Metformine

metformine

Diabetes type 2 (315 meningen)
Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (1 mening)

Bojan Nikolik (15-08-2015)

17-10-2015

13-10-2015

Diabetes type 2

Mijn suiker laten controleren. Ik had griep en voelde me niet lekker. Ik heb 2 zwangerschappen gehad met zwangerschapsdiabetes vandaar dat meteen mijn nuchtere suikerwaarde gecheckt werd. De uitslag was te hoog namelijk 9,9 nuchter. Omdat ik vrijwel geen overgewicht heb alleen buikvet moest ik meteen aan de medicatie. Op begin weinig van gemerkt alleen af en toe diarree of[lees meer...] wat misselijkheid. Daarna veel krampen en tintelingen in benen en voeten af en toe ook handen. Heb nog steeds last van zware benen! Ik heb een glucosemeter aangeschaft en ik ging meten 4 a 5x per dag. Mijn waardes zijn tot nu toe helemaal goed. Alleen 's ochtends een beetje aan de hoge kant. Ongeveer 7 a 8. Na een week werd ik heel erg duizelig van de medicatie een uur na inname voelde ik het al en bleef de hele dag aanhouden. Ik voelde me zo flauw en van de wereld. Ik checkte dan ook mn suiker en die stond dan vaak op 4 of 3. Het leek alsof de medicatie mijn suikergehalte teveel liet zakken. Ik ga bespreken met mijn diabetes verpleegkundige wat we kunnen doen om dit te verhelpen. Want het is geen fijn gevoel. En ga hier zo absoluut niet mee door. In ieder geval ik vind het geen fijn medicijn! Teveel bijwerkingen die niet vermeld staan in de bijsluiter.
10-10-2015

Suikerziekte (type 2)

26-09-2015

Diabetes type 2

Heb sinds het gebruik van Metformine heel veel last van diaree en onverwachts ontlasting verlies
15-09-2015

Diabetes type 2

Gebruik 2 x per dag 500 mg sinds half jaar, naast een koolhydraatarm dieet, is nu mijn suikergehalte naar normale waarden teruggebracht en ik ben ruim 10kg afgevallen. Heb van bijwerkingen niets gemerkt .
10-09-2015

Diabetes type 2

Sinds ik op 25 juni j.l. ben begonnen, veel last van bijwerkingen gehad. darmklachten, zoals hevige krampen, diarree, opgeblazen buik, winderigheid. daarnaast slechtziend, las dat dat na een paar weken over zou gaan, maar dat duurt bij mij veel langer. sinds 7-9 nemen de klachten af en wordt het zicht beter! na 1 maand weinig effect, Gliclazide pilletje erbij van 30 mg [lees meer...]1x p dag en de bloedsuiker daalde toen met een snelheid naar het juiste niveau. Wel verergering van de bijwerkingen. Ik heb gemerkt dat als ik brood met zuurdesem eet, ik geen klachten over winderigheid meer heb. cakejes, koekjes, peperkoek, en beschuit eet ik niet meer, die geven de zelfde klachten. zelf eet ik nu het speltbrood van AH en die hebben sinds kort ook beschuit. wel een kostbare aangelegenheid. In Frankrijk gewoon brood gegeten en daar had ik nergens last van. dus vraag ik me af wat stoppen de Nederlandse bakkers in hun normale brood?
02-09-2015

Diabetes type 2

Prima spul, suikerspiegel in korte tijd flink verlaagd tot normale waarden.
29-07-2015

Diabetes type 2

Vanaf begin geen problemen gehad. Ben 7 kilo kwijt.
27-07-2015

Diabetes type 2

Ik ben pas met metformine begonnen. maar ik voel nu de bijwerkingen al, erg vermoeid, duizelig, wazig zien, misselijkheid en rommelen of borrelen van de maag en verminderde eetlust door de misselijkheid. gelukkig nog geen diarree. ik gebruik ook nog andere medicijnen voor een evenwichtsaandoening en medicijnen voor een allergie, dus vandaar die duizeligheid.
20-07-2015

Diabetes type 2

Al een paar jaar slik ik metformine voor mijn diabetes 2. Van 1 pilletje per dag zit ik na 2 jaar op 3 pillen per dag. Ik sport, ben inmiddels 10 kilo kwijt en toch lijkt het steeds slechter te gaan. Ondertussen ook op spreekuur bij de diëtist die supertrots is op mijn resultaten en mijn eetpatroon. Maar waar ik het meeste last van heb is enorme jeuk bij de schaamstreek en[lees meer...] aan mijn linkerhand. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest, maar die beweert helaas dat ik ecceem heb of had. Die schreef mij een zalf voor die totaal niet helpt. Nu ben ik nog steeds op zoek naar wondermiddel die mij van deze vervelende jeuk af helpt!
12-07-2015

Diabetes type 2

sinds een paar dagen moet ik metformine innemen .... heb al 2x diarree gehad, heel ongemakkelijk. Ik moet er 3 pe dag na de maaltijd nemen, maar ik heb ook nog misselijkheid! Verder aseflow voor buik 1 pilletje. Allemaal narigheid!
18-06-2015

Diabetes type 2

Ik heb veel klachten met darmen, nu stopverfkleur... en vrij hard ondanks gebruik van 4 magnesium per dag
17-06-2015

Diabetes type 2

de enige bijwerking is een enkele keer een milde diarree, maar die wordt na enige tijd zeldzamer.
11-06-2015

Diabetes type 2

Gebruikt van 2007 t/m 2014. Toenemende klachten als opgehoopte lucht, winderigheid en buikpijn. Van 2011 t/m 2014 ziek te bed. De invaliditeit was enorm. Doordat ik veel water erbij moest drinken (>2,5l/dag) kreeg ik hartfalen. Toch werd het medicijn niet vervangen totdat ik de medicatie staakte in het ziekenhuis terecht kwam en de arts overging op insuline. Op met[lees meer...]formineforum ontdekt dat 10% van de gebruikers invalide werd, waarbij de arts zei dat dat erbij hoorde en dat "je het er maar voor over diende te hebben" Medicatie moet je niet overlaten aan een arts maar moet je zelf onderzoeken.
01-06-2015

Diabetes type 2

Dit medicijn tegen diabetes-2 werkte blijkbaar slecht op mijn nieren, waardoor ik vaker aanvallen van jicht kreeg (dat komt oa door verminderde nierfunctie). Ik mag bv ook geen NSAIDs ontstekingsremmers zoals Ibuprofen gebruiken. Overgestapt op Gliclazide (retard), werkt prima zonder de bijwerkingen.
01-06-2015

Diabetes type 2

omdat ik suikerziekte heb en mijn glucosewaardes slecht bleven, ontkwam ik er niet aan om pillen te gaan slikken. Sinds ik dit middel slik, voel ik mij zeker niet beter, maar blijkt het zelfs een bestanddeel te hebben waarvoor ik overgevoelig ben. Dit heb ik doorgegeven aan mijn huisarts en die zegt dat ik maar een pil in moet nemen als ik een allergische reactie krijg op [lees meer...]dit middel. Is dit weer zo'n middel dat de apotheken en huisartsen moeten voorschrijven van de verzekeringen? Ook al slik ik dit middel als ik tussentijds mijn bloedsuiker controleer, gebeurd het vaak genoeg dat de waarde torenhoog is, dus lijkt mij niet echt goed te werken. ik heb morgen weer een gesprek over dit middel en hoop toch echt iets anders te krijgen.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum