Metformine

metformine

Diabetes type 2 (310 meningen)
Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (1 mening)

Metformine

Bojan Nikolik (15-08-2015)

25-08-2016

Diabetes type 2

Ik ben half juni 2016 begonnen met 1x daags 1 tablet Metformine 500mg omdat mijn bloedsuikerspiegel 7.2 was. Na 1 maand bloedprikken voor suikerspiegel, deze was gezakt naar 6.6. Huisarts schreef in het vervolg 2x daags 500mg Metformine voor. Toen kreeg ik buikpijn in het begin mild maar na een week heftig. Weer naar de huisarts geweest vanwege de bijwerking. Zijn antwoord[lees meer...] was daar moet u maar aan wennen!. Na aandringen van mijn kant, had mij inmiddels ziek op mijn werk gemeld, 5 dagen compleet stoppen en daarna weer 1 tablet van 500mg per dag. Na 2 dagen kwam de buikpijn weer in hevige mate terug. Ga een andere huisarts nemen ik vertrouw hem niet.
11-08-2016

Diabetes type 2

Altijd al slaapproblemen gehad, echter deze waren nog hanteerbaar. Na de start met metformine werd mijn algehele vermoeidheid langzaam maar zeker steeds erger. Dusdanig zelfs dat ik op een ochtend gewoon twee dagen vrij heb moeten nemen, omdat ik niet meer kon functioneren. Na onderzoek op Internet erachter gekomen dat metformine wel vaker (steeds vaker) gelieerd wordt aan[lees meer...] insomnia. (zie bijv http:// www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/ articles/ PMC3354927/). Toen besloten met metformine te stoppen. Na drie dagen werd ik al veel energieker en minder vermoeid. Gevoel alsof ik hyperactief was. Rusthartslag van 80 terug naar 69. Loopsnelheid (veel wandelen tussen trein, werk en woning, 8-9 km/dag) van 4.2 km/uur naar 5.5 km/uur dus ook fysiek aantoonbaar energieker.
11-08-2016

Diabetes type 2

Rare donkere ontlasting, geen diarree wel veel winderigheid, borrelen in de buik, en veel buikpijn.
01-08-2016

Diabetes type 2

Ik heb niet veel last van bijwerkingen zoals misselijkheid of diaree. Wat ik wel heb is wazig zien en dit komt schijnbaar zelden voor. In hoe ver het medicijn werkt weet ik nog niet omdat ik het pas 2 weken gebruik. Maar ik zal de uitslag uiteraard ook nog melden.
28-07-2016

Diabetes type 2

voor mijn beginnende diabetes type 2 werd Metformax (metformine) 850 voorgeschreven, volgens een voorgeschreven routine tot 3x 1per dag. moeilijk wegens draaierigheid, misselijkheid en na het eten diarree... volhouden is de boodschap, nu al een maand ... we zien wel of de pancreas zich laat leiden door dit medicament en weer 'normaal' actief wordt.
26-07-2016

Diabetes type 2

van de verhoogde suiker eigenlijk geen last, dan droge mond gedurende slapen, weet niet hoelang de bijwerkingen blijven, veel last met lopen, linkerbeen doet zeer bij de kuit na paar honderd meter lopen, wordt ook gedeeltelijk minder gevoelig, na half uur lopen en even zitten is het minder en kan dan doorlopen.
19-07-2016

Diabetes type 2

Nog niet zolang met metformine tabletten, maar ik ben heel de dag misselijk en ben overdag in de diarree. Ik slaap slecht door de aanhoudende misselijkheid. Ik neem de tabletten tijdens of net na het ontbijt en het avondeten in, dat zou de kans op bijwerkingen moeten beperken, maar helaas werkt het bij mij niet.
08-07-2016

Diabetes type 2

kon mijn diabetes niet onder controle krijgen maar met 3 tabletten per dag is het nu mooi op niveau
06-07-2016

Diabetes type 2

Stoelgang is niet meer normaal. Ontlasting is blubber of diarree. Ben daarna zo beroerd dat ik alleen nog maar naar bed wil.
03-07-2016

Diabetes type 2

Ik kan absoluut niet tegen Metformine alhoewel het de waarde wel deed verlagen waren de bijwerkingen TE extreem!
03-06-2016

Diabetes type 2

in het begin kreeg ik diarree van de metformine. Na een tijdje was mijn lichaam eraan gewend. Gelukkig.
04-04-2016

Diabetes type 2

Mijn idee over metformine na begin, is dat het een prima middel is, maar dat om de progressie van diabetes te vertragen (tijdelijke) veranderingen van medicijn het resultaat wel zou helpen verbeteren van mijn fysieke mogelijkheden, waarbij bij terugval op metformine de kans op een beter resultaat wordt behaald dan wanneer men jarenlang permanent blijft door gebruiken en st[lees meer...]eeds hogere doses. Maar het blijft een zeer moeilijk verhaal, zowel de juiste dokter te vinden, zowel niet je eigen dokter te willen zijn. Mijn stelling dat doctoren ook gewone mensen zijn, maakt het niet makkelijker. Tot heden na 1/2 jaar experimenteren, meen ik enige positieve verbetering te bespeuren na 1 1/2 jaar 1 X dd forxiga 10 Mg met 3 X dd Metformina 500 Mg. Thans op advies van internist (6 x daags eten, weinig brood en aardappelen, 2 X 1 st. fruit p.w, 1000- mg Metf. 1 x Forx.) maak ik sterke terugval t.a.v. vingerprik waarden, ofwel mijn gewicht, t.o.v. mijn recent opgebouwde eigen ervaring: Die ik niet vertrouwde en dus een internist heb geraadpleegd.
28-03-2016

Diabetes type 2

Makkelijk in te nemen, verder geen bijwerkingen tot nu toe.
12-03-2016

Diabetes type 2

Zie aan mijn glucose waardes dat ik het nodig heb, maar weet wel dat ik me stukken beter voel als ik het niet inneem...
29-02-2016

Diabetes type 2

De maag- en darmklachten zijn vervelend. De onregelmatige stoelgang belemmerd vaak je sociale leven.
22-02-2016

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase