel zat ik ook in een stress periode wat er niet aan meewerkte. Achter mijn borstbeen had ik dan een rotgevoel , ik dacht eerst dat het mijn hart was. Nu bleek het maagzuur te zijn. ( dit is verholpen met omeprazol ) en ik was ook met de simvastatine gestopt. De symptomen verdwenen ook. Na een maand verder heb ik de afgelopen drie dagen weer simvastatine gepakt. En ik begon weer met lichte symptomen van tintelingen. Als eerste begon ik me even naar te voelen. Dus ik ga ook niet verder met die medicatie. Als ik terugblik op die periode heb ik behoorlijke rotmomenten gehad. Ik ga het gewoon met voeding doen om mijn cholesterol laag te houden, en met regelmatig weer te sporten. Andere symtomen die ik had waren soms een droge mond of kortademig.
28-07-2019

Hoog cholesterol

Ik heb Simvastatin Sandoz 20 Mg gedurende 15 maanden gebruikt. De eerste 2 maanden had ik nergens last van. Nadien is het begonnen met hartritmestoornissen, dan pijnlijke voet, nadien rugklachten, nog wat later pijnlijke spieren bovenbenen, onderbenen, kuiten, heupen, bekken. Na 1 jaar ben ik door ondraaglijke pijnen opgenomen in het ziekenhuis. Bij ontslag uit het ziekenh[lees meer...]uis wist ik nog steeds niet waar de pijnen vandaan kwamen. Tot ik “Dr. Google” consulteerde en alle forums en websites bekeek. Daar had ik het antwoord... géén enkele dokter die daar aan gedacht heeft! Nu, eindelijk gestopt met de statines sinds 5 weken en heb nog steeds véél pijn maar geleidelijk aan gaat het beter. In de meeste gevallen verdwijnen de bijwerkingen binnen de 2 maanden, héél af en toe duurt het 6 maanden.
25-07-2019

Cholesterol

Bij Dagelijks gebruik, en de beenkrampen zijn snachts tot ondraagelijk, tot 10 keer minstens. Wanneer ik af en toe 1 tabletje neem, valt het op dat de beenkrampen sterk verminderen, en wanneer ik een week geen neem, vallen de krampen volledig weg. Dus duidelijk van dit product. Mijn man had dit probleem ook, en heeft het jaren genomen en problemen met krampen gehad, is [lees meer...]nu overgeschakeld op een ander product en weg krampen.
17-06-2019

Aambeien en vaatscheurtjes

11-06-2019

Afslanken - overgewicht

Chlorestorol te hoog
11-05-2019

Hoog cholesterol

Ik gebruik simvastine 40mgnu heb ik sinds een week of 6 veel pijn in boven benen zou dat daar door kúnnen komen
07-05-2019

Hoog cholesterol

Bij de simvastatine waren bijwerkingen erger, nu nieuw medicijn, atorvastatine en de bijwerkingen zijn er ook nog maar iets minder. dus probeer hiermee door te gaan, met deze atorvastatine......
25-03-2019

Hoog cholesterol

Ik heb heel veel last van vermoeidheid ,sporten maakt het voor mijn onmogelijk . Jaren gesport deze medicijnen houden dit tegen ,ben er zo goed als zeker van .Cholesterol is wel gezakt ..
11-02-2019

Hartklachten

HARTKLACHTEN. VIA, CARDIOLOOG, eerst medicijnen. KRIJG warm gezicht van, net al heb je koorts. zakt met paar uren af. wel kans op rugpijn, schouder, nekpijn. nooit geen klachten, alleen gebruik, SIMVASTATINE. 20MG. HEB MEER KENNISSEN, met spierpijn, door dit middel. verder niet weten hoe
27-11-2018

Cholesterol

15-10-2018

Hoog cholesterol

Of de medicijnen werken, weet ik nog niet. Over 2 maanden pas weer een bloedtest en dan zal het blijken. Verder lichte bijwerkingen, vooral spierpijn, maar niets ernstigs.
31-01-2018

Angina pectoris

Veel last van spierpijn
10-01-2018

Nog geen resultaat
04-01-2018

Hoog cholesterol

Gekregen na cva en verhoogd cholesterol, Na tweede cva en ziekenhuisopname veranderd van medicijn, had het eerlijk gezegdniet in de gaten, bijwerking waaronder pijn weet ik aan gevolg van cva, na googelen blijkt , zowel simvastatine als atorvastatine spierpijn te geven als bijwerking Hetnadeelvan Atorvastatine vind ikdat ik die ' s avonds moet slikken vergeet ik vaak!
29-10-2017

Hoog cholesterol

Sinds het gebruik van dit middel heb ik last van spierpijn, met name in mijn kuitspieren. Sinds enige tijd heb ik nu ook last van mijn rug en heupen. Ik gebruik het middel sedert enige maanden, maar denk er nu over om in overleg met mijn huisarts te gaan stoppen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum