Metformine

metformine

Diabetes type 2 (315 meningen)
Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (1 mening)

Metformine

Bojan Nikolik (15-08-2015)

05-01-2019

Diabetes type 2

Bijna 4 weken geleden begonnen met dit middel. 2x maal daags 500mg. Een tablet tijdens het ontbijt en een tablet tijdens het avond eten. De meest voorkomende bijwerkingen zoals: diarree, maagklachten, buikpijn en hoofdpijn had ik geen last van. Bloedsuikerwaarden gingen vrij snel omlaag en hongergevoel verdween als sneeuw voor de zon (ben ook 10kg afgevallen in 3 weken tij[lees meer...]d) Maar nu komt het! (uiteraard heb ik ook veel gelezen op andere Engelstalige forums of mijn bijwerkingen ook overeen kwamen met andere gebruikers) dus het kan niet anders zozijn. Maar goed hier een lijstje bijwerkingen die na ca. ***3 a 4 weken*** na gebruik "kunnen" optreden en die zijn zeker niet prettig! Ik heb dit de afgelopen 5 dagen tot nu aan toe mogen ervaren. Vandaar dat ik er dan ook per direct ben mee gestopt!!! * Hevige spierkrampen * Krakende en vooral pijnlijke gewrichten * Slap gevoel * Doof gevoel in benen * Pijnlijke hielen * Schokken door lichaam * Pijnscheuten in dijbenen Ik zou persoonlijk zelf dit middel niet aanraden en ik raad aan om het toch echt te gaan zoeken in je voeding. Geen suikers, koolhydraatarm eten, minstens een half tot een uur wandelen, veel water drinken en calcium,magnesium,Q10,vitamine B12 en Omega 3 slikken. Dit is zeer belangrijk mocht je net zoals ik stoppen met dit medicijn om je suikerwaarden zo laag mogelijk te houden door gezond bewegen en goede voeding.
16-12-2018

werkte nigatief
14-12-2018

Afslanken - overgewicht

Kan mijn suiker beter regelen. Heb geregelt deraria maar als ik geen metformine neem moet ik vaak een laxceer middel nemen.
28-11-2018

Diabetes type 2

Ik heb nog een ervaring met Effectiviteit, Hoeveelheid bijwerkingen, Ernst bijwerkingen Inname- / gebruiksgemak Algehele tevredenheid. Sinds kort gebruik ik Metformine. Las zo beetje de berichten over bijwerkingen sommige zelfs erg. Zelf heb geen ervaring tot nu toe geen ernstige bijwerkingen. Ik neem elke avond na het eten een tablet. Ik maak me [lees meer...]toch wel een beetje zorgen als ik hier zo de berichten lees. Ik las ook iets over Glifor 850mg dat dit medicijn veel beter zou bevallen? Mijn story Door dat ik op mijn leesbril ben gaan staan en mijn bril kapot was gegaan kwam ik er achter dat ik dieabetis 2 had. Ik had een nieuwe leesbril besteld, toen ik deze ging ophalen was het zicht verre van scherp. 3 maal daarna ben ik bij de opticiens geweest voor een oogmeting en telkens andere meetwaarde. Het kwartje was nog niet gevallen. Ik ging naar de oogheelkunde voor een onderzoek die kwamen tot de conclusie dat ik mogelijk diabetes zou hebben. Naar de dokter die bloed liet onderzoeken. En inderdaad ik heb een verhoogde bloedspiegel ze had het over dubbele waarden dan normaal. Ben sinds kort begonnen en laat het rustig op me af komen. Ik ga een heel traject in en ben bang dat ik hier niet meer vanaf kom.
09-11-2018

Suikerziekte (type 2)

08-11-2018

Diabetes type 2

mijn leven betekent nog maar weinig
30-10-2018

15-10-2018

Diabetes type 2

Per toeval een keer mijn glucose gemeten en deze was véél te hoog. Na een nuchtere bloedtest metformine voorgeschreven gekregen. Waardes zijn nu een stuk lager, echter komt dit natuurlijk ook door een aangepast voedingsschema. In het begin 2 dagen wat last van mijn darmen, maar daarna niet meer. Wel een stuk meer vermoeid dan voor de start met deze medicatie.
19-09-2018

Diabetes type 2

al jaren klachten gehad zoals vermoeidheid, veel slapen, weinig eetlust, opgeblazen gevoel etc. nadat ik 5 jaar lang heen en weer ben gestuurd van huisarts naar specialist en van specialist naar specialist ben ik geen haar opgeschoten in het vinden van de oorzaak van mijn klachten. in het buitenland onderzoek laten doen en die konden mij in 1 dag vertellen waar mijn klacht[lees meer...]en vandaan komen. Nu 19 dagen verder zijn al mijn klachten verdwenen! Ik gebruik Glifor 850mg 1x per dag, supermiddel en ik mag er mee stoppen wanneer mijn waarden weer normaal zijn!
16-09-2018

07-06-2018

Diabetes type 2

heel veel buikpijn, regelmatig enorme buikloop, behoorlijk sterke vermoeidheid, misselijkheid
08-05-2018

Diabetes type 2

heel veel buikpijn, regelmatig enorme buikloop, behoorlijk sterke vermoeidheid
08-05-2018

Diabetes type 2

Met Metformine heb ik een stuk minder last van dorst en wazig zien en voel me lichamelijk een stuk beter, al heb ik 's avonds na het innemen wel last van meer vermoeidheid en slaap, maar of dit door de Metformine komt? Ik weet weet het niet... , ik ben sinds een half jaar Diabeet en kreeg toen deze Metformine, 1 x daags 1 tablet voorgeschreven .
22-04-2018

15-03-2018

Diabetes type 2

Sinds 3 jaar gebruik ik Metformine wegens Diabetes type 2. Ik heb me intussen met de bijwerkingen verzoend want er schijn geen echte vervanger te zijn voor Metformine is mij verteld. Deze zijn: vermoeidheid; lelijke smaak en adem; rode vlekken in gezichtl veel plassen, maar voel me zonder Metformine over het geheel beter. Nu gebruik ik sinds 4 dagen Metformine van een an[lees meer...]der merk nl.: Aurobinda. Nu heb ik iedere morgen na het opstaan er lichte hoofdpijn bij gekregen. Ik vraag me af of dit aan het het andere Metformine-middel ligt. Ik heb het bij de apotheek nagevraagd. Nee zeggen ze daar het is hetzelfde effectieve middel. Dit is zo, maar kan het niet aan de vulstof waar de pillen van gemaakt zijn liggen? Weten ze niet. Basta;-(
12-03-2018

Diabetes type 2

Ineens kreeg ik Diabetes type 2 vanwege een cocktail van andere middelen, dat is de oorzaak. Op dat moment woog ik door die medicatie 135 kilo. Ik kreeg te horen dat ik nu ook nog diabetes had, ben gaan afvallen en actievere levensslijn op na gaan houden en zo in aantal jaren 71 kilo afgevallen en van metformine, de andere medicamenten en diabetes af gekomen

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum