ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 2 van 7
09-08-2018

Chronische depressie

Na al een aantal andere soorten medicijnen geprobeerd te hebben, ben ik mijn vertrouwen in antidepressiva verloren. Ik heb venlafaxine geprobeerd, maar de opbouwperiode was te heftig, vervolgens heb ik wellbutrin geprobeerd, sertraline en escitalopram. Helaas zonder veel resultaat. Al heb ik wel escitalopram een aantal jaren gebruikt, omdat ik het idee had dat het wel iets[lees meer...] deed. Toch kwam ik tijdens gebruik van escitalopram toch regelmatig in een diep dal. Vorige zomer ben ik afgegleden naar het diepste dal dat ik heb gekend. Ik lag hele dagen op bed te piekeren en verwaarloosde mijzelf en mijn huis. Ik kwam alleen nog mijn bed af voor mijn werk. Mijn omgeving greep in zo kwam ik bij een psychiater terecht. Hij had vaker vrouwen gezien met mijn problematiek en schreef me fluoxetine voor. Het heeft even geduurd, maar dit medicijn heeft mij erg goed geholpen en ik denk dat ik hier ook niet meer mee wil stoppen. Echter zijn de bijwerkingen wel erg vervelend. Ik heb eerder maagproblemen of misselijkheid en ik heb een seksuele stoornis gekregen. Dat is als jonge vrouw wel erg frustrerend. Ik hoop dat in de toekomst er wat op kan worden gevonden om deze bijwerkingen te verminderen.
19-07-2018

Chronische depressie

Ik slik nu al meer dan 20 jaar Fluoxetine en heb er heel veel baat bij. Ik worstelde al sinds mijn 14e met een chronische depressie en boulimia en anorexia. Diverse psychotherapie gedaan, ook alternatieve therapien. Uiteindelijk van de huisarts Prozac voorgeschreven gekregen. Dat heeft mijn leven enorm veranderd. ik had weer zin in de dag en ik hoorde weer vogels fluiten[lees meer...] en zag weer de kleine dingen in de natuur en om me heen. Na een jaar of 10 gebruik liep mijn relatie stuk en kreeg in een terugval (depessie, mezelf pijn doen). In therapie gegaan en psycholoog vermoedde bijwerking van zelfmoord-gevaar. Overgestapt op anafranil. Dat ging redelijk maar ik voelde me niet mezelf zoals ik voor de terugval was en had ook weer veel meer last van mijn eetstoornis. Na een jaar weer terug naar Prozac. Officieel moet je het een opbouwen en het ander afbouwen maar daar werd ik zo ziek van dat ik na eerste afbouw gewoon geswitched ben. Ik ben geen arts en raadt niemand aan om dit zomaar te doen, maar bij mij ging het dat goed. Sindsdien slik ik al weer meer dan 10 jaar Fluoxetine en als het aan mij ligt ga ik er ook nooit meer mee stoppen. Mensen met een ernstige / chronische depressie die geen medicatie nemen snap ik niet. Voor alle niet-psychische klachten vind iedereen het normaal dat je medicatie of medische hulpmiddelen gebruikt. Als therapie niet helpt en je komt er niet vanzelf uit, stop met koppig zijn en als je het advies krijgt van de arts, gebruik medicatie. Het leven kan namelijk echt leuk zijn en het is zone als je dat mis loopt.
19-07-2018

Chronische depressie

Ik had wel geaccepteerd dat ik soms hoofdpijn kreeg en dat ik al snel begon te zweten. Maar nu ik andere medicijnen heb ben ik toch wel erg blij dat dat niet meer is.
05-06-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Helpt wel enigszins, maar klachten zijn niet weg.
19-05-2018

14-05-2018

Obsessieve-compulsieve stoornis

Gestart met fluoxetine omdat deze bekend staat In het begin last van hoofdpijn, vermoeidheid en slecht slapen. Ook was mijn eetlust afgenomen met gewichtsverlies tot gevolg. Later nam mijn eetlust toe en resulteerde in eetbuien en gewichtstoename. Ik voelde mij vaak lusteloos en had nergens meer zin in (koken van een maaltijd, opruimen, voor mezelf zorgen). Gestart met [lees meer...]20 mg en uiteindelijk opgehoogd naar 60 mg. Omdat de bijwerkingen toenamen en effect op dwangklachten niet voldoende was, ben ik uiteindelijk overgestapt naar fluvoxamine.
10-05-2018

Chronische depressie

Ik gebruik al heel lang Fluoxetine voor depressie. Ik zou er zo graag van af willen maar heb het twee keer gebruikt en niet gelukt. Tweede keer dat ik afbouwde in drie maanden ging het in het begin goed maar na 6 weken helemaal geen gebruik meer ging het fout en voelde ik me vreselijk. Ben toen weer begonnen. Wie heeft hier ervaring mee en heeft een goed afbouwsche[lees meer...]ma voor me, wellicht kan ik het nog één keertje proberen.
09-05-2018

Fluoxetine (fluoxetine)

Ik slik dit vanwege een gegeneraliseerde angststoornis. Piekeren en heel veel onrust en nervositeit en angst. Na al 2.5 week begon ik verschil te merken en zit nu op een week of 7. Het middel helpt me goed. Ik ben weer veel meer mezelf en de extreme angst en nervositeit is vrijwel weg. Piekeren doe ik nog wel. En slapen wil ook nog niet helemaal zoals vroeger. Maar ben er[lees meer...] erg blij mee..heb eerst een weekje 10 mg geslikt. Daarna 20. Zit nu nog steeds op 20 mg 1x daags in de ochtend. Totaal geen last van bijwerkingen (gehad). Echt top!
Pagina 2 van 7

Mirena (2089) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (839) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (477) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (458) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (370) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!