Ervaringen met Clomipramine

zweten droge mond

Chronische depressie (9 meningen)
Narcolepsie (1 mening)

Bojan Nikolik (17-04-2015)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

13-01-2016 | Man | 41
clomipramine (75mg)
de paniekstoornis hoort bij mijn autisme (PDD-NOS)

25-03-2015 | Vrouw | 57
clomipramine (10mg)
tijdens overgang steeds meer depressieve gevoelens en huilbuien, slecht slapen ed. na enkele dagen gebruik voelde ik mij al beter en sterker worden. nu ben ik aan het afbouwen van 3 x 10 naar 2 x 10. Weinig bijwerkingen alleen weer wat onrustige benen 's avonds.

10-12-2014 | Vrouw | 51
Depressiviteit
Aantal jaren terug zware burnout/depressiviteits klachten gehad. Na lang onderzoeken en proberen uitgekomen bij Clomipramine. Moet je wel langzaam opbouwen en ook weer langzaam afbouwen. Ik mag nu zelf bepalen wanneer ik het slik. Zit nu op 10mg per dag. volgens artsen kan dit niet helpen, maar bij mij is dit voldoende. Ik slik het niet het hele jaar, af en toe een aanta[lees meer...]l maande Als je te hoog/ te veel krijgt, wordt je er echt slaperig van. Neem het in tegenstelling tot advies artsen, 's morgens in. Als ik het 's avonds in neem, wordt ik na 2-3 uur slapen wakker en kan dan niet meer in slaap komen. Nu ik het 's morgens inneem gaat dat helemaal goed.

06-01-2014 | Vrouw | 34
ADHD

10-02-2013 | Vrouw | 49

10-12-2012 | Vrouw | 31
clomipramine
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van clomipramine icm met sociaal fobie? Ik heb namelijk last van de stoornis sociaal fobie. Ik weet niet of het middel clomipramine daarbij help? Ik hoop spoedig op jullie reacties. Groetjes, Anoniem

07-11-2012 | Vrouw | 59
clomipramine
Ik was extreem angstig had paniekaanvallen en last van hyperventilatie. Ik ben 10 jaar onder behandeling van een psychiater geweest. Nu gebruik ik als ik me minder voel tijdelijk oxacepam en of loramet in een lage dosering. Gaat nu prima met mij.

29-03-2024 | Vrouw | 53
clomipramine (10mg)
Ik slik dit middel al heel erg lang, nu is het tijdelijk niet te verkrijgen en kon ik wat ander krijgen, ik heb het nu uit het buitenland laten meenemen op advies van mn huisarts

10-03-2024 | Vrouw | 67
clomipramine (25mg)
Sinds 1992 in eerste instantie anafranil gebruikt werd later vervangen door clomipramine 25 mgr van Sandoz. Dit heeft mij altijd heel goed geholpen en ben al 32 jaar zo goed als klachtenvrij. Heb eens eerder Clomipramine gehad van Mylan wat bij mij de klachten weer deed terugkomen. Daarna altijd Clomipramine van Sandoz geslikt. Nu blijkt dat deze Clomipramine niet meer gep[lees meer...]roduceerd wordt en dat maakt mij heel angstig. Heb nog 1 strip. Nu weer Mylan in de la liggen pffff. Dinsdag afspraak bij de huisarts en hoop zo dat er nog iets anders werkt. Wie herkent dit? Kan toch niet de enige zijn met dit probleem.

27-06-2022 | Vrouw | 41
clomipramine (25mg)
Voor mij hielp clomipramine 25 mg tegen mijn angst en paniek klachten (het was niet weg maar wel minder!) en heel erg goed tegen mijn prikkelbare darm klachten. Geen kramp aanvallen meer!

11-04-2022 | Vrouw | 42
clomipramine (25mg)
Ik gebruik vanaf 2004 clomipramine in verschillende doseringen. De 75 mg retard met gedoseerde afgifte was 1 grote ramp en zweetballade, alsof die hele pil alles in 1x afgaf ipv gedoseerd. De 10 en 25 mg hebben alle tijd goed gewerkt tegen angst, paniek, smetvrees en ptss. De mylan werkte bij mij niet....de klachten werden weer erger, daarom op medische noodzaak altijd San[lees meer...]doz gebruikt. Nu helaas door leverproblemen stoppen met dit middel en noodgedwongen de overstap naar paroxetine proberen op hoop van zegen dat het goed met mij blijft gaan.🙏

08-08-2021 | Vrouw | 33
clomipramine (100mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

09-05-2021 | Vrouw | 64
clomipramine (75mg)
Eerste 2,weken met opbouw geen last toen 75 mg en de bijwerkingen begonnen veel last van zenuwen en angst onrust

07-01-2021 | Man | 48
Overspannen/burn-out
Ik heb jaren geleden een burn out gehad. Destijds vertelde de huisarts dat een stofje niet meer goed werd aangemaakt in de hersenen en schreef clomipramine voor. Ik geloof destijds 3x10mg. Na het jaren gebruikt te hebben afgebouwd naar 10mg per dag. Behalve overmatig zweten en een kleine vlek huiduitslag nergens last van gehad. Ben laatst gestopt en de huiduitslag verd[lees meer...]ween, echter kwamen de klachten weer terug en ben ik weer begonnen. Dus nu even door het eerste dipje heen.

01-07-2019 | Vrouw | 67
Nervositeit
Ik kan de nare dingen beter onder controle houden, zeg maar de scherpe kantjes zijn er af. Ik gebruik dit medicijn al 15 jaar naar tevredenheid . Dus geld bijwerkingen .

23-04-2019 | Vrouw | 51
clomipramine (10mg)
vooral in begin van behandeling veel last van bijwerkingen,verergering depressie,moe ,veel op bed liggen ,niet veel kunnen doen zweten had toen ook hogere dosering ,maar ik goed was ingesteld werkte het middel goed,kwam alleen ontzettend veel aan in gewicht en daarom de onderhoudsdosis gestopt,maar nu helaas na ghalf jaar toch weer depressie begonnen