Mirtazapine

mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Mirtazapine

Bojan Nikolik (14-04-2015)

10-01-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Dit middels is in een dosis van 3,75 mg voorgeschreven, ter bevordering van de slaap. Ik gebruik hiernaast 50 mg Sertraline (AD). Ik slaap beter met dit middel erbij, maar merk wel dat 's ochtends minder goed wakker word en meestal gedurende de dag nog wat suf ben. Dat verschilt van dag tot dag en komt wellicht ook door de dosering; de tablet dient in vieren te worden gede[lees meer...]eld om tot 3,75 mg te komen, en dat werkt niet heel precies. Maar het kan ook zijn dat ik wat gevoeliger op de medicatie reageer. Ik ben duidelijk vlakker geworden in mijn stemming. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik dit een positieve ontwikkeling vind. Trekgevoel is vreselijk, ben ook al een paar kilo aangekomen die er niet meer afgaan. Maar dat vind ik niet heel bezwaarlijk.
06-01-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik heb deze tabletjes een korte periode gebruikt, maar ben overgestapt op Citalopram omdat ik teveel bijwerkingen had. De eerste dagen gebruikte ik 15 mg, maar hiervan werd ik zo suf dat ik nauwelijks mezelf was op het werk. Ook enorm veel moeite om uit bed te komen en op te starten. Daarna de tabletjes gehalveerd en de positieve werking was wel vrij snel merkbaar, maar bl[lees meer...]eef me te suf en slaperig voelen om normaal te functioneren.
30-12-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik het vanaf mei/juni. De effecten zijn klein, ik ben enkel wat stabieler geworden. Ik heb veel last van een bijwerking die mijn ernstige depressie in de hand werkt. Namelijk het constante hongergevoel en gewichtstoename van maar liefst 20kilo. Van mijn mooie figuur is niets over en afvallen lukt al helemaal niet. Ik zit gewoon nooit vol.
22-12-2017

Overspannen/burn-out

ik gebruikte tot vorig jaar altijd mirtazapinedrank (remeron). Als slaapmiddel, in lage dosis. Vorig jaar stopte de fabriek met de productie en moest ik dus een tablet gaan gebruiken. De drank kon ik altijd precies afmeten met een spuitje (met een druppelaar kan het ook). Maar met die pil was het elke keer gokken. Als ik teveel dan nam had ik last van onverschillige stem[lees meer...]ming, en als ik te weinig nam sliep ik slecht. Vreselijk! Maar nu heeft mijn apotheek toch een oplossing bedacht: de drank wordt speciaal bereid in een apotheek (Pharmaline GMP Bereidingsapotheek staat op het flesje). Ik kan het weer precies afmeten, slaap weer goed, ben veel opgewekter, ben er kortom helemaal gelukkig mee.
20-12-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Toen ik met dit middel begon merkte ik meteen de eerste nacht al verbetering met slapen. Ik werd alleen de volgende ochtend heel erg moeizaam wakker en liep er de hele dag bij als een zombie. Dit werd wel minder, alleen het moeizaam wakker worden bleef aanhouden. Ook merkte ik vrij snel dat mijn honger gevoel ontzettend toenam. Ondanks dat ik hier geen gehoor aan probeerde[lees meer...] te geven ben ik toch aangekomen.
04-12-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Door chronische pijnen in de rug en buik kon ik niet meer slapen . Heb zelf om dit middel gevraagd . Slaap daardoor veel beter en de buikpijn die gevolg was van inname pijnstillers voor de vreselijke rugpijn is verdwenen . Ook de rugpijn is verbetert . Helaas , wat ik echt heel erg vind is de ongelooflijke honger die ik door dit middel heb en daardoor ook veel meer ben beg[lees meer...]innen eten met gewichtstoename tot gevolg . Daar wordt ik echt niet vrolijk van . Het ene probleem wordt vervangen door een ander . Zou het liefste stoppen met dit middel . Maar als ik dan denk aan die vreselijke pijnen en daardoor niet kunnen slapen ? Straks wordt ik nog depressief van de gewichtstoename ,terwijl ik helemaal geen depressie heb . Ik zit echt in een hevige tweestrijd . Honger afzien is ook een mogelijkheid . Ik kom ermaar niet uit .
28-11-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Middel gekregen vanwege Slapeloosheid. Na inname eerste keer gisteravond van 7,5 mg lag ik binnen 2 uur in coma na ruim 3 weken nauwelijks slapen en nachten doorhalen. Ik heb 9 uur onafgebroken geslapen, een soort wonder voor mij haha. Ik reageer altijd sterk op bijwerkingen én werking daarom kreeg ik een zo laag mogelijke dosering. Bij wakker worden moest ik erg nodig pla[lees meer...]ssen. Dat was een hele onderneming voor de wc op dezelfde vloer. Twee meuren geraakt, een deurpost en tenen gestoten aan de drempels. Dit door de enorme duizeligheid en het erg zien van sterretjes. Ik vond dit erg beangstigend want ik woon alleen. Ik heb wel superdiep geslapen en supertof gedroomd. Heel visueel over aliens en ruimteschepen. Dat terwijl ik normaal altijd wel last heb van nachtmerries. Dat was fantastisch, ik heb nu 3 uur na wakker worden het idee alsof ik een heel tof avontuur heb meegemaakt. Maat dit lijkt me niet echt normaal. Ik voel me nu nog heel erg moe. Ik kan gelukkig nu wel typen en rechtop zitten in mijn stoel. De sterretjes voor mijn ogen zijn ook weg. Lopen ga ik nog even niet doen vanwege dan plotseling snel opkomende duizeligheid en weer sterretjes. Mijn hart raast wel nog steeds, dit baart me wel zorgen. Mijn arts heeft gezegd dit nog even aan te zien vandaag en dat ik over n paar uur moet bellen als mijn hartslag dan nog niet is gezakt. Ben benieuwd. Aangezien ik geen medicatie expert ben weet ik natuurlijk niet of dit allemaal door de Mirtazapine komt. Ik weet wel dat ik soortgelijke bijwerkingen had bij Quetiapine (ook voor hetzelfde slapeloosheidsprobleem) waardoor ik daarmee moest stoppen vanwege veiligheid. Dus ik sliep als een roos maar ik voel me nu zo ongelofelijk moe en energieloos dat ik hoop niet te moeten opteren voor een 2e keer inname van dit medicijn.
21-11-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik nu een half jaar Mirtazapine omdat ik erg leed aan slapeloosheid. Uiteindelijk kreeg ik een burn-out met paniekaanvallen en totaal geen energie meer. Door gebruik van dit middel kan ik eindelijk weer slapen en voel mezelf weer langzaam mens worden. In de eerste week viel het erg zwaar doordat ik suïcidale gevoelens kreeg en levendige dromen maar gelukkig was di[lees meer...]t snel voorbij. Overdag ben ik uitgeruster.
25-09-2017

Dwangstoornis

In 2014/2015 had ik een stevige angststoornis met depressie. Ik heb Mirtazipine gebruikt om te slapen en tegen de angst. Dit hielp redelijk. Ik ben wel tevreden. Samen met een Oxacepam werkt het heel goed om te slapen en rustig te voelen. Wel blijven sporten, want dan maak ik endorfines aan.
25-09-2017

Postnatale depressie

Ik gebruik sinds 6 weken mirtazapine in combinatie met lamotrigine en lorazepam, maar ben nu al 7 kilo aangekomen. In slaap komen gaat beter, maar wakker worden morgens is lastig. Het helpt redelijk tegen depressie, maar tegen angst doet het niet veel. Totaal geen zin meer in lichamelijk contact op elk gebied.
22-09-2017

Chronische depressie

Zware depressie, maar ondanks dat ik ook levetiracetam (=anti-epilepticum) in maximale dosering slik, is gekozen voor mirtazapine voor de nacht omdat het ook als zeer zwaar slaapmiddel werkt.
17-09-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik dit medicijn i.c.m. quetiapine sinds het begin van 2017. Toen ik hiermee startte, nam mijn gewicht erg toe en kreeg ik (nog meer) last van levendige dromen hoewel ik beter sliep. In de eerste weken dat ik het medicijn gebruikte had ik erg last van suïcidale gedachten. Dit nam langzamerhand af. Hierna voelde ik mijn stemming drastisch verbeteren. Ik gebruik het n[lees meer...]u meer dan een halfjaar en ben tevreden over de werking hoewel ik binnenkort een hogere dosis ga slikken omdat het positieve effect af lijkt te nemen.
08-09-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik Mirtazapine nog niet zo lang, maar kan u vertellen dat het gewicht wel omhoog schiet. Verder weinig bijwerking tot nu toe en ben wel te spreken over hoe het middel verder werkt. Kan wat beter slapen en ben er rustiger door geworden.
23-08-2017

ADD

23-08-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Met het effect van de Mirtazapine was ik eerst erg blij. Ik sliep erg vast, zelfs als ik soms wakker werd voor naar de wc te gaan, kon ik makkelijk weer in slaap komen. Zelfs slaap/sliep ik zo diep, zelfs door mijn wekker heen. Waardoor ik na enkele weken verward raakte, als ik wakker werd of word, vaak nog het idee dat ik droom. Ook laatste weken overdag erg versuft, zelf[lees meer...]s soms zo erg, dat het lijkt dat ik niet in werkelijkheid bevind, soort van slaapdronken de gehele dag. Nu de laatste dagen heb ik zulke levendige dromen, dat ik voor het gevoel soms half slaap en half wakker ben. Nu had ik laatste paar dagen, dat ik de droom of werkelijkheid extreem erg door elkaar haalde. Dit werkt erg verwarrend. Zelfs soms zo heftig, dat ik zo twijfel of het gedroomd is of echt zo was. Want soms als ik wakker ben voor eventjes, kan ik namelijk zo weer in diepe slaap vallen, dat ik zelf niet meer echt bewust van ben, wanneer ik s' nachts eventjes wakker wordt. Ik slik ook geen gehele tablet, ook halveer ik het niet maar neem een kwart ervan. Omdat ze anders te heftig zijn in de bijwerkingen: slaapdronken en verlies van werkelijkheid. Herkent iemand zich hierin?
07-08-2017

Mirtazapine (mirtazapine)

Eerste 2 dagen ging het goed, heb goed geslapen. Daarna werd ik steeds suffer en was moe. Ging zelfs in de middag naar bed. Heb de halve tablet die ik moest nemen nog een keer gehalveerd (kwart tabletje dus). Dit gaf geen verbetering. Nog geprobeerd om het om de dag te gebruiken, maar uiteindelijk gestopt. Ik was helemaal versuft, wist nergens meer van en zat zelfs in de s[lees meer...]toel te slapen.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum