categorie

Darmproblemen - ontsteking

Mijn advies bij de ziekte van Crohn en Ulceratieve

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Darmproblemen - ontsteking

19-09-2022 | Vrouw | 34
Ziekte van Crohn
Hallo, ik ben 34 jaar oud en heb, de ziekte van Crohn Ik gebruik humira 2 jaar waarvan ik nu al zeker een jaar last heb van opgezette handen en voeten polsen, knieën, ellebogen Ik kan ook bijna niet meer lopen zoveel pijn.. ik ben ervan overtuigd dat deze medicatie de oorzaak is van mijn lichamelijke klachten. Emotioneel ben ik hier echt heel erg door geraakt, het lijk[lees meer...]t wel alsof ik in een korte tijd enorm verouderd ben. Qua beweging is hier nog iemand die hier ervaring mee heeft ?

14-09-2022 | Vrouw | 18
Ziekte van Crohn
paar maanden geleden ziekte van Crohn gesteld, na een aantal weken gelijk in remissie en bloedwaardes dalen, bezinking stond ooit op 60 nu nog op 30 etc. de autoantistoffen zijn niet eens meer aan te tonen en m'n klachten zijn weg. Na 4 weken gebruik begon ik in remissie te komen. De bijwerkingen zijn voor mij spierzwakte en gewichtstoename. Gewichtstoename blijft echter b[lees meer...]eperkt tot maar 3 kg maar ik geef niet zo vaak toe aan de hogere eetlust.

12-09-2022 | Vrouw | 60
Ziekte van Crohn
Sinds 2017 gebruik ik dit med in combinatie met Pentasa granulaat en elke 7 weken een infuus met Infliximab .Crohn door hele darmstelsel.Enorm veel bijwerkingen ( 11 kg bij gekomen op rug en romp,opgeblazen gezicht,enorm veel pijn in gewrichten.Hele dunne lelijke huid vol wondjes en blauwe plekken,enorm futloos,slecht slapen maar een mdl arts van de oude stempel.Niet ov[lees meer...]er bijwerkingen zeuren want wat moet, moet.Nu een nieuwe mdl arts vers van de uni en deze stelde voor de Entocort te gaan afbouwen gezien de enorme hoeveelheid bijwerkingen....maar ook gewoon omdat de Crohn in remisie is al langere tijd . Het is afwachten of de Crohn in remisie blijft maar ik moet dit gewoon proberen.Ik wil mijn leven terug.

Salazopyrine

19-08-2022 | Vrouw | 38
sulfasalazine
Artritis psoriatica
Medicijn werkt tegen mijn klachten maar ik ben heel erg moe en krijg erg depressieve gevoelens.

19-08-2022 | Vrouw | 26
Psoriasis
Begon met Psoriasis Gutatte, later ook Vulgaris variant erbij. Heb alles gehad; zalfjes, sprays, lichttherapie, fumaarzuur en methotrexaat. Niks werkte, tot Amgevita / Humira. Wat is dit spul geweldig!! Ik zet 1 keer in de twee weken een injectie, en op 1 klein plekje op mijn elleboog na is ALLES weg. Ik zat van top tot teen onder, en nu vrijwel helemaal schoon. Ik heb[lees meer...], in tegenstelling tot de andere medicijnen, geen enkele bijwerking ervaren. Ik vind dit spul magisch.

27-07-2022 | Vrouw | 44
Obstipatie
Dit is voor mij een wondermiddel. Het enige waar ik ontlasting op heb. Toen het een tijdje niet leverbaar was alles vast met ziekenhuis opname tot gevolg. Kortom erg blij met dit medicijn

20-07-2022 | Vrouw | 56
Colitis ulcerosa
Na eerst een jaar Humira gebruikt te hebben , gestopt door heel veel haarverlies Nu sinds enkele jaren alweer entyvio Snelle inloop tijd als het infuus geplaatst is , binnen een uurtje sta je weer buiten De bijwerkingen neem ik graag op de koop toe , medicatie zelf werkt perfect voor mij En wat ik heel belangrijk vind, is dat er geen haarverlies is Ik hoop dat he[lees meer...]t nog heel lang mag blijven werken bij mij

18-07-2022 | Vrouw | 42
Ziekte van Crohn
Ik heb Imraldi een variant van Humira. En ik ben regelmatig wat angstiger, na 8 uur geïnjecteerd last van diarree. Heb ook verwarring, weet alleen niet of het daar vandaan komt. Ook ben ik sneller oververhit. Naast de crohn gebruik ik dit ook voor artritis psoriatica. Weet niet of ik dit zal blijven gebruiken.

08-07-2022 | Vrouw | 51
Colitis ulcerosa
Met homeopathie en supplementen gaat het beter. Stress is de grootste boosdoener. Het lijkt wel of ik allergische reactie krijg van mezalazine, helse pijnen

05-07-2022 | Man | 45
Reumatoïde artritis
Het gebruik van Humira is voor mij ondertussen al een jaar voltooid verleden tijd, maar het leek me goed om mijn ervaringen alsnog hier te delen. Begin 2020 startte ik met Humira injectiepennen eenmaal per twee weken, nadat methotrexaat niet meer afdoende mijn Reumatoïde Artritis in bedwang hield. Al snel volgden bijwerkingen die hardnekkig waren: diverse blauwe plekken, v[lees meer...]ermoeidheid, smaakstoornis, vertraagde bloedstolling bij wondjes, overal jeuk. Daarnaast kreeg ik last van een zonneallergie, waarbij ook maar een beetje blootstelling tot lang aanhoudende pijnlijke en jeukende huidreacties leidde (waar ik nota bene voorheen wegens donker huidtype vrijwel nooit verbrandde...). Ook was ik vaker dan anders verkouden of had de griep. Tweede helft 2020 vormde zich verder een flinke reumanodule op mijn rechterelleboog, die de beweging ervan langzaam maar zeker blokkeerde. De klap op de vuurpijl moest nog komen: tegen het einde van 2020 ontstond op mijn linkerbeen een zich over de gehele lengte uitdijende pijnlijke en jeukende huidontsteking. Januari 2021 kon ik poliklinisch bij dermatologie terecht. Daar had men nog nooit een zich zo snel ontwikkelende en agressieve huidontsteking gezien. Het vermoeden bestond dat Humira de boosdoener was (wat ik zelf natuurlijk al een tijdje dacht). Stoppen met Humira was het advies, en u raadt het al: de huidontsteking, reumanodule en andere bijwerkingen verdwenen in de daaropvolgende weken. Van de zonneallergie bleef ik wel nog maanden na stoppen last houden. Een bloedonderzoek najaar 2021 wees uit dat mijn lichaam nog steeds antistoffen tegen Humira bleef aanmaken. Resumerend: eenieder reageert natuurlijk anders op medicatie, maar bezint eer ge begint met een biological...

26-06-2022 | Vrouw | 31
Psoriasis
Sinds een aantal weken gebruik ik amgevita injecties. Op de dag van injectie hevige spierpijn vooral in de onderrug. Na een aantal weken ineens enorme reactie op prikplekken. Rode opgezette pijnlijke zwellingen

14-06-2022 | Vrouw | 56
Ziekte van Crohn
Wondermiddel Maar inderdaad je komt aan Ik kwam in 3mnd 8kg aan 2 jaar gebruikt ,maar was blij dat ik etaf mocht Had bijwerkingen oa na 3mnd regelmatig wat somber En bloedruk te hoog Helaas 1 jaar vrij weer moeten starten voorlopig voor 3mnd Hopelijk zijn bijwerkingen minder dan

10-06-2022 | Man | 36
Psoriasis
Dit medicijn een tijd lang gebruikt voor psoriasis, maar elke keer keer na gebruik voelde ik me erg down en energieloos. Dit duurde elke keer ongeveer 5 dagen, daarna voelde ik me goed tot de volgende injectie.

28-05-2022 | Vrouw | 32
Ziekte van Bechterew
Medicatie hielp tegen de bechterew, maar door bijwerkingen moeten stoppen. Ik heb het medicijn 1,5 jaar gebruikt. Eerst nog met anti allergeen tabletjes, omdat ik jeukende schijven kreeg na het prikken. Ik had achteraf toen moeten stoppen... na een tijdje kreeg ik nog meer bijwerkingen en toen kwamen we er achter dat het een allergische reactie was.

Xifaxan

27-05-2022 | Man | 53
rifaximine
Levercirrose

18-05-2022 | Vrouw | 45
Darmproblemen - verstopping
Door medicatie gebruik bij ernstige endometriose heb ik vreselijke obstipatie. Ik probeer al jaren elk middel uit. In principe was ik ook tevreden met Bisacodyl en af toe een Microlax klysma, maar dit werkt langzamer en geeft meer buikkrampen. Constella neem ik in tijdens de maaltijd, volgens de bijsluiter moet dit niet maar voor mij werkt het effectiever op deze manier. [lees meer...]Het werkt binnen 3 uur, en kan wel zeggen dat ik de rest van de avond op de wc spendeer. Maar liever dit dan de hele nacht buikkrampen en pas de volgende dag kunnen! Ik heb met Constella ook bijna geen buikkrampen. Ik ben heel blij, eindelijk niet meer die vreselijke pijn en een pijnlijke opgezette buik!

14-05-2022 | Vrouw | 42
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
zat steeds me opstropingen weken niet kunne gaan naar wc nu met dees produck is men stoelgang supper dun nog wel te dun ma beter dan steeds heel de dag opgeblazen en pijn gevoel ik neem de niet pijnlijke diaree er graag bij neem 1tje per dag elke dag tis wel duur ja ma het werkt wel kan weer naar de wc dus ben te vreden vroeger duspatalin altijd gebruikt ma di[lees meer...]e hielpen dus ni echt

13-05-2022 | Vrouw | 30
Colitis ulcerosa
Ik gebruik nu 2,5 jaar Entyvio tegen Colitis Ulcerosa. Geen enkel medicijn sloeg aan en zat in een flinke opvlamming. Dit medicijn heeft mij in volledige remissie gebracht al heel snel, en ben volledig klachtenvrij sindsdien. Wondermiddel voor mij! In het begin wat bijwerkingen maar eigenlijk nu amper tot geen meer. Ik krijg infuus 1 keer per 8 weken.

30-04-2022 | Man | 51
Colitis ulcerosa
Na wat zoeken met schuim en dosering lijkt 4gram dagelijks goed te werken. Mijn arts drong aan de pentasa minimaal een jaar te gebruiken om terug komen van colitis te voorkomen. (Terugkomen verhoogd het risico op darmkanker) Zo ver, zo goed, nul bloed maar 1 maal daags dunne ontlasting. ik ga nu proberen te stoppen. Sterkte allemaal .

Sulfasalazine

21-04-2022 | Vrouw | 48
sulfasalazine
Reumatoïde artritis
Omdat MTX alleen niet genoeg meer was , ben ik ook Sulfasaline gaan slikken. Maar dat had op mij echt geen enkel effect. Toen kreeg ik humira en dat werkt super.

21-04-2022 | Vrouw | 48
Reumatoïde artritis
Na een week verdween de pijn als sneeuw onder de zon. Sindsdien ( dat is nu een maand) geen enkele opvlamming gehad, terwijl ik wel intensief heb gesport. Dat kon de afgelopen jaren echt niet meer. Iig niet zonder steeds bijslikken van diclofenac en prednizon. Ik ben echt heel blij dat dit zo goed werkt. Wel slik ik nog MTX, datvmoet ook, maar ben direct met de sulfasalin[lees meer...]e gestopt. En heb dus ook geen diclofenac meer hoeven slikken. Spuiten gaat prima, heb nergens last van. En ook merk ik nog niks van een mindere weerstand. Geen idee hoe het over een half jaar zal zijn in de herst en winter, maar nu voel ik me 100% gezond en fit. Zalig!

19-04-2022 | Vrouw | 27
Ziekte van Crohn
Slik nu sinds een tijdje pentasa granulaat voor de ziekte van crohn, geen enkele bijwerkingen gehad, ik weet ook niet of het werkt want ik krijg het tegelijkertijd met prednison ontstekingswaarde zijn wel heel ver gedaald maar dit kan ook van de prednison zijn In het begin was het even modderen met innemen, ik gooide de korrels eerst in een glas water maar dan bleef a[lees meer...]lles plakken, nu neem ik een slokje water en neem ik de korrels gewoon in.

02-03-2022 | Man | 29
Darmontsteking
Voor 2 jaar terug begon ik veel problemen met mijn ontlasting te krijgen, had vaak redelijk vaak diarree, en ik kon mijn ontlasting opeens niet meer goed ophouden, had vaak jeuk aan mijn anus en altijd remsporen, een paar onderzoeken gehad bij de mdl arts maar konden eigenlijk niets vinden, dus hebben mij de salofalk zetpil voorgeschreven, deze werkte prima, vorige week kr[lees meer...]eeg ik bij de apotheek opeens de pentasa zetpil, wat een ellende ze zijn moeilijk in te brengen en heb er heel veel buikpijn van en kan hier slecht van poepen, dus de volgende keer weer de salofalk.

08-02-2022 | Vrouw | 59
Ziekte van Crohn
Ik heb dit medicijn lang gebruikt..na een tijd gestopt omdat ik hartkloppingen kreeg...gestart met andere medicatie maar dat werkte ook averechts..toch weer begonnen met entocort, maar na 2 maanden weer een te snelle hartslag..zomaar..nu gaan we opereren...

28-01-2022 | Man | 51
Ziekte van Crohn
Toen ik mocht beginnen met entocort was ik bang voor de bijwerkingen, maar na 2 dagen merkte ik al direct verschil en na 4 dagen was ik geheel van mijn buikklachten af. Ik gebruik ze alleen met 3 x 3mg indien ik erg last van mijn Crohn heb en dan bouw ik af tot ik geen klachten meer heb.

28-01-2022 | Vrouw | 57
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Doet niks pffff

16-01-2022 | Man | 77
Artritis psoriatica
Hymiroz is na 2 keer gestopt te zijn vanwege de bijwerkingen nu voor de derde keer door mij weer begonnen en met succes! Geen bijwerkingen meer die de benen verzwakten en geen steenpuistjes op de hand. Ik gebruik het slechts 1keer per maand op een vaste dag. Hulde voor de wetenschap!

14-01-2022 | Vrouw | 30
Ziekte van Crohn
Ik slik nu ruim een jaar Entocort 3 mg. Eind december 2020 is bij mij de ziekte van Crohn geconstateerd en ik ben gelijk begonnen met Entocort. Eerst zat ik op 9 mg, 3 weken later op 6 mg en nu zit ik al een hele tijd op 3 mg. Qua klachten gaat dit goed, alleen merk ik nu dat ik een gewichtstoename heb. Zojuist contact gehad met de MDL verpleegkundige en zij zegt dat het d[lees meer...]oor de Entocort kan komen. Herkennen jullie deze klacht?

11-01-2022 | Man | 76
Ziekte van Crohn
Eerst van 21-01-2015 tot 19-03-2015 medicatie Imuran (deed zijn verwachte werk niet) 24-04-2015 Start Remicade baxter, door allergische opbouwende reactie (jeuk en bulten op lichaam tijdens toediening ) gestopt op 02-09-2016 . Daarna andere medicatie tot 11-10- 2019 . Wegens herhaaldelijk zware diarree ben ik op 11-10-2019 begonnen met Entyvio baxter tot op heden. Het doe[lees meer...]t zijn werk ,zoals het hoort . Maar heeft wel zijn bijwerkingen , zoals bijna elke medicatie . Ben al blij dat diarree nu al een jaar totaal verdwenen is .

Inflectra

05-01-2022 | Vrouw | 63
infliximab
Goede ervaringen nu bijna 3 jaar

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5765)
Anticonceptie - overig (4233)
Cholesterol (3103)
Depressie - antidepressiva overig (2936)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2669)
Pijn - morfine-achtigen (2410)
ADHD - psychostimulantia (2369)
Verslavingsziekten (2165)
Pijn (2157)
Bloeddruk - betablokkers (1821)
Maagzuur - protonpompremmers (1686)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1622)
Anticonceptie - eenfase (1504)
Angststoornissen (1412)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1409)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1338)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1134)