Simvastatine

simvastatine

Hoog cholesterol (691 meningen)
Diabetes type 2 (45 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Simvastatine

Arjen Walstra (26-04-2013)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

25-11-2018

Hoog cholesterol

Tot medio 2018 was bijwerking niet aanwezig. Nu de pijn dagelijks is en zitten en gaan bemoeilijkt, wil ik gaarne een advies over hoe ik van die pijn in de linkerachterbil kan worden verlost. Sommigen beweren Rode Gist Rijst, maar je mag die Simvastatine niet zo maar niet vervangen door Rode Gist rijst. Dus zit ik met een probleem. Artsen en specialisten geven geen ant[lees meer...]woord. Voorlopig ben ik deze week begonnen met het innemen van Q10, daarvan wordt gezegd dat het de bijwerkingen van Simvastatine wegneemt! Is dat wel zo?
26-10-2018

Cholesterol

Ratio 5,8 streefwaarde zou moeten zijn tussen 5-6. Toch al jaren aangedrongen op verlagers. Op 10 okt uiteindelijk gestart met Simvastatine Teva 40 mg. Na 2 dagen begon ellende. Uitputting nauwelijks nog tot iets in staat. Spierpijn in heupen, knieën, kuiten, armen en nek. Ben redelijk sportief maar ben op een paar dagen 10 jaar ouder geworden. Na 10 pillen zelf gestop[lees meer...]t. En nu 26 oktober heb ik nog steeds last van moeheid en spierpijnen voornamelijk knieën en heupen. Wat een vreselijke troep!
15-10-2018

Hoog cholesterol

Of de medicijnen werken, weet ik nog niet. Over 2 maanden pas weer een bloedtest en dan zal het blijken. Verder lichte bijwerkingen, vooral spierpijn, maar niets ernstigs.
10-10-2018

07-09-2018

Hoog cholesterol

Het middel is schadelijker dan waar voor het dient , het verstoord verschillende functie's en andere organen, kans op kanker vooral in de lever, hartfalen, hartkloppingen, maagzuur, heftige spierpijn, gewrichtspijn, schandelijk dat deze produkten op de markt komen alleen om de fabrikant te spekken, levensbedreigend niet aan te raden, en er zijn andere manieren om je chole[lees meer...]sterol te verlagen Heb mijn huisarts ingelicht over de symptomen en ben gestopt wil nog langer leven dit middel kan je leven verkorten.
25-07-2018

Hoog cholesterol

Statines zijn gif voor de mens; zie mijn bijwerkingslijst. Begonnen met 40 mg ivm "hoog cholesterol", na 3 maanden gestopt door bijwerkingen, bijwerkingen bijna onmiddellijk verdwenen. Huisarts verlaagt dosering naar 20 mg; binnen ee week begonnen de bijwerkingen langzaam terug te komen. Na 1 maand zonder overleg gestopt. Ben me in gaan lezen over zogenaamde "te hoge chole[lees meer...]sterol" - het is een schande dat die troep aan mensen wordt voorgeschreven. Leef gezonder door betere voeding en beweging iedere dag. Cholesterol is een bouwstof die lichaam nodig heeft, je hersenen (witte materie) bestaan voor 75% uit cholesterol, die scheurtjes in je slagadders worden door cholesterol juist gerepareerd. Sinds jaren 50tig leven we in een groot leugen vwb cholesterol. Check even YouTube.
23-06-2018

Hoog cholesterol

Heel veel jaren simvastatine gebruikt op aanraden van huisarts. Nu na veel lezen en zoeken direct gestopt na vele jaren. Nu na 1 week stoppen voel ik me al veel beter en ook de suiker ging drastisch omlaag van 13 naar rond de 7,5 a 8. Had veel pijn in nierstreek en sufheid alsook spier en botpijn op de lange duur wat nu al veel beter gaat. Zelfs een keer tijd terug inw[lees meer...]endige bloeding gehad rechts in buik. Pijn bleef daar aanwezig en nu weg evenals de ontstane zwelling in dat gebied.
18-06-2018

Hoog cholesterol

IK gebruik nu ruim tien jaar Simvastatine. Het helpt behoorlijk goed. Ik heb nu gezonde cholesterolwaarden. Nadeel is dat de lever geprikkeld raakt van het gebruik van simvastatine. Onlangs ben ik drie maanden gestopt met de medicatie en de ALAT-waarde (lever) kreeg toen weer een normale waarde. De prikkeling van de lever door de medicatie lijkt geen onomkeerbare gevolgen [lees meer...]te hebben.
15-06-2018

Hoog cholesterol

Na jaren slikken van simvastatine zonder enige bijwerkingen heb ik plotseling ontzettend last van pijnlijke spieren. Voornamelijk in de schouders, nek, boven- en onderarmen. De pijn komt op als de spieren in ruststand zijn. Soms word ik tijdens mijn slaap wakker van de pijn. Ik ga nog met mijn huisarts overleggen om te stoppen met deze medicijn.
10-06-2018

Cholesterol

na jaren ingenomen te hebben kreeg ik half jaar geleden last van mijn spieren in elleboog en al veel eerder last van rechter schouder Veel pijn en liet steeds iets vallen.Had ook veel minder kracht in armen. Nu 6 weken zelf gestopt met medicijn en geen enkele last meer !!!!! Op advies van mijn buurman had dit ook meegemaakt. Kwam afgelopen week oude kennis tegen en vroeg[lees meer...] hoe gaat het hij stond te dansen voor me ik verbaasde me daar over omdat hij altijd pijn had tot mijn grote verrassing vertelde hij dat hij gestopt was met het zelfde medicijn.
18-05-2018

Simvastatine (simvastatine)

sinds enige tijd ervaar ik druk op de hartstreek en spanning op beide armen
28-04-2018

Hoog cholesterol

Ik heb een verhoogde cholesterol en een iets hogere bloeddruk. Sinds een maand of 4 1/2 medicatie voor de bloeddruk maar ook cholersterol van het merk Sandoz en dan simvastatine van 40 mg. Ik kreeg na een paar dagen spierpijn of spier problemen in mijn benen. De ene keer iets meer dan de andere keer. Maar sinds een week soms het gevoel dat je bij bepaalde bewegingen door [lees meer...]je benen zakt, dit door de spierpijnen en steken. Dit aangegeven bij de huisarts maar moet blijven door gaan. Afgelopen dagen zonder overleg gestopt want het is niet te doen. Ik zoek dan ook een andere medicatie voor cholesterol te verlagen
01-03-2018

Diabetes type 1

14-02-2018

Hoog cholesterol

Omdat het cholesterol gehalte te hoog was heeft de huisarts mij dit voorgeschreven. Na 3 maanden was het cholesterol gehalte voldoende vermindert doch de huisarts meent dat ik nooit meer kan stoppen met dit medicijn. Mijn ervaring is dat ik nu pas dagelijks problemen ondervindt van spierpijnen en verminderde spierkracht vooral in de bovenbenen.
31-01-2018

Angina pectoris

Veel last van spierpijn
27-01-2018

Hoog cholesterol

Alle merken statines gebruikt allemaal ontlokten ze jichtaanvallen.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum