Ervaringen met Citalopram

citalopram

verminderde eetlust hoofdpijn trillingen angst duizeligheid verwijde pupillen wazig zien misselijkheid nerveus gevoel stijfheid kaak

Chronische depressie (62 meningen)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS) (25 meningen)
Psychische klachten (12 meningen)
Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (10 meningen)
Sociale fobie (5 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

17-08-2023 | Vrouw | 51
citalopram (40mg)

08-05-2023 | Vrouw | 53
Chronische depressie
Ik maakte mij veel zorgen altijd en om alles, dat is veel minder geworden door dit medicijn. Ik had moeite met rouwverwerking daarom kreeg ik Citalopram. Het medicijn in combinatie met veranderingen in persoonlijke omstandigheden hebben me op dit gebied best goed geholpen. Maar de bijwerkingen waren vervelend, mijn slaappatroon draaide en overdag was ik eindeloos moe en lu[lees meer...]kte het me niet wakker te blijven. Ook last van stijve gewrichten, vooral 's ochtends, plekken waar ik eerder last had van artrose speelden op. Vervelend ook de schommelingen in lichaams temperatuur: regelmatig zweetaanvallen, maar niet zoals indertijd in mijn overgang, nee echt peentjes zweten, en soms ook weer klappertanden van de kou.

20-05-2023 | Vrouw | 54
citalopram (10mg)
Graag wil ik weten of er meer mensen zijn die bij het gebruik van Citalopram bij inname van de eerste pil in de loop van de dag een hoge bloeddruk kregen, 150/110? Enorme onrust door druk op/in mijn lijf, hoofdpijn, slappe armen en benen, verergerde hartoverslagen. De knoop in mijn buik, die er al maanden zat, was weg maar binnen 2 uur na inname van het medicijn was ik al[lees meer...]s een dweil. Zijn er mensen die de hoge bloeddruk herkennen bij de eerste keer inname van dit medicijn, 10 mg? Dank alvast voor eventuele reacties.

08-04-2023 | Man | 54
citalopram (40mg)
Begonnen met 10 mg in november voor ernstige angst klachten na verlijden van dochter . Zit nu in april op 40 mg en merk nog steeds geen verbetering. Vooral in de ochtend is het een ramp. Wordt ontzettend nerveus wakker en heb hartkloppingen, dit zakt af tijdens het werk. Oxopam haalt het ergste gevoel weg, ben ook de hele dag aan het klemmen met mijn kaken. Tot nu toe heb [lees meer...]ik weinig vertrouwen dat het medicijn gaat helpen.

11-11-2023 | Vrouw | 55
citalopram (10mg)
De eerste week goed ziek geweest meer paniek misselijkheid .na 6 dagen dacht ik he ik voel me lekkerder en nu na 8 weken gebruik ben ik weer de oude ik, gelukkig rustiger liever slaap beter en 9.5 kilo lichter doordat ik geen emotie eten meer heb Ik wilde er nooit aan beginnen, maar nu achteraf had ik het 3 jaar eerder moeten nemen 😁

06-01-2024 | Vrouw | 56
citalopram (20mg)

24-05-2023 | Vrouw | 56
citalopram (10mg)
Ik slik nu 7 wkn citalopram en het werkt nog niet echt heel veel, ik durf wel wat meer naar buiten,wandelen met mijn hondje, de paniekaanvallen komen bij mij als er iets gebeurt in mijn lichaam. Ze waren minder geworden maar sinds gister zijn ze weer terug heftiger dan daarvoor, ik heb een vraag, wat doen jullie als je een paniekaanval hebt, ik weet het even niet meer en [lees meer...]hoop dat jullie ervaringen met mij willen delen, beetje geruststelling ,

28-04-2023 | Vrouw | 56
citalopram (10mg)
Ik kreeg dit middel voorgeschreven omdat ik aanvallen kreeg van niet goed worden,lichamelijke klachten, heeft iemand ook citalopram voorgeschreven gekregen vanwege lichamelijke klachten of niet goed wordenaanvallen?

14-04-2023 | Vrouw | 56
citalopram (10mg)
Ik slik nu 7 dgn citalopram 10mg. Ben hiermee begonnen vanwege aanvallen dat ik me helemaal niet goedvoelde met gevolg paniek en angst. Heb bloedonderzoek gehad en hartfilmpje hier kwam niks uit. Arts adviseerde met citalopram te beginnen. Maar wat is dit zwaar, continue bang voor dood, voel me zo afwezig afgewisseld met huilbuien ,snachts niet durven slapen onrust. Hee[lees meer...]ft iemand dezelfde ervaring en kan mij beetje oppeppen want op dit moment wil ik eigenlijk stoppen en is het misschien beter om ze savonds in te nemen ipv smorgens

11-04-2023 | Vrouw | 57
citalopram (10mg)
Sinds 10 dagen gebruik ik de druppels van Citalopram. Opgebouwd nu van 2 naar 5 druppels. Moet nog door naar 8 a 10. Maar de meeste dagen tril ik enorm van binnen, van top tot teen! De tinnitus wordt ook erger. Ook overal spierpijn, waar ik nou juist van af was :( Bij de apotheek adviseren ze om wat langer door te gaan op 4 druppels. Ze zijn niet bekend met het heftige tr[lees meer...]illen.De dokter zegt: schouders er onder, een stijve spier kan er ook nog wel bij :( Ik twijfel of ik door moet gaan...

03-02-2024 | Vrouw | 58
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Vandaag mijn eerste pil genomen. Best eng. En door de positieve verhalen houd ik mij vast dat het goed gaat komen. Dank iedereen.

02-10-2023 | Vrouw | 58
citalopram (10mg)
Ben nu 6 wkn begonnen. Geen bijwerkingen behalve het slapen is een ramp. Inslapen gaat slecht en weer heel vroeg wakker. Wat een ellende, gaat dit beter worden?

22-12-2023 | Vrouw | 60
citalopram (10mg)
Vanaf de eerste week begon het trillen van binnen. De arts zei dat het tussen mijn oren zat en niet aan de citalopram.Ik kreeg zelfmoordgedachten. Ik kreeg slapeloosheid. Na 4 jr ploeteren besloot ik zelf af te bouwen.Ik herkende mezelf niet meer. Het afbouwen was zwaar maar ik zette door omdat mijn slaap terug kwam. Ik ben nu 3 jr van deze rotzooi af. Nooit meer voor mij.[lees meer...] Het trillen van binnen is nooit over gegaan. Ik denk dat deze rotzooi mijn neurosysteem heeft aangetast/beschadigd.

23-11-2023 | Vrouw | 60
citalopram (20mg)
In 2020 dit medicijn gaan gebruiken voor angst stoornis. Het werkt super, dat moet gezegd worden. Probleem alleen is dat ik heel snel veel aankwam, en zelfs met een dieet ging het er niet af. Ik voelde mij door het overgewicht erg onprettig. Afgelopen zomer ben ik onder begeleiding af gaan bouwen. De klachten zijn niet terug gekomen. Het gewicht gaat nu netjes omlaa[lees meer...]g! Het heeft me goed geholpen, maar wil nooit meer terug.

15-06-2023 | Vrouw | 60
citalopram (10mg)
Ten eerste vindt ik het erg jammer dat ik niet mijn dosering kan aangeven hier boven. En ook nirt het merk Strides Ik ben een vrouw van 60 en heb veel mee gemaakt daarom gebruik ik vloeibare citalopram 0.5 mg ja je leest het goed een hele lage dosering. Ik gebruik het al 6 mnd. Het voordeel van vloeibaar is dat je de vervelende bij werkingen van AD hier mee zelf bepaald.[lees meer...] Eerst had ik 5 Jr escitalopram maar bleef ondanks lage dosering moeite houden met concentratie. Bij de citalopram voel ik mij beter rustiger en beter slapen zonder dat vreselijk dromen wat onrust geeft en na mijn eigen ervaring ook komt door hogere doseringen. Ik gebruik een spuitje van 10 mg vul ik met water, dan 1drup citalopram in eierdopje met de in houd van spuitje, dat trek ik weer op en spuit het leeg tot2,5 en dat is gelijk aan 0,5 mg. Ik heb mijn leven weer terug. Wel zeg ik er bij dat ik altijd heftig reageer op medicatie en altijd lagere doseringen krijg die mij helpen. Dus mijn tip ga je dit gebruiken begin met vloeibaar bouw dit langzaam op ik had met 14dg echt resultaat met hele kleine beetjes dan heb je er amper last van

04-05-2023 | Man | 60
citalopram (10mg)
5 dagen geleden gestopt met Zoloft na 9 jaar ( had daarvoor op en af AD). Deze was 1 jaar geleden niet meer te krijgen en Setraline van een ander merk werkte niet. Ik raakte totaal in paniek nadat er iets lichamelijks bij mij was geconstateerd. Een week afgebouwd ( een hel) en vervolgens Citalopram 10mg. gebruikt. Nu 5 stuks geslikt ( ook een hel). Ik eet bijna niet, hoo[lees meer...]guit iets licht, want direct na het eten, doet mijn buik pijn of blijft het 3-4 hangen. Elke negatieve gedachte wordt versterkt en moet veel huilen. De ochtenden zijn het ergs en pas laat in de avond begin ik iets te kalmeren en kan weer een beetje relativeren. Ik loop dagelijks minimaal 30 minuten, maar als ik thuis kom begint weer de ellende. Ik moet weer doorzetten, maar als alleenstaande is het zeer moeilijk en zoek regelmatig nog de resterende familie en vrienden op om me te uiten. Ik hoop snel effect te hebben.