Narcolepsie (1 mening)

Bojan Nikolik (17-04-2015)

26-05-2020 | Vrouw | 55

24-01-2017 | Man | 55
clomipramine (75mg)
Ik heb mijn hele leven al last van allerlei psychische klachten. Inmiddels zijn de diagnoses bepaald op OCPD, OCD en dysthyme stoornis. Van 1994 tot vorig jaar slikte ik Seroxat (paroxetine). Dat heeft ongeveer 10 jaar goed gewerkt. Daarna ben ik -onder begeleiding van de psychiater- naar een beter middel gaan zoeken en dat heb ik niet gevonden. Ik ben daarna weer verderge[lees meer...]gaan met paroxetine, tot het vorig jaar echt nauwelijks meer iets leek te doen. Ik heb opnieuw van alles geprobeerd en weer was er weinig wat beter hielp dan paroxetine. Alleen clomipramine had ik nog niet geprobeerd, omdat ik daarvoor eerst af moest bouwen met paroxetine (en dat geeft héél veel hele ernstige bijwerkingen). Ik heb uiteindelijk dat toch maar te proberen. Op 7 januari ben ik met clomipramine begonnen en ik ben echt een heel stuk rustiger! Net zoals ik met paroxetine had in de eerste jaren. Ik heb wel best veel last van bijwerkingen (droge mond, droge huid, jeukende huid, slecht zien (dichtbij), duizelig, moeite met plassen, heel erg moe), maar ik weet dat een deel van de klachten ook nog kan zijn doordat ik 20 jaar paroxetine heb gebruikt. Ik heb gelezen dat het wel anderhalf jaar kan duren voordat de bijwerkingen van het afkicken van paroxetine zijn verdwenen. In elk geval ga ik voorlopig zeker door met clomipramine. Ik had eigenlijk al van 75 naar 150 mg moeten gaan, maar ik ben bang dat ik dan alleen nog maar slaap. Eerst dit dus maar een tijdje proberen. Kortom: veel bijwerkingen, maar alles beter dan angsten en depressies!

26-03-2016 | Vrouw | 55

29-08-2015 | Vrouw | 55
clomipramine (25mg)
Chronische depressie
zodra ik mijn eerste pilletje genomen had, was mijn angst verdwenen. Dat is zo gebleven. Mijn depressie bleef. Werd wel wat minder. Heb veel last gehad van bijwerkingen. in het begin was dat vervelend, droge mond, veel honger e.d. later werd dat normaler. Ik kreeg na een aantal maanden steeds meer moeite om te plassen en te poepen. was echt problematisch. Poepen was net z[lees meer...]o moeizaam en pijnlijk als een echte bevalling. Ik kreeg ook veel last met praten, kon niet op woorden komen, begreep niet wat mensen zeiden, bloeddruk ging gigantisch omhoog etc. Op een gegeven moment geleidelijk gestopt met het medicijn en heb meer dan een jaar last gehad van ontwenningsverschijnselen, o.a. depressie kwam terug en heviger dan ooit tevoren, heb toen besloten het medicijn goed uit te laten werken, zodat alles uit mijn bloed was en daarna nooit meer begonnen met dit middel.

02-10-2012 | Vrouw | 55
clomipramine
Ruim 20 jaar geleden,na de geboorte van onze (3 kinderen) kreeg ik last van postnatale-depressies en later van paniekaanvallen. Psychiater .....(Utrecht) adviseerde eerst het medicijn Fevarin, dit hielp niet en bovendien voelde ik me er erg beroerd op(lich.) Toen overgestapt op Anafranil. Dit gaf in het begin veel bijwerkingen en het was echt even"doorbijten" ,maar na enig[lees meer...]e weken verminderden de angstklachten. Het bleek de oplossing!!! Helaas vind ik het erg jammer dat het middel, m.n. op seksueel gebied bijwerkingen heeft (geen zin!), wat vooral voor mn. man frustrerend is. Daarom ben ik al zeker 4 keer gestopt met Anafranil, maar telkens na zo'n 4 week kwamen de angstgevoelens en "stroomstootjes" in mn hoofd terug. Na net weer een stopperiode van 4 weken gehad te hebben ,kreeg ik gisteren heftige paniekgevoelens, zodat ik nu weer begonnen ben met Anafranil. Ik gebruik normaal maar een zeer lage dosis ( 12,5mg), dit blijkt voor mij genoeg om de angst de baas te blijven.Ik denk dat ik de rest van mijn leven aan dit middel vastzit, maar dat is beter dan een leven met angst! (Red; naam v psychiater verwijderd ivm privacyredenen en werkwijze van deze site. Mvg, MijnMedicijn )

14-06-2015 | Vrouw | 57
clomipramine (10mg)
Geen bijwerkingen gehad,gaat tot nu toe zeer goed. Mag er voorlopig niet mee stoppen.

25-03-2015 | Vrouw | 57
clomipramine (10mg)
tijdens overgang steeds meer depressieve gevoelens en huilbuien, slecht slapen ed. na enkele dagen gebruik voelde ik mij al beter en sterker worden. nu ben ik aan het afbouwen van 3 x 10 naar 2 x 10. Weinig bijwerkingen alleen weer wat onrustige benen 's avonds.

05-09-2012 | Vrouw | 57
clomipramine
Ik was vrij ongemerkt in een zware depressie en angststoornis gekomen. Ik kreeg paroxetine maar dat verergerde de situatie alleen maar. Ik ben opgenomen en men heeft alle moderne middelen op mij uitgeprobeerd. Zoloft, citalopram, valdoxan, efexor, sertraline, zyprexa, lexapro etc. Telkens zes weken opbouwen en weer afwachten. Ik was de wanhoop nabij. Ik bleef me vreselijk [lees meer...]voelen in mijn lijf. Na 14! Maanden te zijn opgenomen, kreeg ik na lang aandringen anafranil. Ik had het boek,gelezen van mike bodde "pil" Ik voelde het al heel snel en het ging steeds beter. Ik ben nu aan het afbouwen van 100 naar 75 en nu 50 mg. Het gaat prima met mij, weer aan het werk, autorijden en op vakantie. Wel aangekomen, maar probeer nu weer wat kilo's kwijt te raken en ook dit lukt goed. Ik ben zeer enthousiast over anafranil, ik heb mijn leven weer op de rails.

16-01-2018 | Vrouw | 59
clomipramine (75mg)
Door het gebruik van chlomipramine is mijn depressie (angsten) verdwenen. Het is belangrijk met een lage dosis te beginnen, 10 mg. Rustig opbouwen met 10 mg elke 2 á 3 dagen in combinatie met slaapmedicatie. Op deze manier verminder je de bijwerkingen (droge mond, harde ontlasting) en zorg je dat je goed slaapt tot de medicatie aangeslagen is. Laat je bloedspiegel cont[lees meer...]roleren. De bijwerkingen verdwijnen nadat je een paar weken op de juiste dosis zit. Ik neem momenteel 1 x daags 2 tabletten van 75 mg retard. Ik ben begeleid door een psychiater wat betreft de medicatie en is mij uitstekend bevallen. Mijn gewichtstoename vind ik geen probleem, de depressie is erger!

07-11-2012 | Vrouw | 59
clomipramine
Ik was extreem angstig had paniekaanvallen en last van hyperventilatie. Ik ben 10 jaar onder behandeling van een psychiater geweest. Nu gebruik ik als ik me minder voel tijdelijk oxacepam en of loramet in een lage dosering. Gaat nu prima met mij.

28-10-2018 | Man | 60
clomipramine (75mg)
Na een aantal medicijnen te hebben geprobeerd (citalopram, sertraline en velafaxine) overgezet op clomipramine. De effectiviteit van venlafaxine ging snel achteruit (binnen een half jaar) dus over op clomipramine op advies van de psychiater. De bijwerkingen hiervan waren dusdanig dat we besloten om met clomipramine te stoppen en over te gaan naar (weer) een andere AD. Nu o[lees meer...]ver op escitalopram. ben benieuwd.

26-04-2018 | Vrouw | 60
clomipramine (75mg)
Ik gebruik dit medicijn al een aantal jaren nooit geweten dat het zoveel bijwerkingen had mijn toenmalige huisarts heeft hier nooit wat van gezegd ik heb een nieuwe huisarts toen ik er over begon om te stoppen met die medicijnen toen mocht dat niet beetje vreemd maar zij zou het wel weten natuurlijk. ik ben het toch maar eens gaan opzoeken op internet en toen kwam ik deze [lees meer...]site tegen een alle stukjes vallen nu op zijn plaats. ik ga toch echt proberen om af te bouwen ik vind dit niet echt leuk meer.

07-03-2012 | Vrouw | 60
clomipramine
Ik gebruik nu bijna 22 jaar anafranil oftewel clomipramine. Na een lange strijd van angst, piekeren, slapeloosheid en depressie en eindeloos veel alternatieve middelen uitgeprobeerd te hebben,werd ik opgenomen ,kreeg een slaap kuur van een week en het middel clomipramine. Wat een godsgeschenk. Eindelijk weer normaal slapen en leven. Gebruik nu al jaren 37,5 mg per dag(,v[lees meer...]oor mij het beste) Zweten en wat dikker worden neem ik op de koop toe. Mijn leven is zoveel beter geworden.

24-12-2019 | Man | 61
clomipramine (25mg)
Gebruik nu 18 jaar, afgebouwd van 70mg , naar 20 mg. afbouwen lijkt me onmogelijk, ben er erg bang voor, word helemaal gek, irritatie stijgen enorm, altijd moe en willen slapen. Wie herkent dit en heeft oplossing gevonden? Tevens gewichtstoename van 30 kg Grrag in gesprek..

07-03-2019 | Vrouw | 61
Te weinig bijschildklierhormoon

01-06-2017 | Vrouw | 61
clomipramine (75mg)
Bij de eerste paniekaanval wist ik niet wat me overkwam. Het was voor mij onbekend en beangstigend. Bij drukte en lawaai kreeg ik meer last van. Werd er depressief van! Huisarts schreef kalmeringsmiddel voor, te lage dosis . Pas in ziekenhuis kreeg ik Oxazepam 50 mg. waardoor ik eindelijk rustiger werd. Natuurlijk verslaafd aan geraakt. Tot ik van de huisarts psychische hu[lees meer...]lp moest zoeken. Inmiddels al 5 jaren niet meer buiten geweest. Ergens las ik dezelfde symptomen, bleek degene te weinig serotonine te krijgen vanuit de hersenen. Die slikte Anafranil. De werkende stof is echter Clomipramine. Na 3 dagen knapte ik helemaal op!! Slik het nu al 26 jaar. Helaas hebben beide dochters hetzelfde. Lijkt in ons geval erfelijk, maar daar ga ik nog naar vragen...