mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Bojan Nikolik (14-04-2015)

22-01-2020 | Vrouw | 26
mirtazapine (5mg)
Neem mirtazapine naast venlafaxine om te kunnen slapen. Helpt wel om beter door te slapen en ik ben er rustiger van maar nu na 2weken gebruik voel ik me zo somber. Het liefst wil ik hier terug mee stoppen, maar dan kan ik niet meer slapen.

21-01-2020 | Vrouw | 17
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

19-01-2020 | Man | 32
mirtazapine (30mg)
Vervelend om dit te horen. Wilt u uw ervaring delen, Laat het me weten, ik ben helaas alleen geen wonder dokter. Maar vind het vervelend om dit te lezen.

06-01-2020 | Man | 34
mirtazapine (30mg)
Kreeg het, naast Venlafaxine, als middel om te kunnen slapen. Op dat vlak hielp het niet, wel werd ik er suïcidaal van.

06-01-2020 | Man | 45

30-12-2019 | Vrouw | 46
Depressief
Hallo, wie kan mij helpen of ondersteunen.De nood is hoog bij mij. Ik gebruik nu 7,5 mg al weken om te slapen. Ik wordt op dit moment geadviseerd om 15 mg te gaan nemen voor de stemming te verbeteren. Ik ben bang voor de hele .bang dat ik me nog slechter ga voelen. Wie heeft hier ervaring mee, en wil daar met mij mee in gesprek? Het zou mij heel erg helpen. Ik slik [lees meer...]al oxazepam en xanax omdat ik overdag veel paniek heb.Wat heeft jullie er doorheen geholpen? Ik hoop op positieve reacties.Alvast heel erg bedankt

28-12-2019 | Man | 33
mirtazapine (7,5mg)
Op zich sliep ik er goed op, werd redelijk uitgerust wakker. Maar 3e week van gebruik hele dagen doodmoe in bed. Ik had al chronische vermoeidheid maar kon nog dingen. 3e week van dit middel lag ik doodop hele dagen in bed. Het ergste vind ik nog dat de arts zei dat dat niet door dit middel kwam en het maar door moest slikken. Op eigen houtje gestopt en overgegaan op ander[lees meer...]e medicatie (alprazolam) die ik nog had liggen. Na 2 weken was het flink opgeknapt. De alprazolam ben ik nu succesvol aan het afbouwen (je wordt er afhankelijk van). Ook leek de wereld wel nep te zijn (derealisatie).

26-12-2019 | Vrouw | 70
mirtazapine (3mg)
Overspannen/burn-out
Ik verdraag dit geneesmiddel door hele lage dosis te nemen als drank .Dus maar 0,2 ml per keer. Alles beter dan de verslavende oxazepam.

17-12-2019 | Vrouw | 29
mirtazapine (7,5mg)
Na drie jaar lang ernstige slapeloosheid te hebben gehad raden mijn huisarts antidepressiva aan. Had ik dit maar eerder geweten. Ik het het gevoel mijn leven weer terug te hebben. Merk wel verschil tussen de merken, nu Sandoz en daar neem ik een half 7,5mg van voor het slapen gaan. Als ik het vergeet merk ik het meteen en kom niet in slaap. Voor dit medicijn alles geprobee[lees meer...]rd benzo's, zollidem, slaap cursus en mindfulness. Was echt ten einde raad en dit heeft weer hoop gegeven.

25-11-2019 | Vrouw | 50

15-11-2019 | Vrouw | 28
mirtazapine (15mg)
Slapeloosheid. Alleen eerste paar keer hielp het enigzins. Niet zo goed als zopiclon igg. Helpt wel bij doorslapen. Vind het vooral best grappig hoeveel trek ik heb om alles te eten. Eerst nacht op mirta werd ik 4x wakker en ben ik broodjes gaan zitten smeren en eten om vv weer in slaap te vallen. Slaat echt nergens op :').

02-11-2019 | Vrouw | 40
mirtazapine (15mg)
Ben deze gaan nemen omdat ik enkel tegen oude antidepressiva kan. Geen nieuwe zoals bv seroxat. Ik had een burn-out en een depressie en kon niet meer slapen. Ik functioneerde niet meer. Toen heeft de Dr. Mij dit gegeven. Ik slaap er redelijk van. Maar als je op het mentale echt wilt werken moet je 30 Mg nemen. Ik neem 15 Mg om te kunnen slapen. Ik ben er nog niet, maar voe[lees meer...]l me al iets beter. Enkel zware gewichtstoename dat vind ik wel jammer. Maar voor de redt, tevreden. Maar niet voor lang meer. Hopelijk kan ik snel weer afbouwen.

25-10-2019 | Vrouw | 52
Onrust
Door de overgang voel ik mij erg opgejaagd en krijg ik zomaar uit het niets een heel nerveus gevoel. Ook slaap ik erg slecht en krijg ik ineens een gevoel van hyperventilatie. Door 7,5 mg mirtazapine voor het slapen gaan te slikken voel ik mij iets rustiger en slaap ik iets beter. Droom er wel van.

22-10-2019 | Vrouw | 29

13-10-2019 | Vrouw | 48
Overspannen/burn-out
Ik merk dat ik veel last heb van spierpijn en algehele vermoeidheid van mijn lijf. Lig soms uren wakker van de pijn in mijn benen. Merk ook dat de stoelgang slechter is en heb last van gewichtstoename ondanks mijn normale eetpatroon.

07-10-2019 | Man | 47
Overspannen/burn-out
ik gebruik 15mg en heb op dit moment veel speirklachten, vooral traplopen gaat moeizaam. en opstaan vooral stijve spieren. heeft iemand dezelfde ervaring?

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum