citalopram

Bij  DepressieX

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

19-03-2020 | Vrouw | 34
citalopram (20mg)
Ik slik dit medicijn nu 12 jaar en ben inmiddels aan het afbouwen omdat het al jaren niets meer voor me doet. Toen ik startte met het medicijn trok de mist uit mijn hoofd, ik had weer motivatie en sliep weer normaal. Het was heel fijn. Maar deze effectiviteit verdween bij mij gaandeweg. Volgens de arts zou er geen gewenning optreden zoals als bij slaaptabletten. Hogere dos[lees meer...]ering had bij mij geen effect en wilde ik ook niet. Afbouwen is heel lastig, en moet geleidelijk gaan. Er onstaan erg vervelende bijwerkingen, duizelig etc, je kan lastig functioneren. Mensen let op met antidepressiva alsjeblieft, een wonderpil bestaat niet, en dit medicijn was voor mij althans geen structurele oplossing. Probeer eerst te kijken naar je leefstijl en je gedachten. Continu negatieve gedachten over jezelf zijn ziekmakers. Sporten en mentale ontspanning, lezen helpt mij heel erg te ontspannen, (fysieke) offline bezigheden.. Minder met caffeine en alcohol.

12-12-2019 | Vrouw | 61
Depressief
Citalopram 2weken 10mg daarna 20 mg erg veel bijwerkingen slik het nu bijna 5 weken en weinig resultaat alleen 2 dagen me goed gevoeld weet niet of bij mij niet werkt of dat het na 6 weken resultaat is daarbij gebruik ik lorazepam anders slaap ik niet

20-09-2020 | Vrouw | 44
citalopram (30mg)
veel bijwerkingen weinig resultaat

12-09-2020 | Vrouw | 80
citalopram (10mg)
Depressief

08-09-2020 | Vrouw | 34
citalopram (15)
Hoi allemaal. Ik hoor graag of er iemand is met deze ervaringen, hopende mij gerust te kunnen stellen. Ik slik 4 jaar citalopram met succes. 9 augustus dit jaar voelde ik mij depressief worden en ben toen iom de arts van 15 maar 20 mg gegaan. Ik ben direct erg ziek geworden, zo erg dat ik niet meer functioneer, geen energie en geen eetlust. Ook de depressieve gedachten wer[lees meer...]den erger. Mijn huisarts adviseerde terug te gaan naar 15 mg op 28 augustus. Tot op heden ben ik zo ziek, al de 4e week bijna. Ik denk dat mijn arts het verkeerde advies gegeven heeft waardoor ik nu nog langer ziek ben. Is er iemand met een soortgelijke ervaring?? Hoor heel graag van je, ik voel me de wanhoop nabij. Liefs Lin

17-08-2020 | Vrouw | 24
citalopram (20mg)
Slik nu een aantal dagen citalopram 20mg. Na 24 uur begon ik lichte uitslag op mijn benen te krijgen. Deze uitslag werd met de dag erger en zijn nu soort vochtblaasjes geworden. Erg veel pijn en gevoel van brandwonden, waarbij de uitslag omhoog trekt. Op advies van de HA gestopt en nu aan antibioticum. 0.0% werking voor mij.

18-07-2020 | Man | 52
citalopram (20mg)
Ben net begonnen met deze medicijnen 1 x per dag 20 mg. Nu 2 gehad. Sta op de kop beroerd misselijk. Slapen gaat al weken niet. Alle nachten wakker dus ook oxazepam erbij. Maar is niet te doen zo beroerd ben ik. Ben helemaal op

06-01-2020 | Man | 44
citalopram (10mg)
Vrijwel vanaf het begin overal in mijn lijf jeuk. Geen positieve werking.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum