venlafaxine

Bij  AngstX

Postnatale depressie (7 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)

11-09-2018 | Man | 21
venlafaxine (120mg)
Ik ben een aantal jaren geleden gestart met Venlafaxine 37,5mg van wegen mijn angststoornis. Het was zo erg dat ik niet meer met het openbaar vervoer durfde te reizen of beter gezegt: buitens huis om was ik altijd angstig. ik was continue bang dat ik ziek zou worden. na een week ben ik gestart met de 75mg capsules. na een maand leek het alsof mijn angstoornis compleet verd[lees meer...]wenen was. ik durfde alles weer te doen en tot de dag van vandaag zit ik zonder zorgen in de bus/trein. het heeft mij ontzettend geholpen. echter kreeg ik vorig jaar last van een depressie, uiteindelijk heb ik besloten om de venlafaxine te verhogen. mijn huisarts heeft besloten om naast de capsule van 75 mg, nog een capsule van 37,5 te nemen zodat ik op de 120mg zit. dit heeft mij ontzettend geholpen en mijn depressie begint langzaam te verdwijnen. echter zijn de bijwerkingen wel toegenomen. ik sliep slecht toen ik startte met de venlafaxine, en na de verhoging is dit erger geworden (max. 3 uur per nacht). daarnaast heb ik last van overmatig zweten. als ik een stukje wandel, fiets of zelfs maar de trap op ren, ben ik bezweet. vooral mijn gezicht,armen en buik is het ergst. maar dit neem ik maar voor lief. wel ben ik in de periode dat ik startte met venlafaxine t/m nu 20 kilo aangekomen. en het afvallen gaat lastiger als vroeger toen ik nog niet dagelijks venlafaxine gebruikte. ik hunker echt na fastfood en mijn maag lijkt een bodemloze put. van 55 kg naar 75kg is toch een hele verandering. zit nu op de 68kg maar moet iedere dag bewust op mijn eten letten want na een dag ongezond eten moet ik de hele week weer gezond eten om te voorkomen dat de kilos er aanvliegen.

13-05-2018 | Man | 61
venlafaxine (150mg)
Ik ben momenteel aan het afbouwen van 300 mg naar 0 mg maar ben blijven steken op 112,5 mg. Zal mentaal nog iets sterker moeten worden om de laatste stappen te zetten.

28-04-2018 | Man | 41

19-04-2018 | Vrouw | 63
venlafaxine (75mg)
Één keer ingenomen. Na 2 uur raar, duizelig gevoel. ‘s Nachts snelle hartslag ( en die heb ik al waarvoor ik Bisoprolol gebruik) dus dat was beangstigend. Arts bij de huisartsenpost dacht dat dosis te hoog was. Gaf advies ademhaling goed te regelen en eventueel nog Bisoprolol te gebruiken, Hielp wel iets. Huisarts had dit nog nooit meegemaakt, zo’n snelle reactie op dit mi[lees meer...]ddel. Wellicht serotine intolerantie? Ik mag het in ieder geval niet meer gebruiken. Krijg nu toch Oxazepam om incidenteel te gebruiken.

20-03-2018 | Vrouw | 38
venlafaxine (150mg)
Bezint eer gij begint!!! Ik weet dat leven met depressie/angst een hel is maar dit soort medicijnen worden veel te snel en makkelijk voorgeschreven. Besef echt heel goed dat deze pillen je zwaar afhankelijk maken en als je er ooit af wil je door een hel gaat. Het opbouwen is vreselijk. Je voelt je echt ziek maar afbouwen is haast niet te doen. Ik slikte 300 mg en ben er nu[lees meer...] een half jaar af en begin me nu pas weer een beetje normaal te voelen. Ik deed het met de kleinst mogelijke stapjes over een lange periode maar toch. Misselijk, overgeven, diaree maar het ergste zijn de schokken zowel in je hoofd als je lichaam. Mijn man moest mij soms letterlijk vasthouden om mijn lichaam stil te krijgen. Stroomstoten door je hoofd echt heel erg!! Mijn advies blijf van de pillen!! Probeer het op te lossen op een andere manier ik weet dat dat moeilijk is maar deze ellende wil je jezelf niet op de hals halen.....

04-03-2018 | Vrouw | 29
venlafaxine (150mg)
Gebruik deze medicatie NIET. Je hebt er zoveel meer ellende dan voordeel van. De bijwerkingen zijn te heftig en bijwerkingen zijn er altijd op de achtergrond. Als je het per ongeluk vergeet kan je daarna een dag niet functioneren doordat de bijwerkingen heel erg versterken. Ik heb het 2 jaar lang gebuikt met alle bovengenoemde bijwerkingen altijd aanwezig. Maar de electri[lees meer...]sche schokken waren het heftigst met afbouwen. Ik ben heel snel afgebouwd van 150 naar 0 mg, om de 2 weken afgebouwd met 37,5. Ik raad aan dit niet te doen maar bouw af met zo klein mogelijke stappen voor zo min mogelijk bijwerkingen.

26-11-2017 | Man | 39
venlafaxine (75mg)
Mijn ervaring is dat ik in de beginfase van dit medicijngebruik licht misselijk kon zijn en ook last had van dunne ontlasting. Ook momenten van duizeligheid, oorsuizen en dissociatie deden zich voor. Dit herstelde zich weer in de loop van het gebruik. Het waren beginnende bijwerkingen. Transpireren is in mijn geval een blijvende bijwerking maar ik ben van mezelf al een zwe[lees meer...]ter. Wel vervelend maar over het effect van dit medicijn ben ik erg tevreden. Toen ik 27 was, kwam er een periode van overmatig piekeren gepaard gaande met momenten van angstaanvallen die ik als erg onaangenaam ervaarde. De psychiater schreef mij toen in 2006 het middel 'efexor' (heet nu 'venlavaxine') voor dat ik tot op heden met perioden van afbouwen en verhogen gebruik. Voor afbouwen of verhogen wanneer dat nodig is, benader ik de huisarts.

12-11-2017 | Vrouw | 48
venlafaxine (75mg)
Gebruik het voor een angststoornis en terugkerende depressies. Aanvankelijk was de dosering van 75mg precies goed, maar ik gebruik het nu ongeveer 5 jaar en ik heb het idee dat de dosering iets hoger zou moeten zijn. Of dit gewenning is of de veranderde leefomstandigheden zou ik niet zo kunnen zeggen. De laatste 4 a 5 jaar ben ik fors in gewicht toegenomen en ik heb het i[lees meer...]dee dat dit door het middel komt. Af en toe vergeet ik wel eens een dosering en heb dan de volgende dag direct een erg licht en duizelend gevoel in mijn hoofd. Sinds het begin dat ik dit gebruik het libido van een diepvrieskip. Werkt erg goed voor mijn stemmingen, maar de bijwerkingen vind ik iets te heftig.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum