fluoxetine

Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Bipolaire stoornis (7 meningen)
Borderline persoonlijkheidsstoornis (7 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (6 meningen)
Eetstoornis (4 meningen)
Postnatale depressie (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

19-06-2016 | Vrouw | 22
fluoxetine (40mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik slik dit medicijn nu 2 maanden. Heb eerst 20mg geslikt, kreeg veel bijwerkingen. De arts heeft het dus verhoogd met nog een keer 20mg, daar was ik niet blij mee. Mijn bijwerkingen zijn: hallucineren (heel erg last van), mezelf iets aan doen (dat deed ik al, maar is heftiger geworden), denkend aan de dood (poging geprobeerd), veel haar uitval, nog angstiger. Ik voel me e[lees meer...]chter helemaal niet goed met dit medicijn. Ik geef het steeds aan, maar dan wordt er gezegd dat ik moet wachten. De bijwerkingen zouden minder worden, nou dat is zeker niet zo wordt alleen maar heftiger. Ik zou zo graag met dit medicijn willen stoppen, maar mag dus niet. Geef op tijd aan als jij je niet goed voelt met dit medicijn, voordat het echt te laat is.

19-02-2016 | Vrouw | 23
fluoxetine (20mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het hielp mij niet echt. wel voelde ik mij de eerste paar weken gelukkiger.

08-12-2020 | Vrouw | 30
fluoxetine (20mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het hielp me in periode van aanhoudende depressieve klachten stabiel te houden. Voor mij was dit een aantal maanden goed. Ik had bij begin van de medicatie erg last van een eetstoornis, PTSS en heftige depressieve klachten. Daarbij had ik een slecht opvangnet en eventjes weinig structuur en vooruitzichten. De fluoxetine maakte mijn stemming stabieler waardoor ik beter kon [lees meer...]werken aan het aanpakken van mijn leven op dat moment. Helaas had ik wel bijwerkingen. Ik kwam erg slecht uit bed, zweette sneller en voelde me wat waziger. Na die tijd het e.e.a. opgebouwd in mijn leven waardoor ik die stabiliteit zonder medicijnen weer denk aan te kunnen. Daarom nu 3 weken gestopt. Ik merk dat ik nu weer een stuk helderder ben in mijn hoofd. Kan weer een stuk beter uit bed komen. Diepe pijnen kwamen door de medicatie heen en ik merkte dat deze vervolgens ook moeilijk doorvoeld konden worden en als het ware op een zeurende manier weer weg moesten trekken. Ook suïcidale gedachten en neigingen kwamen er bij mij doorheen. Nu ik gestopt ben, merk ik dat gevoelens weer op een meer soepele manier naar boven komen en losgelaten worden. De aanhoudende depressieve klachten zijn er niet meer. PTSS-klachten zijn nog niet over. Stoppen met medicatie versterkt de prikkelgevoeligheid wel weer. Voor mij begint bijna een traumabehandeling en denk dat het in mijn situatie goed is om deze zonder medicatie te doorstaan zodat het verwerkingsproces niet deels gedempt wordt. Op zich een goede ervaring met de fluoxetine. Het was voor even een fijne ondersteuning. Het is wel zoeken of de bijwerkingen het slikken waard zijn. Het spul houdt je wat stabieler en dempt de pieken en dalen wat. Ik denk dat het mooi is dat middelen als deze bestaan om mensen tijdens het bouwen aan een mooier leven te ondersteunen. Voor mij persoonlijk zou het geen wondermiddel zijn om jaren mee vooruit te kunnen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum