Metformine

metformine

zeer veelgeen

Diabetes type 2 (306 meningen)
Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (1 mening)

Farmacoterapeutisch Kompas

Metformine

Bojan Nikolik (15-08-2015)

Pagina 2 van 7
07-06-2018

Diabetes type 2

heel veel buikpijn, regelmatig enorme buikloop, behoorlijk sterke vermoeidheid, misselijkheid
08-05-2018

Diabetes type 2

heel veel buikpijn, regelmatig enorme buikloop, behoorlijk sterke vermoeidheid
08-05-2018

Diabetes type 2

Met Metformine heb ik een stuk minder last van dorst en wazig zien en voel me lichamelijk een stuk beter, al heb ik 's avonds na het innemen wel last van meer vermoeidheid en slaap, maar of dit door de Metformine komt? Ik weet weet het niet... , ik ben sinds een half jaar Diabeet en kreeg toen deze Metformine, 1 x daags 1 tablet voorgeschreven .
22-04-2018

15-03-2018

Diabetes type 2

Sinds 3 jaar gebruik ik Metformine wegens Diabetes type 2. Ik heb me intussen met de bijwerkingen verzoend want er schijn geen echte vervanger te zijn voor Metformine is mij verteld. Deze zijn: vermoeidheid; lelijke smaak en adem; rode vlekken in gezichtl veel plassen, maar voel me zonder Metformine over het geheel beter. Nu gebruik ik sinds 4 dagen Metformine van een an[lees meer...]der merk nl.: Aurobinda. Nu heb ik iedere morgen na het opstaan er lichte hoofdpijn bij gekregen. Ik vraag me af of dit aan het het andere Metformine-middel ligt. Ik heb het bij de apotheek nagevraagd. Nee zeggen ze daar het is hetzelfde effectieve middel. Dit is zo, maar kan het niet aan de vulstof waar de pillen van gemaakt zijn liggen? Weten ze niet. Basta;-(
12-03-2018

Diabetes type 2

Ineens kreeg ik Diabetes type 2 vanwege een cocktail van andere middelen, dat is de oorzaak. Op dat moment woog ik door die medicatie 135 kilo. Ik kreeg te horen dat ik nu ook nog diabetes had, ben gaan afvallen en actievere levensslijn op na gaan houden en zo in aantal jaren 71 kilo afgevallen en van metformine, de andere medicamenten en diabetes af gekomen
10-03-2018

Diabetes type 2

Ik slikte eerst glicolazide, maar dat werkte niet en had veel naardere bijwerkingen als metformine. Ik heb de internist zelf voorgesteld om metformine te gaan gebruiken. Mijn glucosewaarden zijn omlaag gegaan en ik ben behoorlijk tevreden. Sommige bijwerkingen zoals moeilijke stoelgang zijn lastig. Met de andere bijwerkingen kan ik leven, maar het is wel vervelend. Iemand [lees meer...]schreef hier vermoeidheid na het eten, dat heb ik de laatste tijd ook. Ik moet me erop instellen en dan valt er mee te leven. Ik weet niet wat de effecten, dwz qua bijwerkingen op de lange termijn zijn, dwz als je het middel lang gebruikt.
07-03-2018

Diabetes type 2

Zie bijwerkingen. Inmiddels ben ik er mee gestopt. Ik spuit ook nog 4x per dag insuline.
14-02-2018

Laatste 5 jaar samen met insuline spuiten is dit redelijk onder controle
03-02-2018

Diabetes type 1

Ik had een verhoogde bloedsuikerspiegel maar nog geen diabetispatient.Kreeg Metformine voorgeschreven om de pancreas te pushen om meer insuline af te geven.Ik neem dit 1 maal per dag (meestal s'morgens bij het ontbijt).Nu valt mij wel op dat ik in de loop van de dag plotse moeheid overvalt,maar echt zo moe dat ik nog met moeite kan rechtstaan,laat staan een activiteit ontw[lees meer...]ikkelen.En het rare is dat dit steeds na een maaltijd is.Ik neem ook 1 maal per dag L-Thyroxine 25mcg (van Christiaens) s'morgens nuchter,ook voorgeschreven door de arts nav een vertraagde schildklier.Deze 2 zijn de enige medicatie die ik neem,daarom mijn bezorgdheid over de vermoeidheid.Mijn laatste bloedonderzoek gaf geen negatief resultaat betreffende lever en nieren.
28-12-2017

Suikerziekte (type 2)

Ik gebruikte 500 mg metformine na het middageten. Ik had altijd na het innemen geen energie meer. Na jaren gebruik had ik helemaal geen eetlust meer dus ik ben veel afgevallen. Het was te zwaar voor mij ik begon ongeveer toen ik 13 jaar was en gestopt met 15 jaar. Nu ik gestopt ben heb ik vaak darm klachten maar is om andere reden denk ik.
23-12-2017

Diabetes type 2

3x daags 500 mg is voor mij de maximum dosis omdat ik anders darmklachten krijg.
23-12-2017

Diabetes type 2

Metformine van het merk Aurobindo heb ik een keer tussendoor gehad en kreeg van deze tabletten erg veel bijwerkingen. In de vorm van misselijkheid en diarree. Metformine van het merk Teva heb ik geen last van.
05-12-2017

Diabetes type 2

Bijna meteen bijwerkingen, misselijk en hoofdpijn. Zéér nare bijwerkingen
04-12-2017

Diabetes type 2

In stappen opgehoogd naar de huidige dosering. Bloedsuiker is gedaald maar nog niet optimaal. De enige bijwerking (zachtere ontlasting) is voor mij te verwaarlozen.
13-10-2017

Diabetes type 2

Slik al vele jaren metformine in het begin was de dosering weinig, maar nu zit ik op 2000 mg per dag. Ik heb al een half jaar veel klachten, diarree, misselijkheid en buikpijn. Mijn dokter zegt daar moet je maar mee leren leven, ja hij heeft makkelijk praten. ik had op dit forum eerder gelezen voor gebruik gember, kaneel en honing. Dit is wonderfood de waarden zijn nu prim[lees meer...]a 3x daags een beker beetje water gemberwater puur 2 lepels kaneel en een schepje honing dat helpt goed.
Pagina 2 van 7

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!