venlafaxine

Postnatale depressie (9 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

28-07-2020 | Vrouw | 81
venlafaxine (150mg)
hele zware paniek aan vallen en onrust ik heb nu weer een leven.

25-10-2022 | Vrouw | 72
venlafaxine (37,5mg)
Ik slik Venlafaxine al 20 jaar..één keer op eigen houtje gestopt...wat een grote ramp werd.. Op advies van huisarts nooit meer stoppen...wat ik ook echt niet doe ! Voor mij een heel fijn medicijn,zonder bijwerkingen.

09-04-2021 | Man | 67
venlafaxine (75mg)
Het heeft mij enorm geholpen en mijn neiging tot depressiviteit weggenomen. Ook heb ik een prettige bijwerking geconstateerd: Ik had veel last van zware migraine en deze is sinds het gebruik nagenoeg achterwege gebleven. Een groot extra cadeau.

27-05-2022 | Vrouw | 66
venlafaxine (75mg)
Het opbouwen is vreselijk , ik heb het 25 jaar gekregen voor een burn out . Nooit begeleiding gehad , het afbouwen is 5x mislukt . Ook geen hulp ! De 1e afbouw leidde tot een crisisopname. Suïcide gepleegd . Een ware hel ! Daarna nog 4 x geprobeerd om langzamer af te bouwen . Alle pogingen leidde uiteindelijk tot ophogingen . Er is geen professionele hulp . Vaak foute adv[lees meer...]iezen . Zoals in de dag slikken ! Ik ben nog nooit zo ziek en wanhopig geweest . De taperingsstrips Moeten vergoed worden . Voorschrijvers moeten bijgeschoold worden ! Dit kan en mag zo niet . Het kan een dodelijk medicijn zijn zonder de juiste instructie om af te bouwen . Met mijn wetenschap van nu zou ik er Nooit aan begonnen zijn .

18-05-2021 | Man | 66
venlafaxine (75mg)
Ik werd er nog zieker van ik heb weer en niewe medicijn gehat ze zeggen er niks je moet er maar van uitgaan dat het werkt dan doen ze gewoon en ander merk en dan zeggen ze dat is het zelfde met en nummer er op e 74 en

08-06-2022 | Man | 65
venlafaxine (150mg)
Ik heb jaren Venlafaxine Focus gebruikt zonder problemen en nu is die uit de handel gehaald en moet ik het met Aurobindo doen , het maakt mij nu kapot . Na een maand zat ik al in het putje . Fabrikant is Aurobindo Pharma B.V maar de computer pakt die niet .

26-08-2021 | Vrouw | 65
venlafaxine (75mg)
Elektrische schokjes, bij Aurobindo, hiervoor ander merken gehad en dat gaf geen schokjes behalve bij afbouwen

09-03-2022 | Vrouw | 64
venlafaxine (150mg)
Heb diverse antidepressiva gebruikt die op termijn niet meer hun werk deden. Door een psychiater Venlafaxine Focus voorgeschreven, dit was mijn wondermiddel, totdat het opeens niet meer leverbaar was en ik van de apotheek diverse alternatieven kreeg van andere producenten. Ik voelde mij met de dag slechter. Via een online apotheek weer mijn oorspronkelijke medicijnen kunne[lees meer...]n bestellen. Nu krijg ik bericht dat deze fabrikant het medicijn uit de handel neemt. Ik weet niet wat nu te doen, ben heel erg ongerust wat mij weer te wachten staat. Heb een fijne huisarts maar zij weet niet voldoende van psychofarmaca om dit met mij op te lossen en de wachttijden bij een psychiater zijn zo lang en mijn voorraad raakt op en ben ik niet op tijd met afbouwen omdat geen levering meer is.

19-05-2022 | Man | 61
venlafaxine (75mg)
Ongeveer gedurende 4 maand genomen. Totaal geen effect voor wat het moet dienen. De bijwerkingen daarentegen zijn best wel hevig. Plots gestopt met deze medicatie. Een tiental dagen heftige ontwenningsverschijnselen gehad met een toppunt rondt de 4de en 5de dag na het stoppen. Mijn advies: begin nooit met dit vergif.

26-10-2020 | Vrouw | 61
Overspannen/burn-out
Ik stortte in op mijn werk begon te wenen en dit duurde 1 dag lang het stopte niet. Iets meer dan 4 maanden heb ik thuis gezeten en ik was op 2 maanden tijd 10 kilo vermagerd In het begin was ik zéér moe en was alles mij te veel geworden. Door de medicatie was ook mijn libido verminderd. Na 2 maanden zei mijn huisarts je moet iets doen om je te ontspannen dus besloot ik y[lees meer...]oga te volgen niet in een sporthal of turnzaal maar in een gezellige ruimte typisch yoga stijl. De eerste maand dacht ik wat zit ik hier te doen die oefeningen en meditatie doen mij niets, ik sprak erover met de yogadocent en ze zei doe maar rustig op jouw tempo en je zie wel wat er komt. De rust kwam na 2 maanden, ik begon mij te ontspannen k wist niet meer wat dat wás dit was een zalig gevoel. Door de yoga voel ik mij goed nu pas ik meer meditatie toe. Ik besloot na meer dan +- 12 jaar te stoppen met het slikken van medicatie. Ik had al 2X op eigen initiatief proberen af te bouwen maar dit mislukte iedere keer. Mijn pensioen naderde en ik wilde stoppen met de medicatie omdat de stress en de deadlines van mijn werk zou wegvallen. Ik weet van de vorige keren dat dit niet gemakkelijk zal zijn en dat ik moet oppassen voor driftige buien 't was toen 1 keer voorgevallen en ik was nadien zo erg geschrokken dat ik dacht was ik dit en toen nam ik maar terug mijn medicatie uit schrik. Samen en onder begeleiding van mijn huisarts hebben wij een plan voor ogen dat het wel móet lukken dit in 1 jaar af te bouwen. Deze keer wou ik er de tijd voor nemen op mijn eigen tempo want ontwenningsverschijnselen zijn er zoals angst, onrust, slaapproblemen, snel geïrriteerd. Nu zijn we 2020 en ben ik 2,5 jaar gestopt met de medicatie. Dit jaar was niet gemakkelijk wij hébben een sterfgeval en andere familiale veranderingen meegemaakt wat mij véél stress gaf en dan heb ik wél gedacht het is te hopen dat ik dit volhoudt. Door zelf thuis extra yogameditatie te doen is het mij gelukt dit onder controle te houden. Ik wil niet meer terug naar de medicatie want mijn lichaam is béter zonder. Neveneffecten heb je altijd met medicatie wat men ook beweert en ik wilde niet gans mijn leven vast zitten aan Effexor / Venlafacine. Natuurlijk spreek ik voor mijzelf en dat is vóór ieder persoon verschillend. Ik heb soms nog wel ééns stress maar ik heb het onder controle. Ontspannen is moeilijk maar door yoga en volharding ben ik blij dat ik ervan af ben. Ik wens iederéén het beste en ik hoop dat u iets heeft gehad aan mijn verhaal.

30-06-2022 | Vrouw | 60
venlafaxine (150mg)
De eerste 4 maanden wilde ik geen medicatie , kon het zelf wel . Toch in veelvuldig overleg met huisarts , praktijkondersteuner , gestart . Ik ben gestart met cipramil. dit gaf voor mij geen resultaat alleen bijwerkingen . Therapie gevolgd , dagbehandeling 4 dagen in de week . Overgegaan op venlafaxine voorgeschreven door de psychiater. Na 1 week voelde ik al verschi[lees meer...]l !!! De zin in het leven kwam weer naar boven , fantastisch . Volop ideeen , inzichten kwamen weer naar boven . Inmiddels meerdere hobby 's gekregen maar geen extra tijd :-) Voor mij is een week te kort . Het slecht in slaap komen heb ik voor lief genomen. Inmiddels , na 6 weken , gaat het inslapen goed . Schokjes van het lichaam zijn ook verdwenen . Lichaamsgewicht wel in de gaten houden . Ik blijf het wel bijzonder vinden dat er zoveel antidepressie medicatie bestaat en de werking bij ieder persoon verschillend is .

21-07-2021 | Man | 60
venlafaxine (37,5mg)
Polyneuropathie
heeft totaal geen effect, slik ze nu 2 maanden, Dit is inmiddels me 5e soort medicijnen voor me polyneuropathie. Kijken maar weer naar andere.

15-02-2021 | Vrouw | 60
venlafaxine (75mg)
Ruim 20 haar gebruik ik 75 mg per dag naar volle tevredenheid. 6 weken na start veel bijwerkingen en echt heftig maar daarna ging het beter tot heel goed ruim 20 jaar. Sinds een paar maanden kwamen er weer klachten, angstig, duizelingen, zweten, hyperventilatie. Zo erg dat ik nu moet ophogen met 37,5 mg Ik ben er nu pas 2 dagen mee bezig maar zo bang voor weer ernsti[lees meer...]ge bijwerkingen. Iemand hier ervaring mee?

16-06-2020 | Man | 60
venlafaxine (150mg)
Ik mis een stofje in m’n hersenen waardoor ik levenslang Venlafaxine nodig heb. Gaat probleemloos. Maar als het niet van Sandoz is dan gaat het fout. Dan word ik beroerd in m’n hoofd en krijg ik depressieve gedachten. Voor mij moet het van Sandoz zijn. En dat is niet psychisch. Ik heb zonder te weten een maand Venlafaxine geslikt van een ander merk en dat ging niet goed. O[lees meer...]vergeschakeld op Sandoz en na een week ging het weer gewoon goed.

02-04-2020 | Man | 60
venlafaxine (150mg)
Ik slik ruim 20 jaar Efexor, Venlafaxine. 150 mg per dag. Ik heb er veel baat bij. Ik mis kennelijk een stofje in mijn hersenen dat met Venlafaxine wordt aangevuld. Ik was voorheen depressief en erg angstig. Hiervoor heb ik ook psychotherapie gehad. Venlafaxine helpt mij goed. Geen depressie meer. Geen bijwerkingen. Alleen in begin wat zweten. Maar naderhand was dat over. [lees meer...]Mijn gevoelens worden niet afgevlakt. Ben erg tevreden met dit middel.

14-02-2020 | Vrouw | 60
venlafaxine (75mg)
Sinds 2005 slik ik Venlafaxine en ben erg tevreden over dit middel. Voorheen werd ik jarenlang wakker met buikpijn (angst voor de dag, angst voor het leven) en dat was een heel naar gevoel! Therapie heeft me toen zeker goed geholpen maar de Venlafaxine heeft me uiteindelijk het beste geholpen. Mijn leven is er zoveel op vooruit gegaan.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum