Ervaringen met Venlafaxine

venlafaxine

verhoogde hoeveelheid zweten hallucinaties hyperactiviteit misselijkheid slapeloosheid angst verminderd libido apathie gewichtstoename

Chronische depressie (53 meningen)
Postnatale depressie (9 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (8 meningen)
Sociale fobie (7 meningen)
Overgang (3 meningen)
Dysthymie (3 meningen)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

27-01-2024 | Vrouw | 44
venlafaxine (150mg)
Sinds 4 weken slik ik wederom Venlafaxine (ik startte hier voor het eerst mee 4 jaar geleden, en vanaf toen 3x geprobeerd te stoppen). Het stoppen, zorgvuldig en langzaam bleek toch niet te werken, er kwamen terugvallen in angst en depressieve klachten. Nu gestart van 37,5 naar 187,5mg. Ik wacht nog op het effect. Géén bijwerkingen gelukkig. Vorige keren duurde het ook 8/9[lees meer...] weken voor het effect goed merkbaar werd. Ik ben benieuwd of dit herkenbaar is, dat het een langere tijd duurt dan staat beschreven..

21-01-2024 | Vrouw | 62
venlafaxine (37,5mg)
Hallo,ik neem sinds 8 dagen Venlafaxine 37,5 mg..voor angst ,paniek en hyperventilatie met gefladder waar ik blijf in hangen nu..Vind het best heftig en vooral de onrust in de buik en slappe benen waar ik met opsta lijken veel heftiger te zijn nu,veel rare sensaties in mijn lichaam en dat geeft weer angst.Normaal zou ik binnen een paar dagen moeten ophogen naar 75 mg maar [lees meer...]ik zie er erg tegenop op dit moment..Herkent iemand zich hiermee,hoelang duurt het voor die heftige sensaties afnemen..

10-11-2023 | Vrouw | 51
Hoofdpijn
Ik neem al enkele jaren venlafaxine en wil afbouwen maar het lukt me niet , ik neem van het merk EG . Er zitten 3 bolletjes in de capsule ik zit nu op 2 bolletjes , zou er iemand weten welke merken capsules heeft met kleinere bolletjes zodat ik trager kan afbouwen? Alvast bedankt voor jullie reacties

23-09-2023 | Man | 40
venlafaxine (225mg)

28-08-2023 | Vrouw | 63
Psychische klachten
ik ben overgegaan naar bupropion overleg psygoloog voor mijn adhd klachten.maar heb erge bij werkingen.hoofpijn .piep /tinitus.nare dromen.niet goed kunnen inslapen.moe.vergeetachtig.

31-07-2023 | Man | 27
venlafaxine (150mg)
6 weken geleden begonnen met 37,5 mg, op dit moment zit ik op150mg. Nog niet het effect waar ik op gehoopt had. Eerste 2 weken werden de sombere gedachten erger. Ben nu erg gevoelloos en kan niet meer genieten van dingen, dat vind ik het allerergste. Ik blijf wel hoop houden dat het nog kan werken aangezien ik meerdere keren heb gelezen dat het langer kan duren voor er e[lees meer...]ffect is.

29-05-2023 | Vrouw | 54
venlafaxine (225mg)
Ptts, ernstige depressie en gegeneraliseerde angststoornis. Ik slik sinds 2002 anti depresiva.De laatste jaren 300 mg venlafaxine, vreemd dat de hoeveelheid niet is opgenomen in het keuzemenu. Ik heb 3 x geprobeerd af te bouwen. Helaas niet gelukt. Ik probeer het nu niet meer want het af- en opbouwen kost me zo een jaar. Eigenlijk kan ik heel goed functioneren met deze p[lees meer...]illen. Ik werk en ben best actief. Wel vaak moe.

13-11-2022 | Man | 32
venlafaxine (75mg)
Dit medicijn vlakt je gevoels te veel af, dat kan prettig zijn bij angsten en paniek maar op langer termijn heb ik gemerkt dat ik echt een gevoelloos persoon ben geworden. Er komt helemaal geen gevoel meer binnen, mijn empathie voor andere mensen is totaal verdwenen.(terwijl ik juist heel erg empathisch was)Ik kreeg een kind wat de mooiste periode voor mij en mijn partner [lees meer...]moest zijn; zelfs daar kon ik niet van genieten. Ik vind het voor mijn partner/familie ook erg vervelend dat dit medicijn zo een effect heeft gehad op mijn gevoel/medeleven. Ik ga binnenkort langzaam afbouwen en dan hopen dat er nog wat over is van die leuke gezellig jongen van vroeger van voor deze medicatie.

18-08-2022 | Vrouw | 32
venlafaxine (37,5mg)
Ik slik al de helft van mijn leven 150 mg. Dit toen afgebouwd en gestopt, echter wegens toename migraine weer begonnen met 37,5 mg. En nu wordt ik opeens niet meer ongesteld. Hier is geen andere verklaring voor te vinden zoals zwangerschap, stress etc. Hebben meer mensen dit ervaren en zo ja, voor hoe lang? Ik heb namelijk een kinderwens dus baal hier nogal van.

01-08-2022 | Vrouw | 21
venlafaxine (75mg)
Depressieve klachten verminderen na 2 weken het enige nadeel is dat zodra ik deze medicatie vergeet te nemen mijn lichaam er heel gek op reageert ik begin me dan slap en duizelig te voelen maar ik krijg ook een soort vallend gevoel als ik mijn deze medicatie langer als 2 dagen niet neem moet ik naar het ziekenhuis van ellendigheid

28-03-2022 | Vrouw | 28

26-12-2021 | Vrouw | 33
venlafaxine (150mg)
Ik ben van 75 naar 150mg gegaan. Ik slik dit nu 4 weken. Kan nog niet zeggen of het werkt. Ik heb wel als ik rustig lig, dat ik dan schokken in mijn lichaam voel. Dat is erg vervelend. Lees ook veel over afkickverschijnselen.

30-11-2021 | Man | 56
venlafaxine (37,5mg)
De bijwerkingen duurde erg lang, daarna ging het iets beter. Niet naar tevredenheid. Ik heb hiervoor al heel wat antidepressiva's gehad en niets hielp mij. Eigenlijk was ik niet depressief. Ik heb andere klachten, maar de psycholoog toendertijd dacht ik ik wel depressief was. Een jaar geleden wilde ik afbouwen. Dat lukte niet. Via de apotheek heel langzaam de korrels die[lees meer...] in de medicijn zitten laten verminderen. Helaas de shocks die ik bijna op het einde kreeg waren verschrikkelijk. Twee weken vol gehouden en toen ben ik maar weer gaan slikken. Het is gewoon een soort drugs waar je bijna niet vanaf komt. Ik zal het wel tot mijn dood moeten blijven slikken.

16-08-2021 | Man | 52
venlafaxine (75mg)
Ben hier net mee begonnen, na meerdere AD gehad te hebben. Heb het 10 jaar geleden tot 5 jaar terug ook gebruikt, toen met moeite er af gekomen. Nu toch weer deze. Wil ervaringen kunnen uitwisselen. Er zijn zoveel merken. Dat maakt het er niet makkelijker op. Heb ik met het merk Mylan de juiste keuze genomen? Ik lees vooral dat de Aurobindo klachten geeft.

29-07-2021 | Man | 52
venlafaxine (150mg)
Ik gebruik venlaflaxine nu 3 jaar Ik kan nu zeer goed met mijn depressie om gaan. En het werkt ook voor mijn add (een vorm van abhd) Goed, mijn hoofd ben is het nu een stuk rustiger en minder chaotisch.

18-05-2021 | Man | 66
venlafaxine (75mg)
Ik werd er nog zieker van ik heb weer en niewe medicijn gehat ze zeggen er niks je moet er maar van uitgaan dat het werkt dan doen ze gewoon en ander merk en dan zeggen ze dat is het zelfde met en nummer er op e 74 en