Metformine

metformine

zeer veelgeen

Diabetes type 2 (306 meningen)
Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (1 mening)

Farmacoterapeutisch Kompas

Metformine

Bojan Nikolik (15-08-2015)

Pagina 7 van 7
volgende > >>
12-07-2015

Diabetes type 2

sinds een paar dagen moet ik metformine innemen .... heb al 2x diarree gehad, heel ongemakkelijk. Ik moet er 3 pe dag na de maaltijd nemen, maar ik heb ook nog misselijkheid! Verder aseflow voor buik 1 pilletje. Allemaal narigheid!
18-06-2015

Diabetes type 2

Ik heb veel klachten met darmen, nu stopverfkleur... en vrij hard ondanks gebruik van 4 magnesium per dag
17-06-2015

Diabetes type 2

de enige bijwerking is een enkele keer een milde diarree, maar die wordt na enige tijd zeldzamer.
11-06-2015

Diabetes type 2

Gebruikt van 2007 t/m 2014. Toenemende klachten als opgehoopte lucht, winderigheid en buikpijn. Van 2011 t/m 2014 ziek te bed. De invaliditeit was enorm. Doordat ik veel water erbij moest drinken (>2,5l/dag) kreeg ik hartfalen. Toch werd het medicijn niet vervangen totdat ik de medicatie staakte in het ziekenhuis terecht kwam en de arts overging op insuline. Op met[lees meer...]formineforum ontdekt dat 10% van de gebruikers invalide werd, waarbij de arts zei dat dat erbij hoorde en dat "je het er maar voor over diende te hebben" Medicatie moet je niet overlaten aan een arts maar moet je zelf onderzoeken.
01-06-2015

Diabetes type 2

Dit medicijn tegen diabetes-2 werkte blijkbaar slecht op mijn nieren, waardoor ik vaker aanvallen van jicht kreeg (dat komt oa door verminderde nierfunctie). Ik mag bv ook geen NSAIDs ontstekingsremmers zoals Ibuprofen gebruiken. Overgestapt op Gliclazide (retard), werkt prima zonder de bijwerkingen.
01-06-2015

Diabetes type 2

omdat ik suikerziekte heb en mijn glucosewaardes slecht bleven, ontkwam ik er niet aan om pillen te gaan slikken. Sinds ik dit middel slik, voel ik mij zeker niet beter, maar blijkt het zelfs een bestanddeel te hebben waarvoor ik overgevoelig ben. Dit heb ik doorgegeven aan mijn huisarts en die zegt dat ik maar een pil in moet nemen als ik een allergische reactie krijg op [lees meer...]dit middel. Is dit weer zo'n middel dat de apotheken en huisartsen moeten voorschrijven van de verzekeringen? Ook al slik ik dit middel als ik tussentijds mijn bloedsuiker controleer, gebeurd het vaak genoeg dat de waarde torenhoog is, dus lijkt mij niet echt goed te werken. ik heb morgen weer een gesprek over dit middel en hoop toch echt iets anders te krijgen.
30-05-2015

Diabetes type 2

Ik ben begin april 2015 gediagnosticeerd met diabetes type 2. Direct gestart met metformine 500 mg a dd 1. Een week later is dit verhoogd naar 2 dd 1. Bij controle bij de diabetesverpleegkundige wilde ze me aan de Gliclazide hebben. Dit heb ik afgeslagen gezien de kans op hypo's en gewichtstoename. Op eigen verzoek is de metformine verhoogd naar 3 dd 500 mg. Bijwerkingen [lees meer...]heb ik beperkt. Af en toe ineens aan de diarree. Maar ik voel het aankomen en kan tijdig het toilet bereiken. Verder een fijne bijkomstigheid dat ik van de Metformine afval en minder trek in eten heb. Nu maar verder afwachten of deze verhoging helpt om de glucosewaardes verder te doen zakken. Zit tot nu toe in de ochtend gemiddeld tussen de 8.0 -9.5mmol/l. Maar dit moet uiteraard verder omlaag. Naast de Metformine ook nog hulp van een dietiste en ik beweeg meer.
15-05-2015

Diabetes type 2

In mei 2011 werd bij mij Diabetes 2 gediagnostiseerd. Ben begonnen met 1-2 Metformines per dag, maar in 2012 werden dat er 4.
11-05-2015

Diabetes type 1

Nou na 1 tablet was het al mis, hevige krampen, niet normaal en windjes stinken, bar en boos. Snap niet dat ze dit nog gebruiken, ik vind het echt rotzooi en dat 2 tabletten. Ga toch echt niet 2 weken met buikpijn lopen, vergeet dat maar.
09-05-2015

06-05-2015

Diabetes type 2

ik krijg wel krampen van deze medicijnen, is dit wel goed voor je nieren? ik heb gehoord dat het je nieren aantast van de metformine, klop dat? En waarom krijg ik geen bloedsuiker apparaat meter?
03-05-2015

Diabetes type 2

In begin darmkrampen en stinkende ontlasting gehad. Ging binnen twee weken over.
03-05-2015

Diabetes type 2

per ongeluk ontdekt dat ik diabetes had. kreeg metformine voorgeschreven en simvastatine. dat schijnt zo bij elkaar te horen. eigenlijk is alleen mijn ochtendwaarde te hoog . 2x 850 's morgens en 's avonds 1. veel diaree, heftige buikkrampen en 18 kilo aangekomen in 3 jaar tijd. ik eet prima en gezond volgens elke voedingsdeskundige. volgens mijn huisarts kan het niet [lees meer...]van de medicijnen komen, maar ik geloof dat het er wel van komt, darmflora is gewoon naar de verpest door die medicijnen. ik tolereer ondertussen ook geen volkoren pasta meer, geen bruin brood en geen rijst. ben dus gestopt met elke vorm van dieet en diëtiste. Ben het spuugzat dat men er maar van uitgaat dat ik wel zal liegen over wat ik eet en dat ik maar moet gaan sporten, wat voor mij lichamelijk zo goed als onmogelijk is. en dat weten ze allemaal ook wel als ze mijn dossier eens echt zouden bekijken. soms krijg ik heel erg de neiging om maar gewoon te stoppen met die metformine en dan zie ik wel wat er gebeurt.. heb tenslotte jaren met D2 gelopen zonder er erg in te hebben. en sinds de medicijnen niks dan ellende. als je het opnoemt krijg je een standaard antwoord als ja dat kan wel eens met metformine. ik durf zowat geen boodschap meer te doen uit angst dat ik mijn broek vol poep in de winkel.
21-04-2015

Diabetes type 2

vreselijke diarree bijna elke dag na de ochtend maaltijd, het is dat ik metformine in moet nemen, maar doe het liever zonder. ik voel me in een isolement zitten door deze bijverschijnsel.
20-04-2015

Diabetes type 2

Toen de dosering werd verhoogd naar 2x2 tabletten metformine per dag (2x1000mg), kreeg ik last van voortdurend gerommel in de buik en diarree als ik sla had gegeten. Nadat het was teruggebracht naar 3 tabletten per dag (plus een ander medicijn) waren de klachten verdwenen. Sla en metformine houden dus niet van elkaar.
15-04-2015

Diabetes type 2

Hoi, ik slik sinds oktober 2014, 3 maal daags, 1 tablet metformine 500. Sindsdien veel diarree ( spuitpoep), en maagkrampen, stinken als een bunzing als ik een poepje laat. En het gevoel dat ik constant wil eten. Ik vind het een rot medicijn, maar een noodzakenlijk kwaad.
Pagina 7 van 7
volgende > >>

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!