Mirtazapine

mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Mirtazapine

Bojan Nikolik (14-04-2015)

13-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Heel veel spier en gewrichtspijn . Wil graag weten of meer mensen daar last van hebben
13-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Na en burnout en 3 jaar zeer slecht slapen kreeg ik mirtazapine voorgeschreven. Het hielp fantastisch. Ik sliep in plaats van 4 uur per nacht wel 8 uur zonder onderbrekingen. Na een paar weken werd ik echter steeds somberder. Daarom stopte ik. Vervolgens sliep ik weer beroerd, maar was ik niet meer neerslachtig. Na een paar weken weer slecht slapen en daar warrig en duizel[lees meer...]ig van worden, begon ik dan weer met mirtazapine. Ik heb het middel 9 of 10 maanden gebruikt, met twee keer tussentijds stoppen. Sinds een paar weken ben ik weer gestopt en ik ga nu echt niet meer beginnen. De somberheid vond ik niet te harden. Helaas slaap ik weer slecht. Ik heb het idee tussen twee kwaden te moeten kiezen.
11-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik heb op slechts 7mg (om te slapen) een milde serotonine vergiftiging gehad welke leek op overdosis XTC: klappertanden, hijgen, zweten, hoge hartslag, onwel en angstig. Het heeft 2 volle dagen geduurd voor het middel was uitgewerkt
11-06-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Altijd al een slechte slaper geweest vooral omdat als je rustig inbed gaat liggen de maal molen aangaat. Dit medicijn voorgeschreven gekregen maar ik reageerde er zeer slecht op van 4 uur slaap ging ik naar soms een uurtje of helemaal geen slaap. Er werd gezegd dat je aan de medicatie moet wennen, dus ik heb het een maandje aangekeken zelfs nadat ik s nachts stemmen hoord[lees meer...]e
07-06-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds meer dan 2 jaar gebruik ik Mirtazapine, daarom een ervaring. Mirtazapine begonnen na een depressie, mijn eerste ooit door een op een volging van verschillende gebeurtenissen achter elkaar in korte tijd. Mirtazapine helpt me tot op heden erg goed, de depressie verdween mede door Mirtazapine. Mirtazapine heeft me geholpen om weer dingen te ondernemen en me minder snel [lees meer...]overspannen te maken. De 30mg per avond die ik gebruik helpt niet echt voor het slapen daar is 30mg bij mij teveel voor. In het begin kreeg ik 15mg en daar sliep ik erg goed op (affiniteit op de H1 - Histamine receptor). Hogere doseringen 30mg+ heffen dit effect op door het aanzetten van de nor-adrenaline receptoren in de hersenen. Ik heb wel wat extra gewicht rond mijn heupen erbij gekregen maar niet veel. Het gewicht krijg ik er ook niet af, ik sport 3-5x per week en het wil gewoon niet lukken, dat is wel een nadeel, ook meteen het enige nadeel. Mirtazapine is voor mij erg effectief en ik ben er ook zeer tevreden over.
23-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Voorgeschreven gekregen wegens een zware depressie met insomnie en ernstig gewichtsverlies. Stemmingsverbeterende effect liet lang op zich wachten (lees 1,5 maand). Echter na deze tijd kan ik weer genieten van dingen en heb ik meer interesse in sociale interactie. De eerste weken veel last gehad van bijwerkingen maar deze waren na 1 maand volledig weg. Ik slaap weer voll[lees meer...]e nachten, heb weer trek in eten en ben 10 kg aangekomen in gewicht. Tevreden over het medicijn!
18-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruikte al citalopram 40 mg tegen mijn angststoornis, maar dat hielp niet afdoende. Toen mijn vrouw in 2016 van me wilde scheiden, raakte ik in een diepe depressie. De mirtazapine verrichtte wonderen. Langzaam maar zeker begon ik me weer vitaal te voelen, al bleef het verdriet. Het nadeel bleek ook al snel: gewichtstoename. Ik gebruik het medicijn nu twee jaar en be[lees meer...]n met dezelfde hoeveelheid sporten en eten toch meer dan twintig kilo aangekomen. Dat ervaar ik als een groot nadeel, omdat het me in andere opzichten flink hindert en mijn algemene gezondheid daaronder lijdt.
17-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Sinds april 2017 zit ik met een burn-out in de ziektewet. Ik wilde beslist niet aan pillen, maar nadat ik 3/4 jaar verder was, nog steeds heel slecht sliep (4 uur minimaal) en het herstel daardoor zeer minimaal was, besloot ik op aanraden van psycholoog & HA tóch overstag te gaan. Ik kreeg Mitrazapine 7,5mg voorgeschreven, puur als "slaap tabl" (had hiervoor periodes van t[lees meer...]emazepam / diazepam gebruikt wat niet meer werkte). De eerste dagen voldoe ik mij dag & nacht "stoned & suf", na een paar dagen werd dit beter, hoewel de "loomheid en minder snelle reactie vermogen" lang bleven. Na ruim 8 weken voelde ik mij "helder & alert" als bijna van ouds, durfde ik weer deel te nemen in het verkeer. Maar ik moet zeggen dat ik inmiddels merk dat ik van "een snelle haas naar een slome schildpad"ben gegaan qua functioneren. Deels omdat ik het idee heb dat dit medicijn mijn levendigheid wat dempt (als ik al een energie opleving heb), maar ook deels omdat het mij nu beter lukt om rustig & mindful de dagen door te komen. Doordat ik eindelijk weer goede nachten maak, voel ik mijn lichamelijk & psychisch weer een stuk beter. Helaas nog onvoldoende hersteld om daadwerkelijk het werken naast gezinsleven weer aan te kunnen. Het grote nadeel vind ik dat ik ben aangekomen, ondanks dat ik niets verandert heb in mijn eetpatroon (eet normaal - alles met mate). Inmiddels van maatje 40 naar maat 42+ (ruim 5 a 6 kg meer). Ik denk dat het een combi is van: de medicatie en dat ik minder (fanatiek) beweeg als voor mijn burn out. Ik heb simpel weg de energie nog niet om intensief te sporten, dus houd het bij wandelen - yoga - zwemmen. Ik hoop dat ik tzt van de medicatie af kan/ mag, en vooral de kg's verlies, maar vooralsnog ben ik tevreden dat ik eindelijk weer slaap :-)
12-05-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Voorgeschreven door mijn psychiater gisteren met dit medicijn mogen beginnen, al mijn hele leven heb ik problemen met ontspannen en in slaap komen en gemiddeld slaap ik zo'n 4 uur per nacht. Met dit medicijn heb ik de eerste nacht 11 uur geslapen. Het heeft tot de middag geduurd voordat ik me minder suf voelde maar in mijn geval is dit een gunstige bijwerking omdat ik vee[lees meer...]l last van onrust heb.
29-04-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik het nu een klein jaar 15 mg en ik ben zeer tevreden. Ik had last van slapeloosheid en werd daardoor heel somber. Sinds ik dit medicijn neem slaap ik vaak beter en het haalt voor mij net de scherpe kantjes ervan af, ook heb ik helemaal geen last van bijwerkingen gelukkig. Voor mij is het een enorme verbetering sinds ik dit gebruik!
20-04-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Hoi, sinds 2 dagen begonen met Mirtazapine, Heeft iemand seksuele problemen gehaf? Ik wil niet dat mijn sekslevem helemaal kapot gaat Aub reageer op mijn bericht
14-04-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

ik ben begonnen met mirtazapine vanwege een depressie en teveel piekeren ik gebruikte 15mg per dag en het had snel effect. me depressie verdween als sneeuw voor de zon en begon ook goed te van eten . maar dat was ook het enigste verder had ik erg veel last van sufheid en was overdags erg vermoeid.ik had last van zware benen en ik werd erg vlak.pas savonds als de medicati[lees meer...]e begon uit te werken begon ik eigenlijk te leven .toen ik een andere functie binnen me werk kreeg en meer moest doen ben ik ermee gestaakt met afbouw.anders kon ik me werk niet meer doen ik heb mirtazapine een half jaar gebruikt en als ik terug kijk heb ik in een roes geleefd waar ik veel aan me voorbij liet gaan . maar de klachten beginnen weer langzaam terug te komen ik hoop dat er een antidepressiva is waar ik met niet zo moe bij voel .voor mensen met een actief leven raad ik deze medicatie niet aan
13-03-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik slaap al jaren heel slecht en het leek mijn arts een goed idee om mijn pammen te vervangen door mirtazapine. 'Dat wordt tegenwoordig ingezet bij slapeloosheid, probeer het maar." Een half uur na inname ging ik me heel raar voelen, totaal onwerkelijk. Ik heb me naar bed gesleept en kon me de verdere nacht nauwelijks bewegen. Voelde me opgesloten in mijn lichaam. Als ik w[lees meer...]ilde draaien, ging dat nauwelijks. Wat een enorm beangstigende ervaring! Ik heb de dag erna ook op de bank gelegen, was totaal van de wereld op een onprettige manier. Pas na tweede dag landde ik langzaam. Weer terug bij temazepam en daarvan geen bijwerkingen.
12-03-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

ik ben bekend met insomnia.. nachten gewoon helemaal niet of nauwelijks slapen, ik kreeg mirtazapine voorgeschreven voor slapeloosheid. De eerste dag sliep ik er lekker op. Ik was binnen halfuur helemaal weg, 18uur aan één geslapen. ik ben zo'n 12 uur bedwelmd geweest. tot 19uur savonds was ik dus doodmoe, dar lijkt me niet be bedoeling???? Terwijl ik juist opzoek ben n[lees meer...]aar een benzo die mij zo'n 6 uur laar slapen zonder al te veel bijwerkingnen. Zodat ik na die 6 uurtjes weer heerlijk fit wanner wordt. Dit middel werkt bij mij te lang door. de middag nadat k het heb genomen voel ik mij nog steeds heel erg brak, niet goed instaat om aan te geven waar ik het beste thuis pas edit: ds volgnde keer wellicht een andere drug? of degene die her probreert wat meer steunen Ik hoop dat iemand me een tip kan geven over hoe ik het beste met mn energie om kan gaan. Alle tips zijn werlkom,echt! ik ben hier vanavond nog wel, spreek me gerust aan
08-03-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik het nu 3 week het is wel een oplossing maar de bijwerkingen zijn nog niet zo goed diarree smorgens en s Avonds buikpijn.Slapen gaat redelijk maar wel wakker tussen door.Nu blaren in de mond ik slik 30 gram mirtazapine, afwachten dus Ik slikte eerst pararoxcetine 40 gram dat ging niet meer, 17 jaar met afbouwen en weer opbouwen.
01-03-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Na een hersen infarct behoorlijk depressief geworden,ben daar kennelijk gevoelig voor en andere antidepressiva waren niet prettig te gebruiken maar na een doorverwijzing naar een zeer goede psychiater en een paar goede gesprekken op deze medicatie uitgekomen waar ik tot op heden nog steeds zeer tevreden over ben.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum