Mirtazapine

mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Mirtazapine

Bojan Nikolik (14-04-2015)

28-01-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

ik ben boordeline ik heb last van paniekaanvallen
14-01-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik slik al bijna 10 jaar deze troep, wil er zo graag vanaf maar heb zo vaak geprobeerd! Het lukt mij niet, dan slaap ik meteen weer niet. Ik slik 7,5 mg voor het niet kunnen slapen. 10 kilo aangekomen inmiddels, spierklachten, gewrichtsklachten.. Het helpt ook steeds minder heb ik het idee...lig nog vaak wakker. Ik heb spijt dat ik er ooit aan begonnen ben. Iemand tips h[lees meer...]oe je op een natuurlijkere manier beter gaat slapen?
12-01-2019

Overspannen/burn-out

Ik sliep al maanden slecht en kreeg last van burn out verschijnselen, elke dag huilbuien en een vredelijk slecht gevoel. Dit middel gehad en knapte er wel van op ( in combinatie met gesprek psycholoog) Bijwerkingen na de 1e 2 weken een stuk minder maar in de 9 maanden dat ik de lage dosis (7.5 mg) heb geslikt ben ik 10 kilo aangekomen. ( en nee ik at niet meer of anders) [lees meer...]al met al heeft dit middel mij zeker goed geholpen. Nu sinds 1,5 week gestopt en extreme jeuk al dagen ( maar alles beter dan hiervoor)
12-01-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Na een erg hectische periode eind aug out gegaan,Draaiduizeligheid, burn-out...zware onrust,ik kreeg oxazepam 4x 5mg. Ik gebruikte 3x 5 mg,maar werd er beroerd van en kon niet meer slapen.Ik ben gestopt oxazepam en kreeg mirtazapine sandoz voorgeschreven 15mg. Daar ik eigenlijk geen medicatie wilde,ben ik gestart half oktober met 7,5 mg en hierop slaap ik goed,dag erna w[lees meer...]el moeite om uit bed te komen.Probeer soms ook 3,75 mg,maar slaap dan toch wat minder goed! Het duffe gevoel dag erna wel wat lastig,. Tevens is er wel degelijk verschil tussen de teva,auto,sandoz....al zegt apotheek dat het niet uitmaakt De mensen die dit hebben afgebouwd,hoe hebben jullie dat gedaan???
08-01-2019

Mirtazapine (mirtazapine)

Dit medicijn begon pas goed te werken na 3 weken van inname.Ik vind het een perfect medicijn.Ik ben terug gegaan,dit wel na overleg met de spycihiaterçnaar een 1/2 tabletje per dag.
31-12-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik ben dit middel gaan gebruiken voor spanningen en totaal niet meer kunnen slapen. Voor het slapen werkt het prima. Maar wel veel vermoeid en ik kwam 5 kilo aan.Na een jaar gestopt. Dit is een jaar goed gegaan. Toen raakte ik in een depressie. Gestart met Sertraline ivm zwangerschapswens.
23-12-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik gebruik 7,5 mg voor het slapen gaan sinds 3 maanden om slapeloosheid te verhelpen (ik dronk voorheen om die reden laat op de avond altijd enkele glazen wijn, vele jaren achtereen). Het werkt vanaf de eerste dag, bijwerkingen als dufheid de volgende dag na de eerste twee dagen volledig weg. Ik vind wel dat ik nu té goed slaap! Na acht uur diepe slaap zet ik als de wekker[lees meer...] gaat, alsnog die wekker op sluimeren en als er niet echt een reden is om op te staan (ik werk in onregelmatige diensten)lig ik rustig nog een paar uur in halfslaap/sluimer. Ik drink dus niet meer. Maar slaap te veel.
21-12-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Begin eindelijk mijn leven weer terug te krijgen door het gebruik van Mirtazapine na jaren lang slecht geslapen te hebben! Ik slaap weer in, weer door en ook al wordt ik 's nachts wakker dan is het geen probleem om weer door te slapen. De gedachteknop blijft uit, wat heel fijn is. Ik was alleen de eerste dag, na het die avond daarvoor voor het eerst genomen te hebben, ontz[lees meer...]ettend suf. Verder voel ik mij echt totaal niet suf maar heb juist ontzettend veel energie omdat ik zo goed slaap! Ik bekijk de wereld opeens met hele andere ogen, zie veel meer dingen en heb veel meer contact met mensen op straat. Merk nu pas wat ik al die tijd heb gemist, zat zo in mijn eigen wereld door het slechte slapen. Wilde eerst niet aan medicatie beginnen maar ben zo blij dat ik het gedaan heb! Enige nadeel is dat ik er erge eetlust van krijg, vooral trek in zoete dingen terwijl ik daar eerst helemaal niet van hield. Maar daar moet je je gewoon niet aan toe geven. Het is heel handig om je calorieën bij te houden in de gratis eetmeter van het voedingscentrum. Zodat je niet te veel eet en dus niet aankomt. Ik eet zelf max 1600-1700 kcal per dag en dat zorgt ervoor dat ik niet aan kom. 1 klein puntje van aandacht: ik had eerst Mirtazapine van het merk Aurobindo, waarmee ik zowel goed insliep als goed door sliep. Maar heb nu Mirtazapine van het merk Teva omdat Auribondo niet leverbaar was. Deze lijkt minder goed te werken en ik wordt met deze veel vroeger wakker. Ga dus weer vragen voor Aurobindo, hopelijk is die snel weer leverbaar.
08-12-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik had mirtazepine sandoz. Hiermee slaap ik goed door, maar inslapen is heel vaak problematisch. Moet vaak toch weer temazepam erbij nemen , terwijl ik Mirta kreeg om van temazepam af te komen. Omdat de fabriek tijdelijk geen sandoz levert , moet ik nu teva nemen. Daarmee word ik te vroeg wakker en voel me dan slecht. Wil graag reactie en tips bij welk merk je zowel goed [lees meer...]inslaapt als goed doorslaapt
06-12-2018

Ondergewicht

hallo, Ik gebruik dit middel voor een hele andere reden dan normaal voorzien. heb meer dan 5 jaar geleden een chronische maagontsteking gekregen. Geen enkele van de normaal voorziene maagpillen werkte , ook zeer zwaar allergisch gereageerd op primperan( extra piramidale reactie ) , mijn hoofd viel naar achter en mijn ogen rolde helemaal weg. Na experimenteren bij mirtazap[lees meer...]ine uitgekomen. In het begin erg vee last van bijwerkingen en doorheen het gebruik af en toe wat moeilijkheden met de controle over men emoties..... Maar die pillen hebben men leven gered. Met het gewicht van 45kg ben ik razendsnel 16 kg bijgekomen en woog een mooie 61 kg. Ik was een mooie stevige vrouw geworden die gelukkig was en eindelijk werkte men maag na jaren weer normaal. Nu reeds 5 maanden gestopt omdat ik schrik had dat dit pilletje negatief ging zijn voor men organen en andere lichaamsdelen maar helaas 9 kg al terug kwijt.... ik wil terug starten maar weet niet wat doen. Heeft iemand wat raad voor me?
15-11-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Drank gekregen en s'avond voor het slapen gaan genomen, werd in het begin na een half uur moe en slaperig, dit na geleidelijk af en laatste week geen uitwerking meer. Dus ben ik gaan afbouwen en voel dat het slapen toch onrustiger aan het worden is, had een lage dosering dacht dat geen effect zou hebben als ik ging afbouwen, maar dat voelt toch anders nu, heeft iemand erva[lees meer...]ring met dezelfde klachten ? weer slechter slapen en lichte neerslachtigheid, geen zin. Wel al 2 kilo afgevallen en ontlasting is ook beter geworden.
06-11-2018

Agorafobie

Ik gebruik het nu 2 weken en ik had mij op het ergste voorbereid na alle verhalen die ik las. Ik kan niet anders zeggen, dan dat het ontzettend meevalt en ik al na een week enkele positieve momenten ken.
02-11-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

goede ervaring slaap goed.
29-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Dit middel gebruikt in combinatie met Paroxetine. Kon niet slapen door de Paroxetine met 45 mg ten tijde van een depressie. Nadat ik mij beter voelde kreeg ik tabletten van 15 MG, deze brak ik in 4 stukken om ongeveer 4 MG per stukje te hebben, hier viel ik heel snel van in slaap en sliep goed door. Het enige nadeel is dat ik me de dagen erna nog suf voelde. Ongelooflijk k[lees meer...]rachtig middel wat niet zorgt voor gewenning, is mijn ervaring.
23-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Ik kamp al jaren met ernstige slaapklachten en daardoor vele keren in een dip geraakt (lees: geen depressie maar oververmoeid geraakt). Heb meerdere medicijnen gehad en ook oxazepam e.d. Nu sinds begin 2018 gebruik ik dit medicijn en kan inmiddels spreken over een succes. Hiermee kan ik mijn slaapklachten absoluut reduceren en als het periodes goed gaat bouw ik de Mirtazi[lees meer...]pine weer af en sla ik wel eens een tijdje over. Als ik het incidenteel gebruik heb ik iets meer last van de bijwerkingen (duf en moe) dan wanneer ik het structureel (7,5mg) neem voor het slapen gaan. Voor mij heeft dit absoluut geholpen na jarenlange struggle met oxazepam, alcohol voor het slapengaan etc. De gevolgen daarvan zijn vele malen erger dan de bijwerkingen van dit medicijn, dus voor mij weegt dit absoluut.
22-10-2018

Mirtazapine (mirtazapine)

Tien jaar geleden heb ik veel, zo niet alles aan het middel gehad, ik was zeer depressief door omstandigheden en met de mirtazapine keek ik wat afstandelijker naar alles wat er gebeurde. Mijn stemming verbeterde enigszins, ik kon wat beter slapen en de paniek werd minder. Ik kon na verloop van tijd weer functioneren. Wat me dwarszat was de sufheid overdag. Ook kwam ik aan,[lees meer...] maar dat was nodig omdat ik heel mager was geworden. Na verloop van tijd merkte ik echter dat ik aan bleef komen wanneer ik niet op mijn voeding lette. Meer eten deed ik niet, het was niet zo dat mijn eetlust verbeterde door de mirtazapine. Omdat met name de sufheid overdag en de langzame stofwisseling mij stoorden ben ik onlangs gestopt. Slapen gaat nu heel moeilijk en ik heb overal jeuk. De kilo's vliegen eraf zonder dat ik daar iets voor doe. Nog even doorbijten maar, want ik wil niet meer afhankelijk zijn en de alertheid overdag is me heel wat waard. Ondanks de bijwerkingen ben ik wel positief over dit middel. Het heeft destijds mijn leven gered, ik was er heel slecht aan toe.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum