Narcolepsie (1 mening)

Bojan Nikolik (17-04-2015)

17-02-2016 | Vrouw | 36
clomipramine (75mg)
Clomipramine werkt fantastisch bij me. Ik voel meer rust, ben stuk minder depressief en heb minder angst. Ik gebruik momenteel 75mg. Alleen is er een voor mij probleem. Ik heb als nare bijwerking erge spierpijn in nek, schouders, rug en benen. Ik gebruik warmtepleisters en smeer me in met tijgerbalsem. Ik heb er echt last van en het beïnvloedt mijn stemming. Ik wil het nog[lees meer...] even volhouden, maar als het aanhoudt, wil ik terug naar 50mg. Alleen 50mg is qua dosering wat aan de lage kant voor mij. Ik heb minder spierpijn, maar geestelijk heb ik meer last van mijn klachten. Ik baal hier echt van, want geestelijk helpt het me. En ik heb al tevergeefs een aantal andere antidepressiva gebruikt.

28-08-2015 | Man | 38
clomipramine (10mg)
ADHD
Nadat ik meerdere burnouts heb gehad en een blijvend onrust gevoel, jaren blijven zoeken naar de oorzaak, in het ADHD traject bij GGZ terecht gekomen. alle mogelijke ADHD middelen geprobeerd, maar dat verhielp de klachten niet. altijd wel twijfel gehad bij de daadwerkelijke diagnose. in samenspraak met de huisarts een aantal anti-depressiva uit gaan proberen. Bij allen vee[lees meer...]l bijwerkingen; misselijkheid en slapeloosheid. Nu sinds vier maanden aan de clomipramine. Ik ben erg gevoelig voor bijwerkingen dus slik het twee tot drie keer per dag 10MG. ik heb geen bijwerkingen en wel meer rust in mijn flikker. Voor mij werkt dit en een dosering vergeten is geen probleem.. Ieder zoekt naar zijn oplossing. Dit is de mijne...

14-06-2015 | Vrouw | 57
clomipramine (10mg)
Geen bijwerkingen gehad,gaat tot nu toe zeer goed. Mag er voorlopig niet mee stoppen.

05-06-2015 | Vrouw | 44
Chronische depressie

07-10-2014 | Vrouw | 20
Narcolepsie
Hoi, Al een weekje gebruik ik het medicijn clomipramine, Ik heb bijna geen last van bijwerkingen. Alleen heb ik soms last van verstopping dat is wel vervelend maar ik ben al blij dat het werkt tegen mijn klacht voor angst. Omdat de ziekte zo zeldzaam is vraag ik graag voor advies. Gr. Sophie

20-08-2014 | Man | 14
clomipramine (75mg)
Anafranil (clomipramine) heeft mijn leven totaal veranderd in positieve zin. Gebruik het nu 14 jaar en moet het mijn hele leven blijven gebruiken. Neem 150mg per dag. Zware depressies en angst zijn verdwenen, ik kan weer normaal functioneren. Heb alleen last van overmatig zweten, dat ervaar ik wel als hinderlijk.

05-07-2014 | Vrouw | 29
clomipramine
Toen ik begon met dit medicijn (vanwege angst/dwangstoornis) merkte ik al snel verschil. Ik kreeg veel meer rust. In het begin wel wat last gehad van bijwerkingen. (Droge mond, stoelgang, trillerig) Maar deze bijwerkingen wegen niet op tegen de werking van Clomipramine. Slik het nu een aantal maanden en hoop over een paar maanden weer te kunnen afbouwen. Helaas werkt het[lees meer...] ene medicijn niet zoals bij de ander.

27-06-2013 | Vrouw | 65

26-04-2013 | Man | 35
clomipramine
depressie gediagnosticeerd door HA heeft Mirtazapine voorgeschreven+verwijzing tweede lijn psycholoog. Na 7 weken geen verbetering is ernstige depressie met vitale kenmerken gediagnosticeerd. Gestopt met Mirtazapine en een paar dagen zonder AD waarna Clomipramine is voorgeschreven. Na ongeveer 6 weken sloeg medicatie merkbaar aan ik wist niet wat me overkwam, dagschommelin[lees meer...]g begon te verdwijnen en kreeg weer zin om dingen te ondernemen. Gewone huishoudelijke klusjes die normaal vanzelfsprekend zijn en waar ik als een berg tegen op zag pakte ik met gemak weer op. Ik kon ook weer slapen. Ben rustig aan begonnen met zwemmen elke avond en na een week of twee ook weer gestart met fitness. Daarna ook weer aan het werk gegaan. Bijwerkingen zijn er duidelijk, soms is mijn bed een zwembad als ik wakker wordt en bij geringe inspanning veel transpiratie, ook tril ik behoorlijk daar geneer ik me nog het meeste voor en regelmatig stuiptrekkingen als ik in bed lig. Gebruik nu 125mg/24h en wordt door HA gevolgd in begin elke 2 weken nu elke 4 weken. Mensen om me heen zeggen dat ik nu sneller praat en veel alerter en meer ' gevat' ben dan gewoonlijk misschien ook een bijwerking(?) Voor mij is deze medicatie op dit moment het beste wat me is overkomen;)

31-12-2012 | Man | 33
clomipramine
Ik had dwang en angststoornissen. Bang voor enge ziektes en bewust het opzoeken op internet wat bijv een hoestje zou kunnen zijn. 10 min later dacht ik dat ik ernstig ziekvwas met alle gevolgen vandien. Ben 3x naar psychiater geweest uit eigen wil. Praten hielp niet. Moest een bloedtest doen en er kwam uit dat ik een stofje in mn hersens mis. Clomipramine vult dit aan. Ik [lees meer...]voel me herboren. Helaas slik ik deze rommel al een aantal jaar en zal dit voorlopig moeten gebruiken. Hetis niet anders. Maar ik heb gelukkig weer de touwtjes in handen en voel mij super.en maar 1 tabletje per dag.

02-10-2012 | Vrouw | 55
clomipramine
Ruim 20 jaar geleden,na de geboorte van onze (3 kinderen) kreeg ik last van postnatale-depressies en later van paniekaanvallen. Psychiater .....(Utrecht) adviseerde eerst het medicijn Fevarin, dit hielp niet en bovendien voelde ik me er erg beroerd op(lich.) Toen overgestapt op Anafranil. Dit gaf in het begin veel bijwerkingen en het was echt even"doorbijten" ,maar na enig[lees meer...]e weken verminderden de angstklachten. Het bleek de oplossing!!! Helaas vind ik het erg jammer dat het middel, m.n. op seksueel gebied bijwerkingen heeft (geen zin!), wat vooral voor mn. man frustrerend is. Daarom ben ik al zeker 4 keer gestopt met Anafranil, maar telkens na zo'n 4 week kwamen de angstgevoelens en "stroomstootjes" in mn hoofd terug. Na net weer een stopperiode van 4 weken gehad te hebben ,kreeg ik gisteren heftige paniekgevoelens, zodat ik nu weer begonnen ben met Anafranil. Ik gebruik normaal maar een zeer lage dosis ( 12,5mg), dit blijkt voor mij genoeg om de angst de baas te blijven.Ik denk dat ik de rest van mijn leven aan dit middel vastzit, maar dat is beter dan een leven met angst! (Red; naam v psychiater verwijderd ivm privacyredenen en werkwijze van deze site. Mvg, MijnMedicijn )

05-09-2012 | Vrouw | 38
clomipramine
Niet zo'n leuke jeugd gehad, maar goed verwerkt en een goede man getroffen, waar ik veel mee heb gepraat hierover. Ik ben denk ik ook van nature snel in paniek depressief, ik zie het ook bij mijn moeder, die heeft er zodanig last van dat contact met anderen moeilijk is, zelfs met haar eigen kinderen. Ik heb daar niet in die mate last van, heb zelf ook twee kleine kinderen,[lees meer...] gelukkig nog wat andere eigenschappen overge-erfd, maar ik ervaar wel beperkingen en moeiten. Jaren geleden na wat vervelende gebeurtenissen achter elkaar ging het ernstig mis; mijn depressies kon ik vaak wel handelen, maar ik werd ook angstig, kon niet meer stoppen met huilen, terwijl mij dat anders altijd juist moeite kostte en ik was bang dat ik mijzelf iets aan zou doen, ook vreemd, omdat ik mijn depressies altijd meer onderging, wilde ook echt wel dood, omdat er niets aan was, maar was rationeel genoeg om daar niets mee te doen, dus dat dat nu anders was, was eng. Ik wilde nooit aan de medicijnen, maar ik kwam er niet overheen. Ik kreeg iets tegen depressie, ik weet niet meer wat, maar dat hielp wel na een aantal dagen. De angstgevoelens bleven en toen kreeg ik clomipramine. Ik voelde mij toen al snel een stuk beter, kon wat vrijwilligerswerk oppakken en had weer wat meer zin in contacten, dus had meer structuur in mijn leven. Ik heb een korte periode 75 mg. gehad, maar daar werd ik heel erg slaperig van, toen een periode 50 mg. en toen het wat beter ging 25 mg. Nog wel eens geprobeerd af te bouwen, maar zonder succes. Ik houd er rekening mee dat ik het structureel nodig heb, omdat er bepaalde stoffen zoals serotonine, niet goed worden overgedragen. Ik blijf gevoelig, tijdens mijn 2e zwangerschap werd ik ineens na jaren weer heel depressief, dat ging na de bevalling over. Daarna een spiraal laten inbrengen, maar ik heb het idee dat ik daar niet goed op reageer, dus die heb ik onlangs laten verwijderen. Met de pil voelde ik mij ook niet goed, dus er gaat bij blijkbaar met hormonen ook niet altijd iets goed. Verder is het van belang dat ik een rustig en regelmatig leven leidt, op tijd naar bed ga, anders ben ik snel uit evenwicht, dat vind ik vaak lastig, ik vergelijk mezelf snel met anderen. Dit geldt overigens ook wel, zij het misschien in mindere mate voor mijn man en kinderen, dus dat past dan mooi bij elkaar. Ik heb wel wat last van bijwerkingen zoals snel een droge mond en snel transpireren. Ik vind het vervelend, maar het is wel te doen. Voor mij is het dus het juiste medicijn. Misschien ga ik nog eens proberen om af te bouwen als ik langere tijd heel stabiel ben, maar als dat niet gaat lukken, kan ik daar iik heel goed mee leven, belangrijker is dat ij mijzelf goed ken, begrijp en accepteer en daarnaar leef.

02-07-2012 | Man | 51
clomipramine
Ik heb op mijn 17e jaar een ongeluk gehad waarbij ik altijd pijn in mijn nek had. Ik ben nu 51 jaar en gebruik anafranil als pijnstiller sinds ca 10 jaar.. Geweldig middel. Nadeel is wel dat wanneer je stopt allerlei bijwerkingen krijgt zoals genoemd. Voor mensen die met whiplashklachten lopen kan het prima werken.

12-03-2012 | Man | 36
clomipramine
Van alle AD's die ik heb geslikt (een stuk of 12...)tegen ernstige angstklachten en depressies is dit het enige wat echt werkt! De eerste weken waren wel erg heftig (toename angst/paniek, ondanks een langzame opbouw (25-50-75mg) en het effect komt pas na een week of 6! Advies; bouw zeer langzaam op, en heb veel geduld!

12-03-2012 | Vrouw | 68
clomipramine
Zolang ik het mij herinneren kan heb ik altijd al paniekaanvallen gehad. Maar in de pubertijd was het onhoudbaar. Ik kreeg toen tryptizol25 mg3x per dagDat ging redelijk goed maar de angst was niet weg. Ik ben verschillende keren erg depressief geweest. Tijdens de laatste depressie kreeg ik zoloft voor geschreven. Dt was voor mij een verschrikkelijk medicijn . Mijn bloeddr[lees meer...]uk schoot omhoog zo erg dat we de zoloft hebben gestopt. Toen kreeg ik clomipramine25 mg Dat hielp al heel gauw, maar de bijverschijnselen zijn hevig. Droge mond zo erg dat ik bij ieder gesprek moet drinken. Ik transpireer enorm . Zomers kan ik mij wel blijven verkleden alles is echt kledder nat. Bovendien ben ik al 10 kg aangekomen en ik groei nog steeds. Dieeten die ik heb geprobeerd helpen niet,en ik zou zo graag afvallen. Als iemand hiervoor een methode heeft dan hoor ik die graag. Het positieve is dat ik bijna angstvrij ben. En daar doen we het voor

04-09-2021 | Man | 44
clomipramine (75mg)
Ik slik nu ruim 4 jaar Clomipramine. Nadat ik de Paroxetine had afgebouwd naar 0, kreeg ik een enorme inzinking. Opgenomen geweest en gelijk aan de Clomipramine gezet. Vooral in het begin heel onrustig in de ochtend. Erg vroeg wakker en niet meer kunnen slapen. Vaak erge droge mond. Maar de depressieve en angstklachten werden wel onderdrukt. Dus op zich deed het prima zijn[lees meer...] werk. Waar ik het meeste last van heb is de verminderde libido en moeilijk klaar kunnen komen. Voor een alleenstaande man erg vervelend als je afspraakjes hebt met vrouwen. Tast de mannelijkheid enorm aan, bij mij. Zou graag een AD slikken die deze bijwerking niet heeft. Na een jaar verdween de onrust in de ochtend en kan ik weer een beetje uitslapen. Zo nu en dan komen de depressieve en angst/paniekklachten wel terug. Na Paroxetine, Duloxetine en Clomipramine ben ik nu aan het wikken en wegen voor een andere AD.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum