venlafaxine

Postnatale depressie (9 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

29-07-2021 | Man | 52
venlafaxine (150mg)
Ik gebruik venlaflaxine nu 3 jaar Ik kan nu zeer goed met mijn depressie om gaan. En het werkt ook voor mijn add (een vorm van abhd) Goed, mijn hoofd ben is het nu een stuk rustiger en minder chaotisch.

18-05-2021 | Man | 66
venlafaxine (75mg)
Ik werd er nog zieker van ik heb weer en niewe medicijn gehat ze zeggen er niks je moet er maar van uitgaan dat het werkt dan doen ze gewoon en ander merk en dan zeggen ze dat is het zelfde met en nummer er op e 74 en

16-05-2021 | Vrouw | 41
venlafaxine (75mg)
Oproep! Zijn er nog mensen die ivm stoppen van Venlafaxine van Mylan over moesten stappen op het merk Teva en daar hinder van ondervinden? Na 10 jaar stabiel met Mylan, nu opeens terugval na 3 weken gebruik Teva

04-04-2021 | Man | 46
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Gebruik het al meerdere jaren begonnen met 37.5 toen naar 150 en al enkele jaren op een net houdbare 75. Heb altijd mylan gebruikt maar deze is gestopt met leveren.. nu teva. Eerste paar weken weer terugval in mijn ptss en gedrag suicide gedachten soms weer terug.. Nu beter maar nog niet top. Ga overleggen met huisarts voor verder.. Ergste is nog de discussie di[lees meer...]e ik had met apotheek ander merk maakt niets uit zeggen ze.. mijn neus vorige verandering precies hetzelfde verhaal..

19-03-2021 | Vrouw | 33
venlafaxine (150mg)
Ik raakte in een heftige depressie met veel angst en paniekaanvallen. Na het besef liever dood te zijn dan te leven heb ik besloten in overleg met mijn huisarts dat ik het beste antidepressiva medicatie kon gaan gebruiken. Ik ben toen Venlafaxine op gaan bouwen. Hierbij was ik twee weken erg vermoeid en gedesoriënteerd. De paniek en angsten werden minder, alleen mijn drome[lees meer...]n werden heftiger en levensecht. Vaak werd ik gedesoriënteerd wakker en drijfnat van het zweet. Het nachtzweten werd een standaard iets. Mijn libido zakte naar het vriespunt en ik ontwikkelde zelfs een angst voor het geslachtsdeel van mijn man. Ik wilde met geen enkele mogelijkheid zijn piemel zien of aanraken. Naakt knuffelen was al een stap te ver. Alcohol drinken is absoluut onmogelijk want na 1 drankje voelde ik me al dronken en kreeg ik vaak een extreem emotionele bui van hysterisch huilen en spasmen. De dagen daarna had ik een oneindige kater met een waardeloos gevoel. Venlafaxine heeft zeker mijn leven gered om de doodgedachten te temperen en de ergste angst en paniek te stoppen. Nu ben ik op het punt dat ik weer wil genieten van liefde met mijn man en ik klaar ben met het extreme nachtzweten. Ook wil ik gewoon een wijntje kunnen drinken zonder dat ik als een hysterisch en spastisch figuur eindig. Ik heb veel therapie gehad, waaronder mindfulness, creatieve therapie, energetische therapie. Vooral de alternatieve geneeswijze heeft me geholpen dichterbij mezelf te komen en mij te accepteren. Angsten heb ik leren omarmen en bij gevoelens van paniek heb ik geleerd hoe hier rustig mee om te gaan en snel weer te bedaren. Traditionele gedragstherapie heb ik ook gehad maar dit raad ik echt af! Hierbij worden al jouw hersenspinsels afgekeurd en moet je hier een andere draai aan geven, gebaseerd op rationele denkwijzen. Dit is NIET behulpzaam bij depressie of angst en/of paniekstoornissen. Juist jouw angsten en alle rare gedachten moet je leren omarmen en het mag er juist zijn! Door deze af te keuren kom je alleen verder in de shitzooi. Gebruik je periode dat je Venlafaxine gebruikt om alternatieve en energetische therapieën in te zetten en onderliggende leed op te lossen. Zodra je het idee hebt dat je op eigen kracht weer licht ziet, kan je begonnen met de afbouw van Venlafaxine. Ik heb van 150 mg afgebouwd naar 75 mg en eerst twee maanden 75 mg geslikt. Vervolgens heb ik twee maanden lang om de dag 75 mg en 37,5 mg geslikt. Daarna heb ik twee maanden lang 37,5 mg geslikt. Deze verlaging vond ik echt het aller moeilijkst. Enorm veel paniekaanvallen en twijfels. Mijn dokter zei dat ik terug moest naar 75 mg alleen dit heb ik geweigerd, ik was al drie weken verder en ik heb niet voor niets die ellende doorstaan! Ik heb doorgezet en na 3,5 week hield deze ramp van terugval eindelijk op. Het was uiteraard geen terugval, maar bijwerkingen van de Venlafaxine verlaging! Ben hier altijd bewust van! JIJ bent NIET opnieuw ziek. De Venlafaxine spiegel is laag en je hersens moeten hier een nieuwe weg mee vinden. Dat ga je vinden. Mits je goede therapieën hebt ondergaan waarbij je werkelijk aan de onderliggende problemen hebt gewerkt. Nu ben ik sinds vijf dagen helemaal gestopt. Dit naar 0 mg gaat beter dan van 75 mg naar 37,5 mg. Ik heb rust genomen op het werk en wil minimale stress impulsen zodat ik dit goed kan ondergaan. Ik besef nu dat ik meer angst had voor het stoppen dan dat ik heb met het stoppen zelf. Ik doe veel ademhalingsoefeningen, meditatie en yoga. Dit helpt mij mijn lijf te onderscheiden van alle hersenspinsels die ik nu heb met het stoppen van de medicatie. Ik heb last van spasmen en trillen. Ik weet dat IK dit niet ben. Dit zijn bijwerkingen en ze zijn tijdelijk. Ik heb nog steeds energetische therapie en dit is erg fijn. Als zelfs ik kan stoppen met medicatie dan kan iedereen dit!!! Jij bent zelf jouw lijf en besef je dat alle pijn tijdelijk is. Mits je dus wel echt jouw trauma's heb verwerkt en bezig bent met een transformatie van innerlijke heftiek naar rust.

19-10-2020 | Vrouw | 37
venlafaxine (150mg)
Ik heb Venlafaxine 150 mg een half jaar geslikt en zag erg op tegen het afbouwen, maar heb daar een hele positieve ervaring mee. Van 150 naar 112,5 naar 75 naar 37,5 weinig problemen gehad, alleen steeds de eerste week een wat brak gevoel. Dat laatste stuk, van 37,5 mg naar 0 is het spannendst, dat heb ik met taperingstrips van de Regenboogapotheek gedaan, dat kun je zo g[lees meer...]oogelen. Dan bouw je heel langzaam af, in 3 maanden, elke dag een klein stapje. Ik heb weinig last gehad van onttrekkingsverschijnselen, alleen wat vermoeidheid. Nu ben ik er helemaal vanaf en mis ik het ook niet meer. Het middel heeft me geholpen in een lastige tijd, en ik las er toen heftige reviews over, maar met de taperingstrips is afbouwen dus echt goed te doen. Hopelijk stelt het je wat gerust om dat te lezen.

15-09-2020 | Vrouw | 41
venlafaxine (75mg)
In het begin er moeten wennen, maar voel ik me veel rustiger. Mijn cortisolgehalte zakte niet voldoende, dit gaat veel nu veel beter. Emotieel vind ik mezelf wat vlakker, kan emoties ook moeilijk uiten. Het grootste nadeel vind ik persoonlijk de toename van mn lichaamsgewicht. En dat afvallen haast niet mogelijk is.

05-08-2020 | Man | 50
venlafaxine (225mg)
ik kreeg weer depressieve klachten waardoor ik meer lorazepam ging gebruiken. ook was ik erg nieuwschierig wat een andere depresieva voor me zou kunnen betekenen. hellaas heb ik maar 4 weken de nieuwe medicatie gebruikt (fluvoxaminemaleaat mylan) omdat ik heel veel last kreeg van gloeiend hete voeten, terwijl ze koud aanvoelden. nu weer op naar een andere mecidatie.

12-05-2020 | Vrouw | 28
venlafaxine (37,5mg)
Beste, Ik neem sinds 3 weken venlafaxine 37.5mg, eerste weken leken goed te gaan. Wat afvlakking en rustiger, nauwelijks bijwerkingen (buiten droge mond en meer naar toilet moeten gaan). Nu heb ik het gevoel dat de sombere gedachten meer terugkomen en ik precies meer angsten heb.. herkent iemand dit? Zou dit kunnen omdat ik nog in de eerste weken zit of mijn dosis te l[lees meer...]aag is?

08-05-2020 | Vrouw | 30
venlafaxine (75mg)
Gebruik dit middel al lang. Meerdere doseringen gehad van 37,5mg tot 300mg Beste resultaten bij 37,mg gehad. Nachtzweten beperkt tot 2 x pw Geen grote veranderingen in persoonlijkheid en gedrag Haalde beetje de randjes eraf maar niet voldoende dus vaak verhoogd en weer verlaagd. Bij hogere doseringen vanaf(75mg)was het nachtzweten zo hinderend dat het niet vol te houd[lees meer...]en was ( soms tot twee keer snachts bed verschonen en douchen) Ook werd ik bij hogere dosering enorm vlak, lusteloos moe, geprikkeld) normaal ben ik enorm actief daar bleef niet veel van over. Piekeren werd minder. De depressiviteit Steeds aanwezig. Mensen om mij heen zagen enorm verandering bij hogere doseringen. Vlak/ nergens zin in/ veel verdrietig /nergens puf voor had/ veel slaap nodig

14-04-2020 | Man | 42
venlafaxine (75mg)
goedemiddag mag ik vragen hoelang het duurde dat u verschil merkte?

26-03-2020 | Man | 23
venlafaxine (75mg)
Vandaag is mijn eerste dag dat Ik dit medicijn heb gebruikt en Ik heb al nare bijwerkingen, zoals misselijkheid , kots gevoel en Vieze smaak bij het slikken , hebben jullie dit ook gehad en hoelang kan het duren Ik slik 75mg

10-03-2020 | Vrouw | 23
venlafaxine (75mg)
Ik neem sinds mijn 16 jaar venlafaxine. Dit is inmiddels 7 jaar. De eerste jaren nam ik 150 mg, toen ik 19 jaar was 75 mg, van mijn 20 tot 22 jaar 37,5 mg en op dit moment terug 75 mg. Ik neem dit momenteel in combinatie met Sipralexa, vroeger in combinatie met Mirtazapine. Vanaf ik 150 mg neem heb ik last van hartkloppingen, trillingen, ticks aan gezicht / mond, wei[lees meer...]nig controle over lichaam. Bij 75 mg heb ik enkel last van nachtelijk knarsentanden (bruxisme), beweeglijkheid tijdens mijn slaap, restless leg syndrom Volgens psychiater heeft het geen zin om zolang dezelfde medicatie te nemen omdat je hersenen zich reeds naar deze medicatie gezet hebben en er dus geen enkel effect meer van is. Mijn huisarts is hier niet mee akkoord en wil niet dat ik stop met het innemen van deze medicatie. Bij afbouwen of vergeten van innemen medicatie voel ik meteen 'schokjes' in mijn hersenen. Precies een kortsluiting. Heel erg eng. Blijkt dat dit normale ontwenningsverschijnselen zijn. Volgens psychiater (moest ik willen afbouwen) moet ik het product kopen met afzonderlijke bolletjes in de capsule. Zodat ik iedere dag 1 bolletje minder inneem. Op die manier zou ik er het minst last moeten van hebben. Maar op dit moment is dit niet aan de orde. Zolang mijn hersenen / gedachten maar even uitgeschakeld zijn neem ik de bijwerkingen er wel bij.

23-02-2020 | Man | 41
venlafaxine (150mg)
Ik ben van 24/10/‘18 thuis door lichamelijke klachten overmatige stress door mijn thuissituatie en mijn verleden. Suïcide poging 5jaar terug. Doorverwezen door huisarts na insomnia. In behandeling bij de psychiater van 02/‘19 medicatie vanaf 04/‘19 en bijhorend dagelijkse neurostimulatie sessies tot heden! K heb geen psycholoog, kosten zijn t hoog! Na verschillende anti-d[lees meer...]epressiva en ook anti-psychotica genomen t hebben ben k door de hel gegaan mentaal en psychisch alles, ik ben ook HSP en overgevoelig aan medicatie maar ik heb niet opgegeven ik ben r nog altijd wat niet zo vanzelfsprekend is als man alleen en papa van 3 kinderen. Het komt r op neer dat ht voor iedere persoon anders is, maar de bijwerkingen zijn niks vergeleken met de pijn die je voelt om je kinderen achter t moeten laten! Ik neem op’t moment venlafaxine 150(ik kom van 300mg) samen met 60mg duloxetine s’morgens en nog eens 30mg duloxetine in de avond. Volgende week start ik met een nieuw medicijn esketamine, mijn verwachtingen zijn hoog want geen enkel medicijn helpt mij blijvend van mijn suicide gedachten af. Het is vreselijk die bijwerkingen maar als ht enige hulp kan bieden moet je het ondergaan, nooit de hoop verliezen! Ooit komt ht goed! Ik blijf vechten...

06-02-2020 | Vrouw | 28
venlafaxine (112,5)
Hoi, ik ben een meid van net 28 jaar oud. Ik gebruik Venlafaxine nu 2,5 maand. (Hiervoor 1,5 jaar Wellbuterin geslikt wat in het begin wel werkte maar al vrij snel niet meer) Ik slik hier naast Methyldenidaat vanwege ADD. (En diazepam zo nodig) Ik zou graag met iemand praten die het zelfde ervaart als mij. Al jaren geleden verloor ik mijn levenslust, ik werd depressief en [lees meer...]kon niks meer aan. Hierna zelf geprobeerd t weer op te pakken en kwam al gauw in een burnout terecht, begon met paniek aanvallen en heb maanden lang gedacht dat ik dood zou gaan en of ik erg ziek was. Ik durfde niks meer ik was alleen maar emotioneel, moe, verward en durfde niet meer naar buiten of naar mensen toe. Ik sloot mezelf af en sloot iedereen buiten. Na een jaar therapie ondekt dat ik ADD heb, hiervoor training gedaan. Uiteindelijk was de burnout op de achtergrond maar ik bleef enorm angstig en last van paniekaanvallen vooral in sportschool, winkels, verjaardagen etc. Ik kreeg psycho therapie en kwam bij psychiater. Nu dus Venlafaxine in 2 maanden opgebouwd naar 112,5. Ik ervaar nare nachtmerries, ik heb hier van mijzelf al veel last van maar de laatste weken is het bizar.. Ik ben nu bang om te gaan slapen, kent iemand dit? Ook zweet ik enorm eind van de nacht (vooral mn benen). Ik merk ook dat ik anders naar mijn vriend kijk, en mij wat meer irriteer en op mijzelf wil zijn.. Mn angst/paniek is wel meer gedempt soms voel ik mij zelfs wat afgezwakt. Ik heb voor dat ik medicatie kreeg altijd gezegd dat ik het niet wilde. Toen in het begin medicijnen goed aansloegen wilde ik het toch proberen. Maar ik voel mij toch niet op mijn gemak omdat altijd nare bijwerkingen zijn! Ik ben nog niet lang aan het middel en wil het even aankijken.. Maar zou graag met iemand praten die wat herkent of tips heeft voor andere medicatie die (in zijn ervaring) goed werkt op add prikkelbaarheid en angst/paniek.

28-01-2020 | Vrouw | 49
venlafaxine (37,5mg)
10 jaar geleden werd mij de venlafaxine voor geschreven door mijn huisarts. Eigenlijk wou ik geen antidepressiva slikken omdat ik in het verleden genoeg nare ervaringen heb gehad bij een naaste die anti depressiviteit slikte. Maar ik had eigenlijk geen andere keuze omdat het psychisch niet lekker met me ging. Er gebeurde zoveel narigheid in mijn leven, ik werd depressie[lees meer...]f en ik wou rust. 10 jaar heb ik het geslikt, tot ik de regie zelf in handen wou hebben. Na verschillende operatie’s achter de rug gehad te hebben, vond ik dat het genoeg was , ik wou geen “troep” meer in mijn lichaam en besloot ik om te gaan afbouwen met de venlafaxine... nou viel dat even vies tegen! Zoveel nare bijwerkingen, ik voelde me zo ellendig erbij dat ik het maar weer ben gaan gebruiken. Ik ben me er verder in gaan verdiepen en kwam erachter dat er een taperingstrip bestaat om geleidelijk te helpen bij de afbouw van de venlafaxine, Deze kan je alleen verkrijgen via de regenboog apotheek. Ik heb deze via mijn huisarts aangevraagd ( hij wist niet van het bestaan af van deze taperingstrip) In 28 dagen ben ik gaan afbouwen van 37,5 mg. naar 0! Inmiddels ben ik 9 weken verder na mijn volledige afbouw van de venlafaxine, dus 9 weken slik ik helemaal niets meer. Hoe ik me nu voel? Ik vind het zwaar, heel zwaar! Ik heb veel last van somberheid, depressieve gedachtes, ik ben heel emotioneel en kan van weinig dingen meer genieten. Ik heb een gezin en ook mijn man en kinderen zien mijn verdriet, mijn strijd....dit maakt het allemaal niet makkelijker. Ik ben inmiddels begonnen met een cursus mindfulness, dit verlicht iets, maar minimaal! Elke ochtend wordt ik weer wakker met dat nare gevoel. Ik weet even niet wat ik moet gaan doen, terug aan de venlafaxine? Het nog even de tijd geven, of gaan kijken voor een andere antidepressiva? maar zoals ik me nu dagelijks voel is ook niet echt een pretje. Heeft iemand advies?

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum