Narcolepsie (1 mening)

03-10-2013 | Vrouw | 34
Manisch-depressieve stoornis

26-04-2013 | Man | 35
clomipramine
depressie gediagnosticeerd door HA heeft Mirtazapine voorgeschreven+verwijzing tweede lijn psycholoog. Na 7 weken geen verbetering is ernstige depressie met vitale kenmerken gediagnosticeerd. Gestopt met Mirtazapine en een paar dagen zonder AD waarna Clomipramine is voorgeschreven. Na ongeveer 6 weken sloeg medicatie merkbaar aan ik wist niet wat me overkwam, dagschommelin[lees meer...]g begon te verdwijnen en kreeg weer zin om dingen te ondernemen. Gewone huishoudelijke klusjes die normaal vanzelfsprekend zijn en waar ik als een berg tegen op zag pakte ik met gemak weer op. Ik kon ook weer slapen. Ben rustig aan begonnen met zwemmen elke avond en na een week of twee ook weer gestart met fitness. Daarna ook weer aan het werk gegaan. Bijwerkingen zijn er duidelijk, soms is mijn bed een zwembad als ik wakker wordt en bij geringe inspanning veel transpiratie, ook tril ik behoorlijk daar geneer ik me nog het meeste voor en regelmatig stuiptrekkingen als ik in bed lig. Gebruik nu 125mg/24h en wordt door HA gevolgd in begin elke 2 weken nu elke 4 weken. Mensen om me heen zeggen dat ik nu sneller praat en veel alerter en meer ' gevat' ben dan gewoonlijk misschien ook een bijwerking(?) Voor mij is deze medicatie op dit moment het beste wat me is overkomen;)

24-04-2012 | Man | 35
Depressief

17-02-2016 | Vrouw | 36
clomipramine (75mg)
Clomipramine werkt fantastisch bij me. Ik voel meer rust, ben stuk minder depressief en heb minder angst. Ik gebruik momenteel 75mg. Alleen is er een voor mij probleem. Ik heb als nare bijwerking erge spierpijn in nek, schouders, rug en benen. Ik gebruik warmtepleisters en smeer me in met tijgerbalsem. Ik heb er echt last van en het beïnvloedt mijn stemming. Ik wil het nog[lees meer...] even volhouden, maar als het aanhoudt, wil ik terug naar 50mg. Alleen 50mg is qua dosering wat aan de lage kant voor mij. Ik heb minder spierpijn, maar geestelijk heb ik meer last van mijn klachten. Ik baal hier echt van, want geestelijk helpt het me. En ik heb al tevergeefs een aantal andere antidepressiva gebruikt.

09-08-2012 | Vrouw | 36
clomipramine
Ik ben altijd zeer gevoelig en depressief geweest. Heb verschillende antidepressiva's gebruikt, maar altijd zonder positief resultaat. Toen ik 31 was dacht ik dat niets mij meer kon helpen, tot dat ik van een psychiater het middel Clomipramine kreeg. Voor het eerst in mijn leven slaat er een middel aan en ben ik niet meer bang en depressief. Ik leef weer! Clomipramine hee[lees meer...]ft mijn leven echt gered! In het begin moet je er even doorheen wat betreft de bijwerkingen, maar dat is bij alles. Mijn advies: proberen is zeker de moeite waard!!! Ik gebruik het nu 6 jaar en blijf altijd een onderhoudsdosis houden van 25mg per dag.

12-03-2012 | Man | 36
clomipramine
Van alle AD's die ik heb geslikt (een stuk of 12...)tegen ernstige angstklachten en depressies is dit het enige wat echt werkt! De eerste weken waren wel erg heftig (toename angst/paniek, ondanks een langzame opbouw (25-50-75mg) en het effect komt pas na een week of 6! Advies; bouw zeer langzaam op, en heb veel geduld!

31-05-2012 | Man | 37
clomipramine
Wat een verademing!! Na 5 jaar geexperimenteerd met Sertraline, Paroxetine, nu iets gevonden wat dus wel werkt. Mede dankzij het lezen van het boek 'Pil' van Mike Bodde overgestapt naar de Clomipramine. Ben gewoon weer mens, en sta weer met beide benen op de grond!

28-08-2015 | Man | 38
clomipramine (10mg)
ADHD
Nadat ik meerdere burnouts heb gehad en een blijvend onrust gevoel, jaren blijven zoeken naar de oorzaak, in het ADHD traject bij GGZ terecht gekomen. alle mogelijke ADHD middelen geprobeerd, maar dat verhielp de klachten niet. altijd wel twijfel gehad bij de daadwerkelijke diagnose. in samenspraak met de huisarts een aantal anti-depressiva uit gaan proberen. Bij allen vee[lees meer...]l bijwerkingen; misselijkheid en slapeloosheid. Nu sinds vier maanden aan de clomipramine. Ik ben erg gevoelig voor bijwerkingen dus slik het twee tot drie keer per dag 10MG. ik heb geen bijwerkingen en wel meer rust in mijn flikker. Voor mij werkt dit en een dosering vergeten is geen probleem.. Ieder zoekt naar zijn oplossing. Dit is de mijne...

24-07-2015 | Vrouw | 38
clomipramine (75mg)
Dwangstoornis
soms wel bijwerkingen, gewichtstoename en maagzuur

04-10-2014 | Vrouw | 38
clomipramine
Na Lexapro dat niet werkte begonnen met Clomipramine. Na een jaar geen verbetering maar wel veel bijwerkingen gedurende het innemen. Nu ik gestopt ben heel veel erge bijwerkingen en het blijft maar duren. Ik begin nooit meer aan antidepressiva. Heb er geen goede ervaringen mee.

01-10-2013 | Vrouw | 38
clomipramine
Ik had geen baat bij clomipramine. Bleef mijn angsten en paniek houden

10-12-2012 | Vrouw | 38
Paniekaanvallen
heeft wel goed geholpen tot op heden het niet meer hielp

05-09-2012 | Vrouw | 38
clomipramine
Niet zo'n leuke jeugd gehad, maar goed verwerkt en een goede man getroffen, waar ik veel mee heb gepraat hierover. Ik ben denk ik ook van nature snel in paniek depressief, ik zie het ook bij mijn moeder, die heeft er zodanig last van dat contact met anderen moeilijk is, zelfs met haar eigen kinderen. Ik heb daar niet in die mate last van, heb zelf ook twee kleine kinderen,[lees meer...] gelukkig nog wat andere eigenschappen overge-erfd, maar ik ervaar wel beperkingen en moeiten. Jaren geleden na wat vervelende gebeurtenissen achter elkaar ging het ernstig mis; mijn depressies kon ik vaak wel handelen, maar ik werd ook angstig, kon niet meer stoppen met huilen, terwijl mij dat anders altijd juist moeite kostte en ik was bang dat ik mijzelf iets aan zou doen, ook vreemd, omdat ik mijn depressies altijd meer onderging, wilde ook echt wel dood, omdat er niets aan was, maar was rationeel genoeg om daar niets mee te doen, dus dat dat nu anders was, was eng. Ik wilde nooit aan de medicijnen, maar ik kwam er niet overheen. Ik kreeg iets tegen depressie, ik weet niet meer wat, maar dat hielp wel na een aantal dagen. De angstgevoelens bleven en toen kreeg ik clomipramine. Ik voelde mij toen al snel een stuk beter, kon wat vrijwilligerswerk oppakken en had weer wat meer zin in contacten, dus had meer structuur in mijn leven. Ik heb een korte periode 75 mg. gehad, maar daar werd ik heel erg slaperig van, toen een periode 50 mg. en toen het wat beter ging 25 mg. Nog wel eens geprobeerd af te bouwen, maar zonder succes. Ik houd er rekening mee dat ik het structureel nodig heb, omdat er bepaalde stoffen zoals serotonine, niet goed worden overgedragen. Ik blijf gevoelig, tijdens mijn 2e zwangerschap werd ik ineens na jaren weer heel depressief, dat ging na de bevalling over. Daarna een spiraal laten inbrengen, maar ik heb het idee dat ik daar niet goed op reageer, dus die heb ik onlangs laten verwijderen. Met de pil voelde ik mij ook niet goed, dus er gaat bij blijkbaar met hormonen ook niet altijd iets goed. Verder is het van belang dat ik een rustig en regelmatig leven leidt, op tijd naar bed ga, anders ben ik snel uit evenwicht, dat vind ik vaak lastig, ik vergelijk mezelf snel met anderen. Dit geldt overigens ook wel, zij het misschien in mindere mate voor mijn man en kinderen, dus dat past dan mooi bij elkaar. Ik heb wel wat last van bijwerkingen zoals snel een droge mond en snel transpireren. Ik vind het vervelend, maar het is wel te doen. Voor mij is het dus het juiste medicijn. Misschien ga ik nog eens proberen om af te bouwen als ik langere tijd heel stabiel ben, maar als dat niet gaat lukken, kan ik daar iik heel goed mee leven, belangrijker is dat ij mijzelf goed ken, begrijp en accepteer en daarnaar leef.

31-08-2013 | Man | 39
clomipramine
Ik gebruik dit medicijn nu een aantal weken. En heb dit vroeger ook veel gebruikt. Wat ik vooral een vervelende bijwerking vind is het onvermogen om een orgasme te krijgen. Het duurt onzettend lang en soms wil het ook niet gebeuren. Zijn er meer mannen die hier last van hebben. Heb dit probleem bij alle soorten anti-depressie medicatie. Seroxat Remaron bijv..

09-10-2012 | Vrouw | 39

14-05-2016 | Vrouw | 40
clomipramine (5mg)
Dit middel voorgeschreven gekregen voor angst en lichte depressie. Ik ben na 3 weken gestopt. Ik ben al die weken een soort van stoned geweest. Erg passief en ben in de weken niet van de bank geweest. Veel slapen en dus o energie.