Mirtazapine

mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Mirtazapine

Bojan Nikolik (14-04-2015)

09-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Sliep al een paar maanden heel slecht, vaak hele nachten wakker door gepieker. Na een paar keer een benzodiazepine (die helaas na 4 uur weer uitgewerkt waren) kwam de huisarts met de suggestie van 7.5 mg mirtazapine. Ik heb de eerste nacht en de nachten erna echt als een blok geslapen. Werd er alleen wel suf van overdag dus na een paar werken weer afgebouwd (de ene nach[lees meer...]t wel, de andere niet). Slapen gaat nu weer iets beter omdat het piekeren minder is geworden.
30-09-2018

Chronische depressie

Samen met fluoxetine gebruik in de hoop dat dit weer beter aanslaat en bij paniek in de nacht om beter te slapen
22-09-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik dit nu al een jaar... Ben aangekomen maar heb zoveel andere dingen geprobeerd kan alleen mirtazipine hebben van het merk aurobindo. Ik heb soms weken dat k Me super voel mar ook vaak terug slagen weer druk op de borst tegen paniek aan. Werkt dit medicijn na een jaar nog wel goed genoeg. Heb een x ander merk gehad daar reasgeerde ik niet goed op was weer terug b[lees meer...]ij af.. toen weer dit merk toen voelde k me weer 5 weken goed en nu weer steeds druk op de borst. Word er gek van. Nee ook 1 of 2x halve oxasepan 5 nu. Anders slaap ik nog niet. Heb kind van 3 en weet niet meer wat ik nou moet proberen.. houden of switchen.. had met mirtazipine wel minste bijwerkingen behalve aankomen en 2 dagen duf zijn.
03-09-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ben heel erg angstig en verdrietig!!! In het begin eerste 3dagen heel moe kon mijn ogen amper open houden! Nu 14 dagen al bezig met slikken en alleen maar angst en piekeren en huilen zelfmoord!! Geen eetlust snap er niets van! Kent iemand dit? En wat adviseren jullie? Liefs
23-08-2018

Psychische klachten

Voor mij een wonderpil. Neem het 1.5uur voor het slapen gaan in en ben weg. Na al die jaren werkt het nog steeds. Gebruik het puur voor de nachtrust.
10-08-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

3 jaar geleden serieuze slaapproblemen gekregen. Heel veel moeite met inslapen. Soms dagen na elkaar wakker. Begonnen met zolpidem na een paar maanden anti depressiva voorgeschreven van dokter (escitolapram) omdat ik heel down werd. Alles was me teveel. Na een jaar gestopt met zolpidem maar kon natuurlijk niet meer zonder inslapen. Escitolapram super voor mijn humeur, was [lees meer...]de beste versie van mezelf. Ging wel nooit meer normaal naar het toilet, altijd diarree maar dit nam ik erbij. Maar escitolapram veroorzaakte slapeloosheid bij mij dus moest ik wel stoppen. Daarna terug in diepe dal gevallen... nog erger of ervoor. Dan nog diverse andere ad geprobeerd. Niks hielp, als het goed werkte voor mn humeur, kon ik er niet van slapen. En omgekeerd hetzelfde. Mirtazipine geprobeerd was super om te slapen maar werd steeds neerslachtiger, prikkelbaarder, heel veel obsessieve dwangedachten. Ik had het gevoel dat dit mij meer in de put hielp of zeker niet bevorderde om weer gelukkig te worden. Nu gestopt en slaap weer heel slecht, paroxetine geprobeerd. Lig er nachten van wakker. Dus ga hiermee ook moeten stoppen. Het kan blijkbaar nooit alle 2 goed zijn slaap en terug je goed in ue bel voelen met medicatie... heb gezocht op internet en ik zie een medicatie die in de vs is “trimipramine” (surmontil) niet in belgie dus... maar blijkbaar is dit al van de markt... naar hy schijnt was dit voor slapen en ad. Super middel heb ik gelezen maar ja.... iemand andere middelen die goed zijn om te slapen en antidepressivum?
03-08-2018

Overspannen/burn-out

Vrij snel na gebruik ging ik beter slapen en werd mijn stemming aanzienlijk beter. Het inslapen lukte nog steeds niet, maar ik sliep veel langer uit. Veel sufheid bij het wakker worden, zeker als dit door de wekker was. Deze sufheid, of trein die me overreden leek te hebben, hield na wakker worden een aantal uur aan. In het begin leek dit de enige bijwerking, na 2 maanden[lees meer...] was dit lijstje ongemerkt toch best lang geworden. Toen ik een aantal keer bijna flauw viel bleek mijn bloeddruk sterk gedaald te zijn. Ook mijn hormonen zijn van slag, mijn bh's passen niet meer, mijn buik is erg hard en opgezet (geen gewichtstoename) en soms voor het slapen gaan heb ik last van RLS (rusteloze benen). Zijn er andere vrouwen die hier ook last van kregen. Ik moet er nu mee stoppen vanwege een veel te lage bloeddruk.
30-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Mirtazapine helpt me in slaap vallen en door te slapen. Als bijwerking ervaar ik duizeligheid op de dag, licht in het hoofd en evenwichtsproblemen.
29-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik nu al 3 jaar 30 mg. Slapen gaat perfect . Preventief voor terugkerende depressie. Door veel te bewegen blijft mijn gewicht op peil en heeft ook positief effect op gemoed toestand. Blijf dit mijn gehele leven gebruiken. Wil geen ellende opnieuw meer meemaken. Kortom het leven omarm ik nu als een geschenk.!!!
14-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Door maanden en ik denk zelfs jaren slecht slapen altijd in dip leven. Uitgesproken bij huisarts dat ik dat niet accepteer. Kreeg eerst eens slaappil mee en heb klok rond geslapen. Omgeving gaf feedback dat ik er goed uit zag en vrolijk was. 1 nacht goed slapen! Daarna aan mertizapine gegaan. Begonnen met 15 terug naar halve omdat super goed werkte. Slapen is weer feestj[lees meer...]e. 1 bijwerking en das dat kaken moeten bewegen. Eten eten eten. Doe veel bewuster boodschappen. Ben aangekomen maar zie er eigenlijk nu juist heel gezond uit. Ook vermelden dat ik na terugval met roken (was 7 jaar gestopt) nu weer 4 maanden niet roker ben. Dag van start met pillen ook dit aangepakt Arts vroeg laatst als ik dit moet blijven slikken rest van leven, zou ik dat doen......JA zeker. Wereld is 10keer mooier Liever blij met 4 kg er aan en met plezier slapen dan nachten wakker
13-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Heel veel spier en gewrichtspijn . Wil graag weten of meer mensen daar last van hebben
13-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Na en burnout en 3 jaar zeer slecht slapen kreeg ik mirtazapine voorgeschreven. Het hielp fantastisch. Ik sliep in plaats van 4 uur per nacht wel 8 uur zonder onderbrekingen. Na een paar weken werd ik echter steeds somberder. Daarom stopte ik. Vervolgens sliep ik weer beroerd, maar was ik niet meer neerslachtig. Na een paar weken weer slecht slapen en daar warrig en duizel[lees meer...]ig van worden, begon ik dan weer met mirtazapine. Ik heb het middel 9 of 10 maanden gebruikt, met twee keer tussentijds stoppen. Sinds een paar weken ben ik weer gestopt en ik ga nu echt niet meer beginnen. De somberheid vond ik niet te harden. Helaas slaap ik weer slecht. Ik heb het idee tussen twee kwaden te moeten kiezen.
11-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik heb op slechts 7mg (om te slapen) een milde serotonine vergiftiging gehad welke leek op overdosis XTC: klappertanden, hijgen, zweten, hoge hartslag, onwel en angstig. Het heeft 2 volle dagen geduurd voor het middel was uitgewerkt
11-06-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Altijd al een slechte slaper geweest vooral omdat als je rustig inbed gaat liggen de maal molen aangaat. Dit medicijn voorgeschreven gekregen maar ik reageerde er zeer slecht op van 4 uur slaap ging ik naar soms een uurtje of helemaal geen slaap. Er werd gezegd dat je aan de medicatie moet wennen, dus ik heb het een maandje aangekeken zelfs nadat ik s nachts stemmen hoord[lees meer...]e
07-06-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds meer dan 2 jaar gebruik ik Mirtazapine, daarom een ervaring. Mirtazapine begonnen na een depressie, mijn eerste ooit door een op een volging van verschillende gebeurtenissen achter elkaar in korte tijd. Mirtazapine helpt me tot op heden erg goed, de depressie verdween mede door Mirtazapine. Mirtazapine heeft me geholpen om weer dingen te ondernemen en me minder snel [lees meer...]overspannen te maken. De 30mg per avond die ik gebruik helpt niet echt voor het slapen daar is 30mg bij mij teveel voor. In het begin kreeg ik 15mg en daar sliep ik erg goed op (affiniteit op de H1 - Histamine receptor). Hogere doseringen 30mg+ heffen dit effect op door het aanzetten van de nor-adrenaline receptoren in de hersenen. Ik heb wel wat extra gewicht rond mijn heupen erbij gekregen maar niet veel. Het gewicht krijg ik er ook niet af, ik sport 3-5x per week en het wil gewoon niet lukken, dat is wel een nadeel, ook meteen het enige nadeel. Mirtazapine is voor mij erg effectief en ik ben er ook zeer tevreden over.
23-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Voorgeschreven gekregen wegens een zware depressie met insomnie en ernstig gewichtsverlies. Stemmingsverbeterende effect liet lang op zich wachten (lees 1,5 maand). Echter na deze tijd kan ik weer genieten van dingen en heb ik meer interesse in sociale interactie. De eerste weken veel last gehad van bijwerkingen maar deze waren na 1 maand volledig weg. Ik slaap weer voll[lees meer...]e nachten, heb weer trek in eten en ben 10 kg aangekomen in gewicht. Tevreden over het medicijn!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum