mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Bojan Nikolik (14-04-2015)

22-07-2020 | Vrouw | 45
mirtazapine (15mg)
Beste allemaal, Het middel werkte goed in het begin 15mg. Sliep goed en at goed. Zeer vlug naar 7,5mg gegaan. Ik had eetbuien enz... sliep minder en het ergste is dat ik al 1,5 jaar spierkrampen in mijn benen had en niet wist hoe dat kwam en dacht dat het van mijn slaappillen of diazepam en toe kwam enz...ik nam van alles in omdat de pijn steeds erger werd! Heb 7,5mg g[lees meer...]estopt en dacht het is maar een halfje,ik Heb mij 4 weken mij super goed gevoeld en had veel meer energie en GEEN krampen in de benen, maar na 4weken ( ook slecht nieuws gehad en shock van mijn moeder ) was mijn buik en darmeñ een ballon, zeer misselijk en kon niet meer eten, 5kg kwijt, ik sliep 5uur ook met slaappil, zeer erge angsten en viel in een zwart gat, depressieve gevoelens en ja door die CORONA toestanden nog meer paniek. Heb nadien direct 15mg genomen, na 1,5 week terug op 7,5mg angst is haalbaar, depressie veel minder. Neem nu wel 2 slaappillen. Ik heb terug last van veel spierkrampen in mijn benen en wil dit spul afbouwen, ik heb nog steeds pijn aan maag en darmen en kan niets verteren. Ik eet wel al beter. Mirtazepine wordt ook aan anorexia patiënten gegeven dus maw kunnen jullie al raden als je ermee stopt dat heel het digistief stelsel protesteert! Ik probeer externe factoren te stabiliseren, en wil die 7,5mg rustig te gaan stoppen, ik heb alle dagen spierpijn ! En kijk mijn maag darmen zijn al 8 weken overhoop.... Ik heb 1 week een ander AD gebruikt en heb er slechte ervaring mee. Mijn coach zeg van nu rustig zo af te bouwen en mijn huisarts die met homeopathie werkt ook... wel even slaappil blijven nemen en rustig afwachten. Ik wil geen spierpijn meer!!! Nieuwe psy. schrijft van alles voor. Ben zelf lang actief geweest in de medische en ken teveel over pychofarmaca. Ik ben zeer voorzichtig en geloof gelukkig niet zomaar iets. Ik zie er tegen op om een nieuwe AD te gebruiken met al die nevenverschijnsels.... zeker in onzekerheid en corona tijden... Groeten C.

13-07-2020 | Man | 52
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ivm ernstige PTSS & slaapproblemen dit medicijn gekregen en ben er heel gelukkig mee. Bijwerkingen zijn minimaal en na jaren van geen slaap opeens wel slapen (eerste week van gebruik was ik net een zombie, maar dat wist ik dus had alles zakelijk even uitgesteld en er de tijd voor genomen, na een week ongeveer wennen was het weer te doen en de zaak weer opgestart). Stemming[lees meer...] is ook een stuk verbetert etc. Opeens ben ik weer actief en verlost van vervelende dingen uit het verleden. Nu alleen nog die 10kg extra er af zien te krijgen!

06-07-2020 | Man | 33
mirtazapine (15mg)
5 jaar lang nauwelijks kunnen slapen vanwege stres en onregelmatig werk. 5 jaar lang lopen rommelen met pammetjes enz, maar niets hielp. Omdat ik inmiddels ook wat angstklachten had ontwikkeld schreef de huisarts mij Myrtazepine voor. Dit helpt als angstonderdrukking en om te kunnen slapen. Dit bleek voor mij het enige middel wat idd helpt! Na jaren slaap ik weer fatsoenli[lees meer...]jk en kan ik normaal functioneren. Ik lees veel over aan komen, maar bij mij is het tegenovergestelde waar. Ik ben juist heel veel afgevallen, vermoedelijk mede omdat ik niet meer moe was en daardoor het sporten weer fanatiek kon oppakken. Ben de afgelopen 7 jaar nooit zo fit geweest als nu. Nadeel is dat je in de ochtend wat suf kan zijn, maar dit trekt bij mij langzaam weg. Rond 10:00 uur heb ik nergens meer last van. Ik zou het aanraden, het heeft mij enorm geholpen dat ik weer normaal kan functioneren op mijn werk en voor mijn gezin.

06-07-2020 | Vrouw | 41
mirtazapine (3,75mg)
Een kwart tabletje kreeg ik ivm slaapproblemen en gebrek aan eetlust. Werd na drie dagen zwaar depressief wakker en deze somberheid hield tot aan de avond aan. Na drie dagen werkte het ook niet meer tegen slapeloosheid. Ik ben er weer mee gestopt.

01-07-2020 | Vrouw | 45
mirtazapine (15mg/ml)
Tgv slapeloosheid in me burnout voorgeschreven gekregen Ik sliep weer...op 7,5 mg!! Nu 1,5 jaar later aan het afbouwen Van 7 5 mg naar 3,75 mg gegaan.... Nu om de dag 3,75 mg Vreselijk aangekomen 😔

28-06-2020 | Vrouw | 36
mirtazapine (15mg)
Ik sliep heel slecht en kreeg dit om te slapen. Werkte te goed met 1. Ik wist de dag erna niet meer hoe ik in mijb bed was geraakt en de hele dag zo suf en high. Ik ben dan op aanraden van de arts een halve beginnen nemen. Ik neem het om 22u en om 22u30 begint het te werken. Ik neem dit nu al een jaar en ik ben echt serieus wat kilo's bijgekomen. Daarom zou ik er gra[lees meer...]ag mee willen stoppen. Iemand een idee hoe ik dit kan afbouwen?

26-06-2020 | Vrouw | 62
mirtazapine (15mg)
Ik gebruik 1/4 van een tablet van 15 mg., dat bleek voldoende om mijn slaap dusdanig te verbeteren dat ik voldoende slaap krijg. De dufheid overdag trok na enkele weken weg. Bijwerking rusteloze benen, maar niet elke nacht, alleen af en toe. Als ik dan Ibuprofen neem (een spierontspanner/pijnstiller) gaat het wel weer. Ook ben ik in een paar jaar tijd 10 kg aangekomen. Dit[lees meer...] heb ik er af weten te krijgen door een tijd te stoppen met de Mirtazapine en niet teveel te eten. Er ging in 3 maanden tijd 5 kg af. Ging wel weer veel slechter slapen en ben na 3 maanden toch maar weer begonnen, dus eerst een paar weken 1/8 tablet en daarna 1/4 tablet van 15 mg. Goede slaap is weer terug.

18-06-2020 | Man | 58
mirtazapine (15mg)
Last van slapeloosheid gekregen door stressperiode op het werk. Daarna slecht blijven slapen door waardoor je overdag moe en lusteloos bent. Mirtazapine heeft dit deels doorbroken waardoor ik beter slaap. Het is geen wondermiddel. Je moet ook wat aan de situatie gaan doen. Een gezondere leefstijl aanmeten hoort erbij. Elke dag ontspannen door bijvoorbeeld een rondje wande[lees meer...]len of sporten. Gezonder eten en het verkrijgen van een goede darmwerking horen daar absoluut bij om je goed te voelen. Een leukere minder stressvolle baan draagt ook bij. Sociale contacten goed onderhouden. Dat alles leidt tot een gezonder en gelukkiger bestaan.

04-06-2020 | Vrouw | 23
mirtazapine (15mg)
Ivm depressie en paniekaanvallen en slecht slapen 3 maanden lang Mirtazapine 7,5mg gebruikt. In het begin reageerde ik heftig op het medicijn (14 uur lang slapen en nog wat moe zijn in de ochtend) maar na een week / 10 dagen het medicijn elke avond te hebben gebruikt, sliep ik iets minder lang (8/9 uur) en werd ik smorgens niet meer zo moe wakker. Het heeft me zeker wel ge[lees meer...]holpen in deze periode zodat ik mijn rust kon pakken en aan herstel kon werken. Ik ben er niet van aangekomen en verder eigenlijk geen bijwerkingen van gehad. Ik vind het een fijn medicijn!

15-05-2020 | Vrouw | 24
mirtazapine (7.5mg)
Ik kreeg dit van de dokter voorgeschreven omdat ik een periode erg slecht sliep ivm een burnout. Hij wou geen slaapmedicatie voorschrijven en kwam met mirtazapine ik moest het tablet breken dit zou dan 7.5mg zijn. De eerste paar nachten viel ik er meteen in slaap van maar na een aantal nachten hielp het niet echt meer. Waar ik normaal heel vrolijk van mijzelf ben ook al b[lees meer...]en ik moe was ik dit nu totaal niet. Zelf had ik dit eerst niet echt door maar mijn omgeving merkte verschil in mij en raaden mij aan om er mee te stoppen. Heb ook de 7.5mg verkleind dit had ik ook bij anderen gezien online maar ook hierbij voelde ik me niet goed. Heb het in totaal 3 weken gebruikt en vond het geen fijn medicijn. Het holp bij mij ook niet goed bij het slapen en voelde me er nog vermoeider door dan normaal.

12-05-2020 | Vrouw | 49
mirtazapine (7.5)
Ik neem prothiaden 100,quitapine 150 xr,remergon7.5.1 zolpithem en 200 sulpride. Ik slaap daardoor 6 u.ben overdag moe,suf,loom geen energie,kort van adem

09-05-2020 | Man | 52

07-05-2020 | Vrouw | 49
mirtazapine (7,5)
Slaap goed,daarvoor geen angst nneemu overdag angstig

05-05-2020 | Vrouw | 52
mirtazapine (7,5)
De combinatie van mirtazapine met zolpidemtartraat is niet aan te raden. De mirtazapine zou je bijvoorbeeld kunnen doorbreken en dan langzaam weer opbouwen. Dat zou je kunnen proberen omdat je na een paar weken gebruik minder last van de bijwerkingen krijgt. Je zal dan minder suf zijn. Heb je geprobeerd om geen zolpidemtartraat te nemen? De kans is namelijk groot dat je[lees meer...] door de mirtazapine beter slaapt. Zelf gebruik ik heel af en toe een halve zolpidemtartraat terwijl ik altijd dagelijks een hele tablet nam voor het slapen gaan. En ja, de volgende dag voel je je echt suf. Gewoon zelf een beetje uitproberen. Sterkte ermee.

02-05-2020 | Vrouw | 49
mirtazapine (30mg)
Ik neem het nu 2 weken,met als inslaper zolpithem. Slaap.maar de volgende dag suf,geen energie

01-05-2020 | Vrouw | 49