Ervaringen met Mirtazapine

mirtazapine

agressie gewichtstoename eetbuien chronische vermoeidheid lusteloos moeite met slapen Gewichtstoename prikkelbaarheid levendige dromen

Chronische depressie (22 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (2 meningen)

Bojan Nikolik (14-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

31-12-2022 | Man | 57
mirtazapine (15mg/ml)
Levendige of nare dromen. Dit medicijn kan een tekort aan witte bloedcellen veroorzaken!

12-05-2022 | Vrouw | 57
mirtazapine (15mg/ml)
Dit gekregen vanwege slaap problemen . Mocht een halve nemen voor het slapen gaan. Geen oog dicht gedaan, heel veel zweten, angstaanval en zenuwspanning in benen en buik. Volgende dag kon ik niet normaal functioneren. Wazig, heel moe en een concentratie

16-12-2023 | Man | 58
mirtazapine (15mg/ml)
Na maanden nachten achter elkaar niet slapen en allerlei slaapmiddelen gebruikt die kort werkten en me daarna nog verder van mezelf vandaan brachten en ik ondertussen angst en paniek heb ontwikkeld. Aan dit alles gingen 7 keer verhuizen binnen een jaar door omstandigheden vooraf. Dit door scheiding uit een zeer toxische relatie van bijna 30 jaar. Afgelopen maart kreeg ik M[lees meer...]irtazapine 7,5 mg voorgeschreven om weer te kunnen slapen en de hoeveelheid oxazepam af te bouwen. Het slapen werd daardoor weer hersteld. En ik zit momenteel op een lagere dosering oxazepam maar nog steeds teveel en te lang. Voor de angst en paniek heb ik 20 mg Fluoxetine voorgeschreven gekregen ook in de hoop de oxazepam te verminderen. De Fluoxetine gebruik ik nu 3 maanden en de paniek is enigszins onder controle maar nog steeds in combinatie met de oxazepam. Zodra ik minder oxazepam neem krijg ik heel veel lichamelijke klachten en voel me zeer onrustig en gespannen. Ook neem ik de oxazepam in na de MIrtazapine anders kom in niet in slaap. Wel voor de nacht heb ik die kunnen afbouwen van 3,5 oxazepam 10 mg naar 2 oxazepam 10 mg. Overdag zit ik op ongeveer 2 oxazepam soms wat meer. Probleem daarmee is dat de werking steeds korter wordt.

04-12-2023 | Man | 58
mirtazapine (15mg)
Begonnen met 15mg. Gelezen dat onder de 30 mg vooral de sederende werking overheerst dus in overleg met de arts de dosering verhoogd naar 30. Vanaf 30mg gaat het middel de antidpressieve werking krijgen. Nu echter moet ik na 4 weken weer oxazepam gebruiken om rustig te worden, iets waar ik bij 15 mg geen behoefte meer aan had. Ik ga weer terug naar 22,5mg (1½ tablet). Moc[lees meer...]ht dit afdoende blijken dan hou ik 22,5 aan, anders na 2 weken terug naar 15mg. Liever ben ik duf van Mirtazapine dan van oxazepam omdat de laatste verslavend is en daar pas ik voor. Ik heb mijn huisarts overigens als meerdere malen gevraagd om een ander medicijn van Mitrazapine. Als arts is hij hier terughoudend in omdat ik echt eerst 6 weken moet doorzetten alvorens te gaan wisselen met medicatie aangezien dit dan weer onnodig onrust gaat geven. Iets wat je met een depressie nu net niet wil natuurlijk

13-08-2023 | Man | 58
mirtazapine (15mg/ml)
Mirtazapine gekregen voor slaaplied heid maar kreeg bijwerkingen tintelingen links en rechts

21-08-2023 | Vrouw | 59
mirtazapine (30mg)
Neem mirtazipine 2,5 maand van in het begin Hyper na 4 weken inname geen blijf met mijn eigen zou door combinatie met cymbalta zijn. Cymbalta afgebouwd en Syprelexa opgestart. Even goed gegaan tot na 10 dagen Syprelexa weer geen blijf met mijn eigen nu syprelexa stop gezet en mirtazapine verlaagt tot 22,5 mg nog steeds heel moeilijk en dokters geloven niet dat het van de m[lees meer...]irtazapine kan zijn zou rust moeten geven. Ik ben hopeloos en weet niet hoe dit verder moet.

19-08-2023 | Man | 59
mirtazapine (15mg)
Medicijn gekregen om te ontspannen na overlijden familielid . Ben begonnen met 7,5 mg drie jaar geleden 1 keer per dag . Ben erg medicijn gevoelig , daarna 2 keer de helft . Vanaf begin dit jaar veel last van de bijwerkingen, ben langzaam gaan afbouwen , zat nog op de helft van een kwart pil .Sinds vorige week op 0 mg maar heb heel veel last van de ontrekkingsverschi[lees meer...]jnselen . Dit zou na 2 a 3 weken over moeten zijn . Hoop dat ik dit medicijn niet meer nodig heb .

18-05-2022 | Man | 59
mirtazapine (15mg)
Een erge depressie gehad niet kunnen slapen en aleen maar piekeren Bijna doorgedraaid Mirtazapine 15 mg werd er voorgeschreven kon daarna wel weer slapen en het piekeren werd een stuk minder. Ik heb het 2.5 jaar geslikt naar een half jaar was ik er pas aangewend maar had nog wel heel veel bewerkingen Ik heb 2.5 jaar als een soort zombie rond gelopen niets kwam meer [lees meer...]binnen en ik leefde, daar was ook alles mee gezegd Sinds 3 weken in 1 keer gestopt wel in overleg met de dokter Ging wel gepaard met ontwenings verschijnselen 5 dagen niet kunnen slapen en werd hyper actief volgehouden en nu kan ik weer een beetje normaal slapen en voel mij stukken beter ik beleef alles weer een beetje. Kort samengevat Mirtazapine heeft mijn wel geholpen maar had zeer veel last van bijwerkingen Antidepressiva dat is allemaal troep .en als het niet nodig is gebruik het niet !!! En probeer een alternatief middel

01-02-2024 | Vrouw | 60
mirtazapine (15mg)
Na 20 jaar eindelijk een middel waar ik heerlijk op inslaap. Niet uren nog wakker zijn. Word nog wel wakker ‘s nachts maar val weer in slaap daarna. Helaas wel kilo’s aangekomen, meer eetlust en name ook snoepen! Dat is jammer maar slapen is wel heel fijn nu :)

14-12-2021 | Vrouw | 60
mirtazapine (15mg/ml)
Zeer slechte ervaring met dit medicijn. Heb het gehad vanwege mijn slapeloosheid. Langzaam maar zeker ben ik knettergek geworden van dit medicijn. Heb het 2maandenn geslikt, voor het slapen gaan, omdat oxazepam mij werd afgeraken. Ik ben zo in de war geraakt, dst ik mij bepaalde dingen mij niet eens meer kan Herinneren.

23-11-2021 | Vrouw | 60
mirtazapine (22,50)
13-9 begonnen met 15mg had veel angsten en paniekaanvallen en dood gedachten sinds ik mirtazapine 15mg neemt is het sterk afgenomen had weer zin in het leven maar de psygiater van het te weinig moest naar 30mg nu veel klachten weer terug gekregen dood gedachten is wel met 15mg voor 80% afgenomen hoop dat dat zo blijft het vervelende is wanneer gaan de bijwerkingen weg

12-06-2021 | Man | 60
mirtazapine (15mg)
Deze tablet helpt mij enorm om rustig in en door te slapen en uitgerust weer wakker te worden.

04-04-2021 | Man | 60
mirtazapine (45mg)
Ik ben een zwart / wit persoon met alle gevolgen vandien. Het is dus prima of juist helemaal niet goed in alles wat ik ben en doe de extreme reacties van mij bezorgen me een depressie door schuldgevoel. Mirtazapine hield mij na een geleidelijke opbouw naar 45 mg voor de nacht grijs. Ik reageerde niet meer in extremen en was heel blij met dit medicijn totdat ik na enkele ma[lees meer...]anden merkte dat ik weer zwart / wit begon te worden en de Mirtazapine helemaal niet meer werkte. Nu afgebouwd naar 15 mg voor de nachtrust en overdag 20 mg Fluoxetine gekregen. Ik merk nu reeds dat ik niet meer doorslaapt maar al na 4 a 5 uur weer wakker wordt en overdag meer slaap door het gebruik van de Fluoxetine. Ik hoop dat dit middel mij grijs kan houden en ben benieuwd als er personen zijn die het zelfde hebben dan ik dus extreem zwart / wit zijn en welke medicatie deze gebruiken.

12-02-2021 | Man | 61
mirtazapine (45mg)
Ik neem dagelijks 3 tabletten (mirzapine) van 45mg en na een half uur slaap ik in. Word 2 x per nacht wakker dus het medicijn werkt niet.

25-01-2024 | Man | 62
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Slechte ervaring met dit medicijn. Zou helpen tegen ptss maar kreeg weer veel nachtnerries. Dus ipv hulp is het een vijand gebleken dit medicijn

04-11-2023 | Vrouw | 62
mirtazapine (15mg)
7 jaar geleden Mirtazapine gekregen na sterfgeval bij geen eetlust meer. Huisarts heeft niet gezegd dat dir anti deprasiva was. Hij zei neem dit pilletje en je zal vlug terug kunnen eten. En inderdaad was wonderpilletje voor mij. Na een aantal maanden ben ik gestopt (nog steeds niet wetende dat dit antidepresiva was) maar al vlug was ik enorm misselijk en ben ik zo terug[lees meer...] begonne tot 1/4 tabletje dit heb ik dus met ups en downs 7 jaar genomen. Nu ben ik bij andzere huisarts en die heeft samen met mij afbouwplan opgesteld. De eerste poging ben ik tot 2 mg keraakt maar toen weer enorm misselijk , en ben toen terug 7.5mg gaan gebruiken. De klachten waren snel over. Nu sinsd enkele maanden terug aan t afbouwen en zit nu terug op 2 mg en weer enorm misselijk, maar deze keer wil ik echt volhouden. Heeft iemand soortgelijke ervaring dat geeft misschien moed. Wou dat ik hier nooit aan begonnen was zo moeilijk om ervan af te komen.