fluoxetine

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

28-07-2019 | Vrouw | 49
fluoxetine (20mg)
Vlakt af. Nergens zin in. Geen zin in leven. Je vraagt je hoe lang je nog moet.

10-07-2019 | Vrouw | 22
Anorexia
Geslikt wegens zware depressie in combinatie met een eetstoornis. altijd doodmoe en na 1 jaar al 50 kg aangekomen omdat mijn braakreflex zo goed als weg was maar de eetbuien bleven. nu weer op zoek naar iets dat wel werkt. Hiervoor heb ik al sertraline, escitalopram (beide verschrikkelijk trouwens), en nu een TAC antidepressiva aan het proberen.

08-07-2019 | Man | 53
fluoxetine (20mg)
Het gaat gewoon niet goed vreselijke sombere gedachten. Aan de dood niet in de zin van zelfmoord maar van pfff hoelang moet ik nog leven. Mijn leven is een last geworden. Ik ben een blok aan mijn eigen been.

04-07-2019 | Vrouw | 34
fluoxetine (20mg)
Ik nam Fluoxetine tegen depressie en angst, maar het na 2 weken gestopt omdat ik erg veel last had van bijwerkingen. Ik zweette 's nachts heel erg en had nachtmerrie, voelde me vervreemd en had anderzijds hypomane neigingen.

19-06-2019 | Man | 66
fluoxetine (20mg)
De 1e 6 weken 20 mg per dag gebruikt. Nu sedert een paar dagen : 40 mg per dag ! Bevalt goed !

11-06-2019 | Vrouw | 25
fluoxetine (20mg)
Na 2 weken gestopt met dit middel ivm ernstige bijwerkingen. Heel erg moe, afgevlakt, tot niks om staat en erg misselijk en buikpijn.

06-06-2019 | Man | 16
fluoxetine (20mg)
Ik heb drie jaar een depressie gehad, met opnames etc. Fluoxetine werd mij gegeven in de psychiatrie in combinatie met cognigtieve gedragstherapie, psycho-motorische therapie en systeemtherapie. We begonnen de eerste week met 5mg, de week daarna 10 mg en zo door naar de 20mg. Dit heeft mij erg geholpen over mijn depressie te komen. Wat betreft de bijwerkingen. Bij start[lees meer...] eigenlijk nergens last van. Echter gebruik ik het nu 1 jaar en ben sinds een half jaar stabiel en heb ik nu wel last van lage bloeddruk, vooral s'nachts, interesseverlies in anderen (wat mij eerlijk gezegd niet veel boeit, aangezien ik mij altijd zorgen maakte om anderen) en soms duizeligheid/black-outs. Naar mijn mening is het gebruik van dit medicijn het zeker waard geweest voor mij. Op het moment is dit een steuntje in de rug voor mij en ik weeg de voordelen zwaarder dan de nadelen! Als iemand nog vragen heeft, beantwoord ik deze graag .

04-06-2019 | Man | 22
fluoxetine (10)
1ste twee uur na inname gelijk rustig, daarna een week door een chemische hel met amper kunnen leven en functioneren. Om psychisch van te worden, per direct gestopt na 6 dagen, de week heb ik geeneens vol gehouden.

30-05-2019 | Vrouw | 33
fluoxetine (20mg)
Fluoxetine is o.a voorgeschreven voor een angststoornis. Na goed onderzoek te hebben gedaan en te hebben overlegd met psychiater zijn we met dit middel gestart (20mg). Ik heb eerder andere antidepressiva gehad (goede ervaring)dus wist een beetje wat me te wachten stond. Vond het toch wel eng om het middel in te nemen. Eerste dag helemaal niks gemerkt, alleen in de nacht w[lees meer...]erd ik om 4 u klaarwakker. De tweede dag merkte ik beetje 'high' was. Is moeilijk te beschrijven..wazig zien, ontstabiel,duizelig achtig gevoel maar was te doen. Wel goed in slaap komen maar weer om 4 u klaarwakker. Derde en vierde dag eigenlijk hetzelfde maar nu kreeg met ik met vlagen brandend maagzuur oprispingen en gewrichtspijn en droomde ik heel vreemd. Ook durfde ik niet meer alleen naar buiten want als ik moest praten kreeg ik meteen een paniekaanval. Was ook erg onrustig. De vijfde dag van inname werd ik wakker. Moest direct naar het toilet en had extreme honger. Heb me wat gegeten maar kon weer direct naar het toilet gaan. Het koude zweet brak me uit, buikpijn, tintelingen in tong en ging bijna out. In bed gaan liggen om tot rust te komen. Denk dat angst ook zeker eern rol heeft meegespeeld. Had hele koude voeten en handen maar continue koud zweet. Met huisartsenpost gebeld en in overleg meteen gestopt met de fluoxetine. Helaas wist ik vantevoren niet dat de halfwaardetijd lang is en het niet meteen uit het lichaam verdwijnt. Heb ondertussen al 5 dagen geen fluoxetine meer genomen maar merk nog steeds dat het niet uit mn lichaam is. Ben nog altijd zo 'high', val moeilijk in slaap en droom vreemd, heb wel honger maar geen zin om te eten en blijf het liefste in bed. Psychiater had dit nog nooit meegemaakt. Wat een troep..was ik maar nooit begonnen ermee. Ik hoop dat het snel uit mijn lichaam is..

29-05-2019 | Man | 30
fluoxetine (20mg)
2 jaar ingenomen, heeft mij absoluut geholpen. I.o.m. Huisarts nu aan het afbouwen. Van 20 naar 10mg. Na 2 weken tintelingen in m’n benen, dit was na 1 week over. Nu veel hoofdpijn, misselijk met momenten, zwetend wakker worden, niet kunnen werken. Hopelijk wordt dit snel minder.. meer ervaringen bij het afbouwen (ontwenningsverschijnselen)?

22-05-2019 | Man | 64
fluoxetine (10mg)
Chronische depressie
Combinatie met mirtazapine 22,5 mg/dag (wegens destijds slaapproblemen). Het gaat al ruim 10 jaar goed, geen depressie meer. Echter het is onduidelijk in hoeverre dit komt door de medicijnen. Sinds ik volledig in de WAO zit en leuk, stressarm vrijwilligerswerk doe, gaat het goed. Ik kan de medicijninvloed alleen testen door de medicijnen te gaan afbouwen, maar daartoe ben[lees meer...] ik niet bereid. De psychiater zei destijds dat ik levenslang antidepressiva moet blijven gebruiken wegens al 3-4 eerdere depressies, dus daar houd ik mij maar aan.

21-05-2019 | Man | 43
Over het algemeen tevreden

07-05-2019 | Vrouw | 60
Chronische depressie
Binnen een paar dagen nadat ik dit middel ben gaan slikken verdween de rem tot automutilatie. waar ik dat eerst nog tegen kon houden kon dat nu niet meer met alle gevolgen van dien. Menstruatie verdween en is nooit meer terug gekomen. Totale afvlakking van emoties, niet meer kunnen huilen of lachen, ik voelde niks meer, geen zin meer in seks, geen orgasme mogelijk. ruim [lees meer...]25 kilo aangekomen die er nu, na ruim een jaar gestopt te zijn met die troep, er niet meer af te krijgen zijn. En het had totaal geen effect op de depressie, die werd zelfs erger doordat ik veel te zwaar ben geworden. Ik walg van mezelf nu. Na vele jaren slikken (je doet apathisch wat je arts zegt omdat je hoopt dat hij het beste met je voor heeft) ben ik gestopt. Nog net zo depressief maar ik slik nooit geen antidepressiva meer , het is troep waar alleen de Farmaceutische industrie beter van wordt en niet de patiënt. Ik heb tussendoor nog een korte tijd Efexor geslikt en ten werd ik zo suïcidaal dat dit bijna mijn leven heeft gekost. Ik had toen 2 jonge kinderen, dat zou dus vreselijk zijn geweest voor hen. Na het stoppen van de fluoxetine kwam langzaam de emotie terug, ik kon weer huilen en dat voelde zo goed, dat ik dat weer kon. Ik kan weer emotioneel worden als iets me raakt, een boek, iets wat ik zie op tv of om me heen. Ik kan weer een orgasme krijgen. Helaas gaan de kilo's er niet meer af, wat ik ook probeer. Ik neem het iedereen die me deze troep aangesmeerd heeft dit zeer kwalijk. Want deze mensen moeten toch beseffen dat niemand zit te wachten op overgewicht.

04-05-2019 | Man | 50
fluoxetine (40mg)
Voor de 2e maal gestart met fluoxitine. Hevige angst en paniekaanvallen. Functioneerde niet meer in werk en prive. Werd ook lichtelijk depressief. Kon absoluut niet meer omgaan met conflicten. Nu op week 8. Eerste 2 weken waren letterlijk een hel! Met o.a. zelfmoordgedachten. Vreselijk veel spanning, angst en paniek. Op week 3 dosis naar 40 mg opgehoogd. Geen merk[lees meer...]bare bijverschijnselen bij deze ophoging. Heel langzaam namen de vervelende verschijnselen af. Minder momenten van angst,spanning en stress. Meer momenten van rust. Spanning zit er nog wel. Maar te behappen. 3 weken niet gewerkt. Nu in week 8 geef ik mijzelf een cijfer 6,5. Aan het begin zat ik op een cijfer 3! Minder angst, stress, paniek. Maar het blijft moeilijk. Weinig energie en motivatie. Hoop dat dit in de komende weken verbeterd en mijzelf minimaal een cijfer 7 kan geven.

19-04-2019 | Vrouw | 44
fluoxetine (10mg)
Ik heb al mijn hele leven angsten en paniek, ik wou geen medicatie nemen uit schrik voor de bijwerkingen. Ik gebruik kruiden en magnesium en probeer te sporten en gezond te leven. Maar ik heb nu toch besloten om iets te nemen omdat ik soms depressieve gevoelens heb en omdat een angststoornis zo uitputtend is. En het is te vroeg om al te merken of het echt helpt, maar i[lees meer...]k ben blij dat de bijwerkingen goed te verdragen zijn(, ik neem nu 5 dagen 10 mg) en ik ben gaan werken en het ging. Alleen minder goed slapen en afwisselend wat onrust en moe, maar zeker niet fel, terwijl ik sterk reageer op medicatie. Dit is mijn ervaring tot nu toe, IK was echt heel bang om iets te nemen en nu valt het goed mee.

14-04-2019 | Man | 31
fluoxetine (20mg)
een aantal jaar lang had ik zo nu en dan last van angsten. soms piekten het zodanig dat ik niet eens meer durfde te douchen boodschappen doen of de hond uitlaten . afgelopen winter kwam het tot een dusdanig niveua dat ik heb besloten na overleg van de huisarts om fluoxetine te gaan proberen . ik schrijf deze resentie omdat ik in die tijd dagelijks bezig ben geweest naar he[lees meer...]t zoeken van positieve verhalen over dit medicijn . dit om mezelf ervan te kunnen overtuigen dat ik vol moest houden en het echt beter ging worden . jammer genoeg was het flink zoeken naar positieve verhalen . zelf ben ik van mening dat mensen pas ergens gaan klagen als er iets niet goed is en dat dat de reden is dat er weinig positiefs te vinden is hier over . darom schrijf ik nu dit verhaal in de hoop dat mensen die nu op een diepte punt zitten dit verhaal tegen komen . in de eerste periode dat je ik dit medicijn gebruikte werd het een stuk erger . en dan bedoel ik de angsten , hartkloppingen , schrikreacties op de normaalste dingen . ik moest mijn ouders bellen om boodschappen te doen ik was bang voor de buurvrouw die goedenavond zei en voordat ik mezelf zover had gekregen om met mijn hond naar buiten te gaan was ik anderhalf uur verder . constant lopen draaien zweten geen kant op kunnen met jezelf . houd daar rekening mee mocht je dit willen proberen . na een week of 5 a 6 had ik ineens de kracht om het opzij te zetten en vanaf daar werd het aleen maar beter . ben nu ongeveer een week of 10 verder en heb echt helemaal nergens last meer van . de angsten zijn weg de paniek is weg en kan me een heel stuk beter concentreren . ook cominuceren gaat een stuk beter kan nu heel goed en duidelijk uitleggen wat ik probeer te vertellen aan iemand . boodschappen doen gaat vanzelf maak met veel mensen een praatje onbekenden zijn niet eng meer voel me echt super goed . persoonlijk had ik dit jaren geleden al moeten doen . dus voor degene die een positieve feedback zoekt op een diepte punt er is wat aan te doen bespreek het met je huisarts . zelf heb ik veel houvast gevonden op internet ✌🏻✌🏻