categorie

Darmproblemen - ontsteking

Mijn advies bij de ziekte van Crohn en Ulceratieve

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Darmproblemen - ontsteking

18-05-2022 | Vrouw | 45
Darmproblemen - verstopping
Door medicatie gebruik bij ernstige endometriose heb ik vreselijke obstipatie. Ik probeer al jaren elk middel uit. In principe was ik ook tevreden met Bisacodyl en af toe een Microlax klysma, maar dit werkt langzamer en geeft meer buikkrampen. Constella neem ik in tijdens de maaltijd, volgens de bijsluiter moet dit niet maar voor mij werkt het effectiever op deze manier. [lees meer...]Het werkt binnen 3 uur, en kan wel zeggen dat ik de rest van de avond op de wc spendeer. Maar liever dit dan de hele nacht buikkrampen en pas de volgende dag kunnen! Ik heb met Constella ook bijna geen buikkrampen. Ik ben heel blij, eindelijk niet meer die vreselijke pijn en een pijnlijke opgezette buik!

14-05-2022 | Vrouw | 42
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
zat steeds me opstropingen weken niet kunne gaan naar wc nu met dees produck is men stoelgang supper dun nog wel te dun ma beter dan steeds heel de dag opgeblazen en pijn gevoel ik neem de niet pijnlijke diaree er graag bij neem 1tje per dag elke dag tis wel duur ja ma het werkt wel kan weer naar de wc dus ben te vreden vroeger duspatalin altijd gebruikt ma di[lees meer...]e hielpen dus ni echt

13-05-2022 | Vrouw | 30
Colitis ulcerosa
Ik gebruik nu 2,5 jaar Entyvio tegen Colitis Ulcerosa. Geen enkel medicijn sloeg aan en zat in een flinke opvlamming. Dit medicijn heeft mij in volledige remissie gebracht al heel snel, en ben volledig klachtenvrij sindsdien. Wondermiddel voor mij! In het begin wat bijwerkingen maar eigenlijk nu amper tot geen meer. Ik krijg infuus 1 keer per 8 weken.

30-04-2022 | Man | 51
Colitis ulcerosa
Na wat zoeken met schuim en dosering lijkt 4gram dagelijks goed te werken. Mijn arts drong aan de pentasa minimaal een jaar te gebruiken om terug komen van colitis te voorkomen. (Terugkomen verhoogd het risico op darmkanker) Zo ver, zo goed, nul bloed maar 1 maal daags dunne ontlasting. ik ga nu proberen te stoppen. Sterkte allemaal .

Sulfasalazine

21-04-2022 | Vrouw | 48
sulfasalazine
Reumatoïde artritis
Omdat MTX alleen niet genoeg meer was , ben ik ook Sulfasaline gaan slikken. Maar dat had op mij echt geen enkel effect. Toen kreeg ik humira en dat werkt super.

21-04-2022 | Vrouw | 48
Reumatoïde artritis
Na een week verdween de pijn als sneeuw onder de zon. Sindsdien ( dat is nu een maand) geen enkele opvlamming gehad, terwijl ik wel intensief heb gesport. Dat kon de afgelopen jaren echt niet meer. Iig niet zonder steeds bijslikken van diclofenac en prednizon. Ik ben echt heel blij dat dit zo goed werkt. Wel slik ik nog MTX, datvmoet ook, maar ben direct met de sulfasalin[lees meer...]e gestopt. En heb dus ook geen diclofenac meer hoeven slikken. Spuiten gaat prima, heb nergens last van. En ook merk ik nog niks van een mindere weerstand. Geen idee hoe het over een half jaar zal zijn in de herst en winter, maar nu voel ik me 100% gezond en fit. Zalig!

19-04-2022 | Vrouw | 27
Ziekte van Crohn
Slik nu sinds een tijdje pentasa granulaat voor de ziekte van crohn, geen enkele bijwerkingen gehad, ik weet ook niet of het werkt want ik krijg het tegelijkertijd met prednison ontstekingswaarde zijn wel heel ver gedaald maar dit kan ook van de prednison zijn In het begin was het even modderen met innemen, ik gooide de korrels eerst in een glas water maar dan bleef a[lees meer...]lles plakken, nu neem ik een slokje water en neem ik de korrels gewoon in.

02-03-2022 | Man | 29
Darmontsteking
Voor 2 jaar terug begon ik veel problemen met mijn ontlasting te krijgen, had vaak redelijk vaak diarree, en ik kon mijn ontlasting opeens niet meer goed ophouden, had vaak jeuk aan mijn anus en altijd remsporen, een paar onderzoeken gehad bij de mdl arts maar konden eigenlijk niets vinden, dus hebben mij de salofalk zetpil voorgeschreven, deze werkte prima, vorige week kr[lees meer...]eeg ik bij de apotheek opeens de pentasa zetpil, wat een ellende ze zijn moeilijk in te brengen en heb er heel veel buikpijn van en kan hier slecht van poepen, dus de volgende keer weer de salofalk.

08-02-2022 | Vrouw | 59
Ziekte van Crohn
Ik heb dit medicijn lang gebruikt..na een tijd gestopt omdat ik hartkloppingen kreeg...gestart met andere medicatie maar dat werkte ook averechts..toch weer begonnen met entocort, maar na 2 maanden weer een te snelle hartslag..zomaar..nu gaan we opereren...

28-01-2022 | Man | 51
Ziekte van Crohn
Toen ik mocht beginnen met entocort was ik bang voor de bijwerkingen, maar na 2 dagen merkte ik al direct verschil en na 4 dagen was ik geheel van mijn buikklachten af. Ik gebruik ze alleen met 3 x 3mg indien ik erg last van mijn Crohn heb en dan bouw ik af tot ik geen klachten meer heb.

28-01-2022 | Vrouw | 57
Doet niks pffff

16-01-2022 | Man | 77
Artritis psoriatica
Hymiroz is na 2 keer gestopt te zijn vanwege de bijwerkingen nu voor de derde keer door mij weer begonnen en met succes! Geen bijwerkingen meer die de benen verzwakten en geen steenpuistjes op de hand. Ik gebruik het slechts 1keer per maand op een vaste dag. Hulde voor de wetenschap!

14-01-2022 | Vrouw | 30
Ziekte van Crohn
Ik slik nu ruim een jaar Entocort 3 mg. Eind december 2020 is bij mij de ziekte van Crohn geconstateerd en ik ben gelijk begonnen met Entocort. Eerst zat ik op 9 mg, 3 weken later op 6 mg en nu zit ik al een hele tijd op 3 mg. Qua klachten gaat dit goed, alleen merk ik nu dat ik een gewichtstoename heb. Zojuist contact gehad met de MDL verpleegkundige en zij zegt dat het d[lees meer...]oor de Entocort kan komen. Herkennen jullie deze klacht?

11-01-2022 | Man | 76
Ziekte van Crohn
Eerst van 21-01-2015 tot 19-03-2015 medicatie Imuran (deed zijn verwachte werk niet) 24-04-2015 Start Remicade baxter, door allergische opbouwende reactie (jeuk en bulten op lichaam tijdens toediening ) gestopt op 02-09-2016 . Daarna andere medicatie tot 11-10- 2019 . Wegens herhaaldelijk zware diarree ben ik op 11-10-2019 begonnen met Entyvio baxter tot op heden. Het doe[lees meer...]t zijn werk ,zoals het hoort . Maar heeft wel zijn bijwerkingen , zoals bijna elke medicatie . Ben al blij dat diarree nu al een jaar totaal verdwenen is .

Inflectra

05-01-2022 | Vrouw | 63
infliximab
Goede ervaringen nu bijna 3 jaar

Remsima

22-12-2021 | Vrouw | 35
infliximab
Ziekte van Crohn
Ik gebruik dit medicijn ivm fistels bij de ziekte van Crohn. Fistels blijven rustig, soms wel nog pijnlijk met afscheiding. Ziekte van Crohn is rustig sinds gebruik remicade. Heb iets vaker last van vaginale schimmelinfectie (paar keer per jaar) en heb iets vaker keelpijn dan voorheen . Infuus 1x in de 6 weken is goed te doen. Gebruik het middel nu 3 jaar.

Sulfasalazine

20-12-2021 | Man | 62
sulfasalazine
Reumatoïde artritis
De rituximab infusen geven het beste resultaat na jarenlange enstige actieve RA. Ik verdraag geen mtx vandaar dit erbij , en prednisolon.

28-11-2021 | Vrouw | 32
Constipatie
Naar aanleiding van moeilijke stoelgang na een stoma te hebben gehad en enkele obstructies heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen. Dit bovenop de 2x movicol en hoge dosis laxeermiddelen per dag. Ik moet zeggen dat mijn buik niet meer zo opgeblazen is, maar verder heb ik plots amper stoelgang, voel ik me misselijk en algemeen slecht. Geen constipatie maar in plaats v[lees meer...]an 8-10x naar toilet te gaan (verkorte endeldarm) is dat nu maar 1-2 keer. Hierdoor voel ik me dan ook niet zo goed denk ik. Ik neem het nog maar 3 dagen, maar ben er nu al geen fan van. Voor mij hielp resolor veel beter (meer stoelgang in 1 keer, geen krampen, wel opgeblazen maar algemeen veel beter) maar omwille van een kinderwens mocht ik hier niet mee doorgaan. Ik probeer het nog even uit dus we zien het nog wel.

06-11-2021 | Vrouw | 24
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Soms is een buikkrampje, die ik voor lief neem omdat dat niet opweegt tegen de voordelen dat ik eindelijk na Bijna 8 jaar zonder lavementen of laxeermiddel naar het toilet kan door dit wondermiddel. Heel erg blij mee.

28-10-2021 | Man | 25
Ziekte van Bechterew
Beste Lezers, Ik ben op mijn 21ste gediagnosticeerd met Bechterew, mijn kwaliteit van leven was door de pijn niet meer wat het was. De ene dag voel je je een opa en kan je bar weinig, en de ander dag zit je goed in je vel en kan je alles. Ik kreeg 2 jaar geleden Adalimumab voorgeschreven. Eenmaal per twee weken(nu drie), ik begon met Humira en nu heb ik een generiek [lees meer...]middel ter vervanging die het net zo goed doet. (Hyrimoz) Het is nu de bedoeling om gradueel af te bouwen naar eenmaal per vier weken, en kijken of de positieve aspecten alsnog behaald worden. Ik was in het begin gespannen met betrekking tot de bijwerkingen. Gelukkig heb ik daar zelf tot nu toe géén last van gehad. Het enigste wat me opvalt is wanneer ik de injectie neem, ik me niet heel fit voel(beetje grieperig) en last heb van mijn darmen. Dat duurt bij mij nooit langer dan 24uur. Dit kan voor de een erger zijn dan de ander, maar aangezien ik daarnaast bijna nooit meer last heb van mijn lijf neem ik dat voor lief. Onstekkingswaardes zijn terug naar normaal! Hopelijk helpt mijn ervaring u in uw zoektocht, Sterkte en succes!

23-10-2021 | Vrouw | 41
Colitis ulcerosa
Ik gebruik dit medicijn nu een paar dagen maar hele slechte ervaring mee tot nu toe. Lastig in te brengen zetpil en ben sinds het gebruik ook duizelig. Apotheek heeft me zomaar weer ander soort gegeven ( ik had voorheen saloflak en die beviel stukken beter )

Mezavant

13-10-2021 | Man | 28
Colitis ulcerosa
Tijdens de diagnose colitus was het echt slecht met mij gesteld. Lang in het ziekenhuis, constant endoscopieën. Wilden constant een stoma plaatsen, dat wilde ik niet. Ze zeiden dat het echt niet snel goed ging komen. Toen ik aan mezavant begon, was het een wondermiddel. Ik heb letterlijk al jaren geen buikpijn, alleen diarree, maar dat kan ook door dieet te maken hebben. V[lees meer...]erder nooit problemen gehad, niks.

10-10-2021 | Vrouw | 47
Colitis ulcerosa
Sinds kort weer aan de medicatie voor colitus na het jarenlang zonder te hebben gekund. Werkt voor de diarree voortreffelijk maar heb wel last van buikpijn die anders aanvoelt. Ook krampen in mijn maag en vermoeidheid. Verder zeer vatbaar voor verkoudheidsvirussen wat in mijn werkt met kinderen niet erg handig is en nu ook duizelig zodra ik in beweging kom. Weet niet of [lees meer...]al door nadenken nadelen wel opwegen tegen de voordelen.

01-10-2021 | Vrouw | 38
Darmproblemen - diarree
Ik kreeg dit voorgeschreven tegen diarree overloop om alles vlugger te doen schuiven. Een uur na inname zijn de krampen en de misselijkheid begonnen. Harde opgeblazen buik, maagzuur, koorts, continu diarree aanvallen met brandend gevoel in aars en vagina. Dit heeft pds opnieuw wakker gemaakt bij mij, terwijl ik al 7 jaar geen pds aanvallen meer had gehad.

Salofalk

15-09-2021 | Vrouw | 37
Colitis ulcerosa
Ik heb een tijdje last van buikpijnen en opgeblazen gevoel, vaak gaan deze gepaard. Ongeacht wat ik eet. Weet iemand of dit door de zetpillen komt?

09-09-2021 | Man | 43

Budenofalk

08-09-2021 | Vrouw | 46
Collagene colitis
Ben gediagnostiseerd met microscopische colitis (bestaande uit lymfocitaire en collagene colitis). Vanag dag één slikte ik drie pillen (totaal 9 mg) in de ochtend, maar dat bleek onverstandig; in de douche kon ik mijn ogen niet openhouden en zat eigenijk permanent in een sluimerende 'slaap-modus'. Om die reden de budesonide voor het slapen gaan geslikt, maar alhoewel ik a[lees meer...]nderhalf tot twee jaar mij mentaal heb weten/proberen te ontworstelen aan de nog steeds sluimerende vermoeidheid overag (gedachten als: "kop op, doorpakken, doorwerken, door die stomme vermoeidheid laat ik me niet kisten") moet ik bekennen dat ook bij 3 mg (ik ben zeeeeeer langzaam aan het afbouwen anders verval ik weer in de oorspronkelijke symptomen) eigenlijk gewoonweg de hele dag sluimerend moe ben, moeier voor iemand anders van mijn leeftijd. Ik slaap overdag en val regelmatig ook in slaap als ik even rust neem. Ook lijk ik nauwelijks meer een ochtendhormoon-signaal (cortisol) te krijgen om wakker te worden en als ik geen wekker zet, slaap ik rustig gewoon door. Wat zou hier een rol spelen vraag ik me af: een teveel aan cortisol of tegenwerkende/ruziënde krachten tussen eigen cortisol-productie en medicijninname? Is hier een verklaring voor te geven?

28-08-2021 | Vrouw | 67
Collagene colitis
Ook bij mij hielp entocort niet. Zakjes questran ook geen resultaat. Extra vezels levert alleen extra slijm op. Kortom ben teneinde raad. Alle dagen waterdunne ontlasting. Slaap hooguit 4 uurtjes per nacht en alle dagen moe. Ook budenofalk en cortiment gaven geen resultaat. Ben onder behandeling van een mdl-arts die nu een onderzoek naar allergie cq intolerantiete[lees meer...]st laat uitvoeren. Ook zal er binnenkort een echoscopie vd buik worden gemaakt. Maar weer afwachten wat hier uitkomt. Ben inmiddels meer dan 10kg afgevallen. Alle goede raad is welkom.....

24-08-2021 | Vrouw | 59
Collagene colitis
Na jaren waterdunne diarree kreeg ik de diagnose colagene colitis. Aan de ene kant blij dat ik wist waardoor de diarree kwam , echter de blijheid was van korte duur. Mijn reactie op Entocort is zeer heftig en niet te doen, voor mij en mijn omgeving. Dus nog steeds diarree , weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen en of er ook medicijnen zijn die niet zo inwerken op je[lees meer...] humeur.

Salofalk

18-08-2021 | Vrouw | 62
Colitis ulcerosa
Gebruik Salofalk 18 jaar lang. Soms ook de klysma. Hoort onder de gelukkige daar zo goed als normaal kan leven. Kan alles eten en drinken, sommige dingen met mate maar toch. Heb tot nu toe nooit bijwerkingen gehad.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5661)
Anticonceptie - overig (4164)
Cholesterol (3070)
Depressie - antidepressiva overig (2905)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2605)
Pijn - morfine-achtigen (2375)
ADHD - psychostimulantia (2329)
Pijn (2137)
Verslavingsziekten (2128)
Bloeddruk - betablokkers (1802)
Maagzuur - protonpompremmers (1674)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1607)
Anticonceptie - eenfase (1485)
Angststoornissen (1360)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1320)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1306)
Depressie - antidepressiva TCA (1140)
Antibiotica - urineweginfectie (1111)