categorie

Darmproblemen - ontsteking

Mijn advies bij de ziekte van Crohn en Ulceratieve

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Darmproblemen - ontsteking

03-09-2019

Pentasa (mesalazine)
Colitis ulcerosa

Door mijn CU werd me eerst colitofalk granulaat en colitofalk zetpillen voorgeschreven. Door de colitofalk kreeg ik een lichte uitslag in het aangezicht. daarom had de arts het veranderd naar Pentasa. Na 2 dagen gebruik voel ik me super ellendig. heel mn gezicht staat vol zweren en ontstekingen. ja zegt de arts” dat komt omdat je immuunsysteem onderdrukt word nu” Mooi[lees meer...], ik heb geen last van mijn cu op het moment maar ik heb wel tig andere lasten bijgekregen van de pentasa. Het is kiezen tussen 2 kwaden.
31-08-2019

Sulfasalazine (sulfasalazine)
Artritis psoriatica

Vanaf de eerste week kreeg ik last van vermoeidheid en dat ik veel vergat, vanaf week 3 vaginale klachten en erg moe maar sliep niet. Kon mijn werk wel uitvoeren maar regelmatig naar wc om te kotsen, mijn urine onwijs donker de hoofdpijn gaat sinds de 2de week niet over alsof ik mezelf verloren ben.
29-08-2019

Colitis ulcerosa

Sinds Juni is Colotis ulcerosa vastgesteld bij mij. Toen was er nog maar 6 cm ontstoken en kreeg van de specialist Colitofalk zetpil 1g mee. De zetpillen werkte niet en het bloedverlies werd alleen maar erger. Na een maand gebruik kreeg ik zeer veel pijn vanachter in mijn rug terhoogte van men ribben. Dan ben ik maar zelf gestopt omdat het ondraaglijk werd. Terug naar de d[lees meer...]okter omdat het bloeden bleef en kon ook men stoelgang niet meer ophouden. Salofalk gekregen 3x 500mg . Ontsteking was ondertussen al 10 cm. Na nog geen week gebruik op spoed beland. Kon niet meer staan of zitten en schreeuwde van de pijn. Diagnose was pancreatitis. Ze hebben mij meteen opgenomen en lig hier ( na een week) nog altijd in het ziekenhuis. Nieren waren ook aangetast.
25-08-2019

23-08-2019

Budenofalk (budesonide)
Collagene colitis

Na de geboorte van mijn eerste zoon , zijn mijn klachten begonnen. Echter het werd afgedaan als Post Natale depressie, had geen diarree juist het tegenover gestelde. Zes jaar later kwam mijn tweede zoon ....bij de huisarts was ik inmiddels bekend ..de mevrouw die altijd pijn heeft in haar buik. Na jaren worstelen met mijn psygische gezondheid , alle psychiaters en veel the[lees meer...]rapieen later, werd er twee weken nadat mijn internist hier de diagnose had gesteld ...u bent een gezonde vrouw , eet maar veel vezels en drink veel water, in Rotterdam tijdens een second opinion de diagnose Coeliakie March 3 met een chronische ontsteking van de dunne darm gesteld. Oke gluten vrij dieet, echter ipv obstipatie kreeg ik diarree...waterdun met onverteerd voedsel....voelde me niet fitter worden door het dieet. Jaren later minstens 10 jaar diarree 10 keer per dag met hevige buikkrampen...jullie weten hoe het voelt, kwam ik via een vriendin bij Dr H. in Dordrecht terecht, had inmiddels al verschillende collonscopieen achter de rug. Echter bij hem kwam er wel een diagnose...collagene colitis ....medicijn Entocort. Haat mijn diarree , Entocort helpt goed tegen de diarree maar heeft vooral psychisch bij mij zoveel nadelen dat ik bang ben om een pil in te nemen. Soms neem ik een week diarree voor lief om maar niet de depressieve gedachtes te hebben...liever pijn dan deze pillen. Maar er is geen alternatief. Doordat ik nooit kuur maar gewoon soms drie dagen 1 pil neem en dan weer twee dagen niet , zijn mijn diarree klachten nooit echt weg. Ik eet nu sinds 3 maanden koolhydraat arm, dit helpt wel iets maar soms weet ik echt niet wat ik nu wel of niet kan eten. Zo een heel verhaal....moest het even van mezelf afschrijven, Heb trouwens nog drie autoimmuun ziektes....zijn er meer mensen met zoveel bijwerkingen van entocort (budenofalk) en weet iemand een beter medicijn. Groetjes Vera .
18-08-2019

Ziekte van Bechterew

Jammer dat na afbouw op verzoek reumatoloog en daarna klachten met weer starten de effectiviteit niet meer aanwwzig was ivm auto antilichamen
10-08-2019

Psoriasis

Gebruik tbv psoriasis, werkt uitstekend, is genezen. Na enige tijd klachten in knie en been gekregen, steeds erger, bijna ondraaglijke pijnen gekregen en nog steeds, heb al 44 nachten niet kunnen doorslapen omdat ik wakker wordt van de pijnen, er is geen enkele houding om te liggen zonder de pijnen in de knie tot het scheenbeen. Ziekenhuis is aan het onderzoeken, en wil[lees meer...]len NIET geloven dat het eventueel door de Humira zou kunnen komen, ik weet beter. Pijnstillers innemen om de dag door te komen. Weet iemand hoe ik dat middel zsm uit mijn lichaam krijg?
09-08-2019

Pentasa (mesalazine)
Proctitis ulcerosa

Deze Pentasa zetpillen (van een nieuwe apotheek) bevallen me veel minder dan Salofalk van mijn ‘oude’ apotheek. De Pentasa zetpillen zijn lastig in te brengen en worden geregeld niet goed opgenomen: de zetpil komt er ‘s ochtends bij de stoelgang weer uit. Ik stop met deze zetpillen en rijd graag naar een andere apotheek voor mijn vertrouwde Salofalk.
05-08-2019

Colitis ulcerosa

na 5 jaar testen en ziekenhuisbezoeken werd er eerst gezegd “pds” en moest ik op voeding letten. pijn en bloederige stoelgang bleven. tot ik op een nacht ontzettend veel bloed verloor en ik ook gewicht begon te verliezen. weer naar het ziekenhuis en diagnose CU gekrege . na een paar dagen colitofalk zetpillen te gebruiken ben ik zo goed als klachtenvrij. enige bijwerk[lees meer...]ing die ik krijg zijn zweertjes op het gezicht. daarvoor heb ik dan weer een anti biotica creme gekregen van de arts.
29-07-2019

Ziekte van Bechterew

Gebruik het nu 4 maanden. Geen last meer van ochtendstijfheid, slaap weer door en geen enkele aanval van psoriasis meer gehad. Vermoeidheid op de dag van het spuiten is te doen. Verder zijn ontstekingswaarden in bloed nog nooit zo laag geweest.
20-07-2019

Proctitis ulcerosa

Ik heb sinds 2 jaar proctitis ulcerosa en gebruik in principe dagelijks Mesalazine 500mg zetpillen van het merk Aurobindo. Dit merk werkt het beste voor mij. Vooral in het eerste anderhalf jaar na de diagnose was het steeds uitzoeken wat het beste voor mij werkte. Ik adviseer een ieder met dezelfde klachten dan ook om te gaan experimenteren met eten. Mijn klachten zijn si[lees meer...]nds ik gestopt ben met het eten en drinken van melkproducten en koffie 90% afgenomen. Vooral voedingstoffen die zorgen voor een opgeblazen gevoel zorgden er bij mij voor dat ik ontstekingen bleef houden. Suiker is hier ook een grote boosdoener in. Ik heb het inmiddels zover onder controle dat ik de zetpillen om de dag of elke 2 dagen nodig heb om te onderhouden. Als ik wel last krijg dan ga ik weer over op 1x per dag en is het zo weer onder controle.
14-07-2019

Artritis psoriatica

Ik gebruik al jaren met succes een zelfgemaakt middel tegen psoriasis artritis en ik ben helemaal verlost van ontstekingen en andere kwalen. gr. John
09-07-2019

Sulfasalazine (sulfasalazine)
Artritis psoriatica

Ik heb opgezien tegen het spuiten omdat ik als oorlogsbaby slapende TBC in mijn lichaam en moest hierdoor drie maanden lang zware medicijnen (Rafina) slikken. Door de biologicals zouden deze weer geactiveerd kunnen worden met alle gevolgen van dien.
03-07-2019

Colitis ulcerosa

Al sinds mijn 18e Colitis Ulcerosa, periode heel heftig geweest en zoektocht naar werkende medicatie. Nu al een paar jaar na mijn zwangerschap veel minder klachten ervaren. Ik gebruik de Salofalk klysma’s als ik merk dat het minder goed gaat. Vaak maar een week nodig om weer te stabiliseren.(ook letten op voeding) Dit middel werkt voor mij dus perfect! En heb er geen bijwe[lees meer...]rkingen van.
02-07-2019

Psoriasis

Psoriasis blijft weg Lichaam uitgeput Gebruik: 2 jaar lang alle 2 weken inspuiting
19-06-2019

Reuma

05-06-2019

Ziekte van Bechterew

Al sinds 2001 aan de pijnstillers en ontstekingsremmers. Was tot 2018 altijd redelijk onder controle maar ineens ernstige nek klachten. januari 2019 begonnen met Humira en na 3 dagen was alle pijn verdwenen en is tot nu (juni 2019) niet meer teruggekomen. het is eigenlijk ongelooflijk hoe dit middel mij geholpen heeft. Zeer beperkte bijwerkingen tot nu toe (jeuk) Probeer[lees meer...] dit middel als je in je bewegingen beperkt wordt door reuma, het kan je leven positief veranderen!!
29-05-2019

Blijven gebruiken, ook onderhoudsdosis
27-05-2019

Remsima (infliximab)
Colitis ulcerosa

Remsima is voor mij gevaarlijk dus ben ik gestopt
27-05-2019

Entyvio (vedolizumab)
Colitis ulcerosa

Het infuus in het ziekenhuis verloopt erg goed. Een paar dagen (week) kan ik soms griepverschijnselen krijgen. Maar ik heb nog geen Nare ervaring gehad tot zover. Het infuus loopt in 30 minuten naar binnen. Ik hoop dat iedereen baat heeft bij Entyvio
25-05-2019

23-05-2019

Ziekte van Bechterew

Sinds 2007 Humira gespoten wat op een gegeven moment niet meer werkte, eerst nog een paar andere middelen geprobeerd maar zonder resultaat. daar ik fulltime werk was de beslissing voor om Inflectra te gaan gebruiken niet makkelijk. Uiteindelijk toch besloten te gaan doen omdat ik niet meer functioneerde. Nu 3 keer geweest en het heeft gelukkig al effect de paar bijwerkinge[lees meer...]n die ik heb neem ik graag op de koop toe
23-05-2019

Inflectra (infliximab)
Ziekte van Bechterew

Inmiddels 3 x Inflectra toegediend gekregen nadat ik sinds 2007 Humira heb gebruikt. Heb sinds die tijd minder pijn, maar ben 's morgens nog wel stram en heb wel enige opstart tijd nodig. Al met al tot nu toe zeer tevreden, alleen een zg opname iedere 6 weken is wel vervelend als je nog in het arbeidsproces zit, maar door gebruik van Inflectra hoop ik dat ook nog een tijdj[lees meer...]e te kunnen doen
09-05-2019

Budenofalk (budesonide)
Collagene colitis

Budesonide werkte in het begin niet doordat de pillen er in zijn geheel rectaal weer uitkwamen. Van pillen naar capsules welke ik openmaakte en in de yoghurt gooide. Dit heeft geholpen en nu neem ik ze in het geheel in. I.v.m. de bijwerkingen (Blauwe plekken, littekens blijven donkerrood, witte dunne huid en gewichtstoename probeer ik te minderen maar er is geen 2 m[lees meer...]g dus nu slik ik 3 mg. 2 dagen wel 1 dag niet
24-04-2019

Proctitis ulcerosa

Heb medicijn gedurende enkele dagen gebruikt. Ben n.a.v. de klachten op eigen initiatief gestopt. Ben er weer mee doorgegaan op advies specialist en daarna weer gestopt. Dit review heb ik geschreven na mijn derde poging om dit medicijn te gebruiken. Dit keer ben ik definitief met deze pillen gestopt.
13-04-2019

Darmproblemen - diarree

5 maanden voor niks elke avond een klysma moeten inbrengen tot ik nogmaals vertelde dat mijn galblaas was verwijderd. Daarna Questran gekregen en binnen 2 dagen was diarree over.
27-03-2019

Entocort (budesonide)
Ziekte van Crohn

Het middel werkt prima na een opvlamming en kwam snel in remissie. Na een jaar kreeg ik plots paniekaanvallen en angst. Met een paniekstoornis opgenomen in een ggz instelling. De budesonide af gaan bouwen en nu ik op 0 zit is de angst weer weg. 3 maanden verspilt van mijn leven aan een ggz instelling waar ze alleen naar je hersens kijken terwijl het uit dit medicijn kwam! [lees meer...]Bij de ggz wilde ze me al antidepressiva geven en andere middelen maar heb godzijdank alles geweigerd!
14-03-2019

Ziekte van Crohn

Sinds 2016 ziekte van Crohn. Het spuiten van Humira (0,4) is geen probleem en ik vind het ook niet pijnlijk echter ik word niet vrolijk van de bijwerkingen tot op heden. Ik gebruikte al (en nog steeds) een combi van mercaptopurine en allopurinol maar deze medicijnen werken niet meer met als gevolg een ernstige ontsteking aan de dikke darm. Prednison werkt prima maar ik mag[lees meer...] dit niet voortdurend gebruiken. Dus Humira - ik heb altijd al last van spieren en gewrichten als bijwerking van de Crohn (neem dagelijks 5 mg prednison en in het verleden om de 4 maanden een steroide spuit) maar nu voel ik echt slappere spieren, minder kracht etc. Ook overal spierpijn alsof er een 'bus' over mij heengereden is. Daarnaast dus ineens galstenen die opspelen (mogelijk operatie), uitstrijkje niet goed, HPV virus steekt op (uitleg, komt door verminderde weerstand) en dus weer naar gynaecoloog eind van de maand voor mogelijke baarmoederhalskanker (of bijna) met ook waarschijnlijk operatie (conisatie). Ook bij dermatoloog ineens steeds na eten enorme uitslag en bulten (m.m in nek) en ook daar alweer medicijnen voor gekregen om allergische reacties te onderdrukken. Dit alles in 3 maanden tijd. Het kan natuurlijk ook een combi zijn met de mercaptopurine en allopurinol die ik al slikte maar in de paar jaar dat ik deze medicijnen slik heb ik deze klachten nimmer gehad. Ik denk erover om te stoppen want dit is echt niet opwekkend maar de grote vraag is wat dan?? Iemand een suggestie?
04-03-2019

Buikpijn

Hallo allemaal, Medio januari de diagnose voor CU gekregen. Voorgeschreven medicatie is een stootkuur van prednison. Start van 8 x 5mg per dag en dan langzaam afbouwend naar 0 tot eind maart. Mesalazine is vooralsnog voor altijd en elke dag 400mg. Mijn buikkrampen en het bloeden zijn inmiddels gestopt. Ik kan nu alleen nog niet zeggen of het door de prednison of mesa[lees meer...]lzine komt (of de combi). Ik merk wel dat vermoeidheid een serieuze bijwerking is en sinds enkele dagen ook hoofdpijn. Sinds vandaag heb ik weer last van buikkrampen. Ik kan alleen niet plaatsen of het komt door het afbouwen van de prednison of dat ik een "reguliere" opvlammimg heb. Het kan natuurlijk ook eem reguliere buikkramp zijn, maar de vrees is enorm. Heeft iemand de ervaring van afbouwen prednison icm mesalazine? Herkennen jullie opvlammingen op dag niveau of tijdens de afbouw periode van de prednison? Voor de prednison zit ik nu nog op 4x per dag 5mg en vanaf volgende week 3 x per dag enz. Alle ervaring en info is welkom. De diagnose en CU ziekte is nieuw voor mij en ik leer het allemaal nog herkennen. Ik neem elke kramp op dit moment heel serieus omdat ik in januari enkele weken hevige krampen heb ondervonden die ik (waar mogelijk) wil voorkomen. Ook informatie of jullie ervaring over hoe vaak jullie een opvlammingen hebben (per jaar..of aantal jaren), hoe lang deze gemiddeld duren en zijn ze altijd "heftig" is meer dan welkom. Alvast hartelijk dank voor de genomen moeite!
02-03-2019

Ziekte van Bechterew

Niet gebruiken. Ben er maanden ziek van geweest en het hielp niets. Niet goed voor je.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4776)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2761)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2084)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1574)
Maagzuur - protonpompremmers (1493)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1310)
Angststoornissen (1110)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1054)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)