Mirtazapine

mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Mirtazapine

Bojan Nikolik (14-04-2015)

10-08-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

3 jaar geleden serieuze slaapproblemen gekregen. Heel veel moeite met inslapen. Soms dagen na elkaar wakker. Begonnen met zolpidem na een paar maanden anti depressiva voorgeschreven van dokter (escitolapram) omdat ik heel down werd. Alles was me teveel. Na een jaar gestopt met zolpidem maar kon natuurlijk niet meer zonder inslapen. Escitolapram super voor mijn humeur, was [lees meer...]de beste versie van mezelf. Ging wel nooit meer normaal naar het toilet, altijd diarree maar dit nam ik erbij. Maar escitolapram veroorzaakte slapeloosheid bij mij dus moest ik wel stoppen. Daarna terug in diepe dal gevallen... nog erger of ervoor. Dan nog diverse andere ad geprobeerd. Niks hielp, als het goed werkte voor mn humeur, kon ik er niet van slapen. En omgekeerd hetzelfde. Mirtazipine geprobeerd was super om te slapen maar werd steeds neerslachtiger, prikkelbaarder, heel veel obsessieve dwangedachten. Ik had het gevoel dat dit mij meer in de put hielp of zeker niet bevorderde om weer gelukkig te worden. Nu gestopt en slaap weer heel slecht, paroxetine geprobeerd. Lig er nachten van wakker. Dus ga hiermee ook moeten stoppen. Het kan blijkbaar nooit alle 2 goed zijn slaap en terug je goed in ue bel voelen met medicatie... heb gezocht op internet en ik zie een medicatie die in de vs is “trimipramine” (surmontil) niet in belgie dus... maar blijkbaar is dit al van de markt... naar hy schijnt was dit voor slapen en ad. Super middel heb ik gelezen maar ja.... iemand andere middelen die goed zijn om te slapen en antidepressivum?
03-08-2018

Overspannen/burn-out

Vrij snel na gebruik ging ik beter slapen en werd mijn stemming aanzienlijk beter. Het inslapen lukte nog steeds niet, maar ik sliep veel langer uit. Veel sufheid bij het wakker worden, zeker als dit door de wekker was. Deze sufheid, of trein die me overreden leek te hebben, hield na wakker worden een aantal uur aan. In het begin leek dit de enige bijwerking, na 2 maanden[lees meer...] was dit lijstje ongemerkt toch best lang geworden. Toen ik een aantal keer bijna flauw viel bleek mijn bloeddruk sterk gedaald te zijn. Ook mijn hormonen zijn van slag, mijn bh's passen niet meer, mijn buik is erg hard en opgezet (geen gewichtstoename) en soms voor het slapen gaan heb ik last van RLS (rusteloze benen). Zijn er andere vrouwen die hier ook last van kregen. Ik moet er nu mee stoppen vanwege een veel te lage bloeddruk.
30-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Mirtazapine helpt me in slaap vallen en door te slapen. Als bijwerking ervaar ik duizeligheid op de dag, licht in het hoofd en evenwichtsproblemen.
29-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik nu al 3 jaar 30 mg. Slapen gaat perfect . Preventief voor terugkerende depressie. Door veel te bewegen blijft mijn gewicht op peil en heeft ook positief effect op gemoed toestand. Blijf dit mijn gehele leven gebruiken. Wil geen ellende opnieuw meer meemaken. Kortom het leven omarm ik nu als een geschenk.!!!
14-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Door maanden en ik denk zelfs jaren slecht slapen altijd in dip leven. Uitgesproken bij huisarts dat ik dat niet accepteer. Kreeg eerst eens slaappil mee en heb klok rond geslapen. Omgeving gaf feedback dat ik er goed uit zag en vrolijk was. 1 nacht goed slapen! Daarna aan mertizapine gegaan. Begonnen met 15 terug naar halve omdat super goed werkte. Slapen is weer feestj[lees meer...]e. 1 bijwerking en das dat kaken moeten bewegen. Eten eten eten. Doe veel bewuster boodschappen. Ben aangekomen maar zie er eigenlijk nu juist heel gezond uit. Ook vermelden dat ik na terugval met roken (was 7 jaar gestopt) nu weer 4 maanden niet roker ben. Dag van start met pillen ook dit aangepakt Arts vroeg laatst als ik dit moet blijven slikken rest van leven, zou ik dat doen......JA zeker. Wereld is 10keer mooier Liever blij met 4 kg er aan en met plezier slapen dan nachten wakker
13-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Heel veel spier en gewrichtspijn . Wil graag weten of meer mensen daar last van hebben
13-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Na en burnout en 3 jaar zeer slecht slapen kreeg ik mirtazapine voorgeschreven. Het hielp fantastisch. Ik sliep in plaats van 4 uur per nacht wel 8 uur zonder onderbrekingen. Na een paar weken werd ik echter steeds somberder. Daarom stopte ik. Vervolgens sliep ik weer beroerd, maar was ik niet meer neerslachtig. Na een paar weken weer slecht slapen en daar warrig en duizel[lees meer...]ig van worden, begon ik dan weer met mirtazapine. Ik heb het middel 9 of 10 maanden gebruikt, met twee keer tussentijds stoppen. Sinds een paar weken ben ik weer gestopt en ik ga nu echt niet meer beginnen. De somberheid vond ik niet te harden. Helaas slaap ik weer slecht. Ik heb het idee tussen twee kwaden te moeten kiezen.
11-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik heb op slechts 7mg (om te slapen) een milde serotonine vergiftiging gehad welke leek op overdosis XTC: klappertanden, hijgen, zweten, hoge hartslag, onwel en angstig. Het heeft 2 volle dagen geduurd voor het middel was uitgewerkt
11-06-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Altijd al een slechte slaper geweest vooral omdat als je rustig inbed gaat liggen de maal molen aangaat. Dit medicijn voorgeschreven gekregen maar ik reageerde er zeer slecht op van 4 uur slaap ging ik naar soms een uurtje of helemaal geen slaap. Er werd gezegd dat je aan de medicatie moet wennen, dus ik heb het een maandje aangekeken zelfs nadat ik s nachts stemmen hoord[lees meer...]e
07-06-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds meer dan 2 jaar gebruik ik Mirtazapine, daarom een ervaring. Mirtazapine begonnen na een depressie, mijn eerste ooit door een op een volging van verschillende gebeurtenissen achter elkaar in korte tijd. Mirtazapine helpt me tot op heden erg goed, de depressie verdween mede door Mirtazapine. Mirtazapine heeft me geholpen om weer dingen te ondernemen en me minder snel [lees meer...]overspannen te maken. De 30mg per avond die ik gebruik helpt niet echt voor het slapen daar is 30mg bij mij teveel voor. In het begin kreeg ik 15mg en daar sliep ik erg goed op (affiniteit op de H1 - Histamine receptor). Hogere doseringen 30mg+ heffen dit effect op door het aanzetten van de nor-adrenaline receptoren in de hersenen. Ik heb wel wat extra gewicht rond mijn heupen erbij gekregen maar niet veel. Het gewicht krijg ik er ook niet af, ik sport 3-5x per week en het wil gewoon niet lukken, dat is wel een nadeel, ook meteen het enige nadeel. Mirtazapine is voor mij erg effectief en ik ben er ook zeer tevreden over.
23-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Voorgeschreven gekregen wegens een zware depressie met insomnie en ernstig gewichtsverlies. Stemmingsverbeterende effect liet lang op zich wachten (lees 1,5 maand). Echter na deze tijd kan ik weer genieten van dingen en heb ik meer interesse in sociale interactie. De eerste weken veel last gehad van bijwerkingen maar deze waren na 1 maand volledig weg. Ik slaap weer voll[lees meer...]e nachten, heb weer trek in eten en ben 10 kg aangekomen in gewicht. Tevreden over het medicijn!
18-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruikte al citalopram 40 mg tegen mijn angststoornis, maar dat hielp niet afdoende. Toen mijn vrouw in 2016 van me wilde scheiden, raakte ik in een diepe depressie. De mirtazapine verrichtte wonderen. Langzaam maar zeker begon ik me weer vitaal te voelen, al bleef het verdriet. Het nadeel bleek ook al snel: gewichtstoename. Ik gebruik het medicijn nu twee jaar en be[lees meer...]n met dezelfde hoeveelheid sporten en eten toch meer dan twintig kilo aangekomen. Dat ervaar ik als een groot nadeel, omdat het me in andere opzichten flink hindert en mijn algemene gezondheid daaronder lijdt.
17-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds april 2017 zit ik met een burn-out in de ziektewet. Ik wilde beslist niet aan pillen, maar nadat ik 3/4 jaar verder was, nog steeds heel slecht sliep (4 uur minimaal) en het herstel daardoor zeer minimaal was, besloot ik op aanraden van psycholoog & HA tóch overstag te gaan. Ik kreeg Mitrazapine 7,5mg voorgeschreven, puur als "slaap tabl" (had hiervoor periodes van t[lees meer...]emazepam / diazepam gebruikt wat niet meer werkte). De eerste dagen voldoe ik mij dag & nacht "stoned & suf", na een paar dagen werd dit beter, hoewel de "loomheid en minder snelle reactie vermogen" lang bleven. Na ruim 8 weken voelde ik mij "helder & alert" als bijna van ouds, durfde ik weer deel te nemen in het verkeer. Maar ik moet zeggen dat ik inmiddels merk dat ik van "een snelle haas naar een slome schildpad"ben gegaan qua functioneren. Deels omdat ik het idee heb dat dit medicijn mijn levendigheid wat dempt (als ik al een energie opleving heb), maar ook deels omdat het mij nu beter lukt om rustig & mindful de dagen door te komen. Doordat ik eindelijk weer goede nachten maak, voel ik mijn lichamelijk & psychisch weer een stuk beter. Helaas nog onvoldoende hersteld om daadwerkelijk het werken naast gezinsleven weer aan te kunnen. Het grote nadeel vind ik dat ik ben aangekomen, ondanks dat ik niets verandert heb in mijn eetpatroon (eet normaal - alles met mate). Inmiddels van maatje 40 naar maat 42+ (ruim 5 a 6 kg meer). Ik denk dat het een combi is van: de medicatie en dat ik minder (fanatiek) beweeg als voor mijn burn out. Ik heb simpel weg de energie nog niet om intensief te sporten, dus houd het bij wandelen - yoga - zwemmen. Ik hoop dat ik tzt van de medicatie af kan/ mag, en vooral de kg's verlies, maar vooralsnog ben ik tevreden dat ik eindelijk weer slaap :-)
12-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Voorgeschreven door mijn psychiater gisteren met dit medicijn mogen beginnen, al mijn hele leven heb ik problemen met ontspannen en in slaap komen en gemiddeld slaap ik zo'n 4 uur per nacht. Met dit medicijn heb ik de eerste nacht 11 uur geslapen. Het heeft tot de middag geduurd voordat ik me minder suf voelde maar in mijn geval is dit een gunstige bijwerking omdat ik vee[lees meer...]l last van onrust heb.
29-04-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik het nu een klein jaar 15 mg en ik ben zeer tevreden. Ik had last van slapeloosheid en werd daardoor heel somber. Sinds ik dit medicijn neem slaap ik vaak beter en het haalt voor mij net de scherpe kantjes ervan af, ook heb ik helemaal geen last van bijwerkingen gelukkig. Voor mij is het een enorme verbetering sinds ik dit gebruik!
20-04-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Hoi, sinds 2 dagen begonen met Mirtazapine, Heeft iemand seksuele problemen gehaf? Ik wil niet dat mijn sekslevem helemaal kapot gaat Aub reageer op mijn bericht

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum