Narcolepsie (1 mening)

Bojan Nikolik (17-04-2015)

20-10-2012 | Vrouw | 54
clomipramine
Jaren lang clomipramine gebruikt i.v.m. angsten. Middel heeft altijd goed geholpen. Het middel jaren gebruikt met tussen pozen, Zonder middel ging het niet goed.Huisarts heeft me in 1995 al verteld dat ik pas mocht stoppen als de kinderen het huis uit zijn. In het begin veel last van bijwerkingen. Droge mond, misselijk, kilo's aangekomen. Laatste jaren verschrikkelijk zwet[lees meer...]en. Een aantal maanden geleden het middel gehalveerd en laatste week augustus helemaal gestopt! Het zweten is over, gelukkig. Moest echt afkicken van het middel, voelde me er echt niet goed bij, Misselijk, stroom stootjes in mijn hoofd, wat nu na 8 weken bijna over is. Ook erg emotioneel. Nu gaat het steeds beter met mij en heb het middel niet meer nodig. Ik zit weer beter in mijn vel, Ook val ik weer wat af. Achteraf gezien heb ik dit middel echt altijd nodig gehad en heb er veel baat bij gehad.

09-10-2012 | Vrouw | 39

24-04-2012 | Man | 35
Depressief

13-03-2012 | Vrouw | 28
clomipramine
Hallo allemaal, Ik heb lang zitten twijfelen of ik m'n verhaal wel of niet hier neer zou zetten maar heb besloten het toch te doen. 2,5 jaar geleden werd ik moeder van het mooiste en liefste kindje ter wereld. Helaas kreeg ik er ook een postnatale depressie bij, echt verschrikkelijk.. Meerdere medicijnen geprobeerd zoals Citalopram, Venlafaxine, Cymbalta. Het hielp a[lees meer...]llemaal niet, de huilbuien en het ongelukkige gevoel gingen maar niet weg.. Voor 8/9 weken geleden ( toen ik nog aan de Cymbalta zat ) kreeg ik zo opeens enorme paniekaanvallen. Ik wist niet wat me overkwam en nam dus al een oxazepammetje in om rustig te worden, maar dat hielp niet. Klappertanden, hartkloppingen, krampen, en geestelijk helemaal naar.. Het verlangen naar de dood was zo groot.. Ik was het 2,5 jaar vechten tegen de depressie zat.. Ik zag het allemaal even niet meer zitten.. Naar het GGnet voor crisis, huisartsenpost, psychiaters en weer alles opnieuw vertellen. Toen stelde m'n psych voor om Clomipramine te gebruiken, klassiek oud middel en het werkt vaak effectief. Nou zo gezegd zo gedaan. Ik ben begonnen met 25mg en dat ging eigenlijk wel goed, dus toen naar 50mg en naar 75mg. 4 dagen na de 75mg heb ik een hele moeilijke week gehad, de angstgevoelens werden duidelijk versterkt. In de tijd dat ik met Clomipramine ben begonnen ben ik met m'n dochtertje bij m'n ouders thuis gebleven. Doordat ik niet meer normaal kon functioneren en ik ook een dochtertje heb natuurlijk. Ze heeft het er gelukkig ontzettend naar de zin maar toch knaagt dat schuldgevoel aan mij dat ze niet gewoon normaal thuis is zoals het hoort. Na 2 weken aan de 75mg hebben gezeten ging ik het weer een dagje thuis proberen.. In het begin heel veel huilen ondanks dat m'n vriend ook thuis was. Ik kreeg erg last van hyperventilatie en dat werd op een gegeven moment zo erg dat ik de huisartsenpost maar heb gebeld met wat te doen en hoe ik precies in een zakje moest blazen. Toen op dinsdagmiddag/avond toen ik aan het koken was, bekroop me weer dat nare gevoel, schuldig voelen, slechte moeder voelen, me heel alleen voelen.. Ik was met m'n vriend aan het bellen en toen plots m'n paps voor de deur stond.. Even later barstte ik in tranen uit dat ik het allemaal even niet aankon en toen hebben we toch weer besloten dat ik en m'n dochtertje weer terug naar m'n ouders gingen. S'avonds een Lorazepam ingenomen om wat rustiger te worden wat door die hyperventilatie nog werd versterkt. De volgende ochtend werd ik helemaal naar wakker, m'n handen begonnen te tintelen, ik kreeg krampen en ik begon weer te hyperen. En het vervolg daarvan was een lichte paniekaanval. Dus weer met m'n psych gebeld dat ik langs wilde komen want het ging helemaal niet goed. Daar aangekomen vertelde ie dat het nog van de bijwerkingen kon zijn of dat ik teveel/te weinig Clomipramine binnen krijg. Hij had de bloed-uitslagen nog niet, dus we konden niets anders doen dan wachten. In de tussentijd heb ik een keer Reiki van m'n schoonmoeder gehad en ik voelde me verlicht.. of het nou toeval was of niet, ik voelde me wat beter en daar was ik al blij om. Maandagmiddag werd ik gebeld en de uitslag was binnen.. Ik moest minstens naar 150mg want 75mg is veel te laag, je lever stoot het af. Nee alsjeblieft niet dacht ik, maar goed.. Stiekem had ik het al wel verwacht en dat ik misschien door de te lage dosis weer een paniekaanval heb gekregen.. ik weet het niet.. Toen opgebouwd naar 100mg, 125mg en toen naar 150mg.. Ik ben afgelopen donderdag met de 150mg begonnen dus ik kan nog niet zoveel zeggen over of het gaat helpen of niet.. Soms heb ik weleens van die fijne gevoelens even, maar dat is meer als ik iemand om me heen heb, heel raar.. Ik ben nu ook thuis met m'n dochtertje en ik voel me heel erg opgelaten, onrustig maar ook weer niet. De angst om weer naar de winkel te gaan is weer verergerd en het gevoel van het niet aankunnen ook.. Het schuldgevoel is ook weer erg aanwezig. Het faalgevoel en het onzekere. Vanmiddag gaan we weer naar m'n ouders en we blijven daar ook slapen. Vriendlief komt na z'n werk ook naar ons toe en blijft ook lekker eten en slapen dus dat is erg fijn dat dat allemaal kan. Ik hoop dat iemand m'n verhaal een beetje herkend en me misschien een beetje gerust kan stellen.. Ik ben gewoon bang dat dit ook niet het medicijn voor mij is en dan? Dan moet ik weer wat anders proberen en weer door die hel.. Ik hoop gewoon zo dat dit medicijn HET medicijn voor mij is. Voor jullie allen die ook nog aan het sukkelen zijn met medicatie en/of verhoging.. veel sterkte! Lieve groetjes

28-02-2012 | Vrouw | 50
clomipramine
Na 2 moderne anti-depressiva, nu 1 op bloedspiegel. de modernen hadden nauwelijks effect, behalve bijwerkingen. hier werd ik in het begin duizelig van. maar ook van dit middel knapte ik niet op.

13-12-2020 | Man | 30
clomipramine (300)
Weinig bijwerkingen; droge mond, lusteloos, geen energie. Effect blijft uit op gebied van depressie. Zit al op 300mg inmiddels.

24-12-2019 | Man | 61
clomipramine (25mg)
Gebruik nu 18 jaar, afgebouwd van 70mg , naar 20 mg. afbouwen lijkt me onmogelijk, ben er erg bang voor, word helemaal gek, irritatie stijgen enorm, altijd moe en willen slapen. Wie herkent dit en heeft oplossing gevonden? Tevens gewichtstoename van 30 kg Grrag in gesprek..

12-05-2019 | Vrouw | 32
clomipramine (75mg)
Voor mijn depressie overgestapt van Prozac naar dit middel. Half jaar geduurd voordat mn bloedspiegel eindelijk goed was. Dosering van 300 mg. Bijwerkingen echter te vervelend om mee door te gaan. Zweten, duizeligheid, zwarte vlekken voor mijn ogen en normaal sporten kon niet meer. Voelde me erg beperkt door dit middel. Mn depressieve gevoelens waren ook niet verminderd. W[lees meer...]el vermindering van angstklachten.

28-10-2018 | Man | 60
clomipramine (75mg)
Na een aantal medicijnen te hebben geprobeerd (citalopram, sertraline en velafaxine) overgezet op clomipramine. De effectiviteit van venlafaxine ging snel achteruit (binnen een half jaar) dus over op clomipramine op advies van de psychiater. De bijwerkingen hiervan waren dusdanig dat we besloten om met clomipramine te stoppen en over te gaan naar (weer) een andere AD. Nu o[lees meer...]ver op escitalopram. ben benieuwd.

17-10-2018 | Vrouw | 34
clomipramine (75mg)
Ik heb een poosje clomipramine geslikt. Opgebouwd naar 150 mg. Toen dosis van 112,50 mg gecombineerd met fluvoxamine 25 mg. Ik zat er namelijk al een tijdje echt helemaal doorheen. Verlamd door angst. Zag het zelfs even allemaal niet meer zitten. De medicatie heeft mijn stemming toen verbeterd. De angst werd hanteerbaar en hierdoor zag ik het licht weer schijnen. Maar… ik [lees meer...]had heel veel last van de bijwerkingen. Van het ene op het andere moment ben ik hierom gestopt. Heb 2 dagen afgebouwd en toen naar 0. Heftige 1,5 tot 2 weken gehad. Mijn lichaam was in de war. Moest echt afkicken. Werd ook afgeschrikt door horrorverhalen over plotseling stoppen. Maar voelde dat ik dit moest doen. Afkicken viel in tegenstelling tot de horrorverhalen alles mee. Ik slik nu denk ik 1,5 maand geen medicatie meer. Het voelt alsof er een deken van me af is gevallen. Alsof ik ben ontwaakt. Ik leef ! Ik kan weer klaarkomen, heb energie, kan lekker hardlopen en sporten, kom goed uit mijn woorden. Mijn stoelgang is de oude en ik kan normaal plassen. Dat waren namelijk allemaal bijwerken. De energie om van alles te ondernemen is terug. De angst is helaas ook. Toch vind ik het fijner om écht te leven. De angst moet ik op de koop toenemen. Ik probeer zo min mogelijk eraan toe te geven. Ik ben ontzettend blij dat ik de keus heb gemaakt om medicijnvrij door het leven te gaan, tegen het advies van de behandelaar in. Vanochtend had ik een gesprek met mijn huisarts en die staat gelukkig achter mij. Hij vindt het een dapper besluit. Ik kan voor niemand bepalen om medicatie wel of niet te slikken. Ik weet alleen voor mezelf dat ik nooit meer medicatie wil. Hoe groot de angsten ook worden. Mijn medicatie is hardlopen, wat mediteren, gezond eten, af en toe helemaal uit je dak gaan op de dansvloer met wat wijntjes, goed slapen en werk doen waar je gelukkig van wordt. Ik vind het heftig hoeveel bijwerkingen zo’n medicijn heeft en dat je ook echt verandert als persoon. Toen ik startte, in de opbouwfase zat, waren de bijwerkingen ook echt heftig. Trillen, raar gevoel in hoofd. Af en toe was ik mijn zicht kwijt. En de eerste drie weken was het niet verantwoord om achter het stuur te kruipen. Ik kon niet meer fatsoenlijk autorijden. Ik wens iedereen veel succes met de moeilijke afweging om voor medicatie te kiezen of niet.

14-05-2016 | Vrouw | 40
clomipramine (5mg)
Dit middel voorgeschreven gekregen voor angst en lichte depressie. Ik ben na 3 weken gestopt. Ik ben al die weken een soort van stoned geweest. Erg passief en ben in de weken niet van de bank geweest. Veel slapen en dus o energie.

03-02-2015 | Vrouw | 40
Dysthymie
Na jaren te hebben aangemodderd en diverse therapieën te hebben gevolgd in het reguliere en alternatieve circuit, kwam ik wel wat verder, maar bleef matig functioneren en liep ik behoorlijk vast toen ik kinderen kreeg. Ik heb een traumatische jeugd gehad, maar de mate waarin ik daar last van had en bleek houden, was buitenproportioneel. Mijn jeugd had ik in iddels ook wel [lees meer...]wel uitgekauwd, dus wat zou het dan nog kunnen zijn. In de familie is vrij recent Asperger en ADD vastgesteld, ik zag bepaalde patronen bij hen ook bij mezelf en één van mijn kinderen, daarom ging ik bij mezelf ook meer richting een stoornis denken die invloed zou kunnen hebben op mijn stemmingen. Dit heeft dan meer te maken met een te weinig of een teveel van bepaalde stoffen zoals serotonine, noradrenaline, dopamine. Ik gebruikte al jaren 25 mg. met het idee mij sterker te maken in mijn verwerkingsproces, ooit geadviseerd door mijn huisarts, tijdens een ernstige depressie en heftige paniek (dat had een externe oorzaak, waar ik niet zal over uitwijden, daarbij was mijn reactie achteraf gezien toen al buitenproportioneel). De clomipramine sloeg destijds snel en goed aan, ik was toen behoorlijk uitgschakeld, maar kon toen toch langzaam reïntegreren in het arbeidsproces, ik had wel een Melkertbaan, parttime, meer uren en een reguliere baan, kon ik niet aan, daarbij liep ik steeds vast . Opbouwen naar 75 mg. zorgde bij mij voor veel slaperigheid, dus was voor mij toen geen optie, van afbouwen met hulp van de huisarts werd ik erg depressief en raakte ik in mezelf gekeerd, dus bleef ik steeds 25 mg. gebruiken met het idee het ooit eens weer af te bouwen als ik eindelijk klaar zou zijn met mijn jeugd en ik me eindelijk gezond, sterk en stabiel zou voelen. Maar dat gebeurde maar steeds niet. Vanwege de recente inzichten dat het een chronisch en aangeboren probleem zou kunnen zijn, heb ik een doorverwijzing gevraagd via de huisarts voor een psychiater voor een deskundig advies. Hij constateerde een dysthyme stoornis, dit kan voortkomen uit Asperger en/of ADD. Dat wilde ik niet laten testen, omdat ik zelf voldoende inzicht had in bepaalde patronen en ik m.n. mijn stemming wilde verbeteren. De psychiater vond 25 mg. wel erg weinig. Langzaam heb ik de dosering opgebouwd naar 75 mg. Dat gaf bijwerkingen die voorbij gingen zoals: spierpijn, hoofdpijn, verslechtererde stemming, onrust. Wat ik niet wist, was dat sommige mensen er actief van kunnen worden en anderen weer slaperig. Afhankelijk daarvan neem je de medicatie 's ochtends of 's avonds in. Nooit bij nagedacht toen ik het voor het eerst ging gebruiken. Ik ben het daarom 's avonds gaan innemen en dat beviel veel beter: 's avonds werd ik minder actief en sliep prima, dat was zelfs een verbetering. Mijn stemming verbeterde duidelijk: een stuk rustiger, meer plezier in het leven, meer een gevoel van overzicht in mijn hoofd, meer zelfvertrouwen, ik kon mijn gezin een stuk beter aan, relatieproblemen verbeterden, ik kreeg meer inzicht in het gedrag van één van mijn kinderen, dat niet verbeterde ondanks dat het bij mij wel verbeterde, zodat ik het meer buiten mezelf kon plaatsen i.p.v. het te zien als een gevolg van mijn negatieve stemming en ik kreeg meer energie en daadkracht voor huishouden, sporten, contacten. Het zou nog beter kunnen, maar het bood perspectief. Maar een aantal bijwerkingen, en misschien toch onvoldoende effect vanwege gewenning, gingen niet over en overheersten het positieve effect. Ik werd toch weer wat onrustiger, meer geagiteerd en mijn emoties raakten wat afgevlakt. En ik kreeg erg last van verstopping. Ik heb via de huisarts om diverse laxantia moeten vragen om de ontlasting kwijt te raken: 3 zakjes Macrogol, 1 tablet Bisacodyl 5 mg, en uiteindelijk 3 klysma's Microlax 5 ml. Dat hielp redelijk en was dus geen pretje. Verder was ik bij 25 mg. al zweteriger dan daarvoor, ook veel last van nachtzweten, dat werd erger, ook met nachtvorst kreeg ik behoorlijk last van nachtzweten, dus dat zou nog wat worden in de zomer bij 30 gr.. Volgens mijn man heeft dat een medicinale geur. Ook niet erg bevorderlijk voor het libido en je liefdesleven. Een hogere dosering zou misschien mijn stemming kunnen verbeteren, maar de bijwerkingen verergeren. In overleg met de psychiater ben ik daarom sinds afgelopen vrijdag begonnen met Duloxetine. Het af-/opbouwschema is: 1 week 25 mg. Clomipramine + 30 mg. Duloxetine, de week erna 2x 30 mg. Duloxetine. Hij verwachtte dat de obstipatie wel snel zou afnemen en dat is inderdaad het geval, ik heb nu al geen laxantia meer nodig. Hoe de Duloxetine zal bevallen is afwachten, dat zal ik ook melden.

31-03-2014 | Vrouw | 25
clomipramine
Dit medicijn is voorgeschreven door mijn huisarts. Paniekklachten gingen grotendeels over, maar ik werd er ontzettend moe van. Had een droge mond en zweette overmatig. Na een paar maanden ben ik hiermee gestopt en overgegaan naar sertraline.

01-10-2013 | Vrouw | 38
clomipramine
Ik had geen baat bij clomipramine. Bleef mijn angsten en paniek houden

17-02-2013 | Man | 21
clomipramine
Slik nu ongeveer 6,5 week clomipramine (anafranil) sinds mijn opname in een kliniek vanaf eind november. Eerst Citalopram en Zoloft geprobeerd, dit had ook geen effect. (hiervoor 3 maanden Efexor maar deed ook niets) Na 4 weken op 100 mg te hebben gezeten opgehoogd naar 150 mg waar ik nu 2,5 week op zit. Nog steeds geen effect, erg moe in mijn hoofd, soort "steken" Ongev[lees meer...]eer een minuut heel duizelig bij het opstaan (ligt aan de lage bloeddruk door het medicijn), Erg droge mond en verstopping. Ik zou deze bijwerkingen opzich niet erg vinden als ik maar wat positiefs voel!! En dat gebeurd tot op heden nog niet.... Ben de wanhoop nabij

15-07-2012 | Vrouw | 25
clomipramine
bijna 4 maand gebruik en ik vind het regel recht vergif. dit was mijn laatste red middel omdat het meetbaar is in de bloed spiegel. maar het hielp niets, ik ben van zelden naar buiten, naar nooit meer naar buiten gegaan door de clomipramine en zelf nog een opname op de koop toe gekregen. Ik raad het niemand aan. nu ruim een week gestopt, wat een HEL... ik ben zo ziek als e[lees meer...]en hond. stroomstoten door mijn lijf en nare dromen en slechte sucicidale gedachten. weet waar je aan begint

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum