mirtazapine

Postnatale depressie (1 mening)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Bojan Nikolik (14-04-2015)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

09-05-2020 | Man | 52

05-05-2020 | Vrouw | 52
mirtazapine (7,5)
De combinatie van mirtazapine met zolpidemtartraat is niet aan te raden. De mirtazapine zou je bijvoorbeeld kunnen doorbreken en dan langzaam weer opbouwen. Dat zou je kunnen proberen omdat je na een paar weken gebruik minder last van de bijwerkingen krijgt. Je zal dan minder suf zijn. Heb je geprobeerd om geen zolpidemtartraat te nemen? De kans is namelijk groot dat je[lees meer...] door de mirtazapine beter slaapt. Zelf gebruik ik heel af en toe een halve zolpidemtartraat terwijl ik altijd dagelijks een hele tablet nam voor het slapen gaan. En ja, de volgende dag voel je je echt suf. Gewoon zelf een beetje uitproberen. Sterkte ermee.

18-01-2021 | Vrouw | 53
mirtazapine (30mg)
Ik heb anderhalf jaar dit middel gebruikt op advies van huisarts. Het zorgde ervoor dat ik kon slapen en mijn werk kon volhouden maar ik groeide enorm en zorgde voor weinig tot geen libido. Ik vond het wel fijn dat ik toen ik aan het afbouwen was , ik dit heel gelijkmatig kon doen aangezien het ook in vloeibare vorm voorhanden is.

24-04-2020 | Vrouw | 53
mirtazapine (7,5)
Door mijn overgang krijg ik zomaar uit het niets een heel paniekerig en opgejaagd gevoel. Er is geen enkele reden toe en komt ineens opzetten. Daardoor slaap ik ook niet meer. Ik ben begonnen met 7,5 mg en bouw dit langzaam op om zo min mogelijk bijwerkingen te krijgen. Na ongeveer 1 week worden die minder. Het slapen gaat beter maar bij langer gebruik werkt mirtazapine [lees meer...]minder goed. Na ongeveer 3 weken gebruik gaat mirtazapine werken. Ik neem 1 uur voor het slapen gaan de 7,5 mg tablet in. Ik breek 15 mg door midden. Dan heb je het minste last van de bijwerkingen.

27-09-2021 | Vrouw | 54
mirtazapine (15mg)
Ik was zeer sceptisch, al mijn hele leven in- en doorslaaproblemen, van alles geprobeerd. Dus dit kon er ook nog wel bij. Kwart pil innemen direct voor het slapen gaan. Nu slaap ik als een roos. Binnen max een half uur vertrokken. In het begin wat brak wakker worden, maar was na een week over. Innemen, slapen, uitgerust en wákker wakker worden, het bestaat dus toch!

31-10-2020 | Vrouw | 54
Overgang
Depressie,maar het was hormonaal,

28-09-2020 | Vrouw | 54
mirtazapine (15mg)
Mirtazapine heeft wel mijn zenuwpijn verlicht. Maar een half jaar verder is de werking verminderd en ben ik 17 (!!) kilo aangekomen, zonder dat ik veel meer ben gaan eten of minder ben gaan bewegen! Ik ben zó niet blij met dit middel en geen arts die van deze bijwerkingen iets weet...?!

05-03-2020 | Vrouw | 54
Chronische depressie
het enige pluspunt is dat je er goed van slaapt

12-05-2022 | Vrouw | 57
mirtazapine (15mg/ml)
Dit gekregen vanwege slaap problemen . Mocht een halve nemen voor het slapen gaan. Geen oog dicht gedaan, heel veel zweten, angstaanval en zenuwspanning in benen en buik. Volgende dag kon ik niet normaal functioneren. Wazig, heel moe en een concentratie

18-06-2020 | Man | 58
mirtazapine (15mg)
Last van slapeloosheid gekregen door stressperiode op het werk. Daarna slecht blijven slapen door waardoor je overdag moe en lusteloos bent. Mirtazapine heeft dit deels doorbroken waardoor ik beter slaap. Het is geen wondermiddel. Je moet ook wat aan de situatie gaan doen. Een gezondere leefstijl aanmeten hoort erbij. Elke dag ontspannen door bijvoorbeeld een rondje wande[lees meer...]len of sporten. Gezonder eten en het verkrijgen van een goede darmwerking horen daar absoluut bij om je goed te voelen. Een leukere minder stressvolle baan draagt ook bij. Sociale contacten goed onderhouden. Dat alles leidt tot een gezonder en gelukkiger bestaan.

18-05-2022 | Man | 59
mirtazapine (15mg)
Een erge depressie gehad niet kunnen slapen en aleen maar piekeren Bijna doorgedraaid Mirtazapine 15 mg werd er voorgeschreven kon daarna wel weer slapen en het piekeren werd een stuk minder. Ik heb het 2.5 jaar geslikt naar een half jaar was ik er pas aangewend maar had nog wel heel veel bewerkingen Ik heb 2.5 jaar als een soort zombie rond gelopen niets kwam meer [lees meer...]binnen en ik leefde, daar was ook alles mee gezegd Sinds 3 weken in 1 keer gestopt wel in overleg met de dokter Ging wel gepaard met ontwenings verschijnselen 5 dagen niet kunnen slapen en werd hyper actief volgehouden en nu kan ik weer een beetje normaal slapen en voel mij stukken beter ik beleef alles weer een beetje. Kort samengevat Mirtazapine heeft mijn wel geholpen maar had zeer veel last van bijwerkingen Antidepressiva dat is allemaal troep .en als het niet nodig is gebruik het niet !!! En probeer een alternatief middel

26-09-2020 | Man | 59
mirtazapine (30mg)
Gestart in november 2019 ivm depressieve klachten na een kanker behandeling. Daarom ook gestopt met alcohol ivm de onwenselijke combinatie om beiden te gebruiken. Gebruik werd gestart en opgebouwd naar 37.5 mg per dag. Na 2 a 3 weken begonnen de bijwerkingen. Lopen ging slechter, conditie weg. Na 2 maanden begon ik effect te merken, opgewekt en ik had weer zin in dingen.[lees meer...] Beter slapen. Echter de bijwerkingen sloegen ook toe. Ik kreeg zo een beetje alle ellende die in de bijsluiter staat. Gewichts toename, vocht in de enkels, vermoeidheid, geen conditie meer gewrichtspijn. Zo een beetje alle bijwerkingen had ik. Het was de hele gebruiks periode dat ik daar last van had. Meer last van de bijwerkingen als van het bedoelde effect. In augustus 2020 begonnen met de afbouw. Na 6 weken stond ik weer op 0. Een verademing. Mijn gewicht ging iets omlaag, vocht uit de enkels, tintelingen zijn weg, spierpijn weg, ik loop makkelijker en mijn conditie begint weer op te bouwen. Dus het heeft zijn werk gedaan in het begin dat ik het gebruikte. Ben blij dat ik er vanaf ben.

14-12-2021 | Vrouw | 60
mirtazapine (15mg/ml)
Zeer slechte ervaring met dit medicijn. Heb het gehad vanwege mijn slapeloosheid. Langzaam maar zeker ben ik knettergek geworden van dit medicijn. Heb het 2maandenn geslikt, voor het slapen gaan, omdat oxazepam mij werd afgeraken. Ik ben zo in de war geraakt, dst ik mij bepaalde dingen mij niet eens meer kan Herinneren.

23-11-2021 | Vrouw | 60
mirtazapine (22,50)
13-9 begonnen met 15mg had veel angsten en paniekaanvallen en dood gedachten sinds ik mirtazapine 15mg neemt is het sterk afgenomen had weer zin in het leven maar de psygiater van het te weinig moest naar 30mg nu veel klachten weer terug gekregen dood gedachten is wel met 15mg voor 80% afgenomen hoop dat dat zo blijft het vervelende is wanneer gaan de bijwerkingen weg

12-06-2021 | Man | 60
mirtazapine (15mg)
Deze tablet helpt mij enorm om rustig in en door te slapen en uitgerust weer wakker te worden.

04-04-2021 | Man | 60
mirtazapine (45mg)
Ik ben een zwart / wit persoon met alle gevolgen vandien. Het is dus prima of juist helemaal niet goed in alles wat ik ben en doe de extreme reacties van mij bezorgen me een depressie door schuldgevoel. Mirtazapine hield mij na een geleidelijke opbouw naar 45 mg voor de nacht grijs. Ik reageerde niet meer in extremen en was heel blij met dit medicijn totdat ik na enkele ma[lees meer...]anden merkte dat ik weer zwart / wit begon te worden en de Mirtazapine helemaal niet meer werkte. Nu afgebouwd naar 15 mg voor de nachtrust en overdag 20 mg Fluoxetine gekregen. Ik merk nu reeds dat ik niet meer doorslaapt maar al na 4 a 5 uur weer wakker wordt en overdag meer slaap door het gebruik van de Fluoxetine. Ik hoop dat dit middel mij grijs kan houden en ben benieuwd als er personen zijn die het zelfde hebben dan ik dus extreem zwart / wit zijn en welke medicatie deze gebruiken.