Lexapro

escitalopram

Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)

15-07-2016

Lexapro (escitalopram)

Eerst ergere klachten, deze onderdrukt met oxazepam.na enkele weken verbetering. Nu voel ik me goed .voor mij een prima product
08-07-2016

Lexapro (escitalopram)

De bijwerkingen als verschrikkelijk ervaren. Dat was niets in vergelijking met het afbouwen. Duurde meer dan 3 maanden een ware hel. Zelfmoord gedachten erg hevig. Uit het niets kwam de gedachte om iemand te vermoordden! Gelukkig dat ik toen niemand ben tegen gekomen. Nooit meer Lexapro of andere SSRI's
23-02-2016

Lexapro (escitalopram)

Mijn verhaal, ik denk voor velen herkenbaar.. Ik heb last van een terugkerende angststoornis. Angsten die ik niet weet te plaatsen, ik heb alles prima voor elkaar, maar toch die pleinvrees en eeuwig onrustig gevoel met als toppunt niet meer het huis uit durven.. Gevoel gek te worden.. Alles geprobeerd. Cognitieve therapie, mindfullness, yoga, meditatie, opstellingen, nlp, [lees meer...]hypno therapieën, etc.. Gezien erfelijke aanleg en alles wat ik eraan gedaan heb, ben ik met heel veel tegenzin en angst (van vorige ervaringen met medicatie) toch weer op advies van de psychotherapeute met medicatie begonnen.. In overleg met een psychiater is gekozen voor lexapro, omdat je dit in druppelvorm heel langzaam kan opbouwen en zo de bijwerkingen meevallen en ik vertel uit ervaring dat dit klopt. Heb eerder fevarin gebruikt en het opbouwen was een hel.. Nu ging de opbouw erg langzaam per druppel, maar heeft geresulteerd in een uiteindelijk goed resultaat. Ik zit nu op een dosis van 15 mg en als ik vergelijk met een jaar geleden dan doe ik alles weer.. Soms steekt de angst de kop op, maar niet te vergelijken met voorheen. Nadeel is aankomen in gewicht..bij mij 6 kilo. Niet leuk, maar ik voel me beter nu en dat is meer waard.. Het was voor mij een gevecht van jaren, maar ik denk nu te berusten in het feit dat ik dit medicijn nodig heb en probeer me er bij neer te leggen.. Ik ben wel van mening dat dergelijk medicijn gebruik echt alleen noodzakelijk is bij een terugkerend patroon. Ben je een keer depressief of heb je een burn out.. Probeer dan andere therapieën. Medicijnen zou ik alleen gebruiken als je alles al geprobeerd hebt en de klachten in de loop van jaren steeds weer naar voren komen. Hoop jullie hiermee te helpen, heb zelf ook zo geworsteld.. lexapro is voor mij een goed medicijn.
23-12-2014

Lexapro (escitalopram)

goede dag ik slik sinds 3 jaar iedere dag 10 mg lexapro super medicijn dat er voor zorgt dat ik mijn angsten na een burn out onder controle kan houden . nu heb ik sinds 3 weken escitalopram actavis gekregen maar ik krijg de indruk dat ik er deprie en agressief van word ,heeft iemand hier ervaringen mee
10-09-2018

Lexapro (escitalopram)

Samen met huisarts dit medicijn (orginele lexapro) uitgezocht, omdat ik hier ook zelf de hand in wou hebben en er eigenlijk niet aan wou! Ik had eerst 17,5 mg maar dit was te hoog. Na een paar jaar kreeg ik escitalopram ivm verzekering! Ik kwam van de laatste 15 kg aan, terwijl ze zeiden dat dit precies dezelfde was! Nou nee hoor, ik kreeg daarbij ook nog dat ik 's nachts [lees meer...]ging snurken! Niet zo prettig voor je partner! Na n bezoek bij de kno bleek de escitalopram de oorzaak ervan te zijn ivm gewichtstoename. Nu weer n aantal jaar lexapro. Gewicht is iets minder geworden maar snurken is gebleven! Ik betaal nu ervoor en dat is mij t echt wel waard!
19-06-2018

Stemmingswisselingen

Helpt tegen algehele spanningen, en toestanden. Gebruik het al ruim 14 jaar en heb een zeer turbulent leven achter de rug. Zonder dit goedje was ik hier niet meer geweest. Ik drink er gewoon alcohol bij en heb nergens last van. Als je verder wilt, gebruik het gewoon in het begin zul je wat bijwerkingen merken, zoals minder zin in sex, heel erg vlak in uitingen geen medel[lees meer...]ijden voelen of plezier beleven aan situaties. Dat gaat echt over en wordt het medicijn onderdeel van je leven. Je zult merken dat als er stress, spanning of heftige gebeurtenissen op je pad komen, je het veel beter kunt relativeren, echt heel rustig alles. Wees er wel van bewust dat ook in dit medicijn bestandsdeling zitten die niet altijd even goed voor je organen zijn, maar bedenk wel aan de andere kant, een leven lang vol stress en klote voelen is ook geen leven, dus ik redeneer altijd zo, Liever 75 en zorgeloos leven, dan 90 en een leven vol stress en spanning!!. Ik hoop dat een ieder wat heeft aan mijn informatie, en wens jullie veel succes in de strijd!!! Groet:
15-01-2015

Lexapro (escitalopram)

Ik gebruik lexapro in druppelvorm, ben aan het opbouwen, begonnnenop 2 jan en nu op 4 druppels en begin nu de bijwerkingen te merken, moe, onrustig en somer en lusteloos. Opbouw met druppels is voor gekozen omdat ik heel gevoelig ben tijdens de opbouw en ook doodsbang.. Ooit efexor geprobeerd en na 1 pil gestopt omdat ik doodziek van werd.. Lexapro schijnt ook goed te help[lees meer...]en bij angsten /onrust en paniek.. Nog meer ervaringen met opbouw in druppelvorm en wanneer het begint te werken als je zo langzaam opbouwt? Ik merk nu alleen nog maar negatieve effecten. Alvast dank!
28-11-2014

Lexapro (escitalopram)

Hallo allemaal, Ik ben net begonnen met de medicatie en zit op 3 mg p.d. Heb een burnout,flinke depressie, en ook last van hevige angst/paniekaanvallen als ik bijv, naar buiten ga of vreemde mensen tegenkom. Zelfs de sportschool is een zware beproeving op het moment. Dit overheerst zo mijn leven dat ik de dagelijkse dingen nauwelijks op kan brengen. De medicatie moet i[lees meer...]k nu per week met een druppel erbij opbouwen tot het goed ingesteld is. Ter ondersteuning slik ik er 5 mg abilify bij om niet door te schieten naar manisch. Ik hoop dat dit middel me echt gaat helpen om mijn leven weer positief op te bouwen. Want ik mis mijn leven en baal van mijn angsten en depressie. Hartelijke groet,Barbara
07-04-2019

18-04-2018

Lexapro (escitalopram)

Ik schrijf een review omdat ik in het verleden ook zo getwijfeld heb wb medicijngebruik. Ik wilde dit niet heel veel therapie gevolgd en danging het even beter..ook medicatie erbij en dan na 2 jaar weer afbouwen .. gaat her een tijd lang goed tot er weer een trigger is en je terugblik ag bent .. ik heb nu de beslissing genomen dat ik een medicijn nodig heb. Ik functioneer [lees meer...]weer normaal kan het leven weer aan zonder gekke angsten en nog belangrijker ik geniet! Mijn grote nadeel is dat ik altijd heelslank was ennu 15 kg ben aangekomen maar ondanks dat dat mij zeer doet weegt t niet op tov de voordelen. Tip: bouw heel langzaam op bv met druppels
02-11-2017

Lexapro (escitalopram)

Gebruik het ivm complexe PTSS en een daaruit voortvloeiende paniekstoornis. Eerst zelf geprobeerd rustig te worden, na 2 jaar toch besloten lexapro te gaan gebruiken. Heel langzaam opgebouwd, duurde bijna half jaar voordat ik echt wat merkte, haalt de scherpe randjes eraf. Maar door de onbedwingbare trek in zoetigheid, 15 kg aangekomen. Ook zweet ik van niets, echt stral[lees meer...]en van mijn gezicht. Nu een jaar gebruikt en wil in overleg met psychiater afbouwen.
22-08-2015

Psychische klachten

02-03-2015

Chronische depressie

23-08-2014

Lexapro (escitalopram)

ik slik al vanaf 2011 lexapro en dat ging perfect, nu heb ik een herhaalrecept gehad en die medicijnen opgehaald ik begin ermee en heb echt het gevoel dat ik stuiter ppf het gaat om escitalopram ze zeggen bij de apotheek dat onder lexapro val, maar dan zou ik er geen last van moeten hebben en dat is dus wel het geval, wie herkent dit en heeft hier ook ervaringen mee.
27-07-2016

Lexapro (escitalopram)

ik slik druppels en ben heel erg blij met het medicijn. eerste keer dat ik zo'n soort middel slik en was bang voor de bijwerkingen.
15-07-2016

Lexapro (escitalopram)

Eerst werden de klachten erger, meer angst en depressie, toen dat over was, ging ik met sprongen vooruit en was ik weer de oude! Prima medicijn!!

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum