clomipramine

Narcolepsie (1 mening)

Bojan Nikolik (17-04-2015)

18-08-2021 | Vrouw | 25
clomipramine (25mg)
In 2015 kreeg ik de eerste dosis. 25 milligram. Ging heel goed met mijn angsten maar later voelde ik steeds meer onrust. Ik kon dit niet meer kwijt terwijl mijn lichaam zo moe was ging mijn hoofd steeds door. Ook zat ik om de klipklap onder de blauwe plekken. Ook moest ik verplicht in het ziekenhuis bevallen en 48 uur blijven. Dit omdat ze Clomipramine nog zo slecht kennen[lees meer...] en willen kijken wat het met de baby doet en heeft gedaan. Nu sinds 4 weken aan het afbouwen en nu drie dagen op 0. Van 50 ml naar 0. Het is pittig, flink doorbijten wat betreft de ontwenningsverschijnselen: hoofdpijn , duizelig , onrust , veel stoelgang , hoofdpijn , misselijk etc. Maar we bijten door! En gaan voor een medicijn vrije toekomst! Ik vind het nu al weer heerlijk om gewoon weer emoties te voelen. Ik voel me weer een beetje mens! Terug van weggeweest, ik had vaak het idee dat ik er nooit helemaal bij was met mijn hoofd. Nu ga ik ineens weer genieten van dingen en heb ik echt wee meer het idee dat ik leef. Ik raad iedereen aan die erover denkt ermee te stoppen dit ook te doen. Even doorzetten, je kan het!

08-07-2021 | Man | 46
clomipramine (75mg)
Slik het al 10 jaar. Ervaringen in eerste instantie heel goed. Ik was een en al spanning, na inname eindelijk rust in mn hoofd. Helpt ook tegen angst. De borderline persoonlijkheidsstoornis (naast depressies) heeft ertoe geleid dat ik regelmatig abrupt ben gestopt en weer begonnen. Als ik nu afbouw ook al is het met 75mg dan komt het frustratiemonster naar boven. Ben ik on[lees meer...]handelbaar. Dus slik ik 150mg p/dag. Ik vind wel dat het me erg mat maakt. Huilen en erg blij of erg enthousiast , dat gevoel is er niet meer. Maar ja, je moet wat. Mijn diagnose: borderline, gegeneraliseerde angststoornis, vermijdende angststoornis, narcistische trekjes.

26-05-2020 | Vrouw | 55
clomipramine (10mg)

14-12-2019 | Man | 20
clomipramine (75mg)
Ik slik nu 8 maanden clomipramine in combinatie met flupentixol voor paranoia en angst. Mijn libido is sterk verminderd en zelfs het verlangen naar liefde is afgezwakt. Verder ben ik erg moe en is het een ontzettend moeilijke taak om uit mijn bed te komen waardoor het volgen van mijn studie vrijwel onmogelijk is geworden. Verder zeggen meerdere mensen in mijn omgeving dat [lees meer...]sinds ik ben begonnen met dit medicijn ik erg veranderd ben (in negatieve zin) waardoor de relatie met mijn naasten verslechterd is. Ook zeggen zij dat ik geen emoties meer toon, en ik voel zelf ook dat ik vrijwel emotieloos ben geworden. Toch zijn de dagen, sinds dat ik clomipramine ben gaan gebruiken, weer verdraagbaar geworden en kan ik weer genieten van mijn hobby's. Bovendien zijn mijn suïcidale gedachten sterk verminderd. Het is dus een afweging of ik wil verdergaan met dit medicijn, maar op dit moment zeg ik nee en ga ik beginnen om het af te bouwen.

07-12-2019 | Man | 54
clomipramine (10mg)
Net begonnen, na paroxetine en venlafaxine, ik hoop dat deze AD wel helpt

07-03-2019 | Vrouw | 61
Te weinig bijschildklierhormoon

17-08-2018 | Vrouw | 47
Chronische depressie
Veel te lang door geslikt. Het ging wel een stuk beter dan zonder, maar daar was ook alles mee gezegd. Altijd maar moe en willen slapen. Nu een andere ad en ik voel me echt goed. Volgens mij heb ik me nog nooit zo goed gevoeld. Afbouwen zwaar en de periode daarna, maar is het zeker waard geweest.

24-07-2018 | Man | 69
clomipramine (75mg)
Het gaat om mn man 69jr heeft altijd sarotex geslikt uit de handel helaas. Nu clomipramine begonnen met 50mg toen daarna 2x daags 100mg en nu sindzs kort 2x daags 75 Mg retard maar nog steeds geen verschil...

26-04-2018 | Vrouw | 60
clomipramine (75mg)
Ik gebruik dit medicijn al een aantal jaren nooit geweten dat het zoveel bijwerkingen had mijn toenmalige huisarts heeft hier nooit wat van gezegd ik heb een nieuwe huisarts toen ik er over begon om te stoppen met die medicijnen toen mocht dat niet beetje vreemd maar zij zou het wel weten natuurlijk. ik ben het toch maar eens gaan opzoeken op internet en toen kwam ik deze [lees meer...]site tegen een alle stukjes vallen nu op zijn plaats. ik ga toch echt proberen om af te bouwen ik vind dit niet echt leuk meer.

03-04-2018 | Vrouw | 27
clomipramine (75mg)
Overgegaan van sertraline naar clomipramine omdat sertraline onvoldoende hielp tegen mijn angsten naast mijn depressie. Clomipramine hielp mij op zich goed tegen mijn depressiviteit en mijn angsten, maar de bijwerkingen waren zo erg dat ik er toch mee ben gestopt. Bij het minste geringste beetje inspanning liep ik met een doekje om mijn voorhoofd en bovenlip af te drogen ([lees meer...]bijvoorbeeld bij stofzuigen). Klotsende oksels had ik niet, maar mijn gezicht stond bijna permanent onder de zweetdruppels. Ook ben ik er echt wel een paar kilo van aangekomen.

21-03-2018 | Vrouw | 47
clomipramine (75mg)
Ben er aan begonnen omdat ik depressief was, vreselijk moe en paniekaanvallen kreeg. Ik was zeer sportief toen ik depressief werd, dus sporten om van je depressie af te komen helpt niet. Ze hebben me goed geholpen. Ik heb ze heel lang gebruikt, maar een einde van het gebruik was ik niet meer fit en somber. Mijn vrije tijd gebruikte ik om te slapen. 14 tot 15 uur slapen w[lees meer...]as geen probleem. Opstaan vreselijk. Ik ben nooit een dennetje geweest, maar heb aan deze medicijnen obesitas overgehouden. Ik was slank en mooi afgetraind toen ik aan deze medicijnen begon.

02-07-2017 | Vrouw | 49
clomipramine (75mg)
Dit medicijn heeft mij het best geholpen bij mijn paniekstoornissen. Ik ben een ander mens geworden, maar voel mij niet in balans. Ik heb het idee dat ik nu door verslavingen mijn lichaam kapot aan het maken ben.

07-07-2016 | Man | 78
Chronische depressie
Sexualiteit langzaam teruggelopen, tot nul.

20-06-2016 | Man | 42
Depressief

19-04-2016 | Man | 45
clomipramine (75mg)
Vertraagde zaadlozing (niet altijd negatief), verminderde sexuele opwinding, gewichtstoename!! 20 kg in twee jaar.. Zeer vermoeid maar ik weet niet of dat van de clomipramine komt..

05-04-2016 | Vrouw | 32

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum