Metformine

metformine

Diabetes type 2 (310 meningen)
Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (1 mening)

Metformine

Bojan Nikolik (15-08-2015)

08-11-2018

Diabetes type 2

mijn leven betekent nog maar weinig
30-10-2018

15-10-2018

Diabetes type 2

Per toeval een keer mijn glucose gemeten en deze was véél te hoog. Na een nuchtere bloedtest metformine voorgeschreven gekregen. Waardes zijn nu een stuk lager, echter komt dit natuurlijk ook door een aangepast voedingsschema. In het begin 2 dagen wat last van mijn darmen, maar daarna niet meer. Wel een stuk meer vermoeid dan voor de start met deze medicatie.
19-09-2018

Diabetes type 2

al jaren klachten gehad zoals vermoeidheid, veel slapen, weinig eetlust, opgeblazen gevoel etc. nadat ik 5 jaar lang heen en weer ben gestuurd van huisarts naar specialist en van specialist naar specialist ben ik geen haar opgeschoten in het vinden van de oorzaak van mijn klachten. in het buitenland onderzoek laten doen en die konden mij in 1 dag vertellen waar mijn klacht[lees meer...]en vandaan komen. Nu 19 dagen verder zijn al mijn klachten verdwenen! Ik gebruik Glifor 850mg 1x per dag, supermiddel en ik mag er mee stoppen wanneer mijn waarden weer normaal zijn!
16-09-2018

07-06-2018

Diabetes type 2

heel veel buikpijn, regelmatig enorme buikloop, behoorlijk sterke vermoeidheid, misselijkheid
08-05-2018

Diabetes type 2

heel veel buikpijn, regelmatig enorme buikloop, behoorlijk sterke vermoeidheid
08-05-2018

Diabetes type 2

Met Metformine heb ik een stuk minder last van dorst en wazig zien en voel me lichamelijk een stuk beter, al heb ik 's avonds na het innemen wel last van meer vermoeidheid en slaap, maar of dit door de Metformine komt? Ik weet weet het niet... , ik ben sinds een half jaar Diabeet en kreeg toen deze Metformine, 1 x daags 1 tablet voorgeschreven .
22-04-2018

15-03-2018

Diabetes type 2

Sinds 3 jaar gebruik ik Metformine wegens Diabetes type 2. Ik heb me intussen met de bijwerkingen verzoend want er schijn geen echte vervanger te zijn voor Metformine is mij verteld. Deze zijn: vermoeidheid; lelijke smaak en adem; rode vlekken in gezichtl veel plassen, maar voel me zonder Metformine over het geheel beter. Nu gebruik ik sinds 4 dagen Metformine van een an[lees meer...]der merk nl.: Aurobinda. Nu heb ik iedere morgen na het opstaan er lichte hoofdpijn bij gekregen. Ik vraag me af of dit aan het het andere Metformine-middel ligt. Ik heb het bij de apotheek nagevraagd. Nee zeggen ze daar het is hetzelfde effectieve middel. Dit is zo, maar kan het niet aan de vulstof waar de pillen van gemaakt zijn liggen? Weten ze niet. Basta;-(
12-03-2018

Diabetes type 2

Ineens kreeg ik Diabetes type 2 vanwege een cocktail van andere middelen, dat is de oorzaak. Op dat moment woog ik door die medicatie 135 kilo. Ik kreeg te horen dat ik nu ook nog diabetes had, ben gaan afvallen en actievere levensslijn op na gaan houden en zo in aantal jaren 71 kilo afgevallen en van metformine, de andere medicamenten en diabetes af gekomen
10-03-2018

Diabetes type 2

Ik slikte eerst glicolazide, maar dat werkte niet en had veel naardere bijwerkingen als metformine. Ik heb de internist zelf voorgesteld om metformine te gaan gebruiken. Mijn glucosewaarden zijn omlaag gegaan en ik ben behoorlijk tevreden. Sommige bijwerkingen zoals moeilijke stoelgang zijn lastig. Met de andere bijwerkingen kan ik leven, maar het is wel vervelend. Iemand [lees meer...]schreef hier vermoeidheid na het eten, dat heb ik de laatste tijd ook. Ik moet me erop instellen en dan valt er mee te leven. Ik weet niet wat de effecten, dwz qua bijwerkingen op de lange termijn zijn, dwz als je het middel lang gebruikt.
07-03-2018

Diabetes type 2

Zie bijwerkingen. Inmiddels ben ik er mee gestopt. Ik spuit ook nog 4x per dag insuline.
14-02-2018

Laatste 5 jaar samen met insuline spuiten is dit redelijk onder controle
03-02-2018

Diabetes type 1

Ik had een verhoogde bloedsuikerspiegel maar nog geen diabetispatient.Kreeg Metformine voorgeschreven om de pancreas te pushen om meer insuline af te geven.Ik neem dit 1 maal per dag (meestal s'morgens bij het ontbijt).Nu valt mij wel op dat ik in de loop van de dag plotse moeheid overvalt,maar echt zo moe dat ik nog met moeite kan rechtstaan,laat staan een activiteit ontw[lees meer...]ikkelen.En het rare is dat dit steeds na een maaltijd is.Ik neem ook 1 maal per dag L-Thyroxine 25mcg (van Christiaens) s'morgens nuchter,ook voorgeschreven door de arts nav een vertraagde schildklier.Deze 2 zijn de enige medicatie die ik neem,daarom mijn bezorgdheid over de vermoeidheid.Mijn laatste bloedonderzoek gaf geen negatief resultaat betreffende lever en nieren.
28-12-2017

Suikerziekte (type 2)

Ik gebruikte 500 mg metformine na het middageten. Ik had altijd na het innemen geen energie meer. Na jaren gebruik had ik helemaal geen eetlust meer dus ik ben veel afgevallen. Het was te zwaar voor mij ik begon ongeveer toen ik 13 jaar was en gestopt met 15 jaar. Nu ik gestopt ben heb ik vaak darm klachten maar is om andere reden denk ik.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum