Mirtazapine

mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Mirtazapine

Bojan Nikolik (14-04-2015)

15-11-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Drank gekregen en s'avond voor het slapen gaan genomen, werd in het begin na een half uur moe en slaperig, dit na geleidelijk af en laatste week geen uitwerking meer. Dus ben ik gaan afbouwen en voel dat het slapen toch onrustiger aan het worden is, had een lage dosering dacht dat geen effect zou hebben als ik ging afbouwen, maar dat voelt toch anders nu, heeft iemand erva[lees meer...]ring met dezelfde klachten ? weer slechter slapen en lichte neerslachtigheid, geen zin. Wel al 2 kilo afgevallen en ontlasting is ook beter geworden.
06-11-2018

Agorafobie

Ik gebruik het nu 2 weken en ik had mij op het ergste voorbereid na alle verhalen die ik las. Ik kan niet anders zeggen, dan dat het ontzettend meevalt en ik al na een week enkele positieve momenten ken.
02-11-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

goede ervaring slaap goed.
29-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Dit middel gebruikt in combinatie met Paroxetine. Kon niet slapen door de Paroxetine met 45 mg ten tijde van een depressie. Nadat ik mij beter voelde kreeg ik tabletten van 15 MG, deze brak ik in 4 stukken om ongeveer 4 MG per stukje te hebben, hier viel ik heel snel van in slaap en sliep goed door. Het enige nadeel is dat ik me de dagen erna nog suf voelde. Ongelooflijk k[lees meer...]rachtig middel wat niet zorgt voor gewenning, is mijn ervaring.
23-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik kamp al jaren met ernstige slaapklachten en daardoor vele keren in een dip geraakt (lees: geen depressie maar oververmoeid geraakt). Heb meerdere medicijnen gehad en ook oxazepam e.d. Nu sinds begin 2018 gebruik ik dit medicijn en kan inmiddels spreken over een succes. Hiermee kan ik mijn slaapklachten absoluut reduceren en als het periodes goed gaat bouw ik de Mirtazi[lees meer...]pine weer af en sla ik wel eens een tijdje over. Als ik het incidenteel gebruik heb ik iets meer last van de bijwerkingen (duf en moe) dan wanneer ik het structureel (7,5mg) neem voor het slapen gaan. Voor mij heeft dit absoluut geholpen na jarenlange struggle met oxazepam, alcohol voor het slapengaan etc. De gevolgen daarvan zijn vele malen erger dan de bijwerkingen van dit medicijn, dus voor mij weegt dit absoluut.
22-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Tien jaar geleden heb ik veel, zo niet alles aan het middel gehad, ik was zeer depressief door omstandigheden en met de mirtazapine keek ik wat afstandelijker naar alles wat er gebeurde. Mijn stemming verbeterde enigszins, ik kon wat beter slapen en de paniek werd minder. Ik kon na verloop van tijd weer functioneren. Wat me dwarszat was de sufheid overdag. Ook kwam ik aan,[lees meer...] maar dat was nodig omdat ik heel mager was geworden. Na verloop van tijd merkte ik echter dat ik aan bleef komen wanneer ik niet op mijn voeding lette. Meer eten deed ik niet, het was niet zo dat mijn eetlust verbeterde door de mirtazapine. Omdat met name de sufheid overdag en de langzame stofwisseling mij stoorden ben ik onlangs gestopt. Slapen gaat nu heel moeilijk en ik heb overal jeuk. De kilo's vliegen eraf zonder dat ik daar iets voor doe. Nog even doorbijten maar, want ik wil niet meer afhankelijk zijn en de alertheid overdag is me heel wat waard. Ondanks de bijwerkingen ben ik wel positief over dit middel. Het heeft destijds mijn leven gered, ik was er heel slecht aan toe.
09-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Sliep al een paar maanden heel slecht, vaak hele nachten wakker door gepieker. Na een paar keer een benzodiazepine (die helaas na 4 uur weer uitgewerkt waren) kwam de huisarts met de suggestie van 7.5 mg mirtazapine. Ik heb de eerste nacht en de nachten erna echt als een blok geslapen. Werd er alleen wel suf van overdag dus na een paar werken weer afgebouwd (de ene nach[lees meer...]t wel, de andere niet). Slapen gaat nu weer iets beter omdat het piekeren minder is geworden.
30-09-2018

Chronische depressie

Samen met fluoxetine gebruik in de hoop dat dit weer beter aanslaat en bij paniek in de nacht om beter te slapen
22-09-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik dit nu al een jaar... Ben aangekomen maar heb zoveel andere dingen geprobeerd kan alleen mirtazipine hebben van het merk aurobindo. Ik heb soms weken dat k Me super voel mar ook vaak terug slagen weer druk op de borst tegen paniek aan. Werkt dit medicijn na een jaar nog wel goed genoeg. Heb een x ander merk gehad daar reasgeerde ik niet goed op was weer terug b[lees meer...]ij af.. toen weer dit merk toen voelde k me weer 5 weken goed en nu weer steeds druk op de borst. Word er gek van. Nee ook 1 of 2x halve oxasepan 5 nu. Anders slaap ik nog niet. Heb kind van 3 en weet niet meer wat ik nou moet proberen.. houden of switchen.. had met mirtazipine wel minste bijwerkingen behalve aankomen en 2 dagen duf zijn.
03-09-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ben heel erg angstig en verdrietig!!! In het begin eerste 3dagen heel moe kon mijn ogen amper open houden! Nu 14 dagen al bezig met slikken en alleen maar angst en piekeren en huilen zelfmoord!! Geen eetlust snap er niets van! Kent iemand dit? En wat adviseren jullie? Liefs
23-08-2018

Psychische klachten

Voor mij een wonderpil. Neem het 1.5uur voor het slapen gaan in en ben weg. Na al die jaren werkt het nog steeds. Gebruik het puur voor de nachtrust.
10-08-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

3 jaar geleden serieuze slaapproblemen gekregen. Heel veel moeite met inslapen. Soms dagen na elkaar wakker. Begonnen met zolpidem na een paar maanden anti depressiva voorgeschreven van dokter (escitolapram) omdat ik heel down werd. Alles was me teveel. Na een jaar gestopt met zolpidem maar kon natuurlijk niet meer zonder inslapen. Escitolapram super voor mijn humeur, was [lees meer...]de beste versie van mezelf. Ging wel nooit meer normaal naar het toilet, altijd diarree maar dit nam ik erbij. Maar escitolapram veroorzaakte slapeloosheid bij mij dus moest ik wel stoppen. Daarna terug in diepe dal gevallen... nog erger of ervoor. Dan nog diverse andere ad geprobeerd. Niks hielp, als het goed werkte voor mn humeur, kon ik er niet van slapen. En omgekeerd hetzelfde. Mirtazipine geprobeerd was super om te slapen maar werd steeds neerslachtiger, prikkelbaarder, heel veel obsessieve dwangedachten. Ik had het gevoel dat dit mij meer in de put hielp of zeker niet bevorderde om weer gelukkig te worden. Nu gestopt en slaap weer heel slecht, paroxetine geprobeerd. Lig er nachten van wakker. Dus ga hiermee ook moeten stoppen. Het kan blijkbaar nooit alle 2 goed zijn slaap en terug je goed in ue bel voelen met medicatie... heb gezocht op internet en ik zie een medicatie die in de vs is “trimipramine” (surmontil) niet in belgie dus... maar blijkbaar is dit al van de markt... naar hy schijnt was dit voor slapen en ad. Super middel heb ik gelezen maar ja.... iemand andere middelen die goed zijn om te slapen en antidepressivum?
03-08-2018

Overspannen/burn-out

Vrij snel na gebruik ging ik beter slapen en werd mijn stemming aanzienlijk beter. Het inslapen lukte nog steeds niet, maar ik sliep veel langer uit. Veel sufheid bij het wakker worden, zeker als dit door de wekker was. Deze sufheid, of trein die me overreden leek te hebben, hield na wakker worden een aantal uur aan. In het begin leek dit de enige bijwerking, na 2 maanden[lees meer...] was dit lijstje ongemerkt toch best lang geworden. Toen ik een aantal keer bijna flauw viel bleek mijn bloeddruk sterk gedaald te zijn. Ook mijn hormonen zijn van slag, mijn bh's passen niet meer, mijn buik is erg hard en opgezet (geen gewichtstoename) en soms voor het slapen gaan heb ik last van RLS (rusteloze benen). Zijn er andere vrouwen die hier ook last van kregen. Ik moet er nu mee stoppen vanwege een veel te lage bloeddruk.
30-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Mirtazapine helpt me in slaap vallen en door te slapen. Als bijwerking ervaar ik duizeligheid op de dag, licht in het hoofd en evenwichtsproblemen.
29-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik nu al 3 jaar 30 mg. Slapen gaat perfect . Preventief voor terugkerende depressie. Door veel te bewegen blijft mijn gewicht op peil en heeft ook positief effect op gemoed toestand. Blijf dit mijn gehele leven gebruiken. Wil geen ellende opnieuw meer meemaken. Kortom het leven omarm ik nu als een geschenk.!!!
14-07-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Door maanden en ik denk zelfs jaren slecht slapen altijd in dip leven. Uitgesproken bij huisarts dat ik dat niet accepteer. Kreeg eerst eens slaappil mee en heb klok rond geslapen. Omgeving gaf feedback dat ik er goed uit zag en vrolijk was. 1 nacht goed slapen! Daarna aan mertizapine gegaan. Begonnen met 15 terug naar halve omdat super goed werkte. Slapen is weer feestj[lees meer...]e. 1 bijwerking en das dat kaken moeten bewegen. Eten eten eten. Doe veel bewuster boodschappen. Ben aangekomen maar zie er eigenlijk nu juist heel gezond uit. Ook vermelden dat ik na terugval met roken (was 7 jaar gestopt) nu weer 4 maanden niet roker ben. Dag van start met pillen ook dit aangepakt Arts vroeg laatst als ik dit moet blijven slikken rest van leven, zou ik dat doen......JA zeker. Wereld is 10keer mooier Liever blij met 4 kg er aan en met plezier slapen dan nachten wakker

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum