Citalopram

citalopram

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

09-09-2019

Citalopram (citalopram)

Ik ben begonnen met 20mg, wat eerst prima werkte, maar toen door gewenning ben ik omhoog gegaan naar 30mg. Helpt bij mij zeker bij mijn stemmingsklachten (hoewel ik ook in therapie ben, dus dan is het altijd een combinatie).
24-08-2019

Aanhoudende depressie
09-08-2019

Citalopram (citalopram)

Lieve mensen, oh wat heb ik geworsteld met mezelf, met mn somberte en mn angsten. Dit had ik nooit (nooit!). Ik ben een sportieve, super gezonde vrouw met zeer goede baan. En toch ging t mis, wrsl getriggerd door relatiebreuk. Ik werd steeds somberder en tot in de middag kwam er niks uit mn handen. Het werd steeds erger. Ik hsb alles geprobeerd, me auf gewandeld, yoga, goe[lees meer...]ie therapie, Ayurveda, en alles wat op spiritueel gebied maar mogelijk is. Pillen heb ik driekwart jaar tegengehouden. Tot ik soms niet meer wist hoe ik t einde van de dag zou halen. Ik ging overstag. Eerst nog eigenwijs met een halve dosis (10 mg), dat hielp niks. En op de 3e dag van de 20 mg dosis: bam! Mn leven terug. Echt waar. En met mezelf afgesproken om dit een half jaar de kans te geven. Ik kreeg er weer zin in, pakte mezelf op, ben weer gaan werken, ontmoette een grote liefde en kon weer stralen! Kan nog steeds niet geloven dat t zo werkt en wat t voor me heeft betekend. Na een half jaar heb ik een paar weken weer de halve dosering geslikt en nu ben ik sinds een maandje zonder en dat gaat goed. Wel ben ik in de tussentijd heel goed voor mezelf blijven zorgen. Dus goed eten, veel bewegen en goeie therapie. Ik zie het niet als wondermiddel, maar wel net als dat zetje of duwtje dat je jezelf soms niet meer kunt geven!
19-07-2019

Citalopram (citalopram)

Ik heb 3 weken afgezien als een hond, zo ziek, fysiek en mentaal, ben ik nog nooit geweest. Een dag precair door, gelukkig heeft iemand ingegrepen. De medicatie was dus niet goed voor mij. De dokter was vergeten zeggen dat als men zich lamlendiger voelde na 3-tal dagen, ik terug moest komen. Ik heb de volle 3 weken uitgedaan en hij was versteld. Heel veel mensen zijn hierm[lees meer...]ee gebaat, ik dus niet. Ik kan dus geen middelen verdragen met SSRI of SNRI er in. Eindelijk na 7 maand een goed middel gevonden: Remergon (basis van dopamine). Dit was mijn redding. Besluit: wacht niet te lang om, als het slechter gaat na inname van nieuwe medicatie, de dokter te contacteren. Niet elk middel is goed voor iedereen.
04-07-2019

Citalopram (citalopram)

Ik had last van angst en depressie en hoopte dat Citalopram me daarmee zou gaan helpen. Het medicijn leek eerst aan te slaan, maar ik had wel concentratieproblemen en kon geen orgasme meer krijgen. Later werd ik erg onrustig en niet meer mezelf, ik bleek uiteindelijk hypomaan, manisch en licht psychotisch geweest te zijn en uiteindelijk heb ik daardoor veel problemen in mi[lees meer...]jn leven gekregen. Dit schijnt voor te komen bij Citalopram, met name als je daar aanleg voor hebt. Voordeel is wel dat ik nu weet dat ik bipolair ben en Lithium me helpt.
02-07-2019

Citalopram (citalopram)

Ik slik het nu een week en heb geen eetlust meer. Krijg geen hap door mijn keel. Weet iemand of dit zal blijven? Zijn er meer mensen die dit ervaren hebben en dat het snel wegtrok deze bij werking?
29-06-2019

Citalopram (citalopram)

: vanaf het begin van de start met citalopram vanaf die tijd misselijk en ondanks langzaam opbouwen met druppels , iedere week maar 1, nog steeds erg misselijk en zelfs overgeven. en meer paniekaanvallen en onrust gekregen. Ik lig de hele dagen op de bank heb geen zin meer om wat te gaan doen , en kom nu bijna niet meer buiten. Ik heb nu van de huisarts voor een week terug[lees meer...] 40 mg omazaprol gekregen en misselijkheid eindelijk weg en maagpijn ook. maar wel duizelig nu omdat ik van 8 druppels naar 10 ben gegaan en heel veel paniekaanvallen en onrust in mijn lichaam . mijn smaak nu wel weer iets terug .
06-06-2019

Citalopram (citalopram)

De eerste week bijwerkingen gehad maar sinds de 2e week voelde ik me iedere dag beter. Meer energie, betere nachtrust en de negatieve vibe is weg en heeft plaats gemaakt voor een positieve vibe.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (531) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum