Mirtazapine

mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Mirtazapine

Bojan Nikolik (14-04-2015)

22-09-2017

Chronische depressie

Zware depressie, maar ondanks dat ik ook levetiracetam (=anti-epilepticum) in maximale dosering slik, is gekozen voor mirtazapine voor de nacht omdat het ook als zeer zwaar slaapmiddel werkt.
17-09-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik dit medicijn i.c.m. quetiapine sinds het begin van 2017. Toen ik hiermee startte, nam mijn gewicht erg toe en kreeg ik (nog meer) last van levendige dromen hoewel ik beter sliep. In de eerste weken dat ik het medicijn gebruikte had ik erg last van suïcidale gedachten. Dit nam langzamerhand af. Hierna voelde ik mijn stemming drastisch verbeteren. Ik gebruik het n[lees meer...]u meer dan een halfjaar en ben tevreden over de werking hoewel ik binnenkort een hogere dosis ga slikken omdat het positieve effect af lijkt te nemen.
08-09-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik Mirtazapine nog niet zo lang, maar kan u vertellen dat het gewicht wel omhoog schiet. Verder weinig bijwerking tot nu toe en ben wel te spreken over hoe het middel verder werkt. Kan wat beter slapen en ben er rustiger door geworden.
23-08-2017

ADD

23-08-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Met het effect van de Mirtazapine was ik eerst erg blij. Ik sliep erg vast, zelfs als ik soms wakker werd voor naar de wc te gaan, kon ik makkelijk weer in slaap komen. Zelfs slaap/sliep ik zo diep, zelfs door mijn wekker heen. Waardoor ik na enkele weken verward raakte, als ik wakker werd of word, vaak nog het idee dat ik droom. Ook laatste weken overdag erg versuft, zelf[lees meer...]s soms zo erg, dat het lijkt dat ik niet in werkelijkheid bevind, soort van slaapdronken de gehele dag. Nu de laatste dagen heb ik zulke levendige dromen, dat ik voor het gevoel soms half slaap en half wakker ben. Nu had ik laatste paar dagen, dat ik de droom of werkelijkheid extreem erg door elkaar haalde. Dit werkt erg verwarrend. Zelfs soms zo heftig, dat ik zo twijfel of het gedroomd is of echt zo was. Want soms als ik wakker ben voor eventjes, kan ik namelijk zo weer in diepe slaap vallen, dat ik zelf niet meer echt bewust van ben, wanneer ik s' nachts eventjes wakker wordt. Ik slik ook geen gehele tablet, ook halveer ik het niet maar neem een kwart ervan. Omdat ze anders te heftig zijn in de bijwerkingen: slaapdronken en verlies van werkelijkheid. Herkent iemand zich hierin?
07-08-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Eerste 2 dagen ging het goed, heb goed geslapen. Daarna werd ik steeds suffer en was moe. Ging zelfs in de middag naar bed. Heb de halve tablet die ik moest nemen nog een keer gehalveerd (kwart tabletje dus). Dit gaf geen verbetering. Nog geprobeerd om het om de dag te gebruiken, maar uiteindelijk gestopt. Ik was helemaal versuft, wist nergens meer van en zat zelfs in de s[lees meer...]toel te slapen.
22-07-2017

Drugsverslaving

Ik heb twee jaar geleden mijn heup gebroken. Pennen waren verzakt en meer dan een jaar morfine oxycodon geslikt 50 Mg per dag plus tramadol en andere pijnstillers. Door deze gebeurtenis verslaafd geraakt aan de morfine. Nu bijna alles afgebouwd en slik nu dit middel om goed te slapen en werkt perfect. Hiernaast schijnt het middel ook geen verslavend effect te hebben. In [lees meer...]mijn geval dus perfect.
19-07-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Het had steeds minder effect
26-05-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben van 15 mg naar 30 mg gegaan maar had met 15 mg al spiertrekkingen en zwakke bennen net of je door je benen gaat met lopen ik zit in de 4de week iemand met zelfde ervaring?
09-05-2017

Chronische depressie

Werking begon bij mij pas na 4/5 weken. Naast hoofdpijn en sufheid, ook verminderd zicht! Vooral in verkeer lastig. Geen uitgelaten stemming ofzo, wel verbetering algehele stemming. Als je je neutraal opstelt t.o.v. dit middel waarschijnlijk beste resultaat, "wondermiddeltjes" bestaan niet.
07-05-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Heb ongeveer 15 jaar paroxetine gebruikt, over het geheel goede evaring mee. Laatste jaren heeft het mij niet altijd door emotionele gebeurtenissen geholpen, het was te doen. Het laatste jaar ging het ,al zeg ik het zelf, best goed met mij. Ik wilde de medicijnen iets gaan verlagen, met de bedoeling om iets minder afgevlakt te zijn, dat ervaarde ik wel met de paroxetine. D[lees meer...]us ging van 20mg naar 15 mg. Wilde dit wel over een langere tijd blijven doen. Wilde dit niet doen zonder de huisarts. Dus afspraak gemaakt, er zat een tijdelijke vervanger, hij zou het toch wel weten over mijn afbouw. Maar hij vond dat er helemaal mee stoppen geen optie was en rade mij aan om binnen twee weken over te stappen op mirtazapine. Dit gedaan, doe dit nooit, zo snel overschakelen. Het was een regel rechte hel. Nu 4 maanden verder, de mirtazapine werk helemaal niet. Mijn depressie en angsten zijn verschrikkelijk. Meerdere malen bij de huiasarts geweest, moest het maar verhogen en een afspraak bij een psychiater maken, waar ik over 3 weken terecht kan en moest er maar oxazepam bij gebruiken, voor mijn ansgsten. Ben nu zelf de dosering wat aan het verlagen. Tot ik bij de psychiater ben geweest en dan misschien andere medicijnen.
24-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik lijd al 8 jaar aan slapeloosheid. Na een tijdje werkte de promethazine die ik daarvoor gebruikte niet echt meer, dus daar ben ik mee gestopt. Gevolg was dat het probleem nog veel erger werd. Daarom dit middel voorgeschreven gekregen. Zolang ik zorg voor een redelijk stabiel ritme doet het zijn werk heel goed. Inslaaptijd is vaak een uur of korter. Tijdens periodes van v[lees meer...]eel stress word ik nog wel vaker 's ochtends te vroeg wakker en kan dan weer moeilijk in slaap komen. Ook word ik vaker 's nachts tussendoor wakker, maar vaak val ik dan direct weer in slaap door het sterke versuffende effect. Ik had verwacht dat dat effect na een paar maanden wel af zou nemen door gewenning, zoals vaak het geval is bij slaapmedicatie, maar dit is gelukkig nog niet het geval geweest. Ik heb volgens mij in geen jaren zo goed geslapen als met dit medicijn! Jammer wel van de gewichtstoename. Ook had ik niet verwacht dat ik er zo heftig van zou gaan dromen, dit stond niet in de bijsluiter.
23-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Het klopt dat je suffig bent en er in mijn geval de hele dag niet echt bij bent. Je bent gewoon versuft en concentreren kost inderdaad moeite. Ik slaap er wel goed van in (30 mg. per dag), maar word ook vrij vroeg in de ochtend wakker en dan lukt het slapen niet meer, terwijl ik toch echt nog moe ben en eigenlijk verder hoor te slapen. De bijwerkingen mogen wel over enkele[lees meer...] dagen overgaan, anders ga ik weer afbouwen naar 15 mg., want ik kan zo niet aan een betaalde baan beginnen dat is zeker. Nu zit ik in de bijstand, werk flexibel in een moestuin om zo toch veel buiten te zijn en bezig wat weer goed is voor de conditie en ik daarmee extra moe word zodat ik weer goed slaap. Toch ben ik te duf en ben er geheel niet echt bij (soort van licht stoned zijn). Dit komt van de bijwerkingen van mirtazipine. Als middel niet zoals verteld binnen week verbeterd dan bouw ik echt af, want ik wil me niet de gehele dag en avond zo suffig voelen. Ik raad iedereen met langere slaapproblemen aan om de Slaapwijzer van William Klauw op je mail te krijgen; Het boekje krijgt je voor weinig thuisgestuurd en is voor ieder die zijn/ haar slaapproblemen nu echt wil aanpakken op milde maar effectieve wijze. Slaapproblemen zijn enorm lastig en nemen je hele dag in beslag. Hier moet echt meer aandacht aan gegeven worden. Luister meer naar je lichaam en stel prioriteiten wat nu echt belangrijk voor een mens in het leven is.
23-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben opgenomen in ggz, diagnose borderline oa vanwege paniek, angsten, wisselende stemmingen, ernstige depressie. Maak me overal zorgen om, totale onrust. Wat kan ik nog doen om een dragelijker leven te hebben?
17-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik heb dit voorgeschreven gekregen om beter te slapen en mij daardoor uiteindelijk beter te gaan voelen. Ik slaap nog steeds zeer onregelmatig en ontwaak vaak tijdens de nacht. Overdag ben ik hartstikke duf en kom ik over als een zombie. Heb moeite met concentratie en zit regelmatig te knikkebollen.
05-04-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Begin december 2016 last gehad van spijsverteringsklachten, waarvan ik achteraf gezien te veel stress heb toegelaten door bezorgdheid omtrent klachten. Sliep voorheen altijd goed; Sinds december tot op heden nog maar 5 tot 6 uur per nacht met telkens wakker worden. Op aanraden van arts mirtizapine voor geschreven. Last gehad en nu nog beetje van hoofdpijn/druk op zijkant [lees meer...]achterhoofd, wazig zicht (niet scherp kunnen waarnemen), licht in het hoofd/duizelig . Er gewoon niet echt bij zijn en totaal in beslag genomen van klachten. Gewoon raar en ook wel eng ergens. Maar ja, nu de slaappillen want het is gevaarlijk om zo lang met klachten te lopen. Verbetert wel stilletjes aan wat. Ben nog maar vierde dag bezig en volgens doktersassistente kan dit er bij horen. Ga niet op straat s'ochtends omdat ik dan nog niet echt wakker ben door symptomen boven en heb ook geen werk momenteel. Ook wel beter zo, want je kunt niets zo. Slaap wel snel in, maar word toch nog redelijk vroeg wakker en heb wel eens het gevoel dat ik niet constant diep slaap. Na 10 dagen huisarts bellen hoe het bevalt. Hoop dat het nog beter word. Moet straks ook weer af gaan bouwen want een verslaving wil ik niet van slaappillen.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum