fluoxetine

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

20-08-2018 | Man | 67
fluoxetine (20mg)
Ik gebruik al ruim 17 jaar Fluoxetine van Pharmachemie en werkt in mijn geval goed tot zeer goed. Nu kreeg ik laatst eveneens fluoxetine maar dan van Aurobindo . Mijn gevoelens, zoals depressief - het gevoel van huilen en meer van dat soort (oude) gevoelens kwamen weer boven. In eerste instantie dacht ik, misschien zit het wel tussen mijn oren doch een hele maand geprobee[lees meer...]rd en mijn gestel werd er niet beter op, eerder slechter. Heel prikkelbaar en ja huilbuien. Contact gezocht met mijn huisarts die vertelde dat het hoofdbestanddeel inderdaad wel fluoxetine is maar er enkele andere toevoegingen of er niet of juist wel waren toegevoegd. Daarna Apotheek gebeld en die beweerde dat dit onmogelijk was MAAR het "toeval" was dat mijn merk weer leverbaar was, dus kon mijn eigen merk halen. Langzaam aan voel ik me wat rustiger worden en kan ik weer langzaam gaan proberen terug te gaan naar gebruik van 1 x per dag. Het ergste vind ik wel dat de apotheek zegt, mindere werking kan niet en de huisarts zegt heel goed mogelijk en IK ben toch degene die gebruikt toch o.t.w. de ervaringsdeskundige. Ook weet ik dat veel medicijnen van andere bedrijven goedkoper zijn ( meer winst voor de apotheek ) maar de kosten die ik maandelijks ZELF moet betalen is altijd gelijk. Dit wilde ik toch even melden.

09-08-2018 | Vrouw | 26
fluoxetine (15mg)
Chronische depressie
Na al een aantal andere soorten medicijnen geprobeerd te hebben, ben ik mijn vertrouwen in antidepressiva verloren. Ik heb venlafaxine geprobeerd, maar de opbouwperiode was te heftig, vervolgens heb ik wellbutrin geprobeerd, sertraline en escitalopram. Helaas zonder veel resultaat. Al heb ik wel escitalopram een aantal jaren gebruikt, omdat ik het idee had dat het wel iets[lees meer...] deed. Toch kwam ik tijdens gebruik van escitalopram toch regelmatig in een diep dal. Vorige zomer ben ik afgegleden naar het diepste dal dat ik heb gekend. Ik lag hele dagen op bed te piekeren en verwaarloosde mijzelf en mijn huis. Ik kwam alleen nog mijn bed af voor mijn werk. Mijn omgeving greep in zo kwam ik bij een psychiater terecht. Hij had vaker vrouwen gezien met mijn problematiek en schreef me fluoxetine voor. Het heeft even geduurd, maar dit medicijn heeft mij erg goed geholpen en ik denk dat ik hier ook niet meer mee wil stoppen. Echter zijn de bijwerkingen wel erg vervelend. Ik heb eerder maagproblemen of misselijkheid en ik heb een seksuele stoornis gekregen. Dat is als jonge vrouw wel erg frustrerend. Ik hoop dat in de toekomst er wat op kan worden gevonden om deze bijwerkingen te verminderen.

19-07-2018 | Vrouw | 47
Chronische depressie
Ik slik nu al meer dan 20 jaar Fluoxetine en heb er heel veel baat bij. Ik worstelde al sinds mijn 14e met een chronische depressie en boulimia en anorexia. Diverse psychotherapie gedaan, ook alternatieve therapien. Uiteindelijk van de huisarts Prozac voorgeschreven gekregen. Dat heeft mijn leven enorm veranderd. ik had weer zin in de dag en ik hoorde weer vogels fluiten[lees meer...] en zag weer de kleine dingen in de natuur en om me heen. Na een jaar of 10 gebruik liep mijn relatie stuk en kreeg in een terugval (depessie, mezelf pijn doen). In therapie gegaan en psycholoog vermoedde bijwerking van zelfmoord-gevaar. Overgestapt op anafranil. Dat ging redelijk maar ik voelde me niet mezelf zoals ik voor de terugval was en had ook weer veel meer last van mijn eetstoornis. Na een jaar weer terug naar Prozac. Officieel moet je het een opbouwen en het ander afbouwen maar daar werd ik zo ziek van dat ik na eerste afbouw gewoon geswitched ben. Ik ben geen arts en raadt niemand aan om dit zomaar te doen, maar bij mij ging het dat goed. Sindsdien slik ik al weer meer dan 10 jaar Fluoxetine en als het aan mij ligt ga ik er ook nooit meer mee stoppen. Mensen met een ernstige / chronische depressie die geen medicatie nemen snap ik niet. Voor alle niet-psychische klachten vind iedereen het normaal dat je medicatie of medische hulpmiddelen gebruikt. Als therapie niet helpt en je komt er niet vanzelf uit, stop met koppig zijn en als je het advies krijgt van de arts, gebruik medicatie. Het leven kan namelijk echt leuk zijn en het is zone als je dat mis loopt.

19-07-2018 | Man | 49
Chronische depressie
Ik had wel geaccepteerd dat ik soms hoofdpijn kreeg en dat ik al snel begon te zweten. Maar nu ik andere medicijnen heb ben ik toch wel erg blij dat dat niet meer is.

05-06-2018 | Man | 59
fluoxetine (20mg)
Helpt wel enigszins, maar klachten zijn niet weg.

19-05-2018 | Vrouw | 26

14-05-2018 | Vrouw | 27
Obsessieve-compulsieve stoornis
Gestart met fluoxetine omdat deze bekend staat In het begin last van hoofdpijn, vermoeidheid en slecht slapen. Ook was mijn eetlust afgenomen met gewichtsverlies tot gevolg. Later nam mijn eetlust toe en resulteerde in eetbuien en gewichtstoename. Ik voelde mij vaak lusteloos en had nergens meer zin in (koken van een maaltijd, opruimen, voor mezelf zorgen). Gestart met [lees meer...]20 mg en uiteindelijk opgehoogd naar 60 mg. Omdat de bijwerkingen toenamen en effect op dwangklachten niet voldoende was, ben ik uiteindelijk overgestapt naar fluvoxamine.

10-05-2018 | Vrouw | 67
Chronische depressie
Ik gebruik al heel lang Fluoxetine voor depressie. Ik zou er zo graag van af willen maar heb het twee keer gebruikt en niet gelukt. Tweede keer dat ik afbouwde in drie maanden ging het in het begin goed maar na 6 weken helemaal geen gebruik meer ging het fout en voelde ik me vreselijk. Ben toen weer begonnen. Wie heeft hier ervaring mee en heeft een goed afbouwsche[lees meer...]ma voor me, wellicht kan ik het nog één keertje proberen.

09-05-2018 | Vrouw | 32
fluoxetine (20mg)
Ik slik dit vanwege een gegeneraliseerde angststoornis. Piekeren en heel veel onrust en nervositeit en angst. Na al 2.5 week begon ik verschil te merken en zit nu op een week of 7. Het middel helpt me goed. Ik ben weer veel meer mezelf en de extreme angst en nervositeit is vrijwel weg. Piekeren doe ik nog wel. En slapen wil ook nog niet helemaal zoals vroeger. Maar ben er[lees meer...] erg blij mee..heb eerst een weekje 10 mg geslikt. Daarna 20. Zit nu nog steeds op 20 mg 1x daags in de ochtend. Totaal geen last van bijwerkingen (gehad). Echt top!

12-04-2018 | Vrouw | 29
fluoxetine (20mg)
Ik ben in april begonnen met de medicatie gelijk al bijwerkingen; vermoeidheid, duizelig, aankomen in gewicht. Naar mate van tijd kreeg ik wel een oppepper maar op een manier dat niets mij interesseerde heel vreemd, ben 15kg aangekomen terwijl niks is veranderd in mijn eetlust vreselijk tot op heden niet vanaf kunnen krijgen lijkt net alsof de kilo’s zijn geplakt aan mij! [lees meer...]Advies; NIET DOEN!!

08-04-2018 | Man | 56
fluoxetine (20mg)
Ik slikte Sint Janskruid maar wilde toch iets anders. Bij huisarts langsgeweest. Zij gaf mij deze medicatie. Aanvankelijk ging het goed maar later werd ik zwaarder ipv lichter. Ook werd ik heel misselijk van dit medicijn. Had lichte depressie maar dit medicijn is een andere merknaam als Prozac. Veel te zwaar voor mij. Slik weer Sint Janskruid en voel mij weer stukken beter[lees meer...]. Weet wel dat ik moet stoppen als er andere medicijnen bij gebruikt gaan worden.

07-04-2018 | Vrouw | 26
fluoxetine (20mg)
Voorgeschreven voor meerdere klachten waaronder paniek, angst en depressie. Begonnen met 20mg om naar de 40mg op te bouwen. Jaren 40mg geslikt en op een piek moment zelfs 60mg. Nu na 4 jaar afgebouwd en sinds een week gestopt. Bijwerking die ik zeker heb ervaren is gewichtstoename. Wel is goed om te weten dat ik ook andere medicatie gebruikte die dit als bijwerking[lees meer...] heeft. Wel werkte het middel goed. Zo goed dat ik mij weinig zorgen maakte over de gewichtstoename. Je gelukkig en positief voelen is die extra kilo’s meer dan waard. Andere bijwerking is maagklachten. Ik gebruikte deze medicatie in combinatie met een maagbeschermer.

23-03-2018 | Vrouw | 65
fluoxetine (20mg)
Helpt heel erg goed vanaf een dag of 9 gebruik. Heb 20 mg 1x per dag, nergens meer last van

20-03-2018 | Vrouw | 16

19-03-2018 | Vrouw | 32
fluoxetine (20mg)
Eerst sipralexa genomen maar veel bijwerkingen, somberheid en huilbuien bleven. Nu Fluoxone en ik pieker niet meer, heb geen huilbuien nog angsten. Goed product. Heb nog last van eetbuien. Ben in totaal 12kg bijgekomen. Ik ben duizelig en kan moeilijk onthouden.

12-03-2018 | Vrouw | 30
Bipolaire stoornis
Wat een verademing om na 9 verschillende anti-depressiva eindelijk een soort te mogen gebruiken met zo weinig bijwerkingen. In combinatie met Lithium zorgt Fluoxetine bij mij voor een wat stabieler leven met een bipolaire stoornis type 2, en ben ik in staat een fulltime baan en sociaal leven vol te houden. Het medicijn zal niet voor iedereen werken, maar mocht je aan het b[lees meer...]egin van je zoektocht staan denk ik dat Fluoxetine een fijn medicijn is om mee te beginnen. Kleine pillen, eenvoudige dosis, weinig bijwerkingen, en een vrij vlot resultaat.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum