mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Bojan Nikolik (14-04-2015)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

13-01-2021 | Man | 35
mirtazapine (30mg)
Ik had eerst 45 mg ik sliep 2 dagen achter elkaar kon totaal niks toen 30 mg nog steeds het is enorm sterk spul ik had temazepam gehad maar dat werkte allang niet meer die vond ik het beste maar je raakt er snel gewend aan naar een week bijna tot niks slapen werdt ik weer gek en pakte ik toch weer mirtazepine omdat het altijd werkt om te slapen

11-01-2021 | Man | 35
mirtazapine (45mg)
Chronische depressie
Zeer tevreden over Mirtazapine 45mg, ik gebruik het i.c.m. 60mg Fluoxetine tegen ernstige therapieresistente (reviserende) depressie, en het werkt! (jaren) Ik heb al veel antidepressiva‘s geprobeerd, Citalopram, Venlafaxine, Sertraline, Clomipramine i.c.m. lithium niets hielp.. tot ik deze combinatie voorgeschreven kreeg. In het begin moet je wel even wennen aan meer slaap[lees meer...]behoefte en eetlust die voorbijgaand zijn, dit is dus niet blijvend wat sommige mensen denken als ze ermee starten. Er zal geen enkel middel zijn dat helemaal geen bijwerkingen geeft. Dit houdt me helemaal stabiel en niet meer depressief.

06-06-2022 | Vrouw | 36
mirtazapine (15mg)
De bijwerking van deze pil is pittig en ga dit niet meer gebruiken. moet bewegen en veel in en uitblazen om mijn hart weer correct te laten kloppen zonder storing. heb van nature hartruis. deze pil zorgt dat mijn hart verkeerd klopt en is angstaanjagend. helpt niet tegen mijn depressie, merk er niks van, veel te suf door deze pil en kan niet door dit middel functioneren [lees meer...]overdag, ben uitgeput. beter naturel depressief blijven, voel me daar beter bij dan met gebruik mitrazapine.

28-06-2020 | Vrouw | 36
mirtazapine (15mg)
Ik sliep heel slecht en kreeg dit om te slapen. Werkte te goed met 1. Ik wist de dag erna niet meer hoe ik in mijb bed was geraakt en de hele dag zo suf en high. Ik ben dan op aanraden van de arts een halve beginnen nemen. Ik neem het om 22u en om 22u30 begint het te werken. Ik neem dit nu al een jaar en ik ben echt serieus wat kilo's bijgekomen. Daarom zou ik er gra[lees meer...]ag mee willen stoppen. Iemand een idee hoe ik dit kan afbouwen?

09-05-2022 | Man | 37
mirtazapine (15mg/ml)
Ik ben het gaan nemen voor het licht in mijn hoofd en onrust. begon met 7.5 en nu een week op 15 mg. Heb alleen maar meer last van licht in mijn hoofd is dat normaal? En voel iets meer mijn spieren..

09-12-2020 | Man | 37
mirtazapine (15mg)
Ik val slecht in slaap i.v.m. piekeren. Ook 's nachts na bijv. toiletbezoek lastig weer in slaap kunnen komen. N.a.v. slaaponderzoek op advies van neuroloog begonnen met dagelijks gebruik Mirtazapine 7,5 mg. Werkt fantastisch. Met 7,5 mg echter erg suf. Daarom naar 3,75 mg gegaan. Nu zelfs om de dag. Werkt bij mij echt uitstekend tegen de slapeloosheid. Vervelende bijwerki[lees meer...]ng is gewichtstoename. Dit ondanks het feit dat ik niet meer ben gaan eten en dagelijks sport.

13-08-2020 | Vrouw | 37
mirtazapine (15mg)
Ik sliep niet of weinig, kreeg paniekaanvallen en angst. Ik kreeg van de psychiater mirtazapine. Nu zijn we ongeveer een jaar verder en ik ben ineens superveel aangekomen. Iemand een idee of dat ook weggaat van zodra ik ermee stop? Wat is een goed afbouwplan?

26-01-2020 | Man | 37
mirtazapine (15mg/ml)
Ik slik sinds januari 2014 mirtazipine 15 mg per dag de laatste 2 jaar 7.5 mg vooral voor het slapen. Ik heb mijn hele leven al in fases last van inslaap problemen. Vanaf kind zijn al. Verder kan ik goed functioneren in het leven al gebeurd dit wel met vallen en op staan. Heb regelmatig last van sombere gevoelens en Ben nogal een denker en erg prikkelgevoelig voor gel[lees meer...]uiden licht en andere kleine dingen. De slaapproblemen komen denk ik niet helemaal uit de lucht vallen. Ik vermoed dat ik ook wat kenmerken heb van add. In 2013 liepen mijn slaapproblemen volledig uit de hand. Ik viel 4 dagen per week pas om half 5 snachts in slaap. En dat terwijl ik intensief werk doe en mijn slaap heel hard nodig heb. Na een sessie met een psycholoog met mindfulness oefeningen ging het nog steeds niet beter. Om gek van te worden. Na maanden sukkelen was ik helemaal Gesloopt geestelijk en lichamelijk. Sinds ik mirtazipine slik slaap ik weer 8 uur per nacht. In het begin vooral in het weekend soms 13 uur per nacht en dan nog het idee hebben uren te kunnen slapen. Ik had een hoop in te halen. Mijn enige bijwerkingen in de eerste dagen waren blaren in me mond en verhoogde eetlust. Ik Lees ook veel negatieve reacties op dit forum, maar mij heeft dit medicijn heel erg geholpen om de structuur terug te vinden in mijn leven. Voor mij was het echt een fijn medicijn en een licht aan het einde van een hele donkere gang. Ik vind het nu wel mooi geweest en wil niet me Hele leven een medicijn te hoeven slikken dus heb besloten om proberen af te bouwen via taperingsstrips. Dit gebeurd in 28 dagen. Ik ben benieuwd wat dit met mij zal doen.

12-10-2021 | Vrouw | 38
mirtazapine (15mg)
zware middel. bij 1 pil heb ik 3 dagen nodig om bij te komen zo vermoeid en slap ben ik. Na inname tablet binnen een uur heb ik slikproblemen, een verdovende keel, kan niet drinken of slikken. bij mij helpt het niet geen effect, is voorgeschreven voor slapeloosheid maar kan hierdoor niet inslapen, veel uren wachten voordat ik kan slapen. troep en veel bijwerkingen.

21-11-2020 | Man | 38
Overspannen/burn-out
Flink overspannen geworden, na 10 jaren van depressie. Ik sliep zeer slecht Ervaarde overdag veel stress in mijn lichaam. Werken ging haast niet meer. 6 week geleden begonnen, met 7.5 mg mirtazapine Dit bracht wat meer rust overdag en functioneer beter ook slaap ik beter, eerste 2week wat bijwerkingen, nu 6 week later zijn deze stukken minder geworden, alhoewel ze er [lees meer...]nog wel zijn. Maar dat is niet erg in vergelijking met de klachten die ik had. Ik ben nog niet aangekomen, misschien komt dat ook omdat ik nog werk 32u, en ben blijven sporten 3x per week. Je krijgt wel trek van deze medicatie, maar slecht of gezond snacken is en blijft toch een eigen keus. Nadelen zijn: sochens suf, lichte darmproblemen, droge mond, afvlakking van gevoel. -naast deze medicatie gebruik is al jaren citalopram 20mg, prima combi. Voor als je het flink te pakken hebt, (mijn ervaring) Hopelijk heeft iemand wat aan deze info . Keep up!

06-02-2020 | Man | 39
mirtazapine (45mg)
Ik slik dit medicijn. Nu bijna 5 jaar. Ik kan er goed op slapen en ook ik, kan direct merken als ik een dosis heb overgeslagen. Het houdt mij stabiel en het heeft voor mij geen bijwerkingen. Ik slikte, toen ik ernstig depressief was een combinatie van Mirtazapine 45 en Zopiclon 7,5. Maar van de Zopiclon kreeg ik de volgende dag een smerige bittere smaak van in mijn mond. E[lees meer...]n was zeer duf gedurende de dag. Mirtazapine heeft dit niet. Ik wordt goed wakker en heb geen last van dufheid of sloomheid. Op mijn werk presteer ik goed en maak ik natuurlijk fouten maar dat komt door mezelf en niet door de medicatie. Wel heel belangrijk is, een goede therapeut om de depressie te behandelen. Ik heb er eindelijk na tig jaar 1 gevonden.

06-02-2020 | Vrouw | 39
mirtazapine (7,5mg)
Omdat ik sinds een maand terug kamp met slaapproblemen, ben ik op aangereden van arts gestart met mirtazapine. Ik neem sinds een dikke week 7,5 mg ,s' Avond's een uurtje voor het slapen gaan. Ik merk snel dat ik moe word, doch wanneer ik in bed kom, kan ik de slaap maar niet vatten. Soms zo erg dat ik een nacht slaap oversla. Is het effectief zo dat het nog te vroeg is [lees meer...]om een volledige werking van dit middel te krijgen? Iemand hier ervaring mee?

04-06-2022 | Vrouw | 40
mirtazapine (15mg)
verdovende keel, slecht slikken, slecht ademen door deze medicijn. werkt niet tegen slapeloosheid, lig gewoon wakker als een zombie. overdag zwaar suf, kan niks. hoofdpijn. huisarts luistert niet naar mijn klachten, dat hij deze bijwerkingen nooit heeft gehoord. ik stopte er zelf mee en verspilde geld. ongezonde medicatie. ik gebruikte alleen deze medicatie wegens slape[lees meer...]loosheid door geluidsoverlast buren. wanneer ik in een rustige omgeving zit heb ik totaal geen medicatie nodig, zoals een slaappil of versuffende medicatie. wat een gedoe allemaal.

22-07-2021 | Man | 40
mirtazapine (7.5mg)
Ik neem geen 15mg, maar de helft. Had een tijd last van slapeloosheid tijdens burnout en kreeg deze voorgeschreven. Heeft me goed geholpen, want alles begint bij goed (beter) slapen! Ook prettig dat je hier niet verslaafd aan raakt zoals bij temazepam etc. Gebruik het nu nog af en toe, als ik bijvoorbeeld tijdens een periode van veel stress slecht slaap.

28-11-2020 | Vrouw | 40
mirtazapine (15mg/ml)
Voorgeschreven gekregen voor slapeloosheid gecombineerd met een lichte angststoornis door die slapeloosheid. De eerste twee dagen hielp het nauwelijks. Na de eerste dagen slaap ik weer, niet als een blok, maar wel zoals ik sliep voor de slaapstoornis. Van soms een goede nacht, ben ik nu naar soms een slechte nacht gegaan. Het maakt het verschil voor mij. De angsten word[lees meer...]en gedempt en zijn er nu ook minder, stapje voor stapje. Nauwelijks bijwerkingen, soms wat suf in de ochtend, trekt snel weg. Af en toe beweegt mijn been wat in rust. Hooguit 5 x per dag. Geen hongergevoel. Ik hoop dat het zo blijft. Tot nu toe een lifesaver voor mij. Probeer het eerst rustig en geef het de tijd. Ik gun het iedereen.

29-09-2020 | Vrouw | 40
mirtazapine (15mg)
Sinds mijn scheiding starte sliep ik tussen de 6 a 7 uur. Meestal minder. Ik barste echter van de energie en ging maar door. Soms vroeg/vraag ik me af of dit het nieuwe normaal is. Ik ben echter niet happy met mijn huis, mijn werk, mijn nieiwe relatie. Toen de laatste eindigde storten ik in. Huilbuien en paniek. Ik weet niet mee wat ik moet doen. Mirthazepine zorgde e[lees meer...]rvoor dat ik op slecht dagen 7 uur haalde tot 9 uur slaap. Ik ervaar rust in mijn hoofd en praat mezelf niet meer naar beneden. Ik zit nu op een week, maar voel me weer een beetje normaal. Nog steeds energiek, maar mijn gedachten gaan nu 50km/h ipv 120km/h

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum