simvastatine

Adviezen farmacogenetisch testen

G-standaard, KNMP, 01-07-2020

Hoog cholesterol (715 meningen)
Diabetes type 2 (52 meningen)
Diabetes type 1 (15 meningen)
Diabetes type 3 (1 mening)

Cholesterolverlagers - nieuwe richtlijn

14-10-2021 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Na langdurig gebruik kreeg ik steeds meer last van mijn onderrug en bovenbenen. 's nachts behoorlijk transpireren, bij het opstaan vrijwel niet kunnen lopen wat aanvoelde als spierzwakte; alsof mijn benen mijn lichaam niet konden dragen. Vooral tijdens mijn werk (ik werk in de thuiszorg) had ik zeer veel hinder van de pijn in onderrug en bovenbenen. In een later stadium kr[lees meer...]eeg ik ook pijn in mijn nek (heel zwaar gevoel) en bovenarmen. Algehele malaise.. soms moeilijk slapen want wakker bij het draaien.. voelde me vaak slecht en doodmoe.. geen zestiger maar een tachtiger.. Fysio gaf wel even verlichting maar niet lang. Huisarts dacht aan spierreuma maar daar waren de bloedwaardes te goed voor. Ineens was daar, eureka, het idee dat ik maar eens moest stoppen met de simvastatine omdat daar wel eens de oorzaak kan liggen! Ik hoop zó dat ik het verschil kan voelen binnen nu en zes weken! Als dat zo is dan in elk geval nooit meer simvastatine voor mij!

13-08-2021 | Vrouw | 69

09-08-2021 | Vrouw | 52
Hoog cholesterol
Zeer ernstige spierkrampen in hele lijf. Ben uiteindelijk bij homeopaat terecht gekomen en door homeopatische korrels is zo goed als alles goed gekomen

23-06-2021 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Heb nu 3 maanden simvastatine en dit medicijn werkt prima bij mij. Totaal geen bijwerkingen zoals anderen melden.

20-05-2021 | Vrouw | 25
Hypercholesterolemie de erfelijke variant

16-05-2021 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Sinds een half jaar is mijn dosis verhoogd van 20 naar 40mg. Met klachten van zeer duizelig, hartkloppingen, steken in hartstreek en schouder-nekklachten op de hartbewaking terecht gekomen. Na lichamelijk onderzoek, is er alleen gecontateerd dat de CK waarde veel te hoog was (> 340) Advies van cardioloog was om te stoppen met de statines. Het gaat nu, na 1 week stoppen, b[lees meer...]ijna van de klachten af.

05-04-2021 | Vrouw | 80
Veel klachten zins ik dit medicijn gebruik ongeveer ruim 1 jaar

28-03-2021 | Vrouw | 54
Bloedverdunnen
Ben sinds dondëdag simvastatine beginnen nemen. Vrijdags had ik al een beetje spierpijnen in armen en benen. zaterdag. Spierpijnen zijn erger geworden, alsook heb een brandend gevoel in bovenbenen. Kan bijna niet stappen. Braakneigiingen Ik ga ermee stoppen. Teveel last van spierpijnen, brandend gevoel en braakneigingen. Alsook, hoofdpijn, enz...

10-11-2020 | Vrouw | 63
Hartinfarct

29-10-2020 | Vrouw | 56
simvastatine (10mg)
Cholesterol
Na de 1e 30 tabletten kwam de hoofdpijn en de misselijkheid. 2 weken gestopt om te kijken of het dan beter werd. Opnieuw begonnen na verbetering en toen begon de misselijkheid en de hoofdpijn opnieuw

14-10-2020 | Vrouw | 63
simvastatine (10mg)
Beroerte
Helaas kon ik niet meer lopen door het gebruik van bloedverdunners en barste van de pijn in mijn hele lichaam. Heb helaas moeten stoppen met bloedverdunners en nu maar afwachten of het goed blijft gaan. Maar kwaliteit van leven is voor mij belangrijker, dan de hele dag op bed liggen met ontzetten veel pijn.

23-09-2020 | Vrouw | 74
Cholesterol
Iets te hoog cholesterolgehalte toen dit medicijn voorgeschreven gekregen. Achteraf gezien , langzamerhand steeds meer last van hevige verkramping in voeten en benen. Ik ga nu stoppen met simvastatine en wil even ervaren hoe het dan met de kramp gaat.

05-08-2020 | Vrouw | 70
geen

23-05-2020 | Vrouw | 52
Hoog cholesterol
Ongelofelijk spierpijn in schouders en armen. Zelf gestopt want ik kon niet meer slapen van de pijn. Sprong op zeker moment rechtop want was niet mogelijk om te liggen. Nu al 1 week gestopt en nog pijn

02-04-2020 | Vrouw | 49
Hoog cholesterol
Een aantal weken onderweg met dit medicijn. Tot nu toe lichte bijwerkingen, jeuk op de benen, en wat huiduitslag. Ik weet het effect nog niet, maar als de bijwerkingen zo blijven en het werkt op de kwaal, dan ben ik tevreden!

02-04-2020 | Vrouw | 76
Hartfalen
Heb 8 jaar lang meerdere soorten statines gebruikt ondanks spierpijn en huidklachten. Ben vorige maand acuut gestopt vanwege spierscheuringen en een spierruptuur!. Volgens mijn huisarts moeten specialisten dit verplicht voorschrijven. Evenals maagzuurremmers bij het gebruik van bloedverdunners! Het ergste is, volgens mijn huisarts, dat er de laatste jaren heel erg w[lees meer...]ordt getwijfeld aan de werking van statines!