citalopram

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

18-10-2019 | Vrouw | 29

18-10-2019 | Vrouw | 29

15-10-2019 | Vrouw | 66
citalopram (40mg)
Ik ben begonnen met 20 mg en daar merkte in geen verschil mee, het is verhoogd naar 40 mg en nu merk ik dat ik vlakker wordt, ik zie weer lichtpuntjes in mijn leven, klein weliswaar, maar ze zijn er. Ik schrok van de eerste keer dat ik weer neuriede. Maar ben er ook heel blij mee. Ben zo tegen medicatie, maar na zo. 'n lange periode van geen licht is het fijn om weer wat [lees meer...]positiefs te ervaren.

19-09-2019 | Vrouw | 29
citalopram (15mg)
Ik gebruik dit medicijn nu sinds maart, dus ruim 7 maanden. Maar ik kan eigenlijk niet veel bruikbaars zeggen over deze medicatie. Ik vroeg mij dan ook af hoeveel mg anderen van dit medicijnen gebruiken. Ik gebruik nu 15mg, (voor angst + depressie) en merk redelijk verschil, dat zeker, ik ben 'positiever', en ik pieker/denk veel minder. Vooral dat laatste is heel fijn, no[lees meer...]rmaal kon ik alle opties 1000.000 keer overwegen: 'wat als....', 'zou ik dat wel kunnen zeggen...' etc etc... Echter maakt het me heel loom, het boeit me allemaal niet...bijna lui zou ik willen zeggen. Ik kan de hele dag op bed liggen en alles 'komt morgen wel'. Ik heb zelf het gevoel dat het aantal mg mij te weinig is, de psych zegt dat ik zelf moet experimenteren met het hoeveel aan mg. Aan de ene kant wil ik dus verhogen, aan de andere kant ben ik bang dat het verhogen het niet minder erg maakt, maar dat het luie,lakse, lome erger wordt. Daarom hoop ik reacties te ontvangen, zodat ik weet wat iedereen gemiddeld (mg) ervan gebruikt. Ik ben zelf 29, 1.66m en weeg +-60 kilo. Hopelijk ontvang ik wat reactie!

15-09-2019 | Vrouw | 30
citalopram (30mg)
Ik ben begonnen met Citalopram vanwege piekeren. Het werkte goed na 9 weken kreeg ik opeens heel veel klachten. Klachten die ik niet had voor dat ik met dit medicijn begon. Ernstige angst en depressie klachten en rare angstige senaties door mijn lichaam. Ik had in die 9 weken opgebouwd van 10 naar 30 mg. Ik ben nu aan het afbouwen maar de klachten gaan niet weg. Heeft iema[lees meer...]nd dit ook meegemaakt? Ben radeloos!

09-09-2019 | Vrouw | 23
citalopram (30mg)
Ik ben begonnen met 20mg, wat eerst prima werkte, maar toen door gewenning ben ik omhoog gegaan naar 30mg. Helpt bij mij zeker bij mijn stemmingsklachten (hoewel ik ook in therapie ben, dus dan is het altijd een combinatie).

24-08-2019 | Vrouw | 44
citalopram (10mg)
Aanhoudende depressie

09-08-2019 | Vrouw | 42
citalopram (20mg)
Lieve mensen, oh wat heb ik geworsteld met mezelf, met mn somberte en mn angsten. Dit had ik nooit (nooit!). Ik ben een sportieve, super gezonde vrouw met zeer goede baan. En toch ging t mis, wrsl getriggerd door relatiebreuk. Ik werd steeds somberder en tot in de middag kwam er niks uit mn handen. Het werd steeds erger. Ik hsb alles geprobeerd, me auf gewandeld, yoga, goe[lees meer...]ie therapie, Ayurveda, en alles wat op spiritueel gebied maar mogelijk is. Pillen heb ik driekwart jaar tegengehouden. Tot ik soms niet meer wist hoe ik t einde van de dag zou halen. Ik ging overstag. Eerst nog eigenwijs met een halve dosis (10 mg), dat hielp niks. En op de 3e dag van de 20 mg dosis: bam! Mn leven terug. Echt waar. En met mezelf afgesproken om dit een half jaar de kans te geven. Ik kreeg er weer zin in, pakte mezelf op, ben weer gaan werken, ontmoette een grote liefde en kon weer stralen! Kan nog steeds niet geloven dat t zo werkt en wat t voor me heeft betekend. Na een half jaar heb ik een paar weken weer de halve dosering geslikt en nu ben ik sinds een maandje zonder en dat gaat goed. Wel ben ik in de tussentijd heel goed voor mezelf blijven zorgen. Dus goed eten, veel bewegen en goeie therapie. Ik zie het niet als wondermiddel, maar wel net als dat zetje of duwtje dat je jezelf soms niet meer kunt geven!

Thyrax Duotab (849) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (545) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum