venlafaxine

Postnatale depressie (8 meningen)
Dysthymie (3 meningen)
Overgang (2 meningen)

23-09-2021 | Vrouw | 34

26-08-2021 | Vrouw | 65
venlafaxine (75mg)
Elektrische schokjes, bij Aurobindo, hiervoor ander merken gehad en dat gaf geen schokjes behalve bij afbouwen

20-08-2021 | Vrouw | 49
venlafaxine (225mg)
na aantal x citolapram te hebben gebruik op advies over gestapt op deze omdat citolapram niet voldoende werkte. Overstap kon in 1x, en binnen een week of 2 voelde ik me herboren! Ik stop nooit meer, ben nu de beste versie van mezelf. Geen bijwerkingen van het merk Sandoz, wel van de andere variantie. Ik betaal hem dus maar gewoon zelf omdat de verzekering alleen andere ve[lees meer...]rgoed.

04-08-2021 | Vrouw | 36
venlafaxine (75mg)
Dit medicijn heeft van alle ssri's de beste werking voor mij gehad. Het voelde heerlijk! Alsof ik eindelijk een filter om mij heen had en de wereld veel minder intens binnen kwam. Hierdoor ook veel minder angstig. Alsof ik als het ware net als 'normale' mensen om mij heen werd. Maar... Ik kreeg er electrische schokken van in mijn hoofd. Dit werd zo hinderlijk dat ik toch h[lees meer...]eb moeten stoppen met de medicijnen. Nu gebruik ik niets meer. Dat gaat ook goed maar de schokken zijn nooit meer helemaal weg gegaan. In tijden van veel stress steken ze weer de kop op.

02-08-2021 | Vrouw | 34
Postnatale depressie
9 maanden na bevalling en psychose . Kreeg ik tijdens opname deze medicatie. Heeft alles veranderd en ik kan nu volledig functioneren. Spijtig genoeg wel geprobeerd af te bouwen maar blijf 75 + 37,5 nodig hebben. Dochter is nu 2,5 jaar

31-07-2021 | Vrouw | 32
venlafaxine (150mg)
Hoi, Ik heb al eerder geplaatst en gereageerd via deze site. Nu vroeg ik mij af, of er meer mensen zijn die na de ‘stop’ van Focus overgestapt zijn op TEVA? En nu WEER over moeten stappen, omdat ook TEVA stopt?

20-07-2021 | Vrouw | 32
Borderline persoonlijkheidsstoornis
2e keer dat ik gebruik maak van de venlafaxine, helpt mij goed. Ik kan weer functioneren, durf weer naar de winkel, minder last van depressie. Wel in combinatie met VERS training die ik gehad heb.

09-06-2021 | Vrouw | 36
venlafaxine (150mg)
Een aantal jaar geleden ook een angststoornis meegemaakt en toen Cytalopram voorgeschreven gekregen. Hier heb ik nooit positief effect van ondervonden. Uiteindelijk afgebouwd en er zo bovenop gekomen. Een tijdje terug weer na omstandigheden in een vergelijkbare situatie terecht gekomen en een ander middel (Venlafaxine) voorgeschreven gekregen. Dit middel lijkt beter bij [lees meer...]me te passen. Ik schijn een hoog metabolisme te hebben, dus 2x opgehoogd, nu op 150 mg. Mijn tip: Laat je écht niet gek maken door de negatieve ervaringen. De meeste mensen die een positieve ervaring hebben, nemen niet de moeite om dit hier te plaatsen. Ik heb dus wél een positieve ervaring. Maar het opbouwen was pittig. De angstklachten verergerden, dus het was moeilijk om vertrouwen te krijgen in het medicijn. Doorzetten is nodig om na een aantal weken effect te ervaren. Bij mij schijnt de zon weer en ik leef niet meer in angst. De medicijnen hebben daar aan bij gedragen, maar ook zeker cognitieve gedragstherapie en veel in de buitenlucht zijn. De enige bijwerking waar ik nu nog last van heb is zweten.

08-06-2021 | Vrouw | 26
venlafaxine (75mg)
Begonnen met Venlafaxine omdat ik sinds afgelopen november kamp met een angst en paniekstoornis. Omdat de wachttijd van de psycholoog behoorlijk lang was (half jaar), heb ik samen met de huisarts besloten om de tijd te overbruggen met medicatie. Hij gaf aan Venlafaxine voor te willen schrijven en gezien de hevigheid van mijn paniekaanvallen gelijk te willen starten met 75 [lees meer...]mg. Een aantal uur na inname begon ik mij zeer onrustig te voelen en kreeg ik paniekaanvallen die ik nog nooit zo hevig had ervaren. Ik wist niet meer waar ik het zoeken moest. Na een uurtje Oxazepam genomen om rustig te worden maar hier had ik niet zoveel baat bij. In overleg met de huisartsenpost nog een 2e genomen die gelukkig wel werkte. De ochtend daarop toen ik wakker werd herkende ik mijzelf niet meer in de spiegel. Ik had grote pupillen en zag er verward uit. Mijn lichaam voelde niet meer van mij en heet leek alsof ik in een film beland was. In overleg met de huisarts de dosis gelijk afgebouwd naar 37,5 mg en daarnaast maximaal 6 x per dag oxazepam. Dit leek goed te gaan maar na 2 weken kreeg ik een hoge hartslag. In rust zat ik op 140, terwijl ik rustig op de bank lag. Uiteindelijk naar de huisartsenpost gegaan en bleek dat ik tachycardie had door de medicatie. Ik moest gelijk stoppen met de venlafaxine en starten met Propranolol om mijn hartslag weer rustig te krijgen... Voor mij nooit dit middel meer..

16-05-2021 | Vrouw | 41
venlafaxine (75mg)
Oproep! Zijn er nog mensen die ivm stoppen van Venlafaxine van Mylan over moesten stappen op het merk Teva en daar hinder van ondervinden? Na 10 jaar stabiel met Mylan, nu opeens terugval na 3 weken gebruik Teva

14-05-2021 | Vrouw | 49
venlafaxine (225mg)
Durfde eerst niets meer op sociaal gebied. Was bang voor mensen. Dat mensen naar mij keken. Nu met Venlafaxine ben ik er voor 90% van af. Maar ik moest toen ik begon wel erg doorzetten met de bijwerkingen. 12 weken lang. Maar het geeft mij nu al 7 jaar plezier. Nooit meer iets anders. O,ja kleinigheidje je wordt dikker. Maar ja wat is erger. De angst!

09-05-2021 | Vrouw | 52
venlafaxine (112,5)

05-05-2021 | Vrouw | 23
venlafaxine (75mg)
Ik ben in augustus vorig jaar overgestapt op dit medicijn 2x75 mg. Al snel bleek dat dit niet mijn medicijn was. Veel diaree geen eetlust en het leek niet veel te helpen. Toch maar even doorzetten en in januari in overleg besloten om af te bouwen om vervolgens naar een ander medicijn te gaan, Kortom ik heb spijt dat ik mijzelf niet heb ingelezen over dit medicijn, ik be[lees meer...]n van 2x 75 naar 1x75 gegaan de eerste 2 dagen ging dit goed. En de 3e dag had ik geen evenwicht meer het leek of ik contenu erg dronken was en ik kon me nergens meer op focussen toch even afgewacht en in paniek de huisarts gebeld rond 13:00 ik kon niks meer alleen maar in dezelfde houding liggen. Meteen moest ik weer bijpakken van het medicijn. Nu slik ik sinds dien 1x75mg en 1x37.5 mg en nog steeds vaak diaree en weinig eetlust ik ben aan het afbouwen maar voor mij nooit geen medicatie meer. Als ik 2 a 3 uur te laat ben met innemen van de medicijnen dan beginnen de afkickverschijnselen al te komen. Ik hoop dan ook dat ik binnen een half jaar van dit rotmedicijn af ben!

15-04-2021 | Vrouw | 42
venlafaxine (75mg)
Voel me veel rustiger, kan beter relativeren en mijn emoties zijn normaal en absoluut niet afgezwakt. Ik voel me een gelukkiger mens en wil niet meer anders

01-04-2021 | Vrouw | 20
venlafaxine (225mg)
Ik gebruik de venlafaxine nu ongeveer 3,5 jaar hiervoor heb ik 5 verschillende anti depressie medicijnen geprobeerd maar dit wad uiteindelijk de enige die mij heegt geholpen (begon wel pas te werken op de 225mg) ik merk wel dat ik moe word van de medicijnen maar dat is beter dan wat het eerst was. Bijwerkingen heb ik alleen op het begin een aantal gehad zoals misselij[lees meer...]kheid, koorst enzovoort. Heb opbouwen duurt wel erg lang maar dat hoort nou eenmaal zo. Het enige waar ik bang voor ben is om te gaan afbouwen omdat je niet weet hoe je hierop gaat reageren maar dat komt nog wel.. tot nu toe ben ik er een stuk opgewekter door en kom mijn bed weer uit. Ik heb zin om iets te ondernemen en ben een stuk zelfverzekerder door deze medicijnen. Ps: vergeet hem niet in te nemen dan word je 7 uur later erg moe en misselijk en ben je de volgende dag flink ziek door afkick verschijnselen

19-03-2021 | Vrouw | 33
venlafaxine (150mg)
Ik raakte in een heftige depressie met veel angst en paniekaanvallen. Na het besef liever dood te zijn dan te leven heb ik besloten in overleg met mijn huisarts dat ik het beste antidepressiva medicatie kon gaan gebruiken. Ik ben toen Venlafaxine op gaan bouwen. Hierbij was ik twee weken erg vermoeid en gedesoriënteerd. De paniek en angsten werden minder, alleen mijn drome[lees meer...]n werden heftiger en levensecht. Vaak werd ik gedesoriënteerd wakker en drijfnat van het zweet. Het nachtzweten werd een standaard iets. Mijn libido zakte naar het vriespunt en ik ontwikkelde zelfs een angst voor het geslachtsdeel van mijn man. Ik wilde met geen enkele mogelijkheid zijn piemel zien of aanraken. Naakt knuffelen was al een stap te ver. Alcohol drinken is absoluut onmogelijk want na 1 drankje voelde ik me al dronken en kreeg ik vaak een extreem emotionele bui van hysterisch huilen en spasmen. De dagen daarna had ik een oneindige kater met een waardeloos gevoel. Venlafaxine heeft zeker mijn leven gered om de doodgedachten te temperen en de ergste angst en paniek te stoppen. Nu ben ik op het punt dat ik weer wil genieten van liefde met mijn man en ik klaar ben met het extreme nachtzweten. Ook wil ik gewoon een wijntje kunnen drinken zonder dat ik als een hysterisch en spastisch figuur eindig. Ik heb veel therapie gehad, waaronder mindfulness, creatieve therapie, energetische therapie. Vooral de alternatieve geneeswijze heeft me geholpen dichterbij mezelf te komen en mij te accepteren. Angsten heb ik leren omarmen en bij gevoelens van paniek heb ik geleerd hoe hier rustig mee om te gaan en snel weer te bedaren. Traditionele gedragstherapie heb ik ook gehad maar dit raad ik echt af! Hierbij worden al jouw hersenspinsels afgekeurd en moet je hier een andere draai aan geven, gebaseerd op rationele denkwijzen. Dit is NIET behulpzaam bij depressie of angst en/of paniekstoornissen. Juist jouw angsten en alle rare gedachten moet je leren omarmen en het mag er juist zijn! Door deze af te keuren kom je alleen verder in de shitzooi. Gebruik je periode dat je Venlafaxine gebruikt om alternatieve en energetische therapieën in te zetten en onderliggende leed op te lossen. Zodra je het idee hebt dat je op eigen kracht weer licht ziet, kan je begonnen met de afbouw van Venlafaxine. Ik heb van 150 mg afgebouwd naar 75 mg en eerst twee maanden 75 mg geslikt. Vervolgens heb ik twee maanden lang om de dag 75 mg en 37,5 mg geslikt. Daarna heb ik twee maanden lang 37,5 mg geslikt. Deze verlaging vond ik echt het aller moeilijkst. Enorm veel paniekaanvallen en twijfels. Mijn dokter zei dat ik terug moest naar 75 mg alleen dit heb ik geweigerd, ik was al drie weken verder en ik heb niet voor niets die ellende doorstaan! Ik heb doorgezet en na 3,5 week hield deze ramp van terugval eindelijk op. Het was uiteraard geen terugval, maar bijwerkingen van de Venlafaxine verlaging! Ben hier altijd bewust van! JIJ bent NIET opnieuw ziek. De Venlafaxine spiegel is laag en je hersens moeten hier een nieuwe weg mee vinden. Dat ga je vinden. Mits je goede therapieën hebt ondergaan waarbij je werkelijk aan de onderliggende problemen hebt gewerkt. Nu ben ik sinds vijf dagen helemaal gestopt. Dit naar 0 mg gaat beter dan van 75 mg naar 37,5 mg. Ik heb rust genomen op het werk en wil minimale stress impulsen zodat ik dit goed kan ondergaan. Ik besef nu dat ik meer angst had voor het stoppen dan dat ik heb met het stoppen zelf. Ik doe veel ademhalingsoefeningen, meditatie en yoga. Dit helpt mij mijn lijf te onderscheiden van alle hersenspinsels die ik nu heb met het stoppen van de medicatie. Ik heb last van spasmen en trillen. Ik weet dat IK dit niet ben. Dit zijn bijwerkingen en ze zijn tijdelijk. Ik heb nog steeds energetische therapie en dit is erg fijn. Als zelfs ik kan stoppen met medicatie dan kan iedereen dit!!! Jij bent zelf jouw lijf en besef je dat alle pijn tijdelijk is. Mits je dus wel echt jouw trauma's heb verwerkt en bezig bent met een transformatie van innerlijke heftiek naar rust.